abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 januari 2010 @ 00:13:42 #76
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77037026
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:43 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Persoonlijk heb ik wel last van het feit dat geluid erg hard kan lijken. Van de week had ik het toevallig - ik had 's ochtends een paar uur schoongemaakt ik huis. Gewoon een beetje opruimen en stoffen. Dan ben ik intensief bezig (geestelijk, want ik ben nogal fanatiek met wondersponsjes op vlekjes aan het poetsen en zo) en daarna ben ik moe. Niet lichamelijk, maar ik moet gewoon even niks doen. Even een cup-a-soupmomentje, "nu even niet". En toen hoorde ik de Wii op standby staan en m'n vriend zette de tv aan, terwijl ik probeerde even iets te lezen, en dan kan ik mezelf dus niet concentreren op de tekst, de woorden van tv komen hoe dan ook in m'n hoofd terecht en het geluid van de Wii, wat eigenlijk een niet al te hard geluid is, lijkt wel van binnenuit m'n hoofd te komen. Het lijkt dan alsof er geen afstand meer zit tussen de bron van het geluid en mijn hoofd, alsof alles per direct per kabel m'n hersens ingestuurd wordt of zo.

Ik heb dat soms ook met beweging, bijvoorbeeld als ik heel veel mensen zie lopen in de stad. Ik hou niet van mensen, maar zeker niet van die krioelende mensenmassa's met kerst of zo, dan raak ik echt in paniek (en idd agressief - hoewel ik dat nooit ben, krijg ik op zo'n moment wel neigingen om gewoon mensen omver te lopen en ik weet niet wat ik zou doen weet ik eignelijk wel - als ik ze ongestraft neer kon knallen op zo'n moment.

Verder heb ik het met aanraking: mijn vriend kan me niet meer dan een paar keer over hetzelfde plekje aaien, dan wordt het echt zwaar vervelend, net als 'prikkeldraad' of zo. Soms zijn bepaalde aanrakingen sowieso geen optie, omdat ze te 'sterk' zijn. En ik heb het met geur: in het OV in de ochtendspits na een regenbui is geen optie, omdat ik dan te veel ruik: zweet, nat leer, haarlak, parfum - daar kan ik gewoon niet tegen, dan sta ik echt af te tellend tot ik eruit kan, of soms wacht ik dan op een minder vol voertuig of ik stap eerder uit en loop de rest.
Op de een of andere manier negeer ik het meestal na een tijdje, onbewust. Maar als ik een kamer binnenkom zie ik meteen of er een verkeerde tl-buis in zit, hoor ik of er apparaten op stand-by staan en pakt iemand zijn boterhamtrommel dan ruik ik vrijwel direct de komkommer en tomaat...
En als je dat zegt, dan kijken ze je dom aan of lachen erom
(Kan ik het helpen dat hun zintuigen zo minderwaardig zijn )
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77037683
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 00:13 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Op de een of andere manier negeer ik het meestal na een tijdje, onbewust. Maar als ik een kamer binnenkom zie ik meteen of er een verkeerde tl-buis in zit, hoor ik of er apparaten op stand-by staan en pakt iemand zijn boterhamtrommel dan ruik ik vrijwel direct de komkommer en tomaat...
En als je dat zegt, dan kijken ze je dom aan of lachen erom
(Kan ik het helpen dat hun zintuigen zo minderwaardig zijn )
Ik weet niet of ik het negeer. Ik hoor het wel, maar ik ga er niet constant op zitten letten. Het is voor mij ook niet meer dan normaal dat ik bepaalde geluiden hoor. Maar als ik moe ben, dan trek ik het niet meer, te veel geluid tegelijk. Of ik kan andere dingen minder goed. Bijvoorbeeld proeverijen van m'n werk vind ik lastig, omdat ik moeite heb me te concentreren op de geur van de wijn met zoveel mensen om me hen.
Sanity is (not) statistical
pi_77041838
Aargh ik heb mijn periode in combinatie met t grijze weer in combinatie met ellendige 5 laatste weken op mijn werk is
Ik zit maar aan de koffie met mijn koptelefoon op door te werken maar zodra ik mijn koptelefoon af doe erger ik mij dood want mijn collega's hebben t continu over vakantie en over uitgaan en over weet ik t wat, alles behalve werk. Mennnn ga na werktijd een kop koffie drinken, ofzo.. Maar ga niet zitten geiten met zijn allen. Nadeel van met alleen vrouwen werken denk ik
Dus ik ga nu ook maar weer aan de slag met mijn koptelefoon op. Voor mijn doen ben ik strontchagreinig maar dat is nog niets Want dat is niet echt iets voor mij. Dus we houden t erop dat ik lekker in mijn schulpje zit vanochtend..
pi_77049301
Ik ga wel erg offtopic maar ik heb niet zo'n zin in praten al deed een wandelingetje buiten erg goed. Maar ik moet toch mijn eitjes kwijt
Mijn werkgever liep moeilijk te doen, nouja afdeling hrm, waardoor ik nu pas mijn werkgeversverklaring kon afhalen, nouja in ieder geval met de hele zooi naar de hypotheker, die maakt alles in orde en stuurt de hele zooi naar de notaris dus als het goed is krijg ik volgende week een oproep om dan EIN-DE-LIJK te tekenen zodat de woning echt officieel van mij is. Wat ben ik blij als dat rond is!
Maar goed een vriendin van een collega wordt dus blijkbaar mijn 'buurmeisje' en die heeft al getekend en te horen gekregen dat de oplevering van de eerste verdieping in week 26 plaats gaat vinden. als t goed is ben ik week 24 en 25 met vakantie Maar ik heb de 2e verdieping dus die zal wel tussen week 26 en week 35 plaats vinden.
Anyhow, schiet dus lekker op.

Maar eerst maar tot en met week 8 overleven Mijn projectleider belde vanochtend nog heel lief om te zeggen dat ik mijn koppie omhoog moest houden en morgen zou hij nog wel even bespreken hoe of wat. Had al aangegeven dat ik het liefst de komende weken vrij neem omdat ik totaal geen zin meer heb, is gewoon te vermoeiend, en geestelijk is de sfeer veeeeel te zwaar voor een HSS
Dus ik ga eens overdenken, voor mijzelf kiezen en de boel laten barsten (andersom is dat zeer zeker zo geweest nl.) of naar mijn verantwoordelijkheidsgevoel luisteren en nog 5 weken doorbijten met alle gevolgen van dien.
Nouja nog 4 uurtjes en dan is t alweer voorbij voor vandaag
pi_77050069
cassandra, ik leef me je mee. Ik ken die gevoelens exact. En geloof de heren kunnen ook best veel kleppen tijdens werktijd. En daar zit je dan jezelf de pleuris te werken. Ik werkte dan wel technisch dus soms ging ik ff naar de kelder zogenaamd wat apparatuur bekijken..en ging daar lekker rustig met de radio bakkiekoffie doen.

Maar dat van geluiden herken ik goed..ik hoor bepaalde geluiden gelijk..en wat kan dat me irriteren. Bijv. ik woon in een oud/gehorig huis..en de buurman van boven moet zonodig 1x per weer tussen 1 en 3 's nachts zagen of boren...en o..wat heb ik daar last van, en mijn ma, die merkt niks..en dat irriteerd me zo. En ik kan dan gewoon niet verder slapen.
En soms hoor ik piepjes(net zoals muizen) en mijn moeder hoort niks.doet al het geluid in de buurt uit..en nog niet.
pi_77050151
http://www.nu.nl/buitenla(...)hok-treft-haiti.html gadverdamme

Ik zet mijn koptelefoon op en trek mij weer terug in mijn schulpje
pi_77062097
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:25 schreef francis998 het volgende:
Maar dat van geluiden herken ik goed..ik hoor bepaalde geluiden gelijk..en wat kan dat me irriteren. Bijv. ik woon in een oud/gehorig huis..en de buurman van boven moet zonodig 1x per weer tussen 1 en 3 's nachts zagen of boren...en o..wat heb ik daar last van, en mijn ma, die merkt niks..en dat irriteerd me zo. En ik kan dan gewoon niet verder slapen.
En soms hoor ik piepjes(net zoals muizen) en mijn moeder hoort niks.doet al het geluid in de buurt uit..en nog niet.
Dat heb ik ook heel erg. Bijvoorbeeld nu heb ik heel erg last van de verwarming. Die tikt heel erg. (Of het nou de verwarmingsbuizen zijn of de vensterbank, dat weet ik niet. Maar ik word er wel helemaal gestoord van.) En inderdaad, dat anderen het dan niet horen. Terwijl jij er helemaal gestoord van word.

En piepjes hoor ik ook. Ik denk dat het iets is wat in de wind heen en weer beweegt. Een plantenbak. En ik hoor het vooral 's ochtends. Maar weer: ik ben de enige die het hoort.
pi_77062363
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:21 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Hoeveel mensen worden hier eigenlijk behandeld of gaan naar de psych?
Geen behandeling, wel ondersteuning. Psych zie ik na vandaag in principe alleen als ik het nodig vind.
pi_77062725
tja..ik wacht de resultaten af bij d epsych...en ben erover aan 't denken om ermee te stoppen..alhoewel mijn ma 't er niet mee eens is.
Tenzij de psych me kan helpen bij besluitvorming...kwa vertrekken/blijven.
Verder vandaag met mijn ma erover gehad over 't naar d epsych gaan enzo..en begon ze te zeuren dat ik zelf te weinig inbreng heb, en zelf niet veel vraag/moeite doe.
En daar heb ik meerdere redenen voor:
-ik weet niet wat ik daar doe
-de psych weet toch wel wat ze doet
-ik wacht op resultaten.

En daarna begon ze te zeuren dat het inmiddels ruim 1 maand geleden is dat de test zijn afgerond..en aangezien de psych mij geen resultaten heeft meegedeeld..ga ik ervanuit dat ze er niet zijn. En dan gaat mijn ma zeuren dat ik er zelf naar moet vragen..en begint ze allerlei redenen daarvoor te zoeken
  woensdag 20 januari 2010 @ 18:48:56 #85
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_77063417
Nou jah, als de test al een maand is afgerond dan zou ik toch ook nieuwsgierig beginnen te worden. Vind je dat zelf niet ook erg lang?
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_77064907
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Aargh ik heb mijn periode in combinatie met t grijze weer in combinatie met ellendige 5 laatste weken op mijn werk is
Ik zit maar aan de koffie met mijn koptelefoon op door te werken maar zodra ik mijn koptelefoon af doe erger ik mij dood want mijn collega's hebben t continu over vakantie en over uitgaan en over weet ik t wat, alles behalve werk. Mennnn ga na werktijd een kop koffie drinken, ofzo.. Maar ga niet zitten geiten met zijn allen. Nadeel van met alleen vrouwen werken denk ik
Dus ik ga nu ook maar weer aan de slag met mijn koptelefoon op. Voor mijn doen ben ik strontchagreinig maar dat is nog niets Want dat is niet echt iets voor mij. Dus we houden t erop dat ik lekker in mijn schulpje zit vanochtend..
Autist
Een beetje lullen onder werktijd maakt het werk dragelijk
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_77066862
Niks autist, ik wil doorwerken. Maar ik weet al waarom ik me zo rot voelde vandaag, ben toch flink grieperig, koppijn, spierpijn en hoesten alsof ik 3 pakjes heb opgerookt. Plus mijn periode, maakt me toch wat chagreiniger
pi_77066930
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Niks autist, ik wil doorwerken. Maar ik weet al waarom ik me zo rot voelde vandaag, ben toch flink grieperig, koppijn, spierpijn en hoesten alsof ik 3 pakjes heb opgerookt. Plus mijn periode, maakt me toch wat chagreiniger
Beterschap

Als ik wil doorwerken praat ik ook niet mee. Maar een hele dag zonder contact met collega's dan zou ik gek worden.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_77066997
ik houd gewoon niet van oppervlakkige collega's
pi_77067106
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:12 schreef Cassandra87 het volgende:
ik houd gewoon niet van oppervlakkige collega's
Oke Met de meeste collega's kan ik prima praten. Alleen soms heb ik daar iets minder behoefte aan.
14 SHADES OF GREY
pi_77067316
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:11 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Beterschap

Als ik wil doorwerken praat ik ook niet mee. Maar een hele dag zonder contact met collega's dan zou ik gek worden.
Pff, ik zou wel graag thuiswerken eigenlijk. Geen collega's, dat lijkt me heerlijk. Als ik zin heb om met iemand te praten, ga ik wel naar Fok of ik zet MSN aan, of ik bel m'n vriend.

Edit: de meeste collega's zijn gewoon niet leuk. Als ik leuke collega's had, zou ik het niet erg vinden om collega's te hebben natuurlijk.
Sanity is (not) statistical
pi_77067350
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:19 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Pff, ik zou wel graag thuiswerken eigenlijk. Geen collega's, dat lijkt me heerlijk. Als ik zin heb om met iemand te praten, ga ik wel naar Fok of ik zet MSN aan, of ik bel m'n vriend.
Thuiswerken lijkt mij ook wel wat. Alleen dat gaat niet met het werk wat ik doe
14 SHADES OF GREY
pi_77068573
Ik heb wel leuke collega;s hoor. Alleen is t nu met eentje wat minder, en ik heb geen zin om daar oppervlakkige gesprekken mee te hebben. Verder draaide ik praktisch alleen dus dan kan ik ook niet lekker uitgebreid kletsen.
Maar goed.. Morgen zien we wel weer. Vrijdag ben ik vrij, als ik mij morgen nog niet fit voel blijf ik thuis. Uit voorzorg net gedaan vanuit huis wat ik kán doen zodat ik mij morgen niet schuldig hoef te voelen. Voor t geval dat.
pi_77068618
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:09 schreef Cassandra87 het volgende:
ik leef met je mee. Ik heb zowat de meeste symptomen al, kriebelerige keel, veel niezen, veel neus snuiten, en moe... mis alleen nog die periode die net voorbij is
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Thuiswerken lijkt mij ook wel wat. Alleen dat gaat niet met het werk wat ik doe
hmmm..voor mij is het geen optie thuiswerken, ook al zou mijn baan me die mogelijkheid bieden..ik krijg het werk dan echt niet voor elkaar.
Te snel afgeleid, met internet..(FOk, facebook) en tv...en daarom kreeg ik mijn huiswerk ook nooit af..en offerde ik mijn pauzes op school op..om ff snel mijn hw te maken...met mijn eigen techniek....waarbij ik na 1 opdracht/vraag 1 ovrsloeg... en nooit betrapt.. voor mij
pi_77100689
Beetje voorbarig:
Cassandra op eigen benen
En.. Weekend Heb alleen de ochtend gewerkt.
pi_77100967
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Beetje voorbarig:
Cassandra op eigen benen
En.. Weekend Heb alleen de ochtend gewerkt.
ff gelurkt..en ik moet zeggen ziet er wel goed uit. En ach..voorbrig of niet, het is jou huisje..jouw plekje..

Tof zeg

Vandaag ben ik een groot deel van de dag wel achter de pc te vinden..ben nl. stront verkouden
pi_77104744
Dank

Pfoei ik ben weer een gloeikacheltje.. Net ff op de bank in slaap gevallen. Zometeen ff een kopje thee zetten met citroen. *wel lekker rustig hier in amsterdam maar ik schrik mij rond kwart over 5 elke keer te pletter van de buren hihi die met de deuren slaan*

Ik had vanochtend trouwens een eureka moment. Zag mijn ex lopen toen ik met een collega een bespreking had in de hal. Hij zag mij niet. Maar ik heb me serieus afgevraagd wat ik in godsnaam in hem zag. Getsiederrie die blonde snol mag m houden. Geef mij mijn eigenste kaaskopje maar
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:33:46 #98
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_77105068

vandaag kennismaking gehad voor werk bij een bedrijf wat aan software testing doet. Het bedrijf is echt net pas opgestart en alles moet nog helemaal van de grond opgebouwd worden. Ik kan rond 1 Maart al beginnen met mijn omscholing wat 3 maanden duurt. En als ik dan mijn certificaat haal heb ik meteen een baangarantie en kan dan eigenlijk zelf bepalen hoe ik wil dat het bedrijf zich gaat vormen aangezien er op dit moment nog geen werk wordt verzet daar. Ook mag je vrijwel zelf bepalen wat je aan werk wilt verzetten, als de deadlines maar gehaald worden. En ook hier alleen maar pluspunten, de hitte van de stress van deadlines worden niet doorgedrukt naar de werkvloer. Dus alleen de managers zullen de druk van de deadlines voelen en daar dus op reageren door meer mensen op het project te zetten zodat testers gewoon zonder de druk van bovenaf hun werk zullen blijven doen wat resulteert in minder stress en dus betere werkprestaties.

Het werk is inhoudelijk zo veel beter dan het systeem beheer wat ik nu doe voor particulieren maar waar ik helemaal geen lol meer in heb aangezien het elke dag weer veel van het zelfde is maar wat ik puur doe voor een leuke inkomstenbron.

Maar ik juich nog niet te had. voor het zelfde geld vind ik het werk na het doen van de opleiding helemaal niks, dan blijf ik gewoon lekker doen wat ik nu doe.

Vreemd hoe dingen gaan.

Had helemaal geen idee dat dit serieus wat zou gaan opleveren voor mij. Dus ik ging al heel open het gesprek in. Ik had van te voren al aangegeven aan mijn job coach dat als dit niks zou worden ik redelijk vaart achter het opzetten van mijn eigen bedrijf zou gaan zetten. Nu zijn alle klussen die ik doe nog gewoon beunklussen. Dat zou dan straks echt werk gaan worden. Het zal mij wel een aantal low life klanten kunnen kosten, omdat de p/u prijzen wel omhoog moeten want anders blijft er niet veel voor mij over nadat ik een deel aan de belasting mafia heb moeten afstaan. Maarja... voor hun 10 anderen die wel betalen waar ik recht op heb

Maar ik ben benieuwd. Want stel dat ik de baan dus krijg ga ik ongeveer het zelfde verdienen dan wanneer ik mijn eigen bedrijf zou hebben. En een heel groot voordeel: geen variabelen zoals bij het werken voor je zelf waarbij je werkt wanneer de klant dat van jou verlangt wat in mij geval 6 dagen per week is en waarbij ik beschikbaar ben van 9 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:57:36 #99
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_77105937
Dat is heel mooi voor je babbelvis! Ik hoop dat je je nieuwe baan wat vind, dan ben je tenminste van je huidige baan af. Wat is het eigenlijk waar je nu voor omgeschoold wordt?
Software testen had ik begrepen maar wat houd dat in?
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_77106990
zo..wat een hoop goed nieuws.
Ik hoop echt voor ikke dat de nieuwe baan een succes word..en ach een eigen bedrijfje is ook leuk.
Ik zie mezelf niet snel een eigen bedrijfje starten, miss wel een familiebedrijf met andere familieleden..maar verder nee.
Ik ben echt zo'n office mens, van 9 tot 5/6..en daarna lekker naar huis..en werk vergeten.
Het is wel lastig..maar goed mogelijk..
evt. als ik besluit te vertrekken uit nederland, dankom ik terecht in een zone waar je 4x3 of 7x7 werkt..dan werk je 4 of 7 dagen..en daarna heb je 3 of 7 dagen rust..lijkt me ook wel wat..dan heb je iig meer tijd voorjezelf.

maar wel een leuke/goede baan

Verder zit ik hier..super brak net ff kwartiertje geslapen...wel ietsjes opgeknapt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')