Op de een of andere manier negeer ik het meestal na een tijdje, onbewust. Maar als ik een kamer binnenkom zie ik meteen of er een verkeerde tl-buis in zit, hoor ik of er apparaten op stand-by staan en pakt iemand zijn boterhamtrommel dan ruik ik vrijwel direct de komkommer en tomaat...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:43 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Persoonlijk heb ik wel last van het feit dat geluid erg hard kan lijken. Van de week had ik het toevallig - ik had 's ochtends een paar uur schoongemaakt ik huis. Gewoon een beetje opruimen en stoffen. Dan ben ik intensief bezig (geestelijk, want ik ben nogal fanatiek met wondersponsjes op vlekjes aan het poetsen en zo) en daarna ben ik moe. Niet lichamelijk, maar ik moet gewoon even niks doen. Even een cup-a-soupmomentje, "nu even niet". En toen hoorde ik de Wii op standby staan en m'n vriend zette de tv aan, terwijl ik probeerde even iets te lezen, en dan kan ik mezelf dus niet concentreren op de tekst, de woorden van tv komen hoe dan ook in m'n hoofd terecht en het geluid van de Wii, wat eigenlijk een niet al te hard geluid is, lijkt wel van binnenuit m'n hoofd te komen. Het lijkt dan alsof er geen afstand meer zit tussen de bron van het geluid en mijn hoofd, alsof alles per direct per kabel m'n hersens ingestuurd wordt of zo.
Ik heb dat soms ook met beweging, bijvoorbeeld als ik heel veel mensen zie lopen in de stad. Ik hou niet van mensen, maar zeker niet van die krioelende mensenmassa's met kerst of zo, dan raak ik echt in paniek (en idd agressief - hoewel ik dat nooit ben, krijg ik op zo'n moment wel neigingen om gewoon mensen omver te lopen en ik weet niet wat ik zou doen weet ik eignelijk wel - als ik ze ongestraft neer kon knallen op zo'n moment.
Verder heb ik het met aanraking: mijn vriend kan me niet meer dan een paar keer over hetzelfde plekje aaien, dan wordt het echt zwaar vervelend, net als 'prikkeldraad' of zo. Soms zijn bepaalde aanrakingen sowieso geen optie, omdat ze te 'sterk' zijn. En ik heb het met geur: in het OV in de ochtendspits na een regenbui is geen optie, omdat ik dan te veel ruik: zweet, nat leer, haarlak, parfum - daar kan ik gewoon niet tegen, dan sta ik echt af te tellend tot ik eruit kan, of soms wacht ik dan op een minder vol voertuig of ik stap eerder uit en loop de rest.
Ik weet niet of ik het negeer. Ik hoor het wel, maar ik ga er niet constant op zitten letten. Het is voor mij ook niet meer dan normaal dat ik bepaalde geluiden hoor. Maar als ik moe ben, dan trek ik het niet meer, te veel geluid tegelijk. Of ik kan andere dingen minder goed. Bijvoorbeeld proeverijen van m'n werk vind ik lastig, omdat ik moeite heb me te concentreren op de geur van de wijn met zoveel mensen om me hen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:13 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Op de een of andere manier negeer ik het meestal na een tijdje, onbewust. Maar als ik een kamer binnenkom zie ik meteen of er een verkeerde tl-buis in zit, hoor ik of er apparaten op stand-by staan en pakt iemand zijn boterhamtrommel dan ruik ik vrijwel direct de komkommer en tomaat...
En als je dat zegt, dan kijken ze je dom aan of lachen erom![]()
(Kan ik het helpen dat hun zintuigen zo minderwaardig zijn)
Dat heb ik ook heel erg. Bijvoorbeeld nu heb ik heel erg last van de verwarming. Die tikt heel erg. (Of het nou de verwarmingsbuizen zijn of de vensterbank, dat weet ik niet. Maar ik word er wel helemaal gestoord van.) En inderdaad, dat anderen het dan niet horen. Terwijl jij er helemaal gestoord van word.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:25 schreef francis998 het volgende:
Maar dat van geluiden herken ik goed..ik hoor bepaalde geluiden gelijk..en wat kan dat me irriteren. Bijv. ik woon in een oud/gehorig huis..en de buurman van boven moet zonodig 1x per weer tussen 1 en 3 's nachts zagen of boren...en o..wat heb ik daar last van, en mijn ma, die merkt niks..en dat irriteerd me zo. En ik kan dan gewoon niet verder slapen.
En soms hoor ik piepjes(net zoals muizen) en mijn moeder hoort niks.doet al het geluid in de buurt uit..en nog niet.
Geen behandeling, wel ondersteuning. Psych zie ik na vandaag in principe alleen als ik het nodig vind.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:21 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen worden hier eigenlijk behandeld of gaan naar de psych?
Autistquote:Op woensdag 20 januari 2010 09:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Aargh ik heb mijn periode in combinatie met t grijze weer in combinatie met ellendige 5 laatste weken op mijn werk is
Ik zit maar aan de koffie met mijn koptelefoon op door te werken maar zodra ik mijn koptelefoon af doe erger ik mij dood want mijn collega's hebben t continu over vakantie en over uitgaan en over weet ik t wat, alles behalve werk. Mennnn ga na werktijd een kop koffie drinken, ofzo.. Maar ga niet zitten geiten met zijn allen. Nadeel van met alleen vrouwen werken denk ik
Dus ik ga nu ook maar weer aan de slag met mijn koptelefoon op. Voor mijn doen ben ik strontchagreinigmaar dat is nog niets
Want dat is niet echt iets voor mij. Dus we houden t erop dat ik lekker in mijn schulpje zit vanochtend..
Beterschapquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Niks autist, ik wil doorwerken. Maar ik weet al waarom ik me zo rot voelde vandaag, ben toch flink grieperig, koppijn, spierpijn en hoesten alsof ik 3 pakjes heb opgerookt. Plus mijn periode, maakt me toch wat chagreiniger
Okequote:Op woensdag 20 januari 2010 20:12 schreef Cassandra87 het volgende:
ik houd gewoon niet van oppervlakkige collega's
Pff, ik zou wel graag thuiswerken eigenlijk. Geen collega's, dat lijkt me heerlijk. Als ik zin heb om met iemand te praten, ga ik wel naar Fok of ik zet MSN aan, of ik bel m'n vriend.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Beterschap![]()
Als ik wil doorwerken praat ik ook niet mee. Maar een hele dag zonder contact met collega's dan zou ik gek worden.
Thuiswerken lijkt mij ook wel wat. Alleen dat gaat niet met het werk wat ik doequote:Op woensdag 20 januari 2010 20:19 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Pff, ik zou wel graag thuiswerken eigenlijk. Geen collega's, dat lijkt me heerlijk. Als ik zin heb om met iemand te praten, ga ik wel naar Fok of ik zet MSN aan, of ik bel m'n vriend.
ik leef met je mee. Ik heb zowat de meeste symptomen al, kriebelerige keel, veel niezen, veel neus snuiten, en moe...quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Niks autist, ik wil doorwerken. Maar ik weet al waarom ik me zo rot voelde vandaag, ben toch flink grieperig, koppijn, spierpijn en hoesten alsof ik 3 pakjes heb opgerookt. Plus mijn periode, maakt me toch wat chagreiniger
hmmm..voor mij is het geen optie thuiswerken, ook al zou mijn baan me die mogelijkheid bieden..ik krijg het werk dan echt niet voor elkaar.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Thuiswerken lijkt mij ook wel wat. Alleen dat gaat niet met het werk wat ik doe
ff gelurkt..en ik moet zeggen ziet er wel goed uit. En ach..voorbrig of niet, het is jou huisje..jouw plekje..quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Beetje voorbarig:
Cassandra op eigen benen
En.. WeekendHeb alleen de ochtend gewerkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |