abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:24:05 #51
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_77016893
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:40 schreef francis998 het volgende:
hier weer terug van de psych..nog steeds niks gehoord over evt. uitslagen van de tests..wel had ze eenstapel geniette papieren in haar hand.
Maar ik weet er verder niks van.
Verder over allerlei onderwerpen gehad en gedachten om in Juli te vertrekken naar het buitenland..om mijn leventje daar weer op te pakken(lang verhaal).

Maar niks boeiend, ik begin me echt af te vragen wat ik daar uberhaubt doe..
Dat idee had/heb ik ook. Misschien wil je uitleggen waarom je wilt vertrekken en waar naar toe?
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_77018991
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:24 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Dat idee had/heb ik ook. Misschien wil je uitleggen waarom je wilt vertrekken en waar naar toe?
ik wil vertrekken omdat ik het in het bestemmingsland fijner vind. Zowieso dichter bij familie, beter klimaat (zonder veel kou en regen). Verder tja..dus groter sociaal vangnet..
Tja..verder weet ik het niet..verder is 't gewoon hoe ik me daar voel, en het is een kans om mijn droom sinds mijn 13e ofzo(het jaar 2000) waar te maken.
Verder is de bestemming zuid-amerika(chili).

En om verder te gaan over woede enzo..tja..welk mens heeft daar geen last van. Ik kan soms inmezelf of richting apparaten goed genoeg vloeken/schelden. En heb soms keihard tegen mijn beddenpoot/bureau geschopt..en dat deed zeer.
Verder een keer tijdens een discussie ging het zo ver dat ik met mijn hoofd tegen de muur begon te stoten, kortom waarschijnlijk een overload...
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:20:51 #53
247161 ikke043
pi_77019196
Aah, dan neem ik aan dat je zelf ook van Chileense afkomst bent?
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_77020349
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:20 schreef ikke043 het volgende:
Aah, dan neem ik aan dat je zelf ook van Chileense afkomst bent?
tenminste..ik heb een chileens paspoort..en mijn ma is chileens ik ben chileens/spaans(pa) en in NL geboren. Dus ik ben een goede mix

Ow..nog een reden om te vertrekken is dat daar het sociale leven minder gepland is...je kan bij bekenden of vrienden/familie gewoon langsdroppen(wel met het risico dat er niemand is) maar dat is normaal daar en hier toch wat minder
pi_77023142
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:41 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ja, maar dus ook bij mij kan het dus toch gebeuren.. en dat is lastig leven.
Alleen al het feit dat ik die zaken als die schoolmoorden enzo heel erg goed kan begrijpen, als ik zoiets zeg dan is men al geshockeerd. Maar ik meen het echt, ik kan dat soort gebeurtenissen heel erg goed begrijpen omdat ik niet kan uitsluiten dat ik zelf ook zoiets zou doen. Wel in een uiterst extreem geval, maar als je zou vragen of de kans er in zit.. dan moet ik heel eeriljk zeggen dat die kans er best wel dik in zit

Al zou ik in eerste instantie dus eerst alles voor mijzelf verpesten en mijzelf beschadigen.. maar het kan omslaan, en hoe erger of dreigender de situatie.. hoe lastiger het wordt. En als ik in zo'n geval wapens voor handen zou hebben, dan heb je dus zo'n situatie waarin er mogelijk 'wereldnieuws' gecreeerd wordt.
Weer zo'n drama met heel veel doden en gewonden en een dader die zelfmoord pleegt of door de politie wordt doodgeschoten.

En nog steeds durf ik te zeggen dat ik een hele lieve goede jongen ben
Maar eigenlijk ben ik dus heel erg en daar schaam ik mij wel een beetje voor, maar ook weer niet. En dat komt heel koud en kil over, maar zo is het dus.. en dat maakt deel uit van mijn stoornis.
Ik zou ook een prima oorlogsmisdadiger zijn Als er oorlog uitbreekt dan heb ik een 'vrijbrief' en daarbij neem ik nevenschade voor lief
Deels herkenbaar. Alleen ik heb geen last van woede aanvallen. Maar over die schoolmoorden enzo dat begrijp ik ook. Ik heb wel eens gezegd dat als ik in Amerika zou hebben gewoond waarschijnlijk ik wel zoiets zou hebben kunnen doen.
Ik denk dat mensen zoals wij heel goed weten tot wat wij in staat zijn. Ik had ook andere keuzes kunnen maken.

Blowen heb ik wel gedaan. Maar ik heb het nooit bewust als medicijn gebruikt. Wiet kan trouwens agressieve neigingen versterken. Dus zo goed is wiet nu ook weer niet. Zeker niet als het dagenlijks gebruikt wordt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:21:43 #56
247161 ikke043
pi_77024824
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:48 schreef francis998 het volgende:

[..]

tenminste..ik heb een chileens paspoort..en mijn ma is chileens ik ben chileens/spaans(pa) en in NL geboren. Dus ik ben een goede mix

Ow..nog een reden om te vertrekken is dat daar het sociale leven minder gepland is...je kan bij bekenden of vrienden/familie gewoon langsdroppen(wel met het risico dat er niemand is) maar dat is normaal daar en hier toch wat minder
Ooh dat klinkt wel gezellig Dat zou ik bij mijn familie niet moeten doen, dan raken ze meteen in paniek ofzo
Op zich wel jammer, maar het is nou eenmaal zo, je kunt er maar beter het best van maken

Hoeveel mensen worden hier eigenlijk behandeld of gaan naar de psych?
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_77024969
Wiet versterkt sowieso je emoties geloof ik. Dus als je al down bent zul je je nog meer down voelen, gok ik. Ik werd er alleen flink dizzy van, had aan een haaltje per week ruim voldoende.

Woede (uitingen) heb ik sowieso geen last van. Merk dat ik mij eerder terug trek als ik iets moet verwerken dan dat ik dit uberhaupt uit. En dan nog nooit kwaad denk ik, het enige wat aan mij te merken valt is dat ik een keer flink moet slikken (letterlijk) kon ik maar een keer uit pure kwaadheid ergens tegen aan trappen Tijdje geleden kon ik dat wel goed gebruiken..
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:28:42 #58
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_77025157
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:21 schreef ikke043 het volgende:

[..]
Ik heb een hulp voor administratieve dingen en waarmee ik over koetjes en kalfjes kan praten wanneer er geen papieren geregeld moeten worden. Deze vrouw komt 1x in de 2 weken een uurtje. Ik heb geen idee wat voor officiële titel ze heeft maar ik noem het maar "hulp"

En dan heb ik de psych. Een die echt in een autisten team zit. Maar met hem heb ik tot nu toe 1x een gesprek (intake) gehad en 2x telefonisch voor dope. (bromazepam en temazepam)
pi_77025264
@ ikke043, ik ben dus een van degene die naar de psych gaat. Dat wel nog steeds geen positieve/negatieve diagnose gehad. EN als 't zo doorgaat kap ik er miss wel mee. Maar wacht eerst ff de resultaten af.
En als ik me niet vergis ging tijn soms naar de psych..maar ik kan me natuurlijk vergissen.

En verder..roken daar ben ik sinds oud&nieuw vanaf..hoewel ik soms wel trek krijg in een sigaret. Maar blowen..ho maar..doe ik niet. En ben ik niet van plan.

@ cassandra, ik denk dat je als je blowt 't zelfde effect krijg als alcohol/sigaret(tenminste bij mij wel)..ik ging me er op het moment beter van voelen..maar erna...pfffff..dan zakte ik juist verder weg.
pi_77025301
quote:

[..]

Ooh dat klinkt wel gezellig Dat zou ik bij mijn familie niet moeten doen, dan raken ze meteen in paniek ofzo
Op zich wel jammer, maar het is nou eenmaal zo, je kunt er maar beter het best van maken

Ik heb eens in de maand een gesprek met psych
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:40:09 #61
247161 ikke043
pi_77025736
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:28 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

Ik heb een hulp voor administratieve dingen en waarmee ik over koetjes en kalfjes kan praten wanneer er geen papieren geregeld moeten worden. Deze vrouw komt 1x in de 2 weken een uurtje. Ik heb geen idee wat voor officiële titel ze heeft maar ik noem het maar "hulp"

En dan heb ik de psych. Een die echt in een autisten team zit. Maar met hem heb ik tot nu toe 1x een gesprek (intake) gehad en 2x telefonisch voor dope. (bromazepam en temazepam)
Ik neem aan dat de "hulp" iemand van MEE is?
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:30 schreef francis998 het volgende:
@ ikke043,
En als ik me niet vergis ging tijn soms naar de psych..maar ik kan me natuurlijk vergissen.

En verder..roken daar ben ik sinds oud&nieuw vanaf..hoewel ik soms wel trek krijg in een sigaret. Maar blowen..ho maar..doe ik niet. En ben ik niet van plan.
Ik was ook gestopt alleen heb ik op sommige momenten zo veel stress dat ik beter functioneer met nicotine als zonder Overigen rook ik wel niet het hele jaar, maar alleen gedeeltes. Ik stop om de zoveel tijd bewust, anders verliest het z'n effect en wordt je gewoon een van de nicotine-slaafjes
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:30 schreef francis998 het volgende:
@ ikke043, ik ben dus een van degene die naar de psych gaat. Dat wel nog steeds geen positieve/negatieve diagnose gehad. EN als 't zo doorgaat kap ik er miss wel mee. Maar wacht eerst ff de resultaten af.
Oow dat is wel jammer, maar wat ik me kan herinneren is dat het opeens gedaan was. Ik zag er namelijk ook telkens weer tegen op om langs te gaan, maar achteraf ging het sneller als verwacht, en ben ik ook wel blij dat ik het heb afgemaakt. Zo'n etiket geeft toch enige houvast.
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:31 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb eens in de maand een gesprek met psych
Maar wat bespreken jullie dan? Ik heb namelijk een diagnose gekregen, en zou daar een sociale-blablabla bij krijgen, maar daar heb ik me naar 1,5 jaar voor afgemeld omdat het leeftijdsverschil wat groot werd
En sindsdien geen contact meer met die mensen gehad.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_77025773
Ik heb mijn vriendje als psych

Roken maakte mij rustig in de auto vandaar dat ik bleef roken. Toen ik ben gaan stoppen ben ik in de slechtste omstandigheden in drukke spits en kutweer utrecht in gereden met een vol pakje sigaretten in mijn dashboard. Was wel onrustig maar presteerde t om zonder sigaret de hele spits uit te rijden, was er toen wel gelijk klaar mee
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:42:08 #63
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_77025834
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:40 schreef ikke043 het volgende:
Oh wacht, het schiet me echt net te binnen Het is iemand van de ambulante woonbegeleiding van Meerkanten GGZ
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:43:09 #64
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_77025883
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb mijn vriendje als psych
zal die blij mee zijn

(garpje )
pi_77025932
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:43 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

zal die blij mee zijn

(garpje )
Werkt wel goed hoor Sterker nog ik had behoefte aan een knuffel maar een goed gesprek helpt ook wel, ben ik gelijk alles voor een dag kwijt
pi_77026009
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:40 schreef ikke043 het volgende:

[..]

[..]

Ik was ook gestopt alleen heb ik op sommige momenten zo veel stress dat ik beter functioneer met nicotine als zonder Overigen rook ik wel niet het hele jaar, maar alleen gedeeltes. Ik stop om de zoveel tijd bewust, anders verliest het z'n effect en wordt je gewoon een van de nicotine-slaafjes
[..]

Oow dat is wel jammer, maar wat ik me kan herinneren is dat het opeens gedaan was. Ik zag er namelijk ook telkens weer tegen op om langs te gaan, maar achteraf ging het sneller als verwacht, en ben ik ook wel blij dat ik het heb afgemaakt. Zo'n etiket geeft toch enige houvast.
[..]

Maar wat bespreken jullie dan? Ik heb namelijk een diagnose gekregen, en zou daar een sociale-blablabla bij krijgen, maar daar heb ik me naar 1,5 jaar voor afgemeld omdat het leeftijdsverschil wat groot werd
En sindsdien geen contact meer met die mensen gehad.
Hoe het gaat en waar ik tegen aanloop.
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:58:18 #67
247161 ikke043
pi_77026629
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:45 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Hoe het gaat en waar ik tegen aanloop.
Oow zit dat zoe, maan.

Net zei ook iemand babbelvis dat die drugs kreeg, waarvoor is dat dan?
Ik weet het ik stel nogal veel vragen, maarja jullie kennen het wel, nooit kunnen stoppen met denken
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_77026661
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:44 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

De meesten zijn ook wel 'lieve goede jongen', het is vooral een gevoel, alsof er één of ander monster achter de heg zit, klaar om op je pad te springen. Ervaring leert dat dat monster er is. En dat ie sterk is.
Volgens mij zit er in ieder mens wel zo'n monster, soms groot, soms klein. Of het specifiek is dat autisten er meer mee te maken hebben? Ik vermoed dat het komt door ons bewustzijn, ons beredenen, wij weten wat er kan gebeuren, hebben het vaak al eens meegemaakt, maar dan gelukkig enkel onszelf of een voorwerp als lijdend onderwerp. Ik heb al heel wat toetsenborden versleten of wat keren met mijn boekentas gegooid. Ben ik daar trots op of blij mee? Absoluut compleet niet, en ik kan gelukkig zeggen dat het aggressieve zich nagenoeg enkel nog uit in een vloekpartij (maar geloof me, daar wil je ook niet bij zijn )
Waar, maar ik ken genoeg mensen (stoornis of niet ) die zich niet kunnen beperken tot het beschadigen van voorwerpen/zichzelf, en die anderen aanvallen etc... Dus evengoed hulde!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_77026994
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:58 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Oow zit dat zoe, maan.

Ik weet het ik stel nogal veel vragen, maarja jullie kennen het wel, nooit kunnen stoppen met denken
Ik heb nog nooit drugs gehad. En hoop dat ook nooit nodig hebben.
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 19 januari 2010 @ 21:14:42 #70
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_77027543
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:58 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Oow zit dat zoe, maan.

Bromazepam
Temazepam

Temazepam gebruik ik sinds kort omdat ik soms de hele nacht wakker lig

En Bromazepam gebruik ik om rustiger van te worden. Mijn gedachten gaan vaak als een sneltrein en door de bromazepam word ik woozie / chill waardoor ik dan beter de dag door kom. Ik heb ze alleen eigenlijk bijna nooit nodig. Het is is meer in vlagen dat ik ze een paar dagen achter elkaar gebruik.

Ondertussen heb ik een behoorlijke voorraad Bromazepam 3mg liggen
  dinsdag 19 januari 2010 @ 21:24:27 #71
247161 ikke043
pi_77028163
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:14 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

Bromazepam
Temazepam

Temazepam gebruik ik sinds kort omdat ik soms de hele nacht wakker lig

En Bromazepam gebruik ik om rustiger van te worden. Mijn gedachten gaan vaak als een sneltrein en door de bromazepam word ik woozie / chill waardoor ik dan beter de dag door kom. Ik heb ze alleen eigenlijk bijna nooit nodig. Het is is meer in vlagen dat ik ze een paar dagen achter elkaar gebruik.

Ondertussen heb ik een behoorlijke voorraad Bromazepam 3mg liggen
Beide dingen komen me bekend voor, alleen ben ik er aan gewend en ga ik vaak op m'n bek omdat ik er weinig niets mee doe
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_77028190
mijn TL buis flikkert nu en "zingt".

ik heb ontdekt als ik mijn hoofd ernaar toe richt en mijn hoofd heen en weer beweeg van links naar rechts, ik twee verschillende tonen hoort, ook wel een beat genaamd. Cool!
pi_77028597
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:24 schreef deenigeechteTS het volgende:
mijn TL buis flikkert nu en "zingt".

ik heb ontdekt als ik mijn hoofd ernaar toe richt en mijn hoofd heen en weer beweeg van links naar rechts, ik twee verschillende tonen hoort, ook wel een beat genaamd. Cool!
pi_77029325
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:56 schreef De_Logica het volgende:
Ik zit nu net dat filmpje te kijken van Logician's site, over overload. Is dit een visie van klassiek autisme? Ken heel die user niet dus kan niet oordelen, maar mijn manier van overprikkeld raken is niet bepaald op die manier.

Deze bedoel ik dus:

Ik heb geen idee. Persoonlijk heb ik wel last van het feit dat geluid erg hard kan lijken. Van de week had ik het toevallig - ik had 's ochtends een paar uur schoongemaakt ik huis. Gewoon een beetje opruimen en stoffen. Dan ben ik intensief bezig (geestelijk, want ik ben nogal fanatiek met wondersponsjes op vlekjes aan het poetsen en zo) en daarna ben ik moe. Niet lichamelijk, maar ik moet gewoon even niks doen. Even een cup-a-soupmomentje, "nu even niet". En toen hoorde ik de Wii op standby staan en m'n vriend zette de tv aan, terwijl ik probeerde even iets te lezen, en dan kan ik mezelf dus niet concentreren op de tekst, de woorden van tv komen hoe dan ook in m'n hoofd terecht en het geluid van de Wii, wat eigenlijk een niet al te hard geluid is, lijkt wel van binnenuit m'n hoofd te komen. Het lijkt dan alsof er geen afstand meer zit tussen de bron van het geluid en mijn hoofd, alsof alles per direct per kabel m'n hersens ingestuurd wordt of zo.

Ik heb dat soms ook met beweging, bijvoorbeeld als ik heel veel mensen zie lopen in de stad. Ik hou niet van mensen, maar zeker niet van die krioelende mensenmassa's met kerst of zo, dan raak ik echt in paniek (en idd agressief - hoewel ik dat nooit ben, krijg ik op zo'n moment wel neigingen om gewoon mensen omver te lopen en ik weet niet wat ik zou doen weet ik eignelijk wel - als ik ze ongestraft neer kon knallen op zo'n moment.

Verder heb ik het met aanraking: mijn vriend kan me niet meer dan een paar keer over hetzelfde plekje aaien, dan wordt het echt zwaar vervelend, net als 'prikkeldraad' of zo. Soms zijn bepaalde aanrakingen sowieso geen optie, omdat ze te 'sterk' zijn. En ik heb het met geur: in het OV in de ochtendspits na een regenbui is geen optie, omdat ik dan te veel ruik: zweet, nat leer, haarlak, parfum - daar kan ik gewoon niet tegen, dan sta ik echt af te tellend tot ik eruit kan, of soms wacht ik dan op een minder vol voertuig of ik stap eerder uit en loop de rest.

[ Bericht 21% gewijzigd door Maeghan op 19-01-2010 21:54:54 ]
Sanity is (not) statistical
  woensdag 20 januari 2010 @ 00:11:15 #75
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77036934
quote:
[..]
Niet, ik kan me (nog steeds) redden. Ben er in het verleden wel geweest, maar omdat ik toen nog geen diagnose had is dat op niets uitgelopen (want ogenschijnlijk was er verder niets aan de hand dus kon die ook niet helpen)
Ben bij MEE geweest, maar die hebben niets voor mijn 'klasse', kortom, ik mag/moet/probeer het zelf te redden.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')