abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76947667
Wat versta je ten eerste onder zeer rijke mensen? Je hebt de nouveau riche die er erg mee loopt te pochen maar je hebt ook mensen die er bescheiden mee omgaan.

Mijn oom en tante zijn niet al te arm (alhoewel ze ook niet in de Q500 staan). Ondanks dat zijn ze toch behoorlijk bescheiden. Het enige waaraan ik ze soms als rijk ervaar is dat mijn tante vaak onnodig lastige synoniemen gebruikt. Mijn oom heeft daar gelukkig geen last van. Hun zoon is eveneens miljonair alhoewel hij dat wel op een wat dubieuze manier geworden is. Hij leeft extreem sober.Al zijn geld stopt hij in de beurs, zijn kleding koopt hij bij kringloopwinkels voor zo min mogelijk geld. Zo stelt hij bepaalde budgets vast per kledingstuk bijvoorbeeld ¤5 voor een spijkerbroek. Luxeartikelen koopt hij ook niet, alleen de krant. Zeg maar een soort jonge Dagobert Duck.
  zondag 17 januari 2010 @ 23:45:46 #37
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_76947708
Ik ken wel mensen die een paar euroton op dr rekening hebben en waarvan het huis afbetaald is. Maar geld uitgeven, dat doen ze niet. Shoppen doen ze bij onder andere de Aldi en rijden doen ze in een aftandse lelijke Koreaanse auto die dan wel weer nieuw gekocht is. De kinderen zijn ook niet verwend en moeten als ze wat willen hebben, daar gewoon voor sparen en zelf kopen. Handje ophouden werkt niet. De enige die eigenlijk verwend is, is de bank want die maakt geld met hun geld.

Verder ben ik het eens met Beware_reageerd. Geld is niet alles. Hoe ouder ik word, des te meer realiseer ik me dat eigenlijk. En vooral als je geconfronteerd wordt met mensen die jong sterven na een lange lijdensweg. Gezondheid koop je niet...
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_76947736
Njah, ken er wel.

Het zijn net mensen, sommigen vind ik tof, sommigen niet.
  zondag 17 januari 2010 @ 23:48:29 #39
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_76947831
quote:
Op zondag 17 januari 2010 23:44 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Wat versta je ten eerste onder zeer rijke mensen? Je hebt de nouveau riche die er erg mee loopt te pochen maar je hebt ook mensen die er bescheiden mee omgaan.

Mijn oom en tante zijn niet al te arm (alhoewel ze ook niet in de Q500 staan). Ondanks dat zijn ze toch behoorlijk bescheiden. Het enige waaraan ik ze soms als rijk ervaar is dat mijn tante vaak onnodig lastige synoniemen gebruikt. Mijn oom heeft daar gelukkig geen last van. Hun zoon is eveneens miljonair alhoewel hij dat wel op een wat dubieuze manier geworden is. Hij leeft extreem sober.Al zijn geld stopt hij in de beurs, zijn kleding koopt hij bij kringloopwinkels voor zo min mogelijk geld. Zo stelt hij bepaalde budgets vast per kledingstuk bijvoorbeeld ¤5 voor een spijkerbroek. Luxeartikelen koopt hij ook niet, alleen de krant. Zeg maar een soort jonge Dagobert Duck.
Tja potten potten potten..

Zo hoef ik niet rijk (miljonair) te zijn.. Elk duppie omdraaien tot dat de koningin die er op staat begint te schreeuwen van: HO HO ZO KAN DIE WEL WEER KRENT!!
pi_76948736
Nope...Nouja..van 1 weet ik dat de ouders redelijk wat hebben maar ze tonen TOTAAL niet zo Zo zou het altijd moeten
De enige echte.
pi_76948945
Ja, nummer 44 van de quote 500.

Zijn vrij normaal eigenlijk.

/edit: nummer 54 is het.

[ Bericht 20% gewijzigd door Phaelanx_NL op 18-01-2010 00:17:38 ]
Geen referral hier.
pi_76949162
ken zelf iemand die rond 120ste plaats staat van de quote500, maar dat is nog steeds een joviale en hardwerkende man met veel hart voor zijn zaak (nou jah, zeg maar rustig concern en marktleider ) en hart voor al zijn personeel. Geniet uiteraard wel van zijn geld, maar hem gun ik het zeker.
Ook zijn inmiddels minder werkende vader is beetje zelfde, vooral door hard werken EN slim denken ook zo rijjk geworden.

zelf had ik dan allang gecashed en wezen rentenieren

[ Bericht 0% gewijzigd door Ted038 op 18-01-2010 00:23:25 ]
pi_76949216
Een vriendin van me is de kleindochter van een Brenninkmeijer. Dat merk je ook wel. Heel goed zelfs. Erfenissen vliegen er in die familie om de oren. Ze krijgen familiebeursen als ze gaan studeren. Best chill. Maar soms wel vervelend. Hoe zij ermee omgaat? Prima. Heel prima. Een andere vriendin van me is Zweegers, mocht iemand het zeggen. Die smijt met geld. Ze denkt dat een pak melk E5,- kost. Geen grapje. De inflatie neemt in haar wereld met de minuut toe. Dus, nee, zij gaat er niet goed mee om. Totaal niet prima. Ik mag daarentegen zelf ook niet klagen.
pi_76949245
quote:
Op zondag 17 januari 2010 23:04 schreef Skiet het volgende:
Ik zat op het Luzac College (Havo 14000 euro per jaar) en daar zaten zat rijke mensen. Verder in de familie en vrienden behoorlijk veel rijke mensen. Maar allemaal normale mensen verder.
Luzac college.
Dat is toch die school voor rijke faalhazen waarbij MBO niet echt in het plaatje past dus de kinderen koste wat kost havo moeten halen.
pi_76949295
quote:
Op maandag 18 januari 2010 00:20 schreef -0- het volgende:

[..]

Luzac college.
Dat is toch die school voor rijke faalhazen waarbij MBO niet echt in het plaatje past dus de kinderen koste wat kost havo moeten halen.
Faalhazen ja, maar rijk niet echt. Ken wel een paar tuinderszonen die daar ook heengingen nadat VWO 5 teveel bleek.
Geen referral hier.
pi_76949366
quote:
Op maandag 18 januari 2010 00:20 schreef -0- het volgende:

[..]

Luzac college.
Het is gewoon je diploma afbetalen. Rekening courant of hoe je 't ook wilt zien. Mensen die twee keer blijven zitten in havo vier maar dan wel opeens op het Luzac vwo vijf en zes in één jaar mogen doen. Dus ik doe zes (eigenlijk zeven) jaar over mijn atheneum voor de kat zijn kut. Dikke later.
pi_76949868
Mijn baas staat hier tussen: http://www.quotenet.nl/babes/top-5-rijkste-businessbabes.php
Normale business vrouw en nogsteeds overal een vinger in de pap .
dag
pi_76949896
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:55 schreef beware_reageerd het volgende:
Ja, ken er een aantal.

Verschil zit hem in of ze zelf rijk zijn geworden, of erven.
De laatste hebben poeha en zijn nogal ehhhhhh............

Hoe moet je het zeggen, zelfgericht zonder te beseffen dat er nog een wereld buiten het hek is.

De eerste groep, en daar ken ik de meeste van, zijn gewoon.
Sterker, wij gaan elke vrijdag, als groep, gewoon wat drinken met elkaar.
Ja, soms heeft iemand een probleem. Dat lossen we dan ook op. Maar wel met zijn allen.
De 1 wat meer maar we doen allemaal mee. En zo werkt het ook soms bij de ander.

En onder deze zijn er een aantal die in de quote staan. Maar dat zeg je echt niet.

1 is van alles naar niets gegaan. Ok was een foute inschatting, nogal zacht gezegt. Maar ook hij leeft nog steeds.
En komt eigenlijk ook niets te kort.
Ligt er ook aan hoe je zelf met de mensen omgaat. (Bij ons in de flat bijv. helpt ook iedereen elkaar. En dat zijn echt geen rijke mensen, althans vandaag nog niet.)

Denk dat elke vorm van vraag nu wel duidelijk is voor je.
Oud geld kan heel vervelend zijn idd.
Maar er is ook nog een categorie nieuw geld als in rijkgeworden patatboeren en daar word je ook niet blij van.
pi_76952253
ik sta zelf in de quote 500.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_76952459
Nee ken alleen arme sloebers (incl. mezelf)
pi_76952501
quote:
Op zondag 17 januari 2010 23:48 schreef Joe-Momma het volgende:
Tja potten potten potten..

Zo hoef ik niet rijk (miljonair) te zijn.. Elk duppie omdraaien tot dat de koningin die er op staat begint te schreeuwen van: HO HO ZO KAN DIE WEL WEER KRENT!!
De rijkste mensen die ik kende gingen op marktdag na de markt groente oprapen van het marktplein...
De hele familie vierde feest toen de laatste van het stel was overleden; stond een paar miljoen op de bank
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_76966488
Ja
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 18 januari 2010 @ 15:10:55 #53
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_76966661
quote:
Op maandag 18 januari 2010 03:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De rijkste mensen die ik kende gingen op marktdag na de markt groente oprapen van het marktplein...
De hele familie vierde feest toen de laatste van het stel was overleden; stond een paar miljoen op de bank
Ik geloof je niet
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_76966799
Nee, helaas niet anders was ik wel getrouwd.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 18 januari 2010 @ 15:14:20 #55
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_76966816
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:13 schreef griskay het volgende:
Nee, helaas niet anders was ik wel getrouwd.
Mensen die trouwen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_76966845
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:14 schreef Paul het volgende:

[..]

Mensen die trouwen
paul
  maandag 18 januari 2010 @ 15:52:13 #57
286468 officerwhite
feel or think isnt the same
pi_76968716
ik heb nu 3476,67 euro op mijn rekening
pi_76972959
Uhmm wanneer ben je rijk? De zoon van Nol Hendriks woont 1 straat verder. En met oud op nieuw spreek ik Nol ook wel eens. Verder heb ik aantal jaar met zijn kleinzoon in een team gezeten. Hij is wel oke niet dat die patser is ofzo.
Heb schijt aan de dingen die je wel hebt gedaan, in plaats van spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.
pi_76972986
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:14 schreef griskay het volgende:

[..]

paul
Hij heeft wel gelijk. Dit keer.
pi_76973021
Ja, goed luisteren of ze wijze lessen hebben.
  maandag 18 januari 2010 @ 17:15:31 #61
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_76973067
Ik ken een rentenier die zijn tijd nu besteed aan werk, vakanties en dergelijke, je ziet totaal niet aan hem dat hij zoveel geld heeft en komt uit één of andere probleemwijk in Tilburg.

Opmerkelijk: Hij stemt SP.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  maandag 18 januari 2010 @ 17:17:25 #62
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_76973150
Ik ken een paar miljonairs en die gaan stuk voor stuk heel relaxed met hun geld om. Eentje heeft een vakantieresort laten bouwen in Brazilië en kan nu, voor zijn 50ste, heerlijk niksen na zich jaren uit de naad te hebben gewerkt in de mode.

Allemaal trouwens selfmade men zonder zilveren lepel in de mond geboren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_76973431
in mijn woonplaats staat zo'n huis van een miljonair. ze hebben 3 auto's, van die dikke SUV's en sportauto's, hek om het huis, zwembad enz.

ik vind die mensen niet echt aardiger dan anderen. ze doen me meer een beetje kil en gehaast aan
  maandag 18 januari 2010 @ 17:23:45 #64
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_76973446
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik ken er wel een paar. En die mensen gaan daar prima mee om.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_76977210
Volgens mij is mijn oma rijk maar dat wil ze niet zeggen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_76977450
Ja, alleen ze zijn niet eerlijk rijk geworden
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
  maandag 18 januari 2010 @ 19:03:24 #67
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_76977964
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:48 schreef bijdehand het volgende:
Er is een manier om erachter te komen ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 18 januari 2010 @ 19:06:13 #68
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_76978110
Ja, ik woon in een redelijk welvarende buurt met veel rijke mensen. Maar de meesten gedragen zich er ook naar. Ze vinden zich hoogwaardiger dan 'de rest' (lees: mensen die geen dure auto's / huis hebben) en het zijn veelal patsers. De meesten zitten op golf en leven naar mijn mening in een apart wereldje.

Ikzelf heb ook een rijke vader, maar ik ben niet verwend ofzo. Vroeger was je dan boos als je geen nieuwe fiets en weet ik het allemaal kreeg, maar nu ben ik blij dat ik niet zo verwend ben. Er wonen meerdere jongeren hier in de buurt en dat zijn allemaal verwende nesten Ze krijgen alles wat ze maar willen, maar hebben geen besef van geld. Het rijbewijs wordt door pappie betaald en die auto krijgen ze op de dag dat ze hun rijbewijs halen.

Ik hoef in principe geen bijbaan te hebben, maar ik ben blij dat ik die wel heb. Zeker als je het vergelijkt met m'n leeftijdsgenoten hier in de buurt. Ik kan totaal niet met ze opschieten omdat ze mij 'anders' vinden. Omdat ik wel zelf m'n geld verdien en omdat ik geen dure auto heb. En ik heb daar ook totaal geen behoefte aan Ik ben blij dat m'n ouders wat dat betreft altijd streng zijn geweest.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:06:51 #69
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_76978140
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:48 schreef bijdehand het volgende:
Die van mij volgens mij ook!!

Die gaan wel 5 a 6 x per jaar op vakantie als het ze uitkomt nog vaker.
Maargoed ik gun het ze van harte en van mij mogen ze tot de laatste stuiver op maken.
M'n opa heeft zich de tandjes gewerkt...
pi_76978207
Ik ken zo'n gezin. Kinderen worden overdreven verwend en hebben totaal geen besef van de waarde van geld. Minder goed voorbeeld dus
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')