T42 | zondag 17 januari 2010 @ 22:37 |
merk: VW type: 1200 (kever) bouwjaar: 1982 motor: 1200cc kleur: wit zeer nette kever waarvan de lak en interieur super netjes zijn. motor start meteen en heeft 80'000 gelopen. apk tot 22dec 2010. orgineel nederlands. (foto van 10jan2010) ![]() richtprijs 3 a 4000 euro [ Bericht 1% gewijzigd door T42 op 17-01-2010 22:49:52 ] | |
Snuitebolletje | zondag 17 januari 2010 @ 22:43 |
ruilen voor een subaru legacy 2.5 gx uit 99? verder tvp | |
T42 | zondag 17 januari 2010 @ 22:44 |
quote:neej sorry heb alleen intressen in auto's van voor 1986 en dan liefst VW | |
TheFreshPrince | zondag 17 januari 2010 @ 22:45 |
Leuk bakje. Als ik wat geld over had, had ik zeker een kijkje willen nemen. Hoe is de verdere staat? Motor, kachelpotten, roest? | |
TheFreshPrince | zondag 17 januari 2010 @ 22:45 |
quote:Ah, dus geen luchtboxer ruilen voor een waterboxer ![]() | |
T42 | zondag 17 januari 2010 @ 22:46 |
quote:motor ziet er als nieuw uit en loopt ook zo. kachelpotten zijn ook als nieuw. (werwarming werk super) roest kent hij niet. heb er ook nog een stapel rekeningen bij wat er aan gedaan is in het verleden quote:nope niks voor mij. | |
Snuitebolletje | zondag 17 januari 2010 @ 22:47 |
quote:haha dat dus.. met leren bekleding, climate control, 4wd etc. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2010 @ 22:56 |
Leuke kever zeg, ik krijg ook binnenkort mijn ander auto een audi 100 uit 85 allemaal mogelijk gemaakt door het invoeren van het gps kastje dadelijk waar ik aan vertik mede te werken. Ik ben ook nog vanplan om hem om te bouwen laten op gas. | |
TheFreshPrince | zondag 17 januari 2010 @ 23:06 |
Zo'n Kever moet je overigens niet onderschatten! 1200cc komt echt prima van zijn plaats. Alle onderdelen zijn nieuw te krijgen, van bagger tot hele goed kwaliteit. En zelfs het duurste onderdeel is goedkoper dan een grote beurt aan een moderne auto. Het rijden van een Kever heeft echter enkele gevolgen: - mensen steken hun hand naar je op - mensen geven je complimenten over de auto - mensen beginnen spontaan vragen aan je te stellen - mensen beginnen je te vertellen dat ze er vroeger ook één hadden - je krijgt vaker voorrang en mensen houden rekening met je als je invoegt (terwijl dat bij een goed afgestelde 1200 niet nodig is) - je verzekeringspremie is zo laag dat je twijfelt of het niet per maand moet zijn ipv per jaar - je krijgt minder post van de belastingdienst - politie houdt je staande om een praatje te maken over de prachtige staat van je Kever - Sinterklaas vraagt of je hem volgend jaar wil rondrijden omdat hij dan zijn mijter niet hoeft af te zetten - mensen kijken raar op omdat je je boodschappen onder de voorklep legt - mensen kunnen plots niet meer inschatten wat je beroep is; van ww'er tot directeur rijdt rond in een Kever [ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 17-01-2010 23:11:34 ] | |
T42 | zondag 17 januari 2010 @ 23:17 |
quote:verzekeren kan alvanaf 50 euro PER JAAR. met een 1200 kun je makkelijk mee komen met het verkeer. je krijgt 1 brief van de belasting die gewenst is! ofwel een vrijstellingsbrief. met me eige kever kom je inderdaad al deze punten tegen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door T42 op 17-01-2010 23:59:21 ] | |
Wouzer | zondag 17 januari 2010 @ 23:52 |
TVP | |
Phoenix78 | maandag 18 januari 2010 @ 08:37 |
Enig idee wat het verbruik van deze kever is ? | |
Herr.Flick | maandag 18 januari 2010 @ 08:40 |
quote:1:10 en dan houd het zo'n beetje op ![]() | |
T42 | maandag 18 januari 2010 @ 08:44 |
quote:klopt | |
Phoenix78 | maandag 18 januari 2010 @ 08:57 |
Het is wel een heel vette auto, alleen net iets boven mijn budget... moet even goed nadenken of dit iets voor mij zou zijn | |
TheFreshPrince | maandag 18 januari 2010 @ 09:45 |
M'n oom rijdt overigens met gemak 1 op 14 met zijn 1200 kever, dus er moet nog wel wat te verbeteren zijn ![]() Op ritten naar Frankrijk zelfs 1 op 15. Hij komt dan niet boven de 110, overigens. Hij heeft een elektronische 009 ontsteking geplaatst. Ook kleppen en carburateur goed stellen is belangrijk. | |
T42 | maandag 18 januari 2010 @ 10:54 |
quote:deze is helemaal orgineel | |
Googolplexian | maandag 18 januari 2010 @ 11:16 |
toch tvp ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 18 januari 2010 @ 11:21 |
Leuke van zo'n auto is natuurlijk dat je compleet geen afschrijving hebt als je er zuinig op bent. Sterker nog, die dingen worden verrekte duur de laatste jaren. 10 jaar geleden kon je nog wel eens een knappe kever vinden voor 1500 gulden. | |
Googolplexian | maandag 18 januari 2010 @ 11:23 |
quote:'t Is echt een mooie prijs dit ... Voor een Kever in die staat. | |
KhaZ | maandag 18 januari 2010 @ 11:41 |
Heb je deze gewonnen? | |
G.Fawkes | maandag 18 januari 2010 @ 11:41 |
Even een mailtje gestuurd naar mijn oom. Die is hier wel van ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 18 januari 2010 @ 11:53 |
quote:Oh, dat absoluut. En het houdt waarde. | |
TheFreshPrince | maandag 18 januari 2010 @ 11:56 |
quote:Lijkt er wel op, KeverWinterFestijn vermoed ik. Maar dat maakt niet uit natuurlijk, want die verloten echt prima Kevers in een keurige staat! Het jaar ervoor trof ik T42 daar nog met z'n Groene Kever en het opgegraven geval. | |
T42 | maandag 18 januari 2010 @ 13:11 |
quote:jep maar door relationele dingen moet hij weg | |
Lantashh | maandag 18 januari 2010 @ 13:13 |
Mooi ding. Foto's van de binnenkant? En waar in Braband moeten we 'm zoeken? | |
T42 | maandag 18 januari 2010 @ 14:24 |
quote:beek en donk staat hij nu. heb nog helemaal geen foto's kunnen maken maar binnen is ook alles netjes | |
zuigmarmot | maandag 18 januari 2010 @ 14:34 |
Mooi karretje T42, dat je hem wegdoet | |
KhaZ | maandag 18 januari 2010 @ 14:51 |
quote:Waar laat je dat doen voor 1000? Voor mijn Alfa was ik ¤2200 kwijt (incl. inbouw achter kentekenplaat, dus het zou voor ¤2000 kunnen). | |
Dizer | maandag 18 januari 2010 @ 14:53 |
Doe je hem ook een weekje verhuren? Voor een theatervoorstelling in april als ie nog niet verkocht is? ![]() | |
Erasmo | maandag 18 januari 2010 @ 14:58 |
quote:Tsjah, Alfa he ![]() ![]() | |
T42 | maandag 18 januari 2010 @ 16:12 |
quote:verschil zit hem in een bedrijf of vrienden dienst ![]() | |
jack4ya | maandag 18 januari 2010 @ 16:23 |
Voor mij? Als ik eens lief door mijn verdrietige oogjes kijk? Wat een ongelooflijke idioten! [inc. pic] Total loss? en dan? [ Bericht 0% gewijzigd door jack4ya op 18-01-2010 19:30:09 ] | |
T42 | maandag 18 januari 2010 @ 16:58 |
quote:deze dash heeft alleen een radio/cassette | |
jack4ya | maandag 18 januari 2010 @ 17:03 |
Die kever hééft ten minste een dashboad, onze auto niet meer. | |
TheFreshPrince | maandag 18 januari 2010 @ 17:29 |
quote:En of je een eenvoudige carburateur hebt of injectie met computer ![]() | |
T42 | maandag 18 januari 2010 @ 20:04 |
quote:computer? daar speel je toch pong op? | |
TheFreshPrince | maandag 18 januari 2010 @ 20:22 |
quote: ![]() | |
AlbertusFrimusIII | maandag 18 januari 2010 @ 21:38 |
tvp moet even goed nadenken ![]() | |
T42 | woensdag 20 januari 2010 @ 08:45 |
heb een bod van 2000 van een kevergarage | |
DeTolk | woensdag 20 januari 2010 @ 08:49 |
Hmm... Ik hou em even in de gaten. Mijn huidige auto staat te verstoffen voor de deur, en kost dus ook nogal wat. Heb je evt foto's van het interieur? | |
T42 | woensdag 20 januari 2010 @ 09:45 |
quote:nog niet ga ik nog maken maar het is een standaard kever interieur in nieuwstaat ![]() | |
deepart | woensdag 20 januari 2010 @ 10:17 |
Leuk wagentje ![]() | |
nienepien2503 | donderdag 21 januari 2010 @ 10:09 |
Klopt het dat dit een mexico kever is? | |
Flycoo | donderdag 21 januari 2010 @ 12:19 |
TVP. Mijn BMW is aan vervanging toe. | |
T42 | donderdag 21 januari 2010 @ 13:22 |
quote:tot 77/78 was het duits, daarna is het mexico dus jah klopt | |
Nick1983 | donderdag 21 januari 2010 @ 16:19 |
Heleboel leuke reacties en terecht, maar je moet ook rekening houden met een aantal dingen. Ik heb zelf een mex kever 1200 uit 1983 gehad en heb hier met plezier in gereden. Toch moet je rekening houden met bepaalde punten als je een moderne(re) auto gewend bent: - De verwarming werkt op de warmte van de motor. Als je een gaatje in de kachelpotten hebt kun je uitlaat/motor geuren in je auto krijgen. - Deze kachelpotten kosten als een van de weinige onderdelen voor de kever best nog wel wat euries. - De Mexico kevers zijn gevoeliger voor roest dan de Duitse kevers en als je eenmaal roest hebt krijg je het er bijna niet meer uit. Door het dunne plaatwerk moet je er rekening mee houden dat je er in het ergste geval weleens aan zou moeten lassen/laten lassen. - Het 1200 motortje heeft wel pit, maar als je veel snelweg kilometers moet rijden is het echt een drama. daarbij vinden de motoren dit ook niet echt fijn. Voordeel is dat de motor er binnen 20min uit ligt als het nodig is. - Er zit vrijwel geen dashboard in of airbags, dus als je een flinke frontale botsing krijgt, heb je een stuur in je borst. - Je hebt alleen trommelremmen en geen schijfremmen, dus je moet rekening houden met een langere remweg dan normaal. Daarbij moet je harder trappen om te remmen dan bij een moderne auto. Als dit je allemaal niets kan schelen, heb je een hele leuke auto en krijg je hele leuke reacties! Ik heb er met erg veel plezier 3 jaar in gereden en ga er zeker nog eens een terug kopen! | |
T42 | donderdag 21 januari 2010 @ 22:43 |
quote:1200 kun je makkelijk 120 mee halen! ik deed met een 1300 zelfs 170 (in ze 2) maar na een flinke rit mag je ook niet meteen de motor uitzetten (laat deze 5 min lopen om te koelen) wil je meer pit? heb nog wel een opgefokte 1600 te koop liggen. airbags zijn voor mietten ![]() trommelremmen heeft deze nog maar voor 500 euro extra laat ik er schijven op zetten ![]() hardertrappen op de rem komt omdat er geen bekrachting in zit en ik vind dat fijner (meer gevoel met de weg) kachelpotten zijn niet duur en deze zijn als nieuw zoals de hele auto ook bijna nieuw is. dash is spartaans en kan weinig stuk aan. roest klopt bij mexico maar deze is volledig behandeld. plaatwerkt kost trouwens niet veel als er ooit aan gelast moet worden ![]() stuur in je borst hmm ik had ooit een mercedes die nog niet eens gordels had ![]() owjah 80kmh voelt als 180kmh dus minder snelheidboettes | |
TheFreshPrince | donderdag 21 januari 2010 @ 22:59 |
quote:- Een setje kachelpotten kost je 350-400 euro en dan kan je weer jaren vooruit. - Je bespaart sowieso al enorm op het uitlaatsysteem omdat de motor achterin zit en je dus een kort uitlaatsysteem hebt. - Je hebt geen kosten voor distributieriem/-ketting, waterkoeling en andere ellende. - Het plaatwerk van een Mex kever is vaak nog een stuk dikker dan dat van een moderne auto. - Met een 1200 kan je prima vooruit komen, 140 is dan wel zo'n beetje de top. Maar voor zo'n 34pk is dat natuurlijk prima genoeg. Wil je meer pk's dan is er genoeg materiaal te krijgen om te tunen. Echt duur is dat bovendien ook niet. Wel vereist het kennis en handigheid want laten doen kan het wel weer erg kostbaar maken. - Bij oldtimers geldt over het algemeen dat je geen airbag hebt. Mijn Volvo 740 heeft die ook niet. - Trommelremmen kunnen prima remmen, mits voldoende onderhoud en goed afgesteld. Het is hard werken maar je kan zeker vol blokkeren op de voorwielen. Voor een auto met een gewicht van nog geen 700kg voldoet het ruim. | |
#ANONIEM | donderdag 21 januari 2010 @ 23:03 |
quote:Ze zijn om te bouwen hoor je kunt er schijfremmen voren op leggen. | |
TheFreshPrince | donderdag 21 januari 2010 @ 23:05 |
quote:Blijft de vraag waarom je het zou willen. De meeste Kevers waar ik in gereden heb, remmen perfect. Goed en zorgvuldig onderhoud is alles. Zo zijn ze ontworpen en rijden er nog miljoenen rond... Natuurlijk is het om te bouwen, je kan er zelfs een halve Porsche van maken. Maar dan vind ik het geen Kever meer. | |
Erasmo | donderdag 21 januari 2010 @ 23:27 |
quote:Gegalvaniseerd? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 21 januari 2010 @ 23:36 |
quote:Hier wil ik ook wel wat meer over weten t42, hoe is hij behandeld zinkpromaat of verzinkt, gegalvaniseerd, of hoe. | |
T42 | vrijdag 22 januari 2010 @ 08:42 |
quote:niet van de fabriek uit ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 22 januari 2010 @ 12:18 |
[quote]Op vrijdag 22 januari 2010 08:42 schreef T42 het volgende: [..] niet van de fabriek uit ![]() [/quote Bitumen is een olie product en dat ademt sluit dus niet luchtdicht af, als daar de lak onder stuk gaat roest hij zonder dat je iets ziet, omdat je door de bitumen niet heen kan kijken. Ik noem dat geen antiroest behandeling ik noem dat iest verstoppen wat er wel is maar wat je niet ziet dan. Antiroest vindt ik ML of zinkpromaat of verzinken, en als het anders niet is dan helemaal niks zodat je het in de tijd ziet en er dan meteen iets van hammerslag overheen kan doen dat vindt ik antiroest behandeling. | |
T42 | vrijdag 22 januari 2010 @ 12:27 |
quote:ik heb nog nooit een keverbodem verzinkt gezien. denk omdat er bewegende delen in zitten. maar kan ook iets anders zijn wat er op zit, tis ooit door een bedrijf gedaan volgens de oude eigenaar. en dat was als naam roestbescherming ook in de holle ruimtes. er stond ook niet ANTIROEST maar tegen roest. wil je hem verzinken nou dat mag je zelf mooi doen ![]() 1 bodem helft kost trouwens 80euro ofzo hammerslag zit mijn eigen kever mee vol. | |
Nick1983 | vrijdag 22 januari 2010 @ 13:34 |
Ik bedoelde alleen te zeggen dat als je aan een kever begint, je rekening moet houden met bepaalde dingen. Wat ik al zei, ik heb altijd heel erg veel plezier van mijn kevertje gehad, maar er waren wat min punten aan. En 120 op de snelweg is voor mij te langzaam. 120 constant rijden (dus op de top) is ook niet goed voor die motoren natuurlijk. Enige angstige wat ik heb gehad is: keerringen in mijn achteras waren lek en de olie begon op mijn remmen/remblokken te lekken. Gelukkig kwam ik er achter toen ik zachtjes moest remmen, maar de week ervoor moest ik flink op de rem en dan doet hij weinig meer ![]() Ik ben er van overtuigd dat deze auto die je hebt in goede staat is en ik wens je ook heel veel succes met de verkoop ! | |
#ANONIEM | vrijdag 22 januari 2010 @ 14:16 |
Dus je hebt een bod van een keverclub of zoiets van 2000 euro, overweeeg je om hem voor zo een bedrag weg te doen? Heb je nog meer foto s met name van de spatborden ingezoemd op de verbindingen etc.? Niet dat ik meteen zeg van ik wil hem maar interesse is er voor, heb nog ergens een 2 liter blok liggen van een vw bus, zou die er ook in passen. | |
T42 | vrijdag 22 januari 2010 @ 15:05 |
quote:type4 motor pas niet zomaar. heb een bod van de vorige eigenaar (vwclassics) en hij moet eigelijk weg. welke verbindingen? ik heb hem niet thuis staan maar bij me ouders (veliger van de weg af) dus snel heb ik geen foto's | |
T42 | vrijdag 22 januari 2010 @ 15:06 |
quote:deze heeft top van 140 volgens het boekje. maar als 120 te langzaam is waarom wil je dan een oldtimer in hemelsnaam? dit zijn auto's om te toeren niet te haasten! heb wel een auto's gehad nie niet harder dan 70kmh konden | |
#ANONIEM | vrijdag 22 januari 2010 @ 19:50 |
quote:Verbindingen daar waar de spatborden tegen het chasis zijn op gezet bedoel ik dus. | |
T42 | vrijdag 22 januari 2010 @ 19:51 |
quote:okeey zal er proberen te maken. maar dat lijkt mij ook goed te zijn ![]() | |
theKiD | zaterdag 23 januari 2010 @ 09:46 |
Mooie kever. Als ik meer geld over had, zou ik m zeker willen hebben.. Beek en Donk is dan ook weer niet zo ver weg ![]() | |
T42 | zondag 24 januari 2010 @ 14:26 |
kick | |
HPoi | zondag 24 januari 2010 @ 14:41 |
hm, een Kever uit mijn geboortejaar! ![]() ![]() | |
Nick1983 | maandag 25 januari 2010 @ 11:44 |
quote:Daar heb je gelijk in ![]() ![]() | |
Flycoo | dinsdag 26 januari 2010 @ 16:59 |
Hoe snel moet/wil je er vanaf? | |
theKiD | dinsdag 26 januari 2010 @ 17:12 |
ding eet geen brood he?! Dus ik denk dat als hij er te weinig voor krijgt, hij gewoon zal blijven staan.. | |
Lantashh | donderdag 28 januari 2010 @ 12:56 |
quote:Wat is dat dan weer voor onzin vergelijking? 1. Je betaalt belasting 2. Hij kan in de weg staan 3. Je kan 't geld nodig hebben En als je een nieuw huis koopt en nog niet van je oude huis af bent .. Dat vind jij dus geen probleem om een paar jaar zo te leven? ![]() | |
theKiD | donderdag 28 januari 2010 @ 13:11 |
quote:Voor die 30 euro per jaar, moet er heel wat gebeuren dat ik m onder mijn vraagprijs weg zou doen.. | |
nachtdier3 | donderdag 28 januari 2010 @ 13:43 |
Ooit wil ik ook nog een kevertje hebben. Ze zijn gewoon zo leuk! | |
T42 | zondag 7 februari 2010 @ 17:28 |
kick | |
jefjef | zondag 7 februari 2010 @ 22:46 |
zag afgelopen week bij The Gallery 2 kevers staan, de goedkoopste was ¤ 9250,- (1957) en die zag er echt niet beter uit dan deze! verder gratis kick voor deze prachtige auto | |
#ANONIEM | zondag 14 februari 2010 @ 12:04 |
quote:1957 is een heel andere kever geen mexico in iedergeval. En ik denk dat t42 zijn eigen kever ook geen mexico is. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2010 12:05:36 ] | |
T42 | zondag 14 februari 2010 @ 17:22 |
quote:mijne is duitser en dit is een mexico. maar die bij de Gallery zijn niet orgineel trouwens ![]() | |
admiraal_anaal | zondag 14 februari 2010 @ 23:54 |
En vanaf hier gewoon stoppen met slowchat, reacties om te laten weten wat je van de wagen vindt is ook totaal niet nodig. Laat dat gewoon ![]() | |
Kabbie_Kabbie | woensdag 17 februari 2010 @ 17:17 |
isie al verkocht? | |
T42 | woensdag 17 februari 2010 @ 18:25 |
quote:neej geen goed bod gehad (nog niet) | |
#ANONIEM | zondag 21 februari 2010 @ 21:35 |
quote:Ook nog geen foto s gezien waar ik om gevraagd heb misschien teveel tijd in dat 18+ materiaal aan het steken. | |
T42 | maandag 22 maart 2010 @ 10:29 |
quote:aah wat kinderachtig ben jij ook.... ![]() 1 als je echt intresse hebt kwam je wel kijken 2 hij staat bij de politie in de stalling en daar mag ik geen foto's maken 3 aan jou wil ik hem niet eens meer verkopen ![]() 4 ik ga er zelf mee rijden. slotje | |
Symphonic | maandag 22 maart 2010 @ 10:34 |
Verkocht ![]() |