beek en donk staat hij nu.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:13 schreef Lantashh het volgende:
Mooi ding. Foto's van de binnenkant?
En waar in Braband moeten we 'm zoeken?
Waar laat je dat doen voor 1000? Voor mijn Alfa was ik ¤2200 kwijt (incl. inbouw achter kentekenplaat, dus het zou voor ¤2000 kunnen).quote:
Tsjah, Alfa hequote:Op maandag 18 januari 2010 14:51 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Waar laat je dat doen voor 1000? Voor mijn Alfa was ik ¤2200 kwijt (incl. inbouw achter kentekenplaat, dus het zou voor ¤2000 kunnen).
verschil zit hem in een bedrijf of vrienden dienstquote:Op maandag 18 januari 2010 14:51 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Waar laat je dat doen voor 1000? Voor mijn Alfa was ik ¤2200 kwijt (incl. inbouw achter kentekenplaat, dus het zou voor ¤2000 kunnen).
deze dash heeft alleen een radio/cassettequote:Op maandag 18 januari 2010 16:23 schreef jack4ya het volgende:
Voor mij? Eens ik eens lief door mijn verdrietige oogjes kijk?
Wat een ongelooflijke idioten! [inc. pic]
Total loss? en dan?
En of je een eenvoudige carburateur hebt of injectie met computerquote:Op maandag 18 januari 2010 16:12 schreef T42 het volgende:
[..]
verschil zit hem in een bedrijf of vrienden dienst
computer? daar speel je toch pong op?quote:Op maandag 18 januari 2010 17:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En of je een eenvoudige carburateur hebt of injectie met computer
nog niet ga ik nog maken maar het is een standaard kever interieur in nieuwstaatquote:Op woensdag 20 januari 2010 08:49 schreef DeTolk het volgende:
Hmm... Ik hou em even in de gaten.
Mijn huidige auto staat te verstoffen voor de deur, en kost dus ook nogal wat.
Waar is de auto te bezichtigen?
Heb je evt foto's van het interieur?
tot 77/78 was het duits, daarna is het mexico dus jah kloptquote:Op donderdag 21 januari 2010 10:09 schreef nienepien2503 het volgende:
Klopt het dat dit een mexico kever is?
1200 kun je makkelijk 120 mee halen! ik deed met een 1300 zelfs 170 (in ze 2)quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:19 schreef Nick1983 het volgende:
Heleboel leuke reacties en terecht, maar je moet ook rekening houden met een aantal dingen.
Ik heb zelf een mex kever 1200 uit 1983 gehad en heb hier met plezier in gereden. Toch moet je rekening houden met bepaalde punten als je een moderne(re) auto gewend bent:
- De verwarming werkt op de warmte van de motor. Als je een gaatje in de kachelpotten hebt kun je uitlaat/motor geuren in je auto krijgen.
- Deze kachelpotten kosten als een van de weinige onderdelen voor de kever best nog wel wat euries.
- De Mexico kevers zijn gevoeliger voor roest dan de Duitse kevers en als je eenmaal roest hebt krijg je het er bijna niet meer uit. Door het dunne plaatwerk moet je er rekening mee houden dat je er in het ergste geval weleens aan zou moeten lassen/laten lassen.
- Het 1200 motortje heeft wel pit, maar als je veel snelweg kilometers moet rijden is het echt een drama. daarbij vinden de motoren dit ook niet echt fijn. Voordeel is dat de motor er binnen 20min uit ligt als het nodig is.
- Er zit vrijwel geen dashboard in of airbags, dus als je een flinke frontale botsing krijgt, heb je een stuur in je borst.
- Je hebt alleen trommelremmen en geen schijfremmen, dus je moet rekening houden met een langere remweg dan normaal. Daarbij moet je harder trappen om te remmen dan bij een moderne auto.
Als dit je allemaal niets kan schelen, heb je een hele leuke auto en krijg je hele leuke reacties!
Ik heb er met erg veel plezier 3 jaar in gereden en ga er zeker nog eens een terug kopen!
- Een setje kachelpotten kost je 350-400 euro en dan kan je weer jaren vooruit.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:19 schreef Nick1983 het volgende:
Heleboel leuke reacties en terecht, maar je moet ook rekening houden met een aantal dingen.
Ik heb zelf een mex kever 1200 uit 1983 gehad en heb hier met plezier in gereden. Toch moet je rekening houden met bepaalde punten als je een moderne(re) auto gewend bent:
- De verwarming werkt op de warmte van de motor. Als je een gaatje in de kachelpotten hebt kun je uitlaat/motor geuren in je auto krijgen.
- Deze kachelpotten kosten als een van de weinige onderdelen voor de kever best nog wel wat euries.
- De Mexico kevers zijn gevoeliger voor roest dan de Duitse kevers en als je eenmaal roest hebt krijg je het er bijna niet meer uit. Door het dunne plaatwerk moet je er rekening mee houden dat je er in het ergste geval weleens aan zou moeten lassen/laten lassen. Ik vind de roestgevoeligheid ook nog wel meevallen. Hoeveel D kadetjes zie jij nog dagelijks rondrijden?
- Het 1200 motortje heeft wel pit, maar als je veel snelweg kilometers moet rijden is het echt een drama. daarbij vinden de motoren dit ook niet echt fijn. Voordeel is dat de motor er binnen 20min uit ligt als het nodig is.
- Er zit vrijwel geen dashboard in of airbags, dus als je een flinke frontale botsing krijgt, heb je een stuur in je borst.
- Je hebt alleen trommelremmen en geen schijfremmen, dus je moet rekening houden met een langere remweg dan normaal. Daarbij moet je harder trappen om te remmen dan bij een moderne auto.
Als dit je allemaal niets kan schelen, heb je een hele leuke auto en krijg je hele leuke reacties!
Ik heb er met erg veel plezier 3 jaar in gereden en ga er zeker nog eens een terug kopen!
Ze zijn om te bouwen hoor je kunt er schijfremmen voren op leggen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:59 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
- Een setje kachelpotten kost je 350-400 euro en dan kan je weer jaren vooruit.
- Je bespaart sowieso al enorm op het uitlaatsysteem omdat de motor achterin zit en je dus een kort uitlaatsysteem hebt.
- Je hebt geen kosten voor distributieriem/-ketting, waterkoeling en andere ellende.
- Het plaatwerk van een Mex kever is vaak nog een stuk dikker dan dat van een moderne auto.
- Met een 1200 kan je prima vooruit komen, 140 is dan wel zo'n beetje de top. Maar voor zo'n 34pk is dat natuurlijk prima genoeg. Wil je meer pk's dan is er genoeg materiaal te krijgen om te tunen. Echt duur is dat bovendien ook niet. Wel vereist het kennis en handigheid want laten doen kan het wel weer erg kostbaar maken.
- Bij oldtimers geldt over het algemeen dat je geen airbag hebt. Mijn Volvo 740 heeft die ook niet.
- Trommelremmen kunnen prima remmen, mits voldoende onderhoud en goed afgesteld. Het is hard werken maar je kan zeker vol blokkeren op de voorwielen. Voor een auto met een gewicht van nog geen 700kg voldoet het ruim.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |