neej sorry heb alleen intressen in auto's van voor 1986 en dan liefst VWquote:Op zondag 17 januari 2010 22:43 schreef Snuitebolletje het volgende:
ruilen voor een subaru legacy 2.5 gx uit 99? verder tvp
Ah, dus geen luchtboxer ruilen voor een waterboxerquote:Op zondag 17 januari 2010 22:44 schreef T42 het volgende:
[..]
neej sorry heb alleen intressen in auto's van voor 1986 en dan liefst VW
motor ziet er als nieuw uit en loopt ook zo.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:45 schreef MaGNeT het volgende:
Leuk bakje.
Als ik wat geld over had, had ik zeker een kijkje willen nemen.
Hoe is de verdere staat?
Motor, kachelpotten, roest?
nope niks voor mij.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, dus geen luchtboxer ruilen voor een waterboxer
haha dat dus.. met leren bekleding, climate control, 4wd etc.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, dus geen luchtboxer ruilen voor een waterboxer
verzekeren kan alvanaf 50 euro PER JAAR.quote:Op zondag 17 januari 2010 23:06 schreef MaGNeT het volgende:
Zo'n Kever moet je overigens niet onderschatten!
1200cc komt echt prima van zijn plaats.
Alle onderdelen zijn nieuw te krijgen, van bagger tot hele goed kwaliteit.
En zelfs het duurste onderdeel is goedkoper dan een grote beurt aan een moderne auto.
Het rijden van een Kever heeft echter enkele gevolgen:
- mensen steken hun hand naar je op
- mensen geven je complimenten over de auto
- mensen beginnen spontaan vragen aan je te stellen
- mensen beginnen je te vertellen dat ze er vroeger ook één hadden
- je krijgt vaker voorrang en mensen houden rekening met je als je invoegt (terwijl dat bij een goed afgestelde 1200 niet nodig is)
- je verzekeringspremie is zo laag dat je twijfelt of het niet per maand moet zijn ipv per jaar
- je krijgt minder post van de belastingdienst
- politie houdt je staande om een praatje te maken over de prachtige staat van je Kever
- Sinterklaas vraagt of je hem volgend jaar wil rondrijden omdat hij dan zijn mijter niet hoeft af te zetten
- mensen kijken raar op omdat je je boodschappen onder de voorklep legt
- mensen kunnen plots niet meer inschatten wat je beroep is; van ww'er tot directeur rijdt rond in een Kever
1:10 en dan houd het zo'n beetje opquote:Op maandag 18 januari 2010 08:37 schreef Phoenix78 het volgende:
Enig idee wat het verbruik van deze kever is ?
kloptquote:Op maandag 18 januari 2010 08:40 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
1:10 en dan houd het zo'n beetje op
deze is helemaal orgineelquote:Op maandag 18 januari 2010 09:45 schreef MaGNeT het volgende:
M'n oom rijdt overigens met gemak 1 op 14 met zijn 1200 kever, dus er moet nog wel wat te verbeteren zijn
Op ritten naar Frankrijk zelfs 1 op 15. Hij komt dan niet boven de 110, overigens.
Hij heeft een elektronische 009 ontsteking geplaatst.
Ook kleppen en carburateur goed stellen is belangrijk.
't Is echt een mooie prijs dit ... Voor een Kever in die staat.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:21 schreef MaGNeT het volgende:
Leuke van zo'n auto is natuurlijk dat je compleet geen afschrijving hebt als je er zuinig op bent.
Sterker nog, die dingen worden verrekte duur de laatste jaren.
10 jaar geleden kon je nog wel eens een knappe kever vinden voor 1500 gulden.
Oh, dat absoluut.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:23 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
't Is echt een mooie prijs dit ... Voor een Kever in die staat.
Lijkt er wel op, KeverWinterFestijn vermoed ik.quote:
beek en donk staat hij nu.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:13 schreef Lantashh het volgende:
Mooi ding. Foto's van de binnenkant?
En waar in Braband moeten we 'm zoeken?
Waar laat je dat doen voor 1000? Voor mijn Alfa was ik ¤2200 kwijt (incl. inbouw achter kentekenplaat, dus het zou voor ¤2000 kunnen).quote:
Tsjah, Alfa hequote:Op maandag 18 januari 2010 14:51 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Waar laat je dat doen voor 1000? Voor mijn Alfa was ik ¤2200 kwijt (incl. inbouw achter kentekenplaat, dus het zou voor ¤2000 kunnen).
verschil zit hem in een bedrijf of vrienden dienstquote:Op maandag 18 januari 2010 14:51 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Waar laat je dat doen voor 1000? Voor mijn Alfa was ik ¤2200 kwijt (incl. inbouw achter kentekenplaat, dus het zou voor ¤2000 kunnen).
deze dash heeft alleen een radio/cassettequote:Op maandag 18 januari 2010 16:23 schreef jack4ya het volgende:
Voor mij? Eens ik eens lief door mijn verdrietige oogjes kijk?
Wat een ongelooflijke idioten! [inc. pic]
Total loss? en dan?
En of je een eenvoudige carburateur hebt of injectie met computerquote:Op maandag 18 januari 2010 16:12 schreef T42 het volgende:
[..]
verschil zit hem in een bedrijf of vrienden dienst
computer? daar speel je toch pong op?quote:Op maandag 18 januari 2010 17:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En of je een eenvoudige carburateur hebt of injectie met computer
nog niet ga ik nog maken maar het is een standaard kever interieur in nieuwstaatquote:Op woensdag 20 januari 2010 08:49 schreef DeTolk het volgende:
Hmm... Ik hou em even in de gaten.
Mijn huidige auto staat te verstoffen voor de deur, en kost dus ook nogal wat.
Waar is de auto te bezichtigen?
Heb je evt foto's van het interieur?
tot 77/78 was het duits, daarna is het mexico dus jah kloptquote:Op donderdag 21 januari 2010 10:09 schreef nienepien2503 het volgende:
Klopt het dat dit een mexico kever is?
1200 kun je makkelijk 120 mee halen! ik deed met een 1300 zelfs 170 (in ze 2)quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:19 schreef Nick1983 het volgende:
Heleboel leuke reacties en terecht, maar je moet ook rekening houden met een aantal dingen.
Ik heb zelf een mex kever 1200 uit 1983 gehad en heb hier met plezier in gereden. Toch moet je rekening houden met bepaalde punten als je een moderne(re) auto gewend bent:
- De verwarming werkt op de warmte van de motor. Als je een gaatje in de kachelpotten hebt kun je uitlaat/motor geuren in je auto krijgen.
- Deze kachelpotten kosten als een van de weinige onderdelen voor de kever best nog wel wat euries.
- De Mexico kevers zijn gevoeliger voor roest dan de Duitse kevers en als je eenmaal roest hebt krijg je het er bijna niet meer uit. Door het dunne plaatwerk moet je er rekening mee houden dat je er in het ergste geval weleens aan zou moeten lassen/laten lassen.
- Het 1200 motortje heeft wel pit, maar als je veel snelweg kilometers moet rijden is het echt een drama. daarbij vinden de motoren dit ook niet echt fijn. Voordeel is dat de motor er binnen 20min uit ligt als het nodig is.
- Er zit vrijwel geen dashboard in of airbags, dus als je een flinke frontale botsing krijgt, heb je een stuur in je borst.
- Je hebt alleen trommelremmen en geen schijfremmen, dus je moet rekening houden met een langere remweg dan normaal. Daarbij moet je harder trappen om te remmen dan bij een moderne auto.
Als dit je allemaal niets kan schelen, heb je een hele leuke auto en krijg je hele leuke reacties!
Ik heb er met erg veel plezier 3 jaar in gereden en ga er zeker nog eens een terug kopen!
- Een setje kachelpotten kost je 350-400 euro en dan kan je weer jaren vooruit.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:19 schreef Nick1983 het volgende:
Heleboel leuke reacties en terecht, maar je moet ook rekening houden met een aantal dingen.
Ik heb zelf een mex kever 1200 uit 1983 gehad en heb hier met plezier in gereden. Toch moet je rekening houden met bepaalde punten als je een moderne(re) auto gewend bent:
- De verwarming werkt op de warmte van de motor. Als je een gaatje in de kachelpotten hebt kun je uitlaat/motor geuren in je auto krijgen.
- Deze kachelpotten kosten als een van de weinige onderdelen voor de kever best nog wel wat euries.
- De Mexico kevers zijn gevoeliger voor roest dan de Duitse kevers en als je eenmaal roest hebt krijg je het er bijna niet meer uit. Door het dunne plaatwerk moet je er rekening mee houden dat je er in het ergste geval weleens aan zou moeten lassen/laten lassen. Ik vind de roestgevoeligheid ook nog wel meevallen. Hoeveel D kadetjes zie jij nog dagelijks rondrijden?
- Het 1200 motortje heeft wel pit, maar als je veel snelweg kilometers moet rijden is het echt een drama. daarbij vinden de motoren dit ook niet echt fijn. Voordeel is dat de motor er binnen 20min uit ligt als het nodig is.
- Er zit vrijwel geen dashboard in of airbags, dus als je een flinke frontale botsing krijgt, heb je een stuur in je borst.
- Je hebt alleen trommelremmen en geen schijfremmen, dus je moet rekening houden met een langere remweg dan normaal. Daarbij moet je harder trappen om te remmen dan bij een moderne auto.
Als dit je allemaal niets kan schelen, heb je een hele leuke auto en krijg je hele leuke reacties!
Ik heb er met erg veel plezier 3 jaar in gereden en ga er zeker nog eens een terug kopen!
Ze zijn om te bouwen hoor je kunt er schijfremmen voren op leggen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:59 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
- Een setje kachelpotten kost je 350-400 euro en dan kan je weer jaren vooruit.
- Je bespaart sowieso al enorm op het uitlaatsysteem omdat de motor achterin zit en je dus een kort uitlaatsysteem hebt.
- Je hebt geen kosten voor distributieriem/-ketting, waterkoeling en andere ellende.
- Het plaatwerk van een Mex kever is vaak nog een stuk dikker dan dat van een moderne auto.
- Met een 1200 kan je prima vooruit komen, 140 is dan wel zo'n beetje de top. Maar voor zo'n 34pk is dat natuurlijk prima genoeg. Wil je meer pk's dan is er genoeg materiaal te krijgen om te tunen. Echt duur is dat bovendien ook niet. Wel vereist het kennis en handigheid want laten doen kan het wel weer erg kostbaar maken.
- Bij oldtimers geldt over het algemeen dat je geen airbag hebt. Mijn Volvo 740 heeft die ook niet.
- Trommelremmen kunnen prima remmen, mits voldoende onderhoud en goed afgesteld. Het is hard werken maar je kan zeker vol blokkeren op de voorwielen. Voor een auto met een gewicht van nog geen 700kg voldoet het ruim.
Blijft de vraag waarom je het zou willen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ze zijn om te bouwen hoor je kunt er schijfremmen voren op leggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |