abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 januari 2010 @ 21:54:35 #1
139330 TNA
For the stars that shine
pi_76941847
Zoals bij iedere ramp, in dit geval Haïti, staat internet binnen een paar uur vol met Photoshops en andere grappen. Een deel van de mensen vindt dit leuk en relativerend, een deel van de mensen vindt het schaamteloos en te vroeg.

De enige praktische manier waarop je betrokkenheid kunt uiten is m.i. door geld te storten en anderen aan te moedigen dat ook te doen. Verder interesseert het me weinig of mensen grappen maken of niet, het relativeert, het is voor sommigen leuk, en mensen die dat niet vinden hoeven niet mee te doen. Niemand schiet ermee op als je urenlang huilend aan de televisie gekluisterd zit.

Wat kan wat jullie betreft wel en niet? Is er een grens qua tijd aan verbonden? Qua hardheid? Ik ben benieuwd.

N.B. Grappen kunnen wat mij betreft in een ander topic, hier is ruimte voor discussie.
  zondag 17 januari 2010 @ 21:55:42 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_76941901
Ik vind: aandacht is goed, en levert donaties op
  † In Memoriam † zondag 17 januari 2010 @ 21:57:06 #3
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76941965
Wat is verbrand en zit tussen 2 gebouwen?
Tosti Haiti

Kon het grappen-draadje niet vinden.
  zondag 17 januari 2010 @ 21:57:36 #4
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76941997
Een grap moet kunnen, helaas zijn er veel jokers die dan geen grenzen meer kennen en het leuk vinden photoshops van honderden lijken te plaatsen en meer van dat soort flauwekul.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_76942043
Smakeloos en ik zou er niet aan meedoen, maarja, het hoeft niet strafbaar te zijn ofzo.
  zondag 17 januari 2010 @ 21:58:51 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_76942061
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:57 schreef popolon het volgende:
Een grap moet kunnen, helaas zijn er veel jokers die dan geen grenzen meer kennen en het leuk vinden photoshops van honderden lijken te plaatsen en meer van dat soort flauwekul.
Blijkbaar zijn er mensen die dat leuk vinden, en zoals PiRANiA zegt, het levert wel aandacht op?
  zondag 17 januari 2010 @ 22:00:50 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76942168
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:58 schreef TNA het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn er mensen die dat leuk vinden, en zoals PiRANiA zegt, het levert wel aandacht op?
Kan me niet voorstellen dat dat nou echt leuk is. 't Is voornamelijk recalcitrant en puberaal gedrag.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_76942260
TVP voor goede grappen.
  zondag 17 januari 2010 @ 22:02:42 #9
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_76942277
Na 22,3 jaar is het grappig.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zondag 17 januari 2010 @ 22:03:28 #10
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_76942309
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:00 schreef popolon het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat dat nou echt leuk is. 't Is voornamelijk recalcitrant en puberaal gedrag.
Dat vooral. Soort van "zie mij eens stoer doen over iets wat ik amper kan bevatten".
pi_76942366
Na zoveel jaren is het gewoon een geaardheid van de mensheid geworden. Normale normen en waarden zijn niet meer te vinden in de mensheid.
pi_76942379
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:03 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat vooral. Soort van "zie mij eens stoer doen over iets wat ik amper kan bevatten".
Wat is dat nou weer voor onzin? Wat heeft dit nou weer met iets bevatten te maken?
pi_76942423
Pas als het jou persoonlijk raakt zul je niet meer om bepaalde grappen kunnen lachen.

Zolang het een ver van je bed show blijft kun je m.i. elke grap maken, wetende dat je niet raar op hoeft te kijken over het feit dat anderen dat ook altijd zullen doen als het hun ver van hun bed show is, alleen werkt het dan misschien in jouw nadeel.
pi_76942429
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:04 schreef FL_Freak het volgende:
Na zoveel jaren is het gewoon een geaardheid van de mensheid geworden. Normale normen en waarden zijn niet meer te vinden in de mensheid.
Och, rot toch op met je normen en waarden. Die worden er ook altijd maar weer bij gesleurd.
  zondag 17 januari 2010 @ 22:06:02 #15
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_76942436
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:04 schreef FL_Freak het volgende:
Als je kijkt naar de jongeren van tegenwoordig op straat, heb je best een aardig voorbeeld.
Feyenoord Rotterdam
pi_76942451
De huizenmarkt in Haiti is ingestort.

OMG EINZ!!!@121212124324
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
pi_76942472
Grappig op het moment dat ik de grap zie/lees, minder grappig als je nadenkt over wat er IRL gaande is daar, en m.i. is de grofheid danwel de humor niet tijdgebonden. Het hoeft wat mij betreft niet verboden te worden ofzo. Mensen kunnen er altijd voor kiezen de grap te negeren of gewoon niet op plekken te kijken waar ze gemaakt worden.
pi_76942521
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:06 schreef o.us het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de jongeren van tegenwoordig op straat, heb je best een aardig voorbeeld.
Dat bedoel ik.
  zondag 17 januari 2010 @ 22:09:55 #19
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_76942620
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:06 schreef Dropdown het volgende:
De huizenmarkt in Haiti is ingestort.

OMG EINZ!!!@121212124324
pi_76942650
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:07 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.
Je bedoelt helemaal niks. Wat nou normen en waarden? En wat nou mensheid? Wat weet jij nou van de mensheid? Weet je daadwerkelijk hoe het in de rest van de wereld eraan toe gaat? Behalve dan vanuit je leugenachtige mediabronnetjes, waar je zo heerlijk de waarden en normen vandaan hebt gestolen? Kom op zeg..
pi_76945083
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin? Wat heeft dit nou weer met iets bevatten te maken?
Bij het maken van zulke smakeloze grappen mist er toch wel enige empathie.
pi_76945165
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:58 schreef TNA het volgende:

[..]

De vraag is of je de aandacht per se uit die hoek wilt hebben. Ik denk niet dat het zien van gephotoshopte ellende mensen aanzet tot gelddonaties of andere hulp?
pi_76945278
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:06 schreef Silven het volgende:
Het hoeft wat mij betreft niet verboden te worden ofzo. Mensen kunnen er altijd voor kiezen de grap te negeren of gewoon niet op plekken te kijken waar ze gemaakt worden.
Daar ben ik het zeker mee eens. Het heeft ook geen nut om te gaan klagen of jammeren over de grappen die gemaakt worden. Het is er nou eenmaal. Vind je het leuk, lach erom, vind je het niets, klik dan weg.
pi_76959111
En na verloop van tijd dan? Had er laatst een discussie over, grappen over de Tweede Wereldoorlog zijn bij een groot deel van de Nederlandse bevolking geaccepteerd. Men zegt dat het verwerken van zulke gebeurtenissen echt begint door middel van humor, dus als er grappen worden gemaakt. Grappen over de Tweede Wereldoorlog zullen in Duitsland echter nooit geaccepteerd worden.
  maandag 18 januari 2010 @ 13:35:15 #25
167069 Kai-Itza
Reborn from the Ashes
pi_76962894
24 uur nadat iets ergs is gebeurd mogen er grappen over gemaakt worden

Geen limiet dan natuurlijk
癌症爐灶
pi_76966082
Rampen zijn sinds die tsunami van 2004 enorm gedevalueerd. Voor minder dan 200.000 doden trekken we de knip natuurlijk niet meer. Over een grapje meer of minder liggen we al helemaal niet meer wakker. Overigens vond ik die Haiti-photoshops in ONZ wel weer een brug te ver, maar woordgrapjes en raadseltjes moeten gewoon kunnen.
pi_76966467
Ik ben zaterdag helemaal uit mijn dak gegaan in een topic in ONZ waar het zoooo vrschrikkelijk grappig was om fotoshops te maken met de lijken die in Haiti op straat liggen, en lijken waar mee gegooid worden.
En als je dan aan reflectie doet: zou het nog zo grappig zijn als het een foto van jouw vader, moeder breortje zusje was dan wordt er gerageerd als: ik denk dat ik er wel om zou kunnen lachen.

Zo ver zijn we al gezakt met de moraal en de empathie... Als je iemand er op aansprekkt ben je een autist. Rare omgekeerde wereld.
Juin uit Eigen Tuin!
  maandag 18 januari 2010 @ 19:28:00 #28
139330 TNA
For the stars that shine
pi_76979247
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:05 schreef Symphonic het volgende:
Ik ben zaterdag helemaal uit mijn dak gegaan in een topic in ONZ waar het zoooo vrschrikkelijk grappig was om fotoshops te maken met de lijken die in Haiti op straat liggen, en lijken waar mee gegooid worden.
En als je dan aan reflectie doet: zou het nog zo grappig zijn als het een foto van jouw vader, moeder breortje zusje was dan wordt er gerageerd als: ik denk dat ik er wel om zou kunnen lachen.

Zo ver zijn we al gezakt met de moraal en de empathie... Als je iemand er op aansprekkt ben je een autist. Rare omgekeerde wereld.
Dit topic is geopend naar aanleiding van jouw posts. Je ging inderdaad nogal tekeer.

Goed, ik vind die Photoshops ook smakeloos, maar maakt het uit als mensen erom kunnen lachen? Persoonlijk ben ik ook niet zo'n fan van foto's met lijken en "Lekker kontje" eronder ( ), maar het schaadt voor zover ik weet niemand als mensen erom lachen.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:43:49 #29
274079 Wesleyz
Hyves Slutje Voor Jou
pi_76980134
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:02 schreef MacorgaZ het volgende:
Na 22,3 jaar is het grappig.
noway, want als je nu ergens een bordje 'voor joden verboden' post krijg je nog steeds reacties dat je respectloos bent
Ze noemen me Wesley,
Hoi
  maandag 18 januari 2010 @ 19:53:45 #30
288024 Sperma
Jullie weten niks.
pi_76980656
We kennen toch allemaal het systeem toch wel?

Zolang er geen Nederlanders bij betrokken zijn, mag je dr een grap over maken.
pi_76981982
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:43 schreef Wesleyz het volgende:

[..]

noway, want als je nu ergens een bordje 'voor joden verboden' post krijg je nog steeds reacties dat je respectloos bent
HOAX
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_76991835
Grappen zijn er om het leven te relativeren, heb geen problemen met grappen, ook niet over zware rampen.
pi_76992125
quote:
Liggen 2 mannen onder het puin in Haïti
Vraagt de een aan de ander: zeg, heb je een tientje voor mij?
Zegt de ander: komt nu niet zo goed uit, zit een beetje krap
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_76993299
Volgens de mensen van South Park is iets ergs na 20 jaar grappig
pi_76998850
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:28 schreef TNA het volgende:

[..]

Dit topic is geopend naar aanleiding van jouw posts. Je ging inderdaad nogal tekeer.

Goed, ik vind die Photoshops ook smakeloos, maar maakt het uit als mensen erom kunnen lachen? Persoonlijk ben ik ook niet zo'n fan van foto's met lijken en "Lekker kontje" eronder ( ), maar het schaadt voor zover ik weet niemand als mensen erom lachen.
en volledig terecht dat ik tekeer ging.
Grenzen worden keer op keer verlegd, en steeds een stukje verder en verder.
Sites als Ogrish en rotten.com zijn opeens de normaalste zaak van de wereld en het lijkt wel of niets ons meer kan schiokken. Dit was daar ook weer zo'n smakeloos voorbeeld van.

Echt de normen en waarden glijden in sneltreinvaart de afgrond in op deze manier.
En degene die in dat topic het hardste lachen breken bij hun enkels af als ze in privesfeer iets ernstigs meemaken. Dan zjin ze opeens zooo zielig en hebben ze het zwaar.

Lachen om het leed van anderen heeft echt helemaal niets met relativeren te maken, exposure van menselijk leed heeft niets met relativeren te maken. Projecteer je eigen dierbaren eens in zo'n foto, is het dan nog steeds grappig? Geloof me, echt niet... Waarom dan wel leedvermaak over de dode rug van deze mensen? Omdat het ver van ons bed is, omdat we lekker veulig achter onze PC zitten. Kom op zeg....
Juin uit Eigen Tuin!
pi_76998913
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 08:37 schreef Symphonic het volgende:

[..]

Sites als Ogrish en rotten.com zijn opeens de normaalste zaak van de wereld en het lijkt wel of niets ons meer kan schiokken. Dit was daar ook weer zo'n smakeloos voorbeeld van.

Echt de normen en waarden glijden in sneltreinvaart de afgrond in op deze manier.
En degene die in dat topic het hardste lachen breken bij hun enkels af als ze in privesfeer iets ernstigs meemaken. Dan zjin ze opeens zooo zielig en hebben ze het zwaar.

Lachen om het leed van anderen heeft echt helemaal niets met relativeren te maken, exposure van menselijk leed heeft niets met relativeren te maken. Projecteer je eigen dierbaren eens in zo'n foto, is het dan nog steeds grappig? Geloof me, echt niet... Waarom dan wel leedvermaak over de dode rug van deze mensen? Omdat het ver van ons bed is, omdat we lekker veulig achter onze PC zitten. Kom op zeg....
En jij belist voor mij/ ons wat grappig is en wat niet grappig is? Denk dat het niet zo werkt. Jij hoeft mij er niet van te overtuigen dat ik die grappen niet mag of kan maken. Dan kom je maar niet in die topics die daar overgaan.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_76998970
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 08:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

En jij belist voor mij/ ons wat grappig is en wat niet grappig is? Denk dat het niet zo werkt. Jij hoeft mij er niet van te overtuigen dat ik die grappen niet mag of kan maken. Dan kom je maar niet in die topics die daar overgaan.
Het credo dat anno 2010 alles maar moet kunnen begi ik echt heel erg beu te worden. En er acheloss langslopen en toekijken? Nee, ik dacht het niet. Dat doen we al veel tel vaak.
Bovendien zijn de makers van de bewuste plaatjes gebanned en dat is niet voor niets. Zlefs op FOK! zijn er grenzen.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_76998977
quote:

[..]

pi_76998993
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 08:47 schreef Symphonic het volgende:

[..]

Het credo dat anno 2010 alles maar moet kunnen begi ik echt heel erg beu te worden. En er acheloss langslopen en toekijken? Nee, ik dacht het niet. Dat doen we al veel tel vaak.
Bovendien zijn de makers van de bewuste plaatjes gebanned en dat is niet voor niets. Zlefs op FOK! zijn er grenzen.
Het ging mij vooral om de gesproken grappen niet om de plaatjes die heb ik niet gezien
  dinsdag 19 januari 2010 @ 08:50:09 #40
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_76998997
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 08:47 schreef Symphonic het volgende:

[..]

quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:28 schreef remlof het volgende:
aaipod en Prowl, onsmakelijke photoshops m.b.t. ramp op Haïti, 48 uur.
pi_76999103
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:54 schreef TNA het volgende:
Zoals bij iedere ramp, in dit geval Haïti, staat internet binnen een paar uur vol met Photoshops en andere grappen. Een deel van de mensen vindt dit leuk en relativerend, een deel van de mensen vindt het schaamteloos en te vroeg.

Wat kan wat jullie betreft wel en niet? Is er een grens qua tijd aan verbonden? Qua hardheid? Ik ben benieuwd.

N.B. Grappen kunnen wat mij betreft in een ander topic, hier is ruimte voor discussie.
Ik zie het relativerende in deze niet. Er is een ramp op Haiti, wat kun je daar relativeren? Dat ze in Afrika altijd honger hebben? Of op Mars nog meer aardbevingen zijn? Dat er meer joden zijn omgekomen tijdens de tweede wereldoorlog? Zo kun je alles wel relativeren, imho slaat dat nergens op. Het is een ramp. Om dan smakeloze grappen of photoshops te gaan maken laat alleen maar zien dat je totaal geen inlevingsvermogen hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pheno op 19-01-2010 09:04:24 ]
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_76999186
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 08:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Het ging mij vooral om de gesproken grappen niet om de plaatjes die heb ik niet gezien
daar heb ik ook niet zoveel problemen hoor, had ik ook duidelijk aangegeven, hoewel ik die grappen zelf absoluut niet zou maken. Het ging mij puur om de grensoverschrijdende fotoshops.
Juin uit Eigen Tuin!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:33:30 #43
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_76999862
quote:

[..]

Dat dus .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:38:54 #44
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_76999981
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:15 schreef cavaliervriend het volgende:
Grappen zijn er om het leven te relativeren, heb geen problemen met grappen, ook niet over zware rampen.
En zo is het!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_77000718
quote:

[..]

Ik zou ook nooit over zoiets grappen kunnen maken. Laat staan photoshops. Zeker nu het nog zo recent is. Ik snap de humor er ook niet van. Niets leuks aan een hele hoop mensen die lijden, het zou je familie inderdaad maar zijn.
pi_77000774
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:15 schreef cavaliervriend het volgende:
Hoe kun je dit nou op zo'n manier willen relativeren? Dat je van zoiets tragisch een lolletje weet te maken vind ik gewoonweg respectloos en een uiting van gebrek aan inlevingsvermogen. Dat mensen überhaupt de behoefte hebben om te lachen om een ramp als deze is behoorlijk sick. Ik denk ook niet dat ze er daar in Haïti ooit om zullen kunnen lachen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:36:00 #47
139330 TNA
For the stars that shine
pi_77003948
quote:

[..]

De vraag rest nog steeds wat er dan erg aan is. Het enige wat ik kan doen ik geld storten. Nou, dat doe ik. Maakt het me dan een slechter mens als ik lach om grappen over Haïti? Ja, natuurlijk zit ik veilig achter mijn pc en is het een ver van mijn bed show, maar dat is ook precies waarom ik niet inzie wat men er op Haïti mee opschiet als ik diep betrokken raak.
pi_77004549
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:36 schreef TNA het volgende:

[..]

De vraag rest nog steeds wat er dan erg aan is. Het enige wat ik kan doen ik geld storten. Nou, dat doe ik. Maakt het me dan een slechter mens als ik lach om grappen over Haïti? Ja, natuurlijk zit ik veilig achter mijn pc en is het een ver van mijn bed show, maar dat is ook precies waarom ik niet inzie wat men er op Haïti mee opschiet als ik diep betrokken raak.
Geen slecht mens, wel een mens met weinig inlevingsvermogen. Als je dat wel had zou je namelijk nooit grappen maken over zoiets ergs, lijkt mij. Geld storten en dan vervolgens grappen maken gaat er bij mij niet in. En er zit nog een verschil tussen er diep bij betrokken zijn en er smakeloze grappen over maken. Dat je er zelf een keer om lacht is nog anders dan dat je de grappen zelf maakt.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:19:46 #49
139330 TNA
For the stars that shine
pi_77005555
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geen slecht mens, wel een mens met weinig inlevingsvermogen. Als je dat wel had zou je namelijk nooit grappen maken over zoiets ergs, lijkt mij. Geld storten en dan vervolgens grappen maken gaat er bij mij niet in. En er zit nog een verschil tussen er diep bij betrokken zijn en er smakeloze grappen over maken. Dat je er zelf een keer om lacht is nog anders dan dat je de grappen zelf maakt.
Ik zou me heel goed kunnen inleven in de situatie. Genoeg naar de beelden kijken, individuele verhalen lezen, de omvang beseffen en ik zou sterk geraakt worden. En wie schiet daar iets mee op? Inderdaad, niemand. Inleven in situaties is alleen nuttig als je er iemand mee kunt helpen. Het enige wat ik nu kan doen is geld storten.
pi_77005716
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:19 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik zou me heel goed kunnen inleven in de situatie. Genoeg naar de beelden kijken, individuele verhalen lezen, de omvang beseffen en ik zou sterk geraakt worden. En wie schiet daar iets mee op? Inderdaad, niemand. Inleven in situaties is alleen nuttig als je er iemand mee kunt helpen. Het enige wat ik nu kan doen is geld storten.
Klopt, maar je schiet er ook niets mee op om te lachen om andersmans leed. Er zijn vast wel grappigere dingen te vinden. Bovendien, hoe zou jij het vinden als je ouders daar toevallig waren en zijn omgekomen. Uit principe zou ik daarom al geen grappen maken, het is echt respectloos. Maar goed, blijkbaar heeft niet iedereen die zelfde principes. Ik denk dat de mensen op Haïti liever medeleven hebben, dan mensen die nu al grappen beginnen te maken over dit soort gruwelijkheden. Daar hebben ze al helemáál niets aan. Niet dat ze er ooit achter komen als je wel grappen maakt hier, maar toch....het principe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')