? bedoel je wat het me financieel kost? 280 euro ex. (1dag)quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:22 schreef Herkauwer het volgende:
Wat kost het je als je op zijn eis ingaat? Dat is de makkelijkste en snelste manier om er vanaf te zijn. Alle andere opties leveren denk ik gezeik op.
Jawel, hij eist inzage en gaat zeer waarschijnlijk e.e.a. terug koppelen naar dat bedrijf.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je kan die rekening toch gewoon sturen? dan is het toch gewoon klaar. Heeft hij niets mee te maken...
Aha, dat had ik niet helemaal begrepen. Dan ben ik het eens met S-F, je kan toch gewoon de nota sturen. Daar heeft hij niets over te zeggen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:30 schreef skattebaut het volgende:
[..]
? bedoel je wat het me financieel kost? 280 euro ex. (1dag)
Dat is echter niet geld dat hij wil, das geld waarvan hij wil dat ik het aan het bedrijf in mindering breng op de rekening...
Dat bedrijf echter ben ik een vaste prijs mee overeen moeten komen...
Wat zou de motivatie moeten zijn naar dat bedrijf over waarom het bedrag achteraf werd verlaagd???
Het maakt mij niets uit hem een dag minder te betalen, daar houd ik alleen maar meer door over.
Nee, hij eist dit bedrag in mindering op de factuur naar de klant en daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Maar, hij heeft toch niets te eisen? Jij hebt toch een ondertekende offerte? Hij toch niet... Als jij die rekening stuurt kan hij lullen wat hij wil. Gaat hij dan de post tegenhouden of zo?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:31 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Jawel, hij eist inzage en gaat zeer waarschijnlijk e.e.a. terug koppelen naar dat bedrijf.
Ik voorzie problems.
Ik ben gewoon bang dat ie een balletje gaat aanzwengelen binnen dat bedrijf en dat dat tot gezeik gaat leiden.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:32 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Aha, dat had ik niet helemaal begrepen. Dan ben ik het eens met S-F, je kan toch gewoon de nota sturen. Daar heeft hij niets over te zeggen.
Hij gaat niets tegenhouden, maar met zijn stommiteit mogelijk wel voor mij een probleem veroorzaken wat er wel eens toe kan leiden dat we niks betaald gaan krijgen...quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Maar, hij heeft toch niets te eisen? Jij hebt toch een ondertekende offerte? Hij toch niet... Als jij die rekening stuurt kan hij lullen wat hij wil. Gaat hij dan de post tegenhouden of zo?
Er is een getekende offerte, dus dat gaat dat bedrijf willen? Het werk is af (als het goed is), de klant is tevreden (als het goed is), dus gewoon betalenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:42 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Hij gaat niets tegenhouden, maar met zijn stommiteit mogelijk wel voor mij een probleem veroorzaken wat er wel eens toe kan leiden dat we niks betaald gaan krijgen...
Ik heb een e-mail bevestiging van het bedrijf om met de werken te starten.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:36 schreef DABAMaster het volgende:
Heb jij deze man ingehuurd of heb je dit zwart gedaan?
Jij bent ondernemer, ik zou het niet dulden als personeel van mij zich gaat bemoeien met de bedrijfsvoering of de (financiële) afwikkeling van de zaak. Daar heeft hij niets, maar dan ook niets mee te maken. Daarnaast is het jammer voor hem dat hij denkt zich daar wel mee te kunnen bemoeien, maar niet meer dan dat. Heb je een overeenkomst met deze 'mafketel', waar eventuele mogelijkheden zijn beschreven om hem juridisch aan te pakken als hij met de klant direct in gesprek gaat over jouw factuur?
Tenslotte: de klant is (hopelijk schriftelijk) akkoord gegaan met deze offerte, dus 'recht' op korting is er niet. Daarnaast is de medewerker / 'mafketel' niet gerechtigd bedrijfsmatige beslissingen te maken over jouw bedrijf. Conclusie: jij krijgt gewoon je geld.
(Ik vind 35 euro per uur of zelfs 17,50 euro per uur erg laag voor iemand met een eigen bedrijf)
Werk is af en naar tevredenheid opgeleverd.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:46 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Er is een getekende offerte, dus dat gaat dat bedrijf willen? Het werk is af (als het goed is), de klant is tevreden (als het goed is), dus gewoon betalen
Onze afrekening loopt samen...quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:40 schreef heiden6 het volgende:
Als hij een korting wil geven dan geeft hij toch een korting, er is geen reden om dat door te schuiven naar jou. Als hij zegt dat hij geen partij is moet hij zich er ook niet mee bemoeien.
Dat moet wel heel raar lopen met afgeronde werkzaamheden en een getekende offerte..... en een factuur conform offerte.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:42 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Hij gaat niets tegenhouden, maar met zijn stommiteit mogelijk wel voor mij een probleem veroorzaken wat er wel eens toe kan leiden dat we niks betaald gaan krijgen...
Als hij heel zeurderig is vraag je hem toch gewoon om zijn VAR WUO, anders zul je toch echt een deel van de betaling direct aan de Belastingdienst moeten doen om jezelf te vrijwaren van eventuele naheffingen Loonheffingen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:47 schreef skattebaut het volgende:
De gast die met het werk kwam had net ontslag genomen bij zijn baas en heeft nu geen uitkering maar ook geen werk.
Hij wil het geld dus zwart ontvangen van mij.
Dat had ik sowieso niet gedaan, zwart. Geen VAR, geen geld voor deze knakker.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:47 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Ik heb een e-mail bevestiging van het bedrijf om met de werken te starten.
Zij hebben daarvoor mijn offerte per e-mail gekregen.
De gast die met het werk kwam had net ontslag genomen bij zijn baas en heeft nu geen uitkering maar ook geen werk.
Hij wil het geld dus zwart ontvangen van mij.
Waar ie nu het lef vandaan haalt om van mij te eisen dat ik mijn zakelijke overeenkomst wijzig begrijp ik niet.
35 euro ex p/u is een redelijk bedrag voor mijn branche, aanleg van datanetwerken.
Vaak genoeg hoor ik gezeur dat het zelfs te duur is...
Als ik hem er niet bij betrok had ik uiteraard deze klus niet gekregen...quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:16 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Dat had ik sowieso niet gedaan, zwart. Geen VAR, geen geld voor deze knakker.
Dat was ook mijn idee, maar een beetje lastig uitvoerbaar met zo'n eisende figuur op de achtergrond...quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:39 schreef ElisaB het volgende:
Negeren. Factuur sturen en verder gaan met je leven
Welnee. Opmaken, uitdraaien, dubbel vouwen, in de envelop. Postzegel erop en in de brievenbus gooien. Dat heb je vast wel vaker gedaanquote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:42 schreef skattebaut het volgende:
Dat was ook mijn idee, maar een beetje lastig uitvoerbaar met zo'n eisende figuur op de achtergrond...
Ik heb alweer ander werk te doen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:03 schreef sanger het volgende:
Ohja, andere optie. Ga met hem nog een dag terug naar de opdrachtgever als nazorg. Alles nakijken of het nog goed werkt
Is dat een reden om een risico te lopen op het gebied van wettelijke kaders? Je kunt aansprakelijk worden gesteld voor het betalen van de loonheffingen over het bedrag dat je hem uitbetaald.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:41 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Als ik hem er niet bij betrok had ik uiteraard deze klus niet gekregen...
Dat is toch niet voor een dag voor jullie samen?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:30 schreef skattebaut het volgende:
? bedoel je wat het me financieel kost? 280 euro ex. (1dag)
tuuriljk niet. Je kan dat ding toch gewoon op de post gooien. Dan is het toch klaar. Laat hem de tering krijgen. Hoef jij hem toch niet te vertellen wat jij met de factuur hebt gedaan.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:42 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Dat was ook mijn idee, maar een beetje lastig uitvoerbaar met zo'n eisende figuur op de achtergrond...
Nee, das 1 dag voor hem. 8*35,- =240quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat is toch niet voor een dag voor jullie samen?
Ik snap er werkelijk nix van. Persoonlijk zou ik eens fronzen en dan besluiten dat ie niet spoort, factuur op de post gooien en een bakkie koffie gaan doen. Gewoon niet meer over nadenken, want dit ga je nooit begrijpenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:49 schreef skattebaut het volgende:
Nee, das 1 dag voor hem.
Wil hem er ook niet meer bij betrekken bij de verdere afhandeling.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
tuuriljk niet. Je kan dat ding toch gewoon op de post gooien. Dan is het toch klaar. Laat hem de tering krijgen. Hoef jij hem toch niet te vertellen wat jij met de factuur hebt gedaan.
Nou prima, dan doe je dat toch?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:52 schreef skattebaut het volgende:
Wil hem er ook niet meer bij betrekken bij de verdere afhandeling.
moet hem alleen zijn geld nog geven. en dan is het done.
Ik zal ook nooit gaan snappen waarom iemand 280 euro korting wil gaan geven aan een internationaal oprerend bedrijf met 5 vestigingen in het buitenland en hier in NL ruim 100 man personeel...?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik snap er werkelijk nix van. Persoonlijk zou ik eens fronzen en dan besluiten dat ie niet spoort, factuur op de post gooien en een bakkie koffie gaan doen. Gewoon niet meer over nadenken, want dit ga je nooit begrijpen
Dat zal ie wel niet zo'n strak plan vinden.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:52 schreef sanger het volgende:
Gaat het hem erom dat het bedrijf gecompenseerd wordt? Dat kan hij dan toch zelf doen?
Jij betaalt hem volgens afspraak uit., hij kan zijn deel, wat in zijn ogen teveel is, dan keurig langsbrengen naar het bedrijf.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:58 schreef skattebaut het volgende:
Ik zal hem zeggen dat ik zijn deel aan Haďti over maak.
Ik denk dat je iets faut interpreteert?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 23:04 schreef HeyFreak het volgende:
zulke klootzakken zijn er helaas. Onderste uit de kan willen halen, iedereen heeft schuld behalve hij zelf. Bij minderwerk geld terug eisen, maar zoals eerder aangegeven had de beste man waarschijnlijk niets extra betaald als het langer had geduurd.
Factuur opsturen en uitzwaaien.
jaquote:Op zaterdag 16 januari 2010 23:08 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Ik denk dat je iets faut interpreteert?
En dat wil je desondanks wel gewoon zwart doen?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:52 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Wil hem er ook niet meer bij betrekken bij de verdere afhandeling.
moet hem alleen zijn geld nog geven. en dan is het done.
Vond dit wel een typisch voorval, fok delenswaardig...quote:Op zaterdag 16 januari 2010 23:17 schreef SolidasRock het volgende:
Die collega heeft idd niets te maken met de factuur, hij werkt gewoon voor jou.
Hoe oud ben je btw TS en heb jij niet vaker te maken gehad met mensen die niet eens waren met je afrekening? Hoe heb je dat destijds opgelost dat je hier over struikelt?
Ja, waarom opeens niet?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 23:19 schreef sanger het volgende:
[..]
En dat wil je desondanks wel gewoon zwart doen?
Omdat je het uberhaupt nooit moet doen ivm de risico's. Hoe ga je de uitgave in je boekhouding verantwoorden? Inleen van derden is 1 van de dingen waar een belastinginspecteur standaard naar kijkt.quote:
Ja en? ik heb al die uren alleen gedraaid.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 23:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat je het uberhaupt nooit moet doen ivm de risico's. Hoe ga je de uitgave in je boekhouding verantwoorden? Inleen van derden is 1 van de dingen waar een belastinginspecteur standaard naar kijkt.
Heel hard zeuren, en wel net tegen de verkeerde binnen dat bedrijf!quote:Op zondag 17 januari 2010 01:32 schreef jeroen25 het volgende:
Wat kan die gast nou doen, behalve zeuren?
Met als gevolg? Als het een groot bedrijf is dan zal het ook wel zo proffessioneel zijn om de factuur conform offerte te betalenquote:Op zondag 17 januari 2010 10:07 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Heel hard zeuren, en wel net tegen de verkeerde binnen dat bedrijf!
Omdat die gast jouw misschien wel kan verlinken bij de belastingdienst als hij zijn zin niet krijgt?quote:
Jij betaald hem het volle bedrag dat jij factureert? Heb je er wel aan gedacht dat jij straks ook nog inkomstenbelasting over jouw (en dus ook zijn) inkomsten af moet dragen?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:49 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Nee, das 1 dag voor hem. 8*35,- =240
En inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet..quote:Op zondag 17 januari 2010 10:36 schreef Keukenprinsesje het volgende:
[..]
Jij betaald hem het volle bedrag dat jij factureert? Heb je er wel aan gedacht dat jij straks ook nog inkomstenbelasting over jouw (en dus ook zijn) inkomsten af moet dragen?
Nee, 35,- p/u, *8, das het bedrag dat hij wil dat ik aan de klant in mindering breng voor de door hem zogenaamd minder gewerkte uren dan gecalculeerd.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:36 schreef Keukenprinsesje het volgende:
[..]
Jij betaald hem het volle bedrag dat jij factureert? Heb je er wel aan gedacht dat jij straks ook nog inkomstenbelasting over jouw (en dus ook zijn) inkomsten af moet dragen?
Ik verwacht dat hij naar dat bedrijf stapt (hij kent daar degene die de opdracht heeft verstrekt) en gaat zeggen dat de factuur lager gaat zijn omdat we eerder klaar waren.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:35 schreef mrPanerai het volgende:
Ik snap niet goed welke "problems" je voorziet.
Hij krijgt 15 p/u dat is 50%+ inhouding.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:50 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
En inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet..
Jij hebt de opdracht toch aangenomen? Dan kan hij toch geen prijsverlaging overeenkomen (tenzij in de offerte vermeld).quote:Op zondag 17 januari 2010 13:37 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Ik verwacht dat hij naar dat bedrijf stapt (hij kent daar degene die de opdracht heeft verstrekt) en gaat zeggen dat de factuur lager gaat zijn omdat we eerder klaar waren.
Het bedrijf wil dan uiteraard graag een verlaging zien die ik zelf niet wil doorvoeren.
Dat zal het begin zijn tot onenigheid tussen mij en dat bedrijf.
Dat is het probleem dat ik nu al voorzie.
Je ziet spoken volgens mij.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:37 schreef skattebaut het volgende:
Ik verwacht dat hij naar dat bedrijf stapt (hij kent daar degene die de opdracht heeft verstrekt) en gaat zeggen dat de factuur lager gaat zijn omdat we eerder klaar waren.
Het bedrijf wil dan uiteraard graag een verlaging zien die ik zelf niet wil doorvoeren.
Dat zal het begin zijn tot onenigheid tussen mij en dat bedrijf.
Dat is het probleem dat ik nu al voorzie.
Amen.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je ziet spoken volgens mij.
Gooi die factuur op de bus en ga verder van je zondag genieten
quote:Op zondag 17 januari 2010 14:07 schreef SolidasRock het volgende:
Amen.
btw Elisa weer mod?Toen ik wegging van FOK in 2007 geloof ik was je gestopt, en je hebt nu zelfs fotootjes (oh, niet in je fobo maar in cc topic waar ik meelees maar niet reageer
En onder welke noemer moet ik de betaling aan hem in mijn boeken op nemen, zodat ik er geen probs mee krijg?quote:Op zondag 17 januari 2010 14:27 schreef geevee het volgende:
Gewoon een rekening sturen zoals er schriftelijk met de opdrachtgever is afgesproken, en jij betaald het deel aan hem wat jullie voor die tijd zijn overeengekomen (en niet zwart natuurlijk want dan kan je behoorlijk het schip in gaan) als hij met de klant iets anders afspreekt dan mag hij dat voor zijn eigen portemonnee doen eens kijken of hij dan nog zo hard loopt.
Haha, eens kijken of dat gaat werken.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Jij hebt de opdracht toch aangenomen? Dan kan hij toch geen prijsverlaging overeenkomen (tenzij in de offerte vermeld).
Als dat bedrijf die logica niet snapt moet je er iets bestellen dan zeg ik je wel toe dat je een korting van 100% krijgt
Helaas ken je de gek niet waar ik nu mee van doen heb...quote:Op zondag 17 januari 2010 13:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je ziet spoken volgens mij.
Gooi die factuur op de bus en ga verder van je zondag genieten
??quote:Op zondag 17 januari 2010 13:46 schreef onderhuurder het volgende:
Volgens mij heb je nu al van een heleboel mensen tips ontvangen. Elke keer reageer je zo ongeveer met 'ja maar...'. Volgens mij heb je wat anders in gedachten dan dat je van iedereen te horen krijgt. Wat wil je horen?
Klinkt misschien een beetje lullig, maar niet zo bedoeld. Ik vraag me gewoon af wat jenu zelf willt?!
Dat er een factuur moest komen was een vereiste van dat bedrijf.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:42 schreef SolidasRock het volgende:
De enige manier om geen probs te krijgen is wit uitbetalen. Dit had je toch best moeten zien aankomen, dat je deze uitgave (zal wel geen klein bedrag zijn) nooit echt kan verantwoorden? Hij, de probleemmaker had geen factuur moeten laten maken want nu staat het zwart op wit dat er is gewerkt (staat er btw erop dat alleen jij of jullie samen hebben gewerkt?)
OMFG...quote:Op zondag 17 januari 2010 14:40 schreef skattebaut het volgende:
Helaas ken je de gek niet waar ik nu mee van doen heb...
Wil even overleg voor ik stug de factuur in de bus gooi.
Is dat niet juist je probleem?quote:Op zondag 17 januari 2010 14:43 schreef skattebaut het volgende:
Enige dat ik wil is geen problemen.
Hoef je geen prive uitgaven te verantwoorden?quote:Op zondag 17 januari 2010 14:48 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Dat er een factuur moest komen was een vereiste van dat bedrijf.
Nu is er een factuur waarop officieel alleen ik de uren heb gedraaid.
Hij heeft helemaal geen factuur gemaakt en staat ook nergens vermeld.
Enige manier om hem later te betalen is via een privé-opname van mijn bedrijfsrekening vor prive uitgaven.
Hiervan kan ik hem dan zijn deel betalen.
Ik nog! niet, jij wel?quote:Op zondag 17 januari 2010 15:35 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hoef je geen prive uitgaven te verantwoorden?
Crediteur [naam zwartwerker]. En dan gewoon de factuur betalen als die is vergezelt van een VAR Wuo verklaring.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:38 schreef skattebaut het volgende:
[..]
En onder welke noemer moet ik de betaling aan hem in mijn boeken op nemen, zodat ik er geen probs mee krijg?
Over dat deel prive opname betaal jij dan wel inkomstenbelasting......quote:Op zondag 17 januari 2010 14:48 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Dat er een factuur moest komen was een vereiste van dat bedrijf.
Nu is er een factuur waarop officieel alleen ik de uren heb gedraaid.
Hij heeft helemaal geen factuur gemaakt en staat ook nergens vermeld.
Enige manier om hem later te betalen is via een privé-opname van mijn bedrijfsrekening vor prive uitgaven.
Hiervan kan ik hem dan zijn deel betalen.
Je bedoeld tegenover de fiscus? Nee hoorquote:Op zondag 17 januari 2010 15:35 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hoef je geen prive uitgaven te verantwoorden?
Of je stuurt de belastingdienst een opgave 'Uitbetaalde bedragen aan derden'. Dan kun jij de uitgave opvoeren als kosten. En de belastingdienst heeft direct een controlemiddel of je maat het geld wel opgeeft.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Crediteur [naam zwartwerker]. En dan gewoon de factuur betalen als die is vergezelt van een VAR Wuo verklaring.
Het probleem is dat de fiscus het als een verkapt dienstverband zal zien. Dat betekent dat jij de loonheffingen moet inhouden en afdragen aan de fiscus.
Andere optie is hem op de loonlijst zetten (en dus in dienst nemen). Dan moet je wel enkele andere administratieve verplichtingen in orde maken, maar dat is op zich wel te doen. Je kunt hem dan in dienst nemen voor de duur van het project.
Misschien wel de beste optiequote:Op zondag 17 januari 2010 16:49 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Of je stuurt de belastingdienst een opgave 'Uitbetaalde bedragen aan derden'. Dan kun jij de uitgave opvoeren als kosten. En de belastingdienst heeft direct een controlemiddel of je maat het geld wel opgeeft.
(Hij moeilijk doen, jij het volgens de regels verantwoorden.)
Als je het goed doet, zit het altijd mee én is de klant blij met de prijsquote:Op zondag 17 januari 2010 23:03 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Volgens mij "werkt" het meestal zo bij een aangenomen klus. De ene keer zit het mee, de andere keer tegen. En die "meezitters" zorgen ervoor dat je je "tegenzitters" kunt opvangen.
Dan is het een beetje kortzichtig als diegene dat wil verrekenen met in mijn ogen JOUW klant. Tenslotte stuur jij jouw factuur naar hen en heeft hij er niets mee te maken.
Vandaag factuur ongewijzigd overhandigd.quote:Op maandag 18 januari 2010 00:02 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dus wat heb je uiteindelijk gedaan of ga je doen?
Wat is dit voor crap-opmerking?quote:Op woensdag 20 januari 2010 04:33 schreef mrPanerai het volgende:
goed zo. Ik sta ervan versteld dat je met zo'n bange houding nog niet op de fles bent gegaan.
Je kunt in dit topic wat wijfelend over, ik denk vandaar.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:02 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Wat is dit voor crap-opmerking?
Nou, zo moeilijk was het niet, toch?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:26 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Vandaag factuur ongewijzigd overhandigd.
Telefoontjes van achterlijke niet meer beantwoord.
ahhhh hier kan ik zo boos om worden, (&(%%*(& bedrijvenquote:Op donderdag 4 februari 2010 03:00 schreef skattebaut het volgende:
U heeft bij de vorige opdracht daadwerkelijk 1 dag minder gewerkt dan oorspronkelijk aangegeven, ik verzoek u bij uw volgende factuur terughoudend te werk te gaan.
Wat dat moge heten mag ik me nu af vragen, maar ik verwacht serieus problemen met de betaling.
Oh, weet je over welk bedrijf het gaat?quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:58 schreef aloe_vera het volgende:
Ach, ze willen enkel dat je nu niet weer 4 dagen rekent terwijl je er 2 bezig bent. Ik geloof niet dat ze niet de vorige factuur willen betalen. Maar zie het als een soort waarschuwing, dat ze weten dat je eerder zo gerekend hebt en dat je of je facturering/offertes anders moet doen, of gaat lanterfanten mocht je eerder de klus geklaard hebben.
Anders kan ik het niet opvatten.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:39 schreef _Flash_ het volgende:
Erg jammer dat je meteen een boze mail gestuurd hebt.. Woede is een slechte raadgever..
Weet je wel zeker dat ze bedoelen dat ze geen factuur verwachten voor die korte spoedklus?
Juist, voor de eerste klus werd duidelijk een vast bedrag afgesproken.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:40 schreef Paris_Texas het volgende:
Als je een prijs voor de klus moet offreren, en de opdrachtgever gaat daar mee akkoord dan is dat de prijs van de klus, ongeacht of je er de geplande 15 dagen, of 14 of 16 dagen mee bezig bent.
Anders hadden ze je gewoon per uur moeten inhuren.
Nee, standaard tarief.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:47 schreef _Flash_ het volgende:
Factuur meteen meegestuurd? :-)
Wat ik me trouwens afvraag, reken je voor dit soort spoed een hoger tarief? Ik heb ook wel eens klanten die spoeddingetjes willen, maar reken ze het normale uurtarief.
- in je algemene voorwaarden iets over je offertes zeggen. Dat de genoemde totaalprijs leidend is en de urencalculatie alleen ter illustratie is.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:53 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Ik word altijd ziek van het verdraai en gelieg achteraf.
Als iemand weet hoe je dit kunt voorkomen, gaarne tips.
Bij mijn weten is skattebaut verbannen en heeft hij niet veel meer aan je tips en reacties?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:19 schreef Zeus1981 het volgende:
Weet niet of je alleen een e-mail hebt gestuurd of daarvoor ook hebt gebeld. Ik zou dit soort dingen altijd telefonisch (of bij de klant zelf) bespreken en dit soort discussies niet via de e-mail voeren. Veel te groot risico dat je dingen verkeerd intepreteert en dat het uit de hand loopt.
Klopt, maar zij stuurden mij eerst een 1-zins e-mail.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:19 schreef Zeus1981 het volgende:
Weet niet of je alleen een e-mail hebt gestuurd of daarvoor ook hebt gebeld. Ik zou dit soort dingen altijd telefonisch (of bij de klant zelf) bespreken en dit soort discussies niet via de e-mail voeren. Veel te groot risico dat je dingen verkeerd intepreteert en dat het uit de hand loopt.
Your wish?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:54 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Bij mijn weten is skattebaut verbannen en heeft hij niet veel meer aan je tips en reacties?
Ik kan het niet terugvinden in banmeldtopic maar ergens las ik dat hij een permban kreeg.
Heb je weer een leesprobleem skattebaut? Lees je weer goedbedoelde behulpzame postjes op een negatieve manier?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |