Heel hard zeuren, en wel net tegen de verkeerde binnen dat bedrijf!quote:Op zondag 17 januari 2010 01:32 schreef jeroen25 het volgende:
Wat kan die gast nou doen, behalve zeuren?
Met als gevolg? Als het een groot bedrijf is dan zal het ook wel zo proffessioneel zijn om de factuur conform offerte te betalenquote:Op zondag 17 januari 2010 10:07 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Heel hard zeuren, en wel net tegen de verkeerde binnen dat bedrijf!
Omdat die gast jouw misschien wel kan verlinken bij de belastingdienst als hij zijn zin niet krijgt?quote:
Jij betaald hem het volle bedrag dat jij factureert? Heb je er wel aan gedacht dat jij straks ook nog inkomstenbelasting over jouw (en dus ook zijn) inkomsten af moet dragen?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:49 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Nee, das 1 dag voor hem. 8*35,- =240
En inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet..quote:Op zondag 17 januari 2010 10:36 schreef Keukenprinsesje het volgende:
[..]
Jij betaald hem het volle bedrag dat jij factureert? Heb je er wel aan gedacht dat jij straks ook nog inkomstenbelasting over jouw (en dus ook zijn) inkomsten af moet dragen?
Nee, 35,- p/u, *8, das het bedrag dat hij wil dat ik aan de klant in mindering breng voor de door hem zogenaamd minder gewerkte uren dan gecalculeerd.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:36 schreef Keukenprinsesje het volgende:
[..]
Jij betaald hem het volle bedrag dat jij factureert? Heb je er wel aan gedacht dat jij straks ook nog inkomstenbelasting over jouw (en dus ook zijn) inkomsten af moet dragen?
Ik verwacht dat hij naar dat bedrijf stapt (hij kent daar degene die de opdracht heeft verstrekt) en gaat zeggen dat de factuur lager gaat zijn omdat we eerder klaar waren.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:35 schreef mrPanerai het volgende:
Ik snap niet goed welke "problems" je voorziet.
Hij krijgt 15 p/u dat is 50%+ inhouding.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:50 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
En inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet..
Jij hebt de opdracht toch aangenomen? Dan kan hij toch geen prijsverlaging overeenkomen (tenzij in de offerte vermeld).quote:Op zondag 17 januari 2010 13:37 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Ik verwacht dat hij naar dat bedrijf stapt (hij kent daar degene die de opdracht heeft verstrekt) en gaat zeggen dat de factuur lager gaat zijn omdat we eerder klaar waren.
Het bedrijf wil dan uiteraard graag een verlaging zien die ik zelf niet wil doorvoeren.
Dat zal het begin zijn tot onenigheid tussen mij en dat bedrijf.
Dat is het probleem dat ik nu al voorzie.
Je ziet spoken volgens mij.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:37 schreef skattebaut het volgende:
Ik verwacht dat hij naar dat bedrijf stapt (hij kent daar degene die de opdracht heeft verstrekt) en gaat zeggen dat de factuur lager gaat zijn omdat we eerder klaar waren.
Het bedrijf wil dan uiteraard graag een verlaging zien die ik zelf niet wil doorvoeren.
Dat zal het begin zijn tot onenigheid tussen mij en dat bedrijf.
Dat is het probleem dat ik nu al voorzie.
Amen.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je ziet spoken volgens mij.
Gooi die factuur op de bus en ga verder van je zondag genieten
quote:Op zondag 17 januari 2010 14:07 schreef SolidasRock het volgende:
Amen.
btw Elisa weer mod?Toen ik wegging van FOK in 2007 geloof ik was je gestopt, en je hebt nu zelfs fotootjes (oh, niet in je fobo maar in cc topic waar ik meelees maar niet reageer
En onder welke noemer moet ik de betaling aan hem in mijn boeken op nemen, zodat ik er geen probs mee krijg?quote:Op zondag 17 januari 2010 14:27 schreef geevee het volgende:
Gewoon een rekening sturen zoals er schriftelijk met de opdrachtgever is afgesproken, en jij betaald het deel aan hem wat jullie voor die tijd zijn overeengekomen (en niet zwart natuurlijk want dan kan je behoorlijk het schip in gaan) als hij met de klant iets anders afspreekt dan mag hij dat voor zijn eigen portemonnee doen eens kijken of hij dan nog zo hard loopt.
Haha, eens kijken of dat gaat werken.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Jij hebt de opdracht toch aangenomen? Dan kan hij toch geen prijsverlaging overeenkomen (tenzij in de offerte vermeld).
Als dat bedrijf die logica niet snapt moet je er iets bestellen dan zeg ik je wel toe dat je een korting van 100% krijgt
Helaas ken je de gek niet waar ik nu mee van doen heb...quote:Op zondag 17 januari 2010 13:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je ziet spoken volgens mij.
Gooi die factuur op de bus en ga verder van je zondag genieten
??quote:Op zondag 17 januari 2010 13:46 schreef onderhuurder het volgende:
Volgens mij heb je nu al van een heleboel mensen tips ontvangen. Elke keer reageer je zo ongeveer met 'ja maar...'. Volgens mij heb je wat anders in gedachten dan dat je van iedereen te horen krijgt. Wat wil je horen?
Klinkt misschien een beetje lullig, maar niet zo bedoeld. Ik vraag me gewoon af wat jenu zelf willt?!
Dat er een factuur moest komen was een vereiste van dat bedrijf.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:42 schreef SolidasRock het volgende:
De enige manier om geen probs te krijgen is wit uitbetalen. Dit had je toch best moeten zien aankomen, dat je deze uitgave (zal wel geen klein bedrag zijn) nooit echt kan verantwoorden? Hij, de probleemmaker had geen factuur moeten laten maken want nu staat het zwart op wit dat er is gewerkt (staat er btw erop dat alleen jij of jullie samen hebben gewerkt?)
OMFG...quote:Op zondag 17 januari 2010 14:40 schreef skattebaut het volgende:
Helaas ken je de gek niet waar ik nu mee van doen heb...
Wil even overleg voor ik stug de factuur in de bus gooi.
Is dat niet juist je probleem?quote:Op zondag 17 januari 2010 14:43 schreef skattebaut het volgende:
Enige dat ik wil is geen problemen.
Hoef je geen prive uitgaven te verantwoorden?quote:Op zondag 17 januari 2010 14:48 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Dat er een factuur moest komen was een vereiste van dat bedrijf.
Nu is er een factuur waarop officieel alleen ik de uren heb gedraaid.
Hij heeft helemaal geen factuur gemaakt en staat ook nergens vermeld.
Enige manier om hem later te betalen is via een privé-opname van mijn bedrijfsrekening vor prive uitgaven.
Hiervan kan ik hem dan zijn deel betalen.
Ik nog! niet, jij wel?quote:Op zondag 17 januari 2010 15:35 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hoef je geen prive uitgaven te verantwoorden?
Crediteur [naam zwartwerker]. En dan gewoon de factuur betalen als die is vergezelt van een VAR Wuo verklaring.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:38 schreef skattebaut het volgende:
[..]
En onder welke noemer moet ik de betaling aan hem in mijn boeken op nemen, zodat ik er geen probs mee krijg?
Over dat deel prive opname betaal jij dan wel inkomstenbelasting......quote:Op zondag 17 januari 2010 14:48 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Dat er een factuur moest komen was een vereiste van dat bedrijf.
Nu is er een factuur waarop officieel alleen ik de uren heb gedraaid.
Hij heeft helemaal geen factuur gemaakt en staat ook nergens vermeld.
Enige manier om hem later te betalen is via een privé-opname van mijn bedrijfsrekening vor prive uitgaven.
Hiervan kan ik hem dan zijn deel betalen.
Je bedoeld tegenover de fiscus? Nee hoorquote:Op zondag 17 januari 2010 15:35 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hoef je geen prive uitgaven te verantwoorden?
Of je stuurt de belastingdienst een opgave 'Uitbetaalde bedragen aan derden'. Dan kun jij de uitgave opvoeren als kosten. En de belastingdienst heeft direct een controlemiddel of je maat het geld wel opgeeft.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Crediteur [naam zwartwerker]. En dan gewoon de factuur betalen als die is vergezelt van een VAR Wuo verklaring.
Het probleem is dat de fiscus het als een verkapt dienstverband zal zien. Dat betekent dat jij de loonheffingen moet inhouden en afdragen aan de fiscus.
Andere optie is hem op de loonlijst zetten (en dus in dienst nemen). Dan moet je wel enkele andere administratieve verplichtingen in orde maken, maar dat is op zich wel te doen. Je kunt hem dan in dienst nemen voor de duur van het project.
Misschien wel de beste optiequote:Op zondag 17 januari 2010 16:49 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Of je stuurt de belastingdienst een opgave 'Uitbetaalde bedragen aan derden'. Dan kun jij de uitgave opvoeren als kosten. En de belastingdienst heeft direct een controlemiddel of je maat het geld wel opgeeft.
(Hij moeilijk doen, jij het volgens de regels verantwoorden.)
Als je het goed doet, zit het altijd mee én is de klant blij met de prijsquote:Op zondag 17 januari 2010 23:03 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Volgens mij "werkt" het meestal zo bij een aangenomen klus. De ene keer zit het mee, de andere keer tegen. En die "meezitters" zorgen ervoor dat je je "tegenzitters" kunt opvangen.
Dan is het een beetje kortzichtig als diegene dat wil verrekenen met in mijn ogen JOUW klant. Tenslotte stuur jij jouw factuur naar hen en heeft hij er niets mee te maken.
Vandaag factuur ongewijzigd overhandigd.quote:Op maandag 18 januari 2010 00:02 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dus wat heb je uiteindelijk gedaan of ga je doen?
Wat is dit voor crap-opmerking?quote:Op woensdag 20 januari 2010 04:33 schreef mrPanerai het volgende:
goed zo. Ik sta ervan versteld dat je met zo'n bange houding nog niet op de fles bent gegaan.
Je kunt in dit topic wat wijfelend over, ik denk vandaar.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:02 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Wat is dit voor crap-opmerking?
Nou, zo moeilijk was het niet, toch?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:26 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Vandaag factuur ongewijzigd overhandigd.
Telefoontjes van achterlijke niet meer beantwoord.
ahhhh hier kan ik zo boos om worden, (&(%%*(& bedrijvenquote:Op donderdag 4 februari 2010 03:00 schreef skattebaut het volgende:
U heeft bij de vorige opdracht daadwerkelijk 1 dag minder gewerkt dan oorspronkelijk aangegeven, ik verzoek u bij uw volgende factuur terughoudend te werk te gaan.
Wat dat moge heten mag ik me nu af vragen, maar ik verwacht serieus problemen met de betaling.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |