quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:40 schreef Paris_Texas het volgende:Als je een prijs voor de klus moet offreren, en de opdrachtgever gaat daar mee akkoord dan is dat de prijs van de klus, ongeacht of je er de geplande 15 dagen, of 14 of 16 dagen mee bezig bent.
Anders hadden ze je gewoon per uur moeten inhuren.
Juist, voor de eerste klus werd duidelijk een vast bedrag afgesproken.
Dit diende ik wel met een berekening te onderbouwen en dat heb ik ook gedaan.
Nu wijst hij naar het aantal geschatte uren in de hele berekening en stelt gewoon glashard dat het project op uurbasis is uitgevoerd...
Wat moet je nu met zulke lui?
De 2e klus is duidelijk op uurbasis uitgevoerd omdat ik echt meteen moest komen en beginnen.
Nu willen ze me dus die 2e klus voor niks laten doen.
Vanwege zogenaamde overberekening op project 1...
Tussen de 2 projecten zit nu inmiddels wel meer dan 3 weken tijd.
In al die 3 weken heb ik tot nog toe niets meer van ze gehoord terwijl ze wel mijn factuur meteen al hadden ontvangen.
Dit gaat gewoon een kwaad opzetje worden om de in hun ogen hoge rekening voor zichzelf rechtvaardiger te krijgen.
Alle gewerkte uren aan project 1 buiten het zicht van de klant willen ze gewoon niet in ogenschouw nemen.
Besprekingen met andere bedrijven, fysiek halen van materialen bij div. zaken, af gaan leveren van die goederen bij klant, administratie en facturatie-uren.
Dat hoort er nu opeens niet bij.
Alleen de uren die we zichtbaar daar hebben gewerkt zouden nu opeens tellen.
Ik word altijd ziek van het verdraai en gelieg achteraf.
Als iemand weet hoe je dit kunt voorkomen, gaarne tips.
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."