Is die langdurigheidstoeslag echt per maand?? Ik maak dat nml niet op uit de site.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:45 schreef Prutzenberg het volgende:
De gemiddelde bijstandsgerechtigde zal niet blij zijn met dit idee.
Ik heb even wat uitgerekend en ben eerlijk gezegd best geschrokken.
niet tegen een sociaal vangnet maar als dit klopt dan snap ik wel waarom werken voor hen niet loont.![]()
Nou is dat voor de gemiddelde Fok!ker niet zo'n probleem...quote:Op zondag 17 januari 2010 23:02 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Voordat je ontslag neemt...![]()
De eerste jaren zal je het moeten doen met ¤1153,10. En je zult je bij de uitkeringsinstantie voor moeten doen als een gigantische debiel.
Ah, kijk aan, nog een reden niet aan het werk te gaan, hoe langer je in de bijstand zit hoe meer het wordquote:Op zondag 17 januari 2010 23:02 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Voordat je ontslag neemt...![]()
De eerste jaren zal je het moeten doen met ¤1153,10. En je zult je bij de uitkeringsinstantie voor moeten doen als een gigantische debiel.
Oeps, die is inderdaad per jaar.quote:Op zondag 17 januari 2010 23:04 schreef Napalm het volgende:
[..]
Is die langdurigheidstoeslag echt per maand?? Ik maak dat nml niet op uit de site.
Dat is nog bizar veel. Ik zou er niet van willen leven, maar daar is echtwel redelijk prettig van te leven, mocht je hier en daar niet het meest luxe wil hebben.quote:Op zondag 17 januari 2010 23:02 schreef Prutzenberg het volgende:
quote:Op zondag 17 januari 2010 23:10 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet begrijpt nu waarom Klopkoek het een slecht idee vindt
Als je werkt kan je terugzeiken. Het wordt nog leuker als zeiken je werk is.quote:Op zondag 17 januari 2010 23:20 schreef ShadyLane het volgende:
Als je in je eentje bent kun je in de eerste jaren dus op iets van 1150 komen, zonder de langdurigheidstoeslag? Maar het levert je wel een hoop gezeik op met de sociale dienst. Sollicatieplicht, controles. Anderzijds levert werken natuurlijk ook gezeik op.
Solicitatieplicht. Laat me niet lachen, een ongemotiveerde brief schrijven voor een functie waarvoor ze je toch niet aan zullen nemen.. Kan je de boel buiten crisistijd al zo een jaar mee rekken. En als je eenmaal een gat van van een jaartje of 5 op je cv hebt, wie is nog zo gek om je aan te nemen?quote:Op zondag 17 januari 2010 23:20 schreef ShadyLane het volgende:
Als je in je eentje bent kun je in de eerste jaren dus op iets van 1150 komen, zonder de langdurigheidstoeslag? Maar het levert je wel een hoop gezeik op met de sociale dienst. Sollicatieplicht, controles. Anderzijds levert werken natuurlijk ook gezeik op.
Beetje zwartwerken ernaast, net als de Oudere Jongere...quote:Op zondag 17 januari 2010 23:20 schreef ShadyLane het volgende:
Op z'n allerhoogst kost dat je 1-2 uur per dag (en dat is heel heel heel erg ruim ingeschat). Best inkomen voor die hoeveelheid 'werk'.quote:Op zondag 17 januari 2010 23:20 schreef ShadyLane het volgende:
Hoho, het onderbreekt wel je zwarte geklus natuurlijk..quote:Op zondag 17 januari 2010 23:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Op z'n allerhoogst kost dat je 1-2 uur per dag (en dat is heel heel heel erg ruim ingeschat). Best inkomen voor die hoeveelheid 'werk'.
standaard brief waar je de functie en het adres alleen maar invultquote:Op zondag 17 januari 2010 23:25 schreef Napalm het volgende:
[..]
Solicitatieplicht. Laat me niet lachen, een ongemotiveerde brief schrijven voor een functie waarvoor ze je toch niet aan zullen nemen.. Kan je de boel buiten crisistijd al zo een jaar mee rekken. En als je eenmaal een gat van van een jaartje of 5 op je cv hebt, wie is nog zo gek om je aan te nemen?
Uiteindelijk kan de gemeente je ter werk stellen bij stadtoezicht of de straatveegploeg. Ongemotiveerd met zn tienen minder werk verzetten dan één normale werknemer.. Ziekte percentages van 30%. En als dank voor je stem zorgt de PvdA dat je 30% meer dan het minimumloon krijgt ondanks dat je een lamzak bent (120% is al Melkertbaan salaris)..
Dat is waar, maar geen belasting betalen voor arbeid is natuurlijk eigenlijk een voorbeeld dat iedereen zou moeten volgen.quote:Op zondag 17 januari 2010 23:27 schreef Napalm het volgende:
Hoho, het onderbreekt wel je zwarte geklus natuurlijk..
Zeker als ik zie wat men er mee doet, met die uitermate luxe audi die ik daar ieder jaar voor zou kunnen kopenquote:Op zondag 17 januari 2010 23:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is waar, maar geen belasting betalen voor arbeid is natuurlijk eigenlijk een voorbeeld dat iedereen zou moeten volgen.
Mits je de brief afsluit met de standaardregelquote:Op zondag 17 januari 2010 23:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
standaard brief waar je de functie en het adres alleen maar invult
Vlaktaks ben ik op tegen, maar wel voor een basisinkomen.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:06 schreef Klopkoek het volgende:
Vlaktaks is ook al zo'n poepplan. De ironie is dat je zelf als een soort maakbaarheidsbureaucraat praat, maar dan met hele slechte naargeestige motieven.
Waarom?quote:Op zondag 17 januari 2010 19:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Naargeestig plan. Ik kan niet anders zeggen.
Zimbabwiaanse dollars?quote:Op zondag 17 januari 2010 20:50 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom maar 700?
Iedereen 100.000 per week.
Nee, die is een keer per jaar.quote:Op zondag 17 januari 2010 23:04 schreef Napalm het volgende:
[..]
Is die langdurigheidstoeslag echt per maand?? Ik maak dat nml niet op uit de site.
Doordat het basisinkomen een dergelijke garantie geeft, zonder daar al teveel voorwaarden aan te verbinden, verdwijnt de prikkel om (wit) te gaan werken juist voor veel mensen. Per saldo zul je dus geconfronteerd worden met gigantische kosten die opgehoest moeten worden door mensen die wel bereid zijn om te werken en hiermee genoodzaakt zijn om nog meer belasting af te dragen.quote:Op maandag 18 januari 2010 03:45 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Een basisinkomen geeft garantie, je krijgt altijd geld. Ik zou dan kunnen proberen te gaan werken en misschien lukt het wel. Je weet nooit.![]()
Maar mocht het niet lukken, dan is het ook geen probleem en hoef ik niet in een kartonnen doos te gaan wonen, omdat het niet lukt mijn uitkering te heractiveren.
Wow wat een sterke argumentatiequote:Op maandag 18 januari 2010 10:05 schreef SimpelZat het volgende:
Mensen die dit plan in hun kop halen weten totaal niet hoe de wereld werkt. Echt één van de meest kansloze plannen ooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |