abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77077923
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:16 schreef yavanna het volgende:
Iemand die twee keer een harstilstand heeft gehad vertelde mij laatst dat het aanvoelde als flauwvallen -> duizelig, zwart voor je ogen. Daarna merkte ze niets meer tot ze weer bij kwam.
Dit.

binnen een halve seconde ga je op zwart. eerst denk je wat ben ik duizelig ... laat ik maar even gaan .... boem.
pi_77082951
Nadat je dood bent gegaan is er niks meer. Je 'ik' bestaat alleen in je brein, en die werkt dmv zenuwcellen en als daar geen stroom meer door loopt ben je gewoon een stuk vlees.
pi_77303540
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 01:49 schreef clockcable het volgende:
Nadat je dood bent gegaan is er niks meer. Je 'ik' bestaat alleen in je brein, en die werkt dmv zenuwcellen en als daar geen stroom meer door loopt ben je gewoon een stuk vlees.
Denken is niet hetzelfde als weten!

Zoiets weet je niet, je bent ook maar een mens hoor.

[ Bericht 33% gewijzigd door Complexiteit op 26-01-2010 19:46:45 ]
  zondag 31 januari 2010 @ 11:14:43 #64
289344 DaanVanKeulen
Het leven is een saai feest
pi_77471912
Ik zag laatst een documentaire op NGC over iemand die een hele riskante operatie onderging, er moest iets weggehaald worden op een plek waar zelden werd geopereerd. De operatie was uiteindelijk gelukt. Tijdens de operatie was de vrouw klinisch dood. Ze vertelde dat ze op dat moment van klinisch dood zijn boven zichzelf zweefde, dat ze alles hoorde en zag. Ook vertelde ze dat ze in de verte wit licht steeds dichterbij zag komen, en dat ze een constante hoge toon hoorde. Als ik zulke documentaires zie, vind ik het best geloofwaardig dat je wit licht kan zien. Maar of dat nou de hemel is. Ik denk dat het daarna gewoon eeuwig donker voor je ogen wordt. Maarja, wie zal het zeggen?
pi_77471942
Inderdaad, nutteloos om erover te discussiëren. Ik geloof niet in een hemel, maar als 'ie er wel is dan zie ik dat dan wel.
  zondag 31 januari 2010 @ 11:18:52 #66
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_77471995
quote:
Op zondag 31 januari 2010 11:14 schreef DaanVanKeulen het volgende:
Ik zag laatst een documentaire op NGC over iemand die een hele riskante operatie onderging, er moest iets weggehaald worden op een plek waar zelden werd geopereerd. De operatie was uiteindelijk gelukt. Tijdens de operatie was de vrouw klinisch dood. Ze vertelde dat ze op dat moment van klinisch dood zijn boven zichzelf zweefde, dat ze alles hoorde en zag. Ook vertelde ze dat ze in de verte wit licht steeds dichterbij zag komen, en dat ze een constante hoge toon hoorde. Als ik zulke documentaires zie, vind ik het best geloofwaardig dat je wit licht kan zien. Maar of dat nou de hemel is. Ik denk dat het daarna gewoon eeuwig donker voor je ogen wordt. Maarja, wie zal het zeggen?
Welke plek was dat dan?
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zondag 31 januari 2010 @ 11:55:40 #67
289344 DaanVanKeulen
pi_77472752
quote:
Op zondag 31 januari 2010 11:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Welke plek was dat dan?
hoe bedoel je
  zondag 31 januari 2010 @ 12:25:44 #68
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_77473539
quote:
Op zondag 31 januari 2010 11:14 schreef DaanVanKeulen het volgende:
Dat witte licht zie je ook echt, want dat hoor je altijd. Maar er is een perfectly good explanation voor dat je op het moment dat je hersenen geen zuurstof meer krijgen al die neuronen gigantisch at random gaan vuren en er vinden allerlei chemische reacties plaats etc, met als gevolg o.a. de ervaring van wit licht zien.

Dat mensen die dat niet weten er nou van maken dat dat de hemel is etc...Tja.
*Think outside the box*
pi_77474669
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:12 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
Verdrinkingsdood: zuurstofgebrek.
Hartstilstand: zuurstofgebrek.

Volgens mij is het effect exact hetzelfde.
Volgens mij niet.

Als je verdrinkt probeer je nog adem te halen en dat schijnt heel pijnlijk te zijn omdat dat niet wil.

Het schijnt dat verdrinking en verbranding de ergste manieren zijn om dood te gaan.
  zondag 31 januari 2010 @ 13:20:19 #70
pi_77475034
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:07 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Volgens mij niet.

Als je verdrinkt probeer je nog adem te halen en dat schijnt heel pijnlijk te zijn omdat dat niet wil.

Het schijnt dat verdrinking en verbrandingverstikking door rook de ergste manieren zijn om dood te gaan.
Toch? Want dat gebeurt toch vóór je van het verbranden doodgaat? (behalve dat dat wel heel erg pijn doet natuurlijk)
*Think outside the box*
pi_77475236
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:20 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Toch? Want dat gebeurt toch vóór je van het verbranden doodgaat? (behalve dat dat wel heel erg pijn doet natuurlijk)
En hoe zit dat dan met mensen die zichzelf op straat in brand steken?
  zondag 31 januari 2010 @ 13:45:23 #72
pi_77475821
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:26 schreef RealZeus het volgende:

[..]

En hoe zit dat dan met mensen die zichzelf op straat in brand steken?
True, daarbij is wsl. het doodbloeden eerder gebeurd dan de verstikking want dan blijft de rook niet in een kleine ruimte. Ik dacht aan een slaapkamer van een huis dat in de fik gaat ofzo. En als je heel erg verbrand maar nog niet direct doodgaat, kun je ook nog doodgaan aan een infectie omdat je niet genoeg huid over hebt om je daartegen te beschermen, dus dan is het weer een ziekte waar je eigenlijk aan doodgaat.
Maar wsl. ben je wel eerder knock out van de pijn als je jezelf in de fik steekt, dan dat je daadwerkelijk doodgaat doordat je bloed niet meer stroomt (althans niet de goede kant op..).
*Think outside the box*
  zondag 31 januari 2010 @ 14:28:26 #73
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_77477243
quote:
Op zondag 31 januari 2010 11:55 schreef DaanVanKeulen het volgende:

[..]

hoe bedoel je
Waar ze zelden opereren.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zondag 31 januari 2010 @ 14:29:10 #74
pi_77477269
quote:
Op zondag 31 januari 2010 14:28 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Waar ze zelden opereren.
Waarschijnlijk ergens midden in de hersenen ofzo. Want dat is moeilijk.
*Think outside the box*
pi_77477348
quote:
Op zondag 31 januari 2010 14:29 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ergens midden in de hersenen ofzo. Want dat is moeilijk.
Nee joh
  zondag 31 januari 2010 @ 14:56:16 #76
289344 DaanVanKeulen
pi_77478072
quote:
Op zondag 31 januari 2010 14:28 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Waar ze zelden opereren.
ja in de hersenen, heel diep
pi_77556667
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:20 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Ligt nogal aan de situatie... Als je huis in de fik staat en je hebt het niet door, dan verstik je inderdaad door de rook. Sta je echt zelf in de fik is dat toch wel enorm pijnlijk.
Mensen die zichzelf in de fik zetten of in de fik gestoken worden sterven ook aan verstikking en wel om het volgende:
Je wil gaan adem halen, maar de lucht die je inamemd is zo heet dat je longen verbranden en daardoor dus geen zuurstof meer op kan nemen. Resultaat.. verstikking en ondertussen enorme pijn moeten doorstaan
pi_77560509
quote:
Op zondag 31 januari 2010 12:25 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Dat witte licht zie je ook echt, want dat hoor je altijd. Maar er is een perfectly good explanation voor dat je op het moment dat je hersenen geen zuurstof meer krijgen al die neuronen gigantisch at random gaan vuren en er vinden allerlei chemische reacties plaats etc, met als gevolg o.a. de ervaring van wit licht zien.

Dat mensen die dat niet weten er nou van maken dat dat de hemel is etc...Tja.
waarom zouden neuronen bij het zuurstofgebrek at random gaan vuren? en zou je dan geen visuele noise zien ipv wit licht?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:31:16 #79
pi_77562929
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:48 schreef Ossi2k9 het volgende:

[..]

Ligt nogal aan de situatie... Als je huis in de fik staat en je hebt het niet door, dan verstik je inderdaad door de rook. Sta je echt zelf in de fik is dat toch wel enorm pijnlijk.
Mensen die zichzelf in de fik zetten of in de fik gestoken worden sterven ook aan verstikking en wel om het volgende:
Je wil gaan adem halen, maar de lucht die je inamemd is zo heet dat je longen verbranden en daardoor dus geen zuurstof meer op kan nemen. Resultaat.. verstikking en ondertussen enorme pijn moeten doorstaan
...In dat geval is het toch juist in beide gevallen verstikking...
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:37 schreef Yorrit het volgende:

[..]

waarom zouden neuronen bij het zuurstofgebrek at random gaan vuren? en zou je dan geen visuele noise zien ipv wit licht?

Ik weet niet waaróm ze dat doen, maar dat heb ik begrepen - ik zal 't eens aan 'n bekende vragen die verstand heeft van neurowetenschap. Of misschien weet iemand hier toevallig hoe het zit..? Overigens weet ik niet zeker of ik met 'random' wel goed zeg wat ik bedoel; er zit misschien wel enige systematiek/logica achter, maar dan gewoon heel chaotisch en complex - maar in dat geval is het dus niet echt random (zoals bijna niets dat echt is..).
Ik kan me wel voorstellen dat als zoiets gebeurt, als het geheel van visuele prikkels/verwerking zo op hol slaat, je dan het uiterste ziet, een soort maximum van wat je kunt zien: dus wit licht. Ik zou het ook aannemelijk vinden als alles helemaal doorbrandt en je dus niets meer ziet, dus zwart. Maar wat 'waargenomen' wordt is toch die eerste.
*Think outside the box*
pi_77631900
quote:
Ik weet niet waaróm ze dat doen, maar dat heb ik begrepen - ik zal 't eens aan 'n bekende vragen die verstand heeft van neurowetenschap. Of misschien weet iemand hier toevallig hoe het zit..? Overigens weet ik niet zeker of ik met 'random' wel goed zeg wat ik bedoel; er zit misschien wel enige systematiek/logica achter, maar dan gewoon heel chaotisch en complex - maar in dat geval is het dus niet echt random (zoals bijna niets dat echt is..).
Wanneer de zuurstof toevoer op houdt, vuren neuron zich zelf inderdaad dood. Excitotoxiciteit heet dat. Dit heeft te maken met de synaps tussen twee neuronen. De meest voorkomende neurotransmitter is glutamaat, maar dat spul is wel heul effectief dus als het vrijgelaten wordt, wordt het a.s.a.p. opgeruimd.
dit kost alleen wel energie en laten we voor die energie nu zuurstof nodig hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')