Wat zei je tegen d'r? 'Cheer up, the worst is yet to come?'quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:16 schreef yavanna het volgende:
Iemand die twee keer een harstilstand heeft gehad vertelde mij laatst dat het aanvoelde als flauwvallen -> duizelig, zwart voor je ogen. Daarna merkte ze niets meer tot ze weer bij kwam.
Wat is er misgegaan?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:32 schreef Wesleyz het volgende:
Ik was een keer dood,
Was niet zoveel aan
Je zit in de medische wereld? Wat is jouw persoonlijke gevoel er dan bij? Denk je na de zoveelste keer nog: jammer van die persoon/patiënt? Of is het: next?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:56 schreef intoxicated het volgende:
Het duurt hooguit een seconde of 5 voordat iemand het bewustzijn verliest, heb er deze week weer twee keer naast mogen staan.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:09 schreef caspergf1 het volgende:
Mij lijkt dood gaan een fijne belevenis, rustig relaxed de aarde verlaten op een mooie leeftijd, teruggaan naar de mensen van wie je hield, 1 of 2 familieleden bij je sterfbed en tot het laatste moment glashelder.
Om diegenen die ik liefheb te verlaten voor diegenen die ik liefhad terug te zien.
Rotten in de grond, of branden in een oven.
Dit zou wel de fijnste dood zijn, denk ik.
Hoe weet je dat je ze terugziet?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:09 schreef caspergf1 het volgende:
Mij lijkt dood gaan een fijne belevenis, rustig relaxed de aarde verlaten op een mooie leeftijd, teruggaan naar de mensen van wie je hield, 1 of 2 familieleden bij je sterfbed en tot het laatste moment glashelder.
Om diegenen die ik liefheb te verlaten voor diegenen die ik liefhad terug te zien.
Dit zou wel de fijnste dood zijn, denk ik.
Als je hart er mee stopt dan leef je nog heel even, en ja je hebt dan wel genoeg bloed in je hoofd (alleen zuurstofloos) maar alleen aan bloed heb je niets.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:01 schreef 12-1985 het volgende:
Als je hart er mee op houdt, dan leef je toch nog wel even toch? Er zit dan nog voldoende bloed in je hoofd om bij bewustzijn te blijven... Is er bekend over hoe veel je daar nog van mee krijgt?
Als je een hartstilstand krijgt in je slaap, merk je daar dan wat van? Ik kan bijna niet geloven dat je dan niet wakker wordt... Of in ieder geval een verdomd wazige droom hebt...
Wie weet?
Zijn er dan nog een paar seconden over om dat te beseffen voordat je doodgaat? Dat vraag ik me altijd af als mensen zeggen dat iemand een glimlach had.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:02 schreef prupke het volgende:
[..]
Als je hart er mee stopt dan leef je nog heel even, en ja je hebt dan wel genoeg bloed in je hoofd (alleen zuurstofloos) maar alleen aan bloed heb je niets.
Je hersenen hebben zuurstof nodig... krijgt je brein dan niet ....dan word alles uitgeschakeld in je lijf.
Ook praten kan je dan niet meer omdat je geen zuurstof meer krijgt (wat via de bloedbaan dmv het hart rondgepompt zou moeten worden )
Mijn opa is gestorven aan een hartstilstand, en hij lag er bij met een glimlach om zijn mond
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |