abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76858911
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tuurlijk niet.
Hoe kom je daar nu weer bij? Neemt je kind al zijn spullen mee, telkens als hij gaat spelen?
In de wondere wereld van de overheid is dat niet zo tuurlijk. Daar zijn praktijk voorbeelden zat van.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76858913
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

Er komt een tijd aan van bezuinigen en zwaar de broekriem aantrekken. Niet iedereen zal dat snappen, of de gevolgen hiervan accepteren. Een groot onderdeel van vertrouwen in de effectiviteit van de overheid is de wetenschap dat het systeem zoals we dat hebben niet misbruikt wordt. In de afgelopen 40-50 vette jaren kon het systeem best wat misbruik en fraude verdragen, we hadden met zijn allen meer dan genoeg. Dit gaat veranderen de komende tijd, en dat is het van groot belang dat profiteurs en fraudeurs streng aangepakt kunnen worden. Helaas zal de overheid daarvoor wat strenger moeten optreden dan de afgelopen decennia. Vervelend, maar noodzakelijk.
Houd eens op met die onzin. Sinds de jaren negentig wordt er al bezuinigd op allerhande uitkeringen en voorzieningen maar ondertussen geeft de overheid elk jaar méér geld uit. Laat ze eerst maar eens snijden in onzinnige uitgaven op de departementen en uitvoeringsinstanties i.p.v. op het geld wat richting burger gaat.
Ik zie dagelijks hoe ons belastinggeld weggesmeten wordt omdat de potjes leeg moeten.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  FOK!fotograaf vrijdag 15 januari 2010 @ 17:27:01 #43
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_76858920
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
pi_76858934
Het recht op huisvrede en de onschendbaarheid van het huis zijn grondrechten.
Het is in strijd met de grondwet. Het kan er toch niet komen. Gaan de kamers er mee akkoord staat er wel een advocaat op die het met de grond gelijk maakt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_76858937
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:23 schreef Perrin het volgende:

[..]

De meeste mensen gedragen zich ook als kleine kinderen, helaas.
Dat geeft de overheid toch geen reden om ons dan ook maar zo te behandelen?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76858940
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tuurlijk niet.
Hoe kom je daar nu weer bij? Neemt je kind al zijn spullen mee, telkens als hij gaat spelen?
Neem je al je spullen mee als je vier dagen per week bij iemand anders op bezoek bent?
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:28:10 #47
83951 rashudo
project 2501
pi_76858949
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hou je deur dan dicht als de bijstandscontroleurs aankloppen. Mafkees.
Ik vind het triest als het zo wordt dat hulpbehoevende mensen volledig zijn overgeleverd aan de wil van de staat en daarbij hun grondwettelijke rechten verliezen.

Ik vind dat dat gelijkstaat aan chantage, want als je echt bijstand nodig hebt dan moet je het wel accepteren.

De grondwet is er niet als behang. De scheiding van macht is er niet om als een leuk verhaaltje bij haardvuur te dienen.

Maar jij maakt de wetten waarop onze staat is gegrondvest belachelijk. Ook daar heb je recht toe. Maar ik vind het afkeurenswaardig.
Their eyes opaque.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:28:45 #48
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_76858970
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:27 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Neem je al je spullen mee als je vier dagen per week bij iemand anders op bezoek bent?
Nee?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_76858978
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:52 schreef BasEnAad het volgende:
Dat we hier überhaupt over discussiëren. De overheid heeft niets te zoeken achter mijn voordeur. Een gevaarlijke wet die de overheid alleen maar meer en meer grip geeft op de burgers.
De burger moet vooral de overheid controleren en niet andersom.
Ze gebruiken maar andere middelen om fraudeurs op te sporen.
Dat dus. Wat is het volgende? Controleren of ik een hond heb ivm de hondenbelasting? Of dat ik niet zwart geld heb liggen in een kluisje?
pi_76858983
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hou je deur dan dicht als de bijstandscontroleurs aankloppen. Mafkees.
Waar slaat dit dan weer op.

Ik ben er niet voor de overheid. de overheid is er voor mij.

Moet ik mij al gaan beveiligen tegen de overheid ofzo?
And that is the news.''
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:29:58 #51
38496 Perrin
pi_76859020
Ik krijg een beetje de indruk dat er een heleboel mensen die onterecht een uitkering ontvangen in dit draadje reageren.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:30:41 #52
38496 Perrin
pi_76859031
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:29 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Waar slaat dit dan weer op.

Ik ben er niet voor de overheid. de overheid is er voor mij.

Moet ik mij al gaan beveiligen tegen de overheid ofzo?
Het slaat er op dat je de deur *niet* hoeft te openen.
pi_76859033
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:27 schreef Red_85 het volgende:
Het recht op huisvrede en de onschendbaarheid van het huis zijn grondrechten.
Het is in strijd met de grondwet. Het kan er toch niet komen. Gaan de kamers er mee akkoord staat er wel een advocaat op die het met de grond gelijk maakt.
Klopt.

Maar niet omdat het in strijd is met de grondwet, want dat mag de rechter niet toetsen. Maar wel als het in strijd is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, want de rechter mag wel aan verdragen toetsen.

(Dat laatste was ik in mijn vorige posts vergeten)
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:31:36 #54
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_76859050
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Controleren of ik een hond heb ivm de hondenbelasting?
Dat gebeurd trouwens al in verschillende gemeente, krijg je ineens een briefje in de brievenbus, ter plekke in de bus gedaan door de controleur.
pi_76859075
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:28 schreef rashudo het volgende:

[..]

Ik vind het triest als het zo wordt dat hulpbehoevende mensen volledig zijn overgeleverd aan de wil van de staat en daarbij hun grondwettelijke rechten verliezen.

Ik vind dat dat gelijkstaat aan chantage, want als je echt bijstand nodig hebt dan moet je het wel accepteren.

De grondwet is er niet als behang. De scheiding van macht is er niet om als een leuk verhaaltje bij haardvuur te dienen.

Maar jij maakt de wetten waarop onze staat is gegrondvest belachelijk. Ook daar heb je recht toe. Maar ik vind het afkeurenswaardig.
De grodnwet aanpassen zou het ideaal zijn natuurlijk. Iedereen en alles controleren in naam van fraude. De overheid als infuus voor leven. Zegt de overheid nee, geen carriere. Zegt de overheid nee, geen vakantie.

Ik heb nog steeds geen argumenten gehoord van betreffende users, waar en waarom ergens hun grenzen liggen. De argumentatie die zij voeren kan net zo goed worden gebruikt voor het ondersteunen van de maatregel die zorgt dat de overheid beslist over mijn vakantie. Ik neem aan dat ze tegen zijn en ik ben dan wel benieuwd waarom.
And that is the news.''
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:32:38 #56
83951 rashudo
project 2501
pi_76859077
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:29 schreef Perrin het volgende:
Ik krijg een beetje de indruk dat er een heleboel mensen die onterecht een uitkering ontvangen in dit draadje reageren.
Wanneer stop jij eens met je ad hominem tactiek en wanneer begin jij eens met redenaties en argumenten. Als ik onterecht een uitkering zou ontvangen kan ik nog steeds zinnig aan een discussie deelnemen, zonder dat dat enige relevantie heeft met het onderwerp.
Their eyes opaque.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:34:16 #57
83951 rashudo
project 2501
pi_76859123
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:32 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

De grodnwet aanpassen zou het ideaal zijn natuurlijk. Iedereen en alles controleren in naam van fraude. De overheid als infuus voor leven. Zegt de overheid nee, geen carriere. Zegt de overheid nee, geen vakantie.

Ik heb nog steeds geen argumenten gehoord van betreffende users, waar en waarom ergens hun grenzen liggen. De argumentatie die zij voeren kan net zo goed worden gebruikt voor het ondersteunen van de maatregel die zorgt dat de overheid beslist over mijn vakantie. Ik neem aan dat ze tegen zijn en ik ben dan wel benieuwd waarom.
Ze zijn geconditioneerd om al hun ergernissen door de overheid af te laten handelen. Hun redenering is op emoties gebaseerd. Daar kan je niet mee redeneren.

Hondenpoep? De overheid lost het op. Sigarettenrook? De overheid lost het op. Jaloezie (bonussen, uitkeringen)? De overheid lost het op.
Their eyes opaque.
pi_76859124
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee?
Toch is aanwezig zijn al een reden om de uitkering te korten.
Waarom zou dat in mijn voorbeeld over het afwezige kind dan niet kunnen gebeuren?
Kinderspullen kan je kopen.
pi_76859160
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:29 schreef Perrin het volgende:
Je kan hier alleen maar tegen zijn als je een steuntrekker bent? Van mij mogen ze de mogelijkheden van uitkeringen wel sterk inperken en kinderbijslag mogen ze van mij wel afschaffen, dat voorkomt nog eens fraude Maar de overheid heeft niet het recht om zomaar in iemands huis binnen te vallen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:41:32 #60
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_76859346
Overigens ben ik zelf ook tegen dit soort plannen, laat ze maar vrolijk vanuit een busje voor de deur bekijken of je daadwerkelijk alleen zit daar en ander speurwerk op internet.
In de gevallen waarbij men twijfelt moet het vast niet al te moeilijk zijn om vast te kunnen stellen of daar éen of meerdere personen verblijven lijkt me zónder naar binnen te komen.
En alsof die groep mensen die bewust de boel besodemieteren hier niets op vinden, hoppakee kleding in een reistas en de tandenborstel in een reisetuit en klaar.

Nee, nu gaan ze kijken of er niet toevallig twee paar skates in de gang staan, een brief van je vriendin niet in huis aanwezig is of dat de shampoo daadwerkelijk voor mannen is en of die afwas niet erg veel is voor éen persoon.
What's next, enkelbandje dat een signaal afgeeft bij intiem contact?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')