abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 15:48:34 #26
9859 crew  Karina
Woman
pi_76854786
Putopties kopen dus?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 januari 2010 @ 15:50:38 #27
862 Arcee
Look closer
pi_76854875
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:47 schreef AnneX het volgende:
Zojuist heb ik / hebben wij na discussie en tegen het advies in van de tussenpersoon onze Reaal lijfrente-beleggingspolissen na 20 jaar omgezet in een Ohra bankspaarproduct met 3,8 % tot max. 70 jaar.
Is dat een vaste rente?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_76854920
quote:
Zojuist heb ik / hebben wij na discussie en tegen het advies in van de tussenpersoon onze Reaal lijfrente-beleggingspolissen na 20 jaar omgezet in een Ohra bankspaarproduct met 3,8 % tot max. 70 jaar.
Wij zijn 60 jaar (pas).
Uiteindelijk hebben we nog net quitte gespeeld met de rally van de afgelopen 2 maanden.
Opluchting.

Mijn mening is dat wij niet nog eens jaaaaren de tijd hebben om te wachten totdat het groeide en/of verderzakte zoals ik hier en daar lees.
Dit is oa. ingegeven door het meelezen van jullie opinie en verwachtingen t.a.v. de AEX .

Dat hebben we goed gedaan , tóch !???
Het is geen onderwerp - wat ons betreft - voor verjaardagen of bij de buren.
Daarom vraag ik het - voor zekerheid achteraf - aan jullie die erbovenop en inzitten.
Hoe korter je horizon, hoe risico-averser je moet zijn m.i. Lijkt me geen onverstandig besluit.

En die tussenpersoon, tsja ... laat me raden, hij is 'onafhankelijk'?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:55:17 #29
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_76855105
Bernanke faalt? Dat denk ik niet, hij heeft de afschrijvingen van de banken opgevangen met lucht. Precies zoals gepland.
pi_76855305
quote:
Daarom vraag ik het - voor zekerheid achteraf - aan jullie die erbovenop en inzitten.
Ligt eraan of de rente een vaste rente is of niet, 3,8% in deze tijden lijkt hoog maar kan in de toekomst zeer laag zijn. Buiten dat uitstekende keuze .
pi_76856476
quote:
10-year US T-bonds doen 3.85% dus het lijkt me geen slechte koop aangezien de verwachtingen voor juli 2010 rondom 4% zitten.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_76856636
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

Is dat een vaste rente?
Ja, in deposito.

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 15-01-2010 16:38:02 ]
pi_76856865
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:51 schreef knnth het volgende:

[..]

Hoe korter je horizon, hoe risico-averser je moet zijn m.i. Lijkt me geen onverstandig besluit.

En die tussenpersoon, tsja ... laat me raden, hij is 'onafhankelijk'?
Neuh, hij adviseerde dan Delta Lloyd (zelfde %).

En inderdaad met al die onzekerheden wilde ik per se een zekrder product.
De eind bedragen zijn al meer 2 x zo hoog geweest ! in relatie tot de AEX koers.
Voor mijn geruststelling noem ik het dan maar fictief (geld).
De inleg door de jaren heen is nu gelijk aan de eindwaarde.

Zelf bedacht - voor het internet en forum tijdperk: ipv jaarlijkse inleg naar maandelijkse inleg dd.2004.
pi_76856913
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:59 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Ligt eraan of de rente een vaste rente is of niet, 3,8% in deze tijden lijkt hoog maar kan in de toekomst zeer laag zijn. Buiten dat uitstekende keuze .
pffft dank je.
Toendertijd heeft ieder een polis afgesloten.
Mn. AnneX hield aan dat hij door wilde gaan met een AEX fonds.
OK doe jij dat en ik ga voor banksparen.
Uiteindelijk niet.

ben ik aan het topic kapen?
Mijn vraag werd gesteld nav. het verwachten van een beurscrash.
Ook al flink aan verloren en dan niet fictief.

[ Bericht 9% gewijzigd door AnneX op 15-01-2010 16:41:20 ]
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:41:15 #35
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_76857158
quote:
Wij zijn 60 jaar (pas).
Uiteindelijk hebben we nog net quitte gespeeld met de rally van de afgelopen 2 maanden.
Opluchting.

Mijn mening is dat wij niet nog eens jaaaaren de tijd hebben om te wachten totdat het groeide en/of verderzakte zoals ik hier en daar lees.
Dit is oa. ingegeven door het meelezen van jullie opinie en verwachtingen t.a.v. de AEX .

Prima beslissing, sowieso is het op 60 jarige leeftijd niet aan te raden om nog veel geld in aandelen te stoppen, althans dat is mijn mening.
Bedankt Hans.
pi_76857391
AnneX: het ligt er altijd aan wat je wilt. het is het hele idee dat je niet moet beleggen met je spaargeld. want als je belegt kan je net zo makkelijk als 1-2-3 alles kwijt zijn. als je belegt moet je dat doen met geld wat je kan missen.

voor de bedrijfskundigen onder jullie: het is de bekende 'jantje uit groningen wint een prijs in a'dam'
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76860127
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:29 schreef AnneX het volgende:
Ja, in deposito.
Met de DSB-affaire nog vers in het geheugen, mag ik toch hopen dat het geen achtergesteld deposito is.
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:41 schreef bascross het volgende:
Prima beslissing, sowieso is het op 60 jarige leeftijd niet aan te raden om nog veel geld in aandelen te stoppen, althans dat is mijn mening.
De gemiddelde 60-jarige heeft nog aardig wat jaren te gaan, dus waarom niet? Ik geloof wel dat het nu geen geschikte tijd is om geld in aandelen te steken. Of je moet kiezen voor kortlopende investeringen, maar daar word je in het algemeen weinig wijzer van.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:47:38 #38
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_76861910
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:02 schreef lyolyrc het volgende:
De gemiddelde 60-jarige heeft nog aardig wat jaren te gaan, dus waarom niet? Ik geloof wel dat het nu geen geschikte tijd is om geld in aandelen te steken. Of je moet kiezen voor kortlopende investeringen, maar daar word je in het algemeen weinig wijzer van.
Met een beetje geluk wel, dus natuurlijk kun je nog wel geld in aandelen stoppen, zoals je zelf al zegt: uiteraard op de ''juiste'' momenten, maar ik zou zelf leukere dingen doen met je geld als je 60 bent.
Bedankt Hans.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:25:35 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76863596
Moet ik dan de eerste bull zijn die dit topic durft te betreden?

Mensen die denken dat het dipje van zojuist maar enigzins in de buurt komt van de depressie van de jaren 30 kent zijn geschiedenis niet.

Jaren 30. Mensen alles kwijt, dustbowl, wonen in krotten, honger

2009. Sommige mensen hebben wat teruggang in koopkracht ervaren. Terug naar 2005 zeker, wat toen een recordjaar was!
Ik heb echt van alles gekocht afgelopen jaar. De mensen om mij heen kochten ook volop. Iedereen deed dit. Het enige zure aan 2009 was dat er zo vaak geen plaats was op het terras met dat zonnige weer!
The End Times are wild
pi_76863702
@lyolurc : zoveel is het niet en dan had ik het gespreid over diverse banken en op 2 namen.

Wij eten geen droog brood en (kunnen) doen en laten wat we willen.
Een giga verbouwing achter de rug en comfortabel voor de komende tien jaar, zei ik.

En gister een begrafenis uit de vriendengroep van 40 jaar geleden.
En hij was niet de eerste.
En de jongere buurvrouw zie ik op/neer naar het werk fietsen en die heeft nog ruim een jaar te leven.

Ik denk nu in stappen van 5 jaar.
En dat gedoe met de aandelen heb ik wel gehad, alhoewel ik daar ook zit te wachten op het juiste uitstapmoment ooit.
Wij zijn ingestapt op het hoogtepunt van >720 AEX in 2000: ga maar na.
pi_76863825
Werd tijd.
pi_76864029
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:25 schreef LXIV het volgende:
Moet ik dan de eerste bull zijn die dit topic durft te betreden?

[ afbeelding ]

Mensen die denken dat het dipje van zojuist maar enigzins in de buurt komt van de depressie van de jaren 30 kent zijn geschiedenis niet.

[ afbeelding ]
Jaren 30. Mensen alles kwijt, dustbowl, wonen in krotten, honger

[ afbeelding ]
2009. Sommige mensen hebben wat teruggang in koopkracht ervaren. Terug naar 2005 zeker, wat toen een recordjaar was!
Ik heb echt van alles gekocht afgelopen jaar. De mensen om mij heen kochten ook volop. Iedereen deed dit. Het enige zure aan 2009 was dat er zo vaak geen plaats was op het terras met dat zonnige weer!
nounounou, het is niet voor iedereen tha lucky year geweest he! http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7297093.stm
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:38:04 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76864043
Over 15 jaar hebben wij technologieen die wij ons nu niet eens voor kunnen stellen. Net zoals we in 1995 niet konden voorstellen dat nu iedereen met een mobiel computertje zou rondlopen, deel van een wereldwijd netwerk waar alle informatie bijna voor niks in een seconde op te vragen is.

Misschien is er wel bijna gratis en onuitputtelijke energie! Wat een boost zal dat geven! Of kunnen we alle ziektes perfect bestrijden met DNA-nanorobots, en worden we gezond en arbeidszaam 150 jaar! Of kunnen we ons virtueel of echt met de snelheid van het licht over de hele wereld verplaatsen!

Tot nu toe is de zekerheid dat de technologie en wetenschap tot op dit moment altijd nog min of meer exponentieel gegroeid zijn en dat dit altijd voor enorme economische impulsen gezorgd heeft. Wie zegt dat dit nu niet zo is?

Als ik alleen al in mijn eigen werkomgeving kijk hoeveel daar geinnoveerd wordt en hoe onvoorstelbaar veel werk er nog voorzien te doen is! En allemaal nuttig, want het maakt het steeds efficienter en kwalitatief beter.

Stel je eens voor: vroeger moest ieder telefoongesprek handmatig geschakeld worden. Duizenden mensen hadden daar emplooi. Nu doet één chip van 2 euro het werk van duizenden mensen. Die mensen ontwikkelen weer nieuwe technologie of schrijven software.

Het is echt nog niet voorbij, the end of the world is not in sight!
The End Times are wild
pi_76864198
Alweer? Hoe is het eigenlijk met Vandergeld?
pi_76864203
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:38 schreef LXIV het volgende:
Over 15 jaar hebben wij technologieen die wij ons nu niet eens voor kunnen stellen. Net zoals we in 1995 niet konden voorstellen dat nu iedereen met een mobiel computertje zou rondlopen, deel van een wereldwijd netwerk waar alle informatie bijna voor niks in een seconde op te vragen is.

Misschien is er wel bijna gratis en onuitputtelijke energie! Wat een boost zal dat geven! Of kunnen we alle ziektes perfect bestrijden met DNA-nanorobots, en worden we gezond en arbeidszaam 150 jaar! Of kunnen we ons virtueel of echt met de snelheid van het licht over de hele wereld verplaatsen!

Tot nu toe is de zekerheid dat de technologie en wetenschap tot op dit moment altijd nog min of meer exponentieel gegroeid zijn en dat dit altijd voor enorme economische impulsen gezorgd heeft. Wie zegt dat dit nu niet zo is?

Als ik alleen al in mijn eigen werkomgeving kijk hoeveel daar geinnoveerd wordt en hoe onvoorstelbaar veel werk er nog voorzien te doen is! En allemaal nuttig, want het maakt het steeds efficienter en kwalitatief beter.

Stel je eens voor: vroeger moest ieder telefoongesprek handmatig geschakeld worden. Duizenden mensen hadden daar emplooi. Nu doet één chip van 2 euro het werk van duizenden mensen. Die mensen ontwikkelen weer nieuwe technologie of schrijven software.

Het is echt nog niet voorbij, the end of the world is not in sight!
dat laatste onderscrhijf ik, maar voor de rest denk ik who cares? Ten eerste altijd wel een Indier, Malay of Chinees die het goedkoper kan en wil doen, en ten tweede, wie zit erop te wachten? Misschien kun je best technisch nog verder gaan, maar who cares? Fijn dat ik straks in the middle of fucking nowhere met m'n touch phone alle Michelin sterren restaurants in Noord Holland kan opvragen, en dan?

Overal zit een grens aan. De moderne mens is erg slecht in accepteren van grenzen. Teken van de tijd. Het keert vanzelf wel een keer om.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 20:18:26 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76865575
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dat laatste onderscrhijf ik, maar voor de rest denk ik who cares? Ten eerste altijd wel een Indier, Malay of Chinees die het goedkoper kan en wil doen, en ten tweede, wie zit erop te wachten? Misschien kun je best technisch nog verder gaan, maar who cares? Fijn dat ik straks in the middle of fucking nowhere met m'n touch phone alle Michelin sterren restaurants in Noord Holland kan opvragen, en dan?

Overal zit een grens aan. De moderne mens is erg slecht in accepteren van grenzen. Teken van de tijd. Het keert vanzelf wel een keer om.
Wil je geloven dat er in 1905 een voorzitter van het patentbureau was die voorstelde datzelfde patentbureau op te heffen "Alles was immers toch al uitgevonden!"

In 1995 was er nog geen behoefte aan een TomTom, omdat het hele concept toen nog niet bestond. (GPS zelf wel, maar goed). Of Facebook, of mobiel internet of wat dan ook.

Er valt niet te voorzien wat er uitgevonden wordt, maar er zal zeker behoefte aan zijn. Als je tegen iemand uit 1970 verteld had dat iedereen straks een computer had, dat die met een netwerk aan elkaar geknoopt werden en dat mensen dan tekstberichtjes op zogenaamde 'fora' voor elkaar achterlieten had hij ook gezegd: 'daar heb ik geen behoefte aan"

Net als toen ik de toekomstige omzet voor mijn bedrijf moest schatten. Ik zeg, dat wordt lastig, want het is een compleet nieuw product dus kan ik moeilijk inschatten wat de vraag zal zijn. En wellicht is die vraag ook 0. Maar er zijn nog duizenden anderen, en eentje heeft wél iets wat een sluimerende vraag is.
The End Times are wild
pi_76866110
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wil je geloven dat er in 1905 een voorzitter van het patentbureau was die voorstelde datzelfde patentbureau op te heffen "Alles was immers toch al uitgevonden!"

In 1995 was er nog geen behoefte aan een TomTom, omdat het hele concept toen nog niet bestond. (GPS zelf wel, maar goed). Of Facebook, of mobiel internet of wat dan ook.

Er valt niet te voorzien wat er uitgevonden wordt, maar er zal zeker behoefte aan zijn. Als je tegen iemand uit 1970 verteld had dat iedereen straks een computer had, dat die met een netwerk aan elkaar geknoopt werden en dat mensen dan tekstberichtjes op zogenaamde 'fora' voor elkaar achterlieten had hij ook gezegd: 'daar heb ik geen behoefte aan"

Net als toen ik de toekomstige omzet voor mijn bedrijf moest schatten. Ik zeg, dat wordt lastig, want het is een compleet nieuw product dus kan ik moeilijk inschatten wat de vraag zal zijn. En wellicht is die vraag ook 0. Maar er zijn nog duizenden anderen, en eentje heeft wél iets wat een sluimerende vraag is.
1905 is long dead, geen behoefte aan TomTom of Facebook, sorry ook geen mediaspinner die me dat kan wijsmaken, en zelfs 1970 is een flauw excuus om voorbij te gaan aan de echte wereld.

Bedrijven zijn voor de knikkers, en niet voor het spel

Alles heeft een grens, ergens houdt de hype op De trend van de jaren '10: niet welke hippe trend je achterna loopt, niet welk alter ego je nastreeft, maar wie ben je? Wie ben je echt? Nog niet één 'bedrijf' gezien die die vraag stelde....
  vrijdag 15 januari 2010 @ 20:35:10 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76866262
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

1905 is long dead, geen behoefte aan TomTom of Facebook, sorry ook geen mediaspinner die me dat kan wijsmaken, en zelfs 1970 is een flauw excuus om voorbij te gaan aan de echte wereld.

Bedrijven zijn voor de knikkers, en niet voor het spel

Alles heeft een grens, ergens houdt de hype op De trend van de jaren '10: niet welke hippe trend je achterna loopt, niet welk alter ego je nastreeft, maar wie ben je? Wie ben je echt? Nog niet één 'bedrijf' gezien die die vraag stelde....
Dat komt omdat daar niet zoveel mee te verdienen valt. Als je bent zoals je bent heb je geen parfum, merkkleding, A-merk, hyves etc nodig.
The End Times are wild
  vrijdag 15 januari 2010 @ 20:36:13 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76866307
Oh ja. Die TT is trouwens wel echt fijn hoor! Vroeger had ik altijd toch enige stress bij een afspraak of ik het wel vinden kon, manisch rondrijden met het stratenboek op schoot in een drukke straat, yuch.

Nu is het gewoon relaxed. Het is alsof je er al je hele leven komt.
The End Times are wild
pi_76866518
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:36 schreef LXIV het volgende:
Oh ja. Die TT is trouwens wel echt fijn hoor! Vroeger had ik altijd toch enige stress bij een afspraak of ik het wel vinden kon, manisch rondrijden met het stratenboek op schoot in een drukke straat, yuch.

Nu is het gewoon relaxed. Het is alsof je er al je hele leven komt.
ben je gek, is allemaal karma. Als het niet de bedoeling is dat je op tijd komt, valt je TT wel uit, staat er een file, wordt je aangehouden, of staan alle verkeeslichten op rood

En het hele land maar denken dat het door TT komt

We maken ons echt te druk. Over TT, over rallys, over crashes, over whatever and whenever....

Sanuk-dii ?, de echte vraag die telt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')