Meer een recoveryless recovery.quote:
Nee hoor, Wall Street heeft wel degelijk een recovery van de bonussen meegemaaktquote:
Je concludeert nu al dat hij het correct voorspelde als een bearmarketrally. Dat is wat voorbarig, want als we het komende jaar (en daarna) weer omhoog gaan, is het 'gewoon' het herstel geweest. Of hij dat correct voorspelde, weten we dus pas over geruime tijd.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:12 schreef jaco het volgende:
Die stijging is in februari 2009 door PBerends correct aangekondigd als een bearmarketrally. Het onderliggende patroon is volgens hem dus een bearmarket, zodat de huidige dalingen ons uiteindelijk leiden naar een AEX koers onder het minimum van 2009, oftewel AEX onder de 200 !
Ook hiervoor geldt: er is nog niets bewezen (het is wel een aanwijzing).quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:19 schreef Burnie88 het volgende:
Daling van vandaag andermaal het bewijs dat de stijgingen van de koersen in 2009 slechts een gevolg was van sentiment en geen fundamentele vooruitgang.
Inderdaad. Ik drukte mij ongelukkig uit. Ik bedoelde dat hij de 'rally' correct voorspelde. Of het een rally binnen een bearmarket was, zal de toekomst uitwijzen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je concludeert nu al dat hij het correct voorspelde als een bearmarketrally. Dat is wat voorbarig, want als we het komende jaar (en daarna) weer omhoog gaan, is het 'gewoon' het herstel geweest. Of hij dat correct voorspelde, weten we dus pas over geruime tijd.
Vandaag nog niet blijkbaar. Zien de experts in dit forum al signalen?quote:
Is er al een centraal voorspellingstopic met daarin de goeroe's aan het woord?quote:Op maandag 8 februari 2010 19:52 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Vandaag nog niet blijkbaar. Zien de experts in dit forum al signalen?
Nee, niet echt. Ik kende Nenner niet maar heb zijn voorspelling wel even overdacht. Ik blijf erbij dat er onder goud rond $1000 een harde bodem en onder $900 een keiharde bodem ligt. Je ziet nu op $1067/oz al dat India en ZO-Azië op de lage prijzen aan het bijkopen zijn. En bedenk ook dat een deel van de daling door het aantrekken van de dollar veroorzaakt is en door een algemene dip in assett classes - ten opzichte van aandelen bijvoorbeeld deed goud het in de afgelopen maand nog goed, wat de functie als vlucht naar zekerheid m.i. benadrukt.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:52 schreef Prutzenberg het volgende:
Vandaag nog niet blijkbaar. Zien de experts in dit forum al signalen?
Er onstaat dan zo'n grote 'shit' dat een aantal landen devaluatie gaan overwegen (natuurlijk uit het niets anders gaat de rente er vooraf op reageren) en in navolging hiervan een kettingreactie van devaluaties van concurrerende economien kunnen teweegbrengen. Er zou dan ook geen mooier moment zijn om dan in goud te stappen, het enige jammere is dat je slechts eenmalig wint op de goudprijs omdat er slecht van een op andere dag inflatie is en geen maand/jaren lang.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:16 schreef dvr het volgende:
Als de economische groei niet doorzet en de overheden geen andere trucs bedenken, is dit inderdaad het moment waarop de deflatoire krachten weer de overhand kunnen krijgen en bovendien de rente kan gaan stijgen. Dat is op zich bearish voor goud, maar op langere termijn juist bullish omdat in de huidige omstandigheden de systeemrisico's toenemen en overheden (en dus hun munten) alleen maar dieper in de penarie komen.
quote:Op maandag 8 februari 2010 22:15 schreef SeLang het volgende:
Er is slechts één asset die stelselmatig kunstmatig laag wordt gehouden. Maar het stoppen van QE programma's in diverse landen en de begrotingsproblemen die de laatste tijd steeds duidelijker worden beperken de mogelijkheden om de prijs van die asset te blijven onderdrukken. Logischerwijs lijkt het nu dus kansvol om juist in deze asset te beleggen.
De asset waarover ik het heb is natuurlijk.... cash.
Hoofd lijntjestrekken bij Elliott Wave International, R. Prechter, is volgens de Wall Street Journal dezelfde mening toegedaan:quote:Op maandag 8 februari 2010 22:15 schreef SeLang het volgende:
(Lofzang op contanten)
quote:February 9, 2010, 12:01 PM GMT
Prechter Predicts ‘Nowhere Will Be Safe’.
Robert Prechter, the president of Elliott Wave International and perhaps the world’s best-known technical analyst, was in typically downbeat mood at a meeting in London late Monday.
On stocks, he said:
"We’re in a bear market and it’s going to be a big one… a very large bear market."
Prechter told the Society of Technical Analysts that individuals, advisers and institutions are all way too bullish on stocks.
He also forecast falls in gold and oil prices, suggesting we’re about to see a very severe bout of deflation as the markets head south and the value of money starts to go up.
Moreover, Prechter reckoned that corporations still have too much debt. There was a partial recovery in 2009 but credit will crunch again, he said.
Technically, it’s a “grand supercycle top”, Prechter reckons. And it’s a world-wide phenomenon that will affect every market everywhere. Nowhere will be safe.
You have been warned.
Hmm, misschien hoort deze ook wel in het voorspellingentopic thuis..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:28 schreef dvr het volgende:
[..]
Hoofd lijntjestrekken bij Elliott Wave International, R. Prechter, is volgens de Wall Street Journal dezelfde mening toegedaan:
[..]
Idd. Veel algemene zaken. Niet echt een voorspelling wat ik ff op kan nemen in het goeroe topic.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:42 schreef dvr het volgende:
Je kunt even op http://www.elliottwave.com/ kijken, maar voor de uitgebreidste voorspellingen verlangen ze betaling.
Robert Prechter voorspelt al 20 jaar lang een Dow jones van 1000 punten, dus dat is juist makkelijk bij te houden!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd. Veel algemene zaken. Niet echt een voorspelling wat ik ff op kan nemen in het goeroe topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |