Dus buiten goedkope supermarkten, heeft Nederland weinig te bieden, alleszinds geen huizen of auto's. Daarom dat er zoveel over de grens komenquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat klopt!
Mijn Belgische collega vertelde dat hij ongeveer 200 euro kwijt was voor zijn BMW 3. Nou, als je in NL een Clio prive rijdt, dan betaal je al 200 euro netto aan bijtelling!
Bijtelling gemiddeld 25% van de nieuwwaarde van de auto (en die nieuwwaarde is incl. BPM, dus die clio is al 22K of zo).
Noem mij eens 3 nadelen van Belgen dan? (Vlamingen)quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:36 schreef Emu het volgende:
[..]
Dus buiten goedkope supermarkten, heeft Nederland weinig te bieden, alleszinds geen huizen of auto's. Daarom dat er zoveel over de grens komenmaar Belgen hebben ook veel nadelen, helaas.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Noem mij eens 3 nadelen van Belgen dan? (Vlamingen)
+ Beter bierquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:05 schreef Emu het volgende:
[..]
- Meer belastingen (hogere aanslagvoeten en minder aftrek)
- Afdragen voor een collectieve pensioenpot, waar je wrs later zelf niets van ziet, wegens op
- Verplicht nemen van ziekenfonds (hebben niets als noclaim enzo, nee gewoon iedereen volle pot)
- Alle consumptiegoederen zijn algemeen gezien duurder, en niet alleen de supermakt
- Nettolonen voor hoger opgeleiden zijn opmerkelijk lager, wegens hogere belasting en sociale bijdragen
- Constante ruzie in de 3 regeringen die we hebben
- Staatschuld die een pak hoger ligt
- ....
Ter info:
Jij krijgt 3000 bruto na alles blijft er voor een alleenstaande 1600 netto over. De werkgever betaald wel nog eens 1020 extra sociale bijdragen bovenop jou brutoloon aan de staat.
Als je huiseigenaar bent betaal je bovendien ook nog eens jaarlijks belastingen op je huis.
Vergeet niet de brugdagen die men in belgie heeft. Die hebben komend jaar wel vrije dagen van kerstmis en oud en nieuw, wij niet omdat het in het weekend valt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
+ Beter bier
+ Betere friet
+ Beter geklede vrouwen
(Geldt ook allemaal voor Brabant)
In het westen van Brabant is dat inderdaad zo. En die friet is ook minder. Maar in midden-Brabant is de kwaliteit nog altijd goed!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vergeet niet de brugdagen die men in belgie heeft. Die hebben komend jaar wel vrije dagen van kerstmis en oud en nieuw, wij niet omdat het in het weekend valt.![]()
En waar is die betere friet in brabant te krijgen, bij de frituren die overgenomen zijn door aziaten?
quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ger Hukker is al jaren niet meer geloofwaardig. Laat die man naar Tahiti gaan voor een peptalk
quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:46 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de gemiddelde huizenprijs binnen 3 jaar onder de 180000 EUR daalt en dat tienduizenden leenkneusjes in zware problemen komen. Een beetje realisme mag toch wel op fok?
quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:32 schreef Emu het volgende:
[..]
Ik betaald per maand wel lekker afgerond 170 euro voor mijn Peugeot 308 SW. Voor een BMW 3 zullen ze een 190 euro betalen. Minder dan in Nederland, maar gratis is het niet.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:35 schreef corus het volgende:
Is de crisis op de huizenmarkt definitief afgewend? Nee, er valt nog veel te griezelen voor huiseigenaren. Z24's Mathijs Bouman maakte een horrorshow in vijf grafieken.
http://www.z24.nl/analyse(...)r_huiseigenaren.html
cynisme, waerde contente mensch, heb ik meegenomen uit den Randstadt.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:24 schreef LXIV het volgende:
Ben je nu echt calvinist, Dinosaur? Je bent toch Brabander?
Schiet lekker op, volgende week alle bouwvarkens weer aan de bak dan.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
oeps, weer een pand verkocht in het buitengebied regio Eindhoven, dat al meer dan vier jaar te koop stond. Dat is drie deze week
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Schiet lekker op, volgende week alle bouwvarkens weer aan de bak dan.beetje lullig dat je ze bouwvarkens noemt, maar afijn we zijn in Brabant natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier hebben ze niks te klagen hoorHet zijn meer die Ollanders die lopen te miepen, hier houden ze zich wel bezig, zoals altijd
Werk zat
![]()
Haha. De Mijlstraat had ik nog in mijn typevenster staan! Maar dat is trouwens Lennisheuvel en geen Boxtel.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
oeps, weer een pand verkocht in het buitengebied regio Eindhoven, dat al meer dan vier jaar te koop stond. Dat is drie deze week
vlug, LXIV, zoek op de Mijlstraat in Boxtel.
/edit/ ik zal het makkelijker maken: + Van Krieken
Interessant artikel:quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:35 schreef corus het volgende:
Is de crisis op de huizenmarkt definitief afgewend? Nee, er valt nog veel te griezelen voor huiseigenaren. Z24's Mathijs Bouman maakte een horrorshow in vijf grafieken.
http://www.z24.nl/analyse(...)r_huiseigenaren.html
ach, god, oh jah, locale sentimenten hequote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Haha. De Mijlstraat had ik nog in mijn typevenster staan! Maar dat is trouwens Lennisheuvel en geen Boxtel.
Ik denk dat het niet onmogelijk is. Maar er spelen veel factoren mee dus het hoeft niet zover te komen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Interessant artikel:
" Ten opzichte van het hoogtepunt in augustus 2008, is de gemiddelde huizenprijs nog maar 6,1 procent gedaald. Om op een gemiddelde crisis uit te komen moet er dus nog zo’n 30 procent af."
Dat valt mij nog alles mee: 6% tov de top.
Ik denk zelf dat 30% erg ver gezocht is.
Wie denk dat we de 30% gaan halen?
In anderhalf jaar is er 6% vanaf gegaan. Laten we eind dit jaar op 8% of zo uitkomen. En daarna weer rustigjes aan omhoog...dan valt dat toch allemaal wel mee?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:05 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet onmogelijk is. Maar er spelen veel factoren mee dus het hoeft niet zover te komen.
Ik denk wel dat de kans dat de prijzen dalen groter is dan dat ze stijgen dit jaar.
Waarom zullen de prijzen dan al gaan stijgen? Moeten daarvoor niet eerst de verkopen aantrekken?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
In anderhalf jaar is er 6% vanaf gegaan. Laten we eind dit jaar op 8% of zo uitkomen. En daarna weer rustigjes aan omhoog...dan valt dat toch allemaal wel mee?
Omdat de werkeloosheid gaat stijgen natuurlijkquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:22 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Waarom zullen de prijzen dan al gaan stijgen? Moeten daarvoor niet eerst de verkopen aantrekken?
Ik dacht dat massaontslagen al waren geweest en dat de staat miljoenen mensen de dijken laat ophogen als werkverschaffingquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Omdat de werkeloosheid gaat stijgen natuurlijk
Die tijd gaat nog komen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 02:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik dacht dat massaontslagen al waren geweest en dat de staat miljoenen mensen de dijken laat ophogen als werkverschaffing
Patat!quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Probeer maar eens een goede frites te vinden in NL, ondanks de schaarste aan goede friet is de overige friet hier veel te duur
quote:
Omdat we in 2010 weer omhoog gaan met de economie. De crisis is toch al voorbij?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:22 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Waarom zullen de prijzen dan al gaan stijgen? Moeten daarvoor niet eerst de verkopen aantrekken?
Misschien zijn de problemen op de huizenmarkt niet direct verbonden met de crisis maar heeft de crisis de problemen zichtbaar gemaakt. Instrumenten als de starterslening en het starterskrediet bestonden al voordat de crisis was losgebarsten en betekenen dat de instroom al stagneerde.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat we in 2010 weer omhoog gaan met de economie. De crisis is toch al voorbij?
En vooral ook door de middelen die aangewend zijn om het toch mogelijk te maken mensen in huizen te duwen die eigenlijk onbetaalbaar voor ze waren.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:28 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
De crisis op onze huizenmarkt is niet veroorzaakt door de kredietcrisis maar doordat de betaalbaarheid voor starters steeds minder wordt en zal voorlopig niet voorbij zijn.
Ben ik het niet helemaal mee eens. De oorzaak ligt in verschillende aspecten, namelijkquote:De crisis op onze huizenmarkt is niet veroorzaakt door de kredietcrisis maar doordat de betaalbaarheid voor starters steeds minder wordt en dat zal voorlopig niet voorbij zijn.
Denk dat je met 3000 bruto per maand zeer zeker geen 2 ton kan lenen. Max 170.000quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. De oorzaak ligt in verschillende aspecten, namelijk
- Minder werk
- Meer kan op werkloosheid
- Angst, aangepraat door de media
- Slechte imago van banken
Starters zijn meestal jong, dus 2-verdiener. Als je uitgaat van een MBO-er zonder werkervaring is dat ongeveer 1500 bruto. Dat dus keer 2 en dat is 3000 bruto. Dan kan je bijna 2 ton lenen. Daar is echt wel buiten amsterdam een appartementje voor te kopen. Zonder problemen. Het ligt ook een beetje aan hoe verwend je bent, maar een huis kopen kan dus al prima als mbo-er, laat staan als hbo-er of wo-er. Een huis per direct huren is moeilijker vanwege de idiote eisen in de particuliere sector.
Ik spreek hier uit ervaring. Huis huren ging totaal niet, totaal geen kans om per direct iets te mogen huren en een huis kopen ging zonder problemen op 1 salaris. Ik was een startende wo-er.
quote:Eerste huis kopen wordt steeds moeilijker
Is er leven na de koopsubsidie?
16-01-2010 | Gepubliceerd 13:03
Wie zijn eerste huis wil kopen, maar aanhikt tegen een te zware hypotheeklast, kan koopsubsidie aanvragen. Nog wel tenminste, want de bodem van de geldpot is waarschijnlijk binnen enkele maanden bereikt. Wat dan? Kun je als starter straks nog wel aan een betaalbaar huis komen?
Voor mensen met een kleine portemonnee is het vaak niet eenvoudig om een huis te bemachtigen. Goedkope woningen zijn dun gezaaid, terwijl er veel vraag naar is.
Om ook voor lagere en middeninkomens een eigen woning bereikbaar te maken, heeft de overheid enkele jaren geleden de koopsubsidie in het leven geroepen, die huizenbezitters tegemoet komt in de hypotheeklasten.
Bodem in zicht
Deze regeling gaat echter aan zijn eigen succes ten onder. Er wordt zoveel gebruik van gemaakt dat het subsidiepotje snel leeg raakt. De bodem is waarschijnlijk nog in de eerste helft van dit jaar bereikt en de minister van Volkshuisvesting heeft al aangegeven niet meer geld beschikbaar te stellen.
Is de politiek en de ambtenarij nu écht niet in staat om in te zien dat het tekort aan woningen 0,0 wordt opgelost door het verstrekken van zo'n subsidie?quote:Voor mensen met een kleine portemonnee is het vaak niet eenvoudig om een huis te bemachtigen. Goedkope woningen zijn dun gezaaid, terwijl er veel vraag naar is.
Om ook voor lagere en middeninkomens een eigen woning bereikbaar te maken, heeft de overheid enkele jaren geleden de koopsubsidie in het leven geroepen, die huizenbezitters tegemoet komt in de hypotheeklasten.
maar er was toch geen schaarste?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is de politiek en de ambtenarij nu écht niet in staat om in te zien dat het tekort aan woningen 0,0 wordt opgelost door het verstrekken van zo'n subsidie?
Ik zal het nogmaals héél eenvoudig proberen uit te leggen.
Stel er zijn 100 woningen.
Er zijn 200 woningzoekenden.
Hoeveel woninzoekenden kunnen een huis kopen?
Er wordt 4 miljoen koopsubsidie willekeurig verstrekt onder de woningzoekenden.
Hoeveel huizen zijn er nu beschikbaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |