Ach, ik koop het met geld dat ik verder niet nodig heb. Lekker als het later wat waard is natuurlijk, maar ik hoef niet over vier jaar al een bepaald rendement te hebben ofzo.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:38 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Als je een huis koopt als investering dan gaat die gedachte niet op. Uiteindelijk wordt het toch wel een mix van woonplezier en investering maar toch moet je de juiste afweging weten te maken.
En terechtquote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:33 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat dus. Ik koop als ik iets kan veroorloven dat ik top vind.
Had dat wel dezelfde oorzaak? Maw: is het te vergelijken met nu? Op welke punten wel, en waar niet? Want toen was bijv. de rente torenhoog. Zeg 10% of zo... en meer werkloosheid dan nu enzo...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:34 schreef sig000 het volgende:
De vorige daling van de huizenprijzen duurde ongeveer 7 jaar, vanaf 1978 tot 1985 ging er aardig wat van de prijzen af.
Ach m'n ouders hebben hun huis in 1977 gekocht en ik begin 2008 dus beiden net voor de top. Als de prijs zich daarna vergelijkbaar ontwikkelt valt het allemaal wel meequote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:34 schreef sig000 het volgende:
De vorige daling van de huizenprijzen duurde ongeveer 7 jaar, vanaf 1978 tot 1985 ging er aardig wat van de prijzen af.
Zekers...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach m'n ouders hebben hun huis in 1977 gekocht en ik begin 2008 dus beiden net voor de top. Als de prijs zich daarna vergelijkbaar ontwikkelt valt het allemaal wel mee
Klopt, de aanhouder wint.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach m'n ouders hebben hun huis in 1977 gekocht en ik begin 2008 dus beiden net voor de top. Als de prijs zich daarna vergelijkbaar ontwikkelt valt het allemaal wel mee
Ben volgens je fotoboek dan ook 8 jaar jongerquote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Zekers...
Al klink je dan wat jonger dan ik..mijn ouders kochten in 1970 hun eerste nieuwbouwhuis.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Had dat wel dezelfde oorzaak? Maw: is het te vergelijken met nu? Op welke punten wel, en waar niet? Want toen was bijv. de rente torenhoog. Zeg 10% of zo... en meer werkloosheid dan nu enzo...
Een auto is vergankelijk, de grond waar het huis staat niet en met beetje mazzel blijven de stenen ook lang staan.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:46 schreef Sjabba het volgende:
Als je lang genoeg wacht worden alle tweedehands auto's ook goedkoper, dat weet je tenminste zeker en toch kopen mensen auto's????
Is dan ook wat nu te verwachten is, alleen zijn de oorzaken ervan wel anders nu, een daarvan is wel ook de oplopende werkloosheid, maar ook meer modern leefconfort (andere indeling gebouw enz...) anders gaan wonen, eisen die veranderen, meer energiezuinige bouw, enz gaat druk onder de prijzen zetten volgens mijn bescheiden mening. Segment dat het het ergst te verduren gaat krijgen is echt wel jaren 1950-1980, overigens volledig terecht. Als de overheid dat nu eens zou subsidieren, dat dieje overvalle hokken neergegooid werden, om dan degelijke nieuwbouwwoningen op neer te planten.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:34 schreef sig000 het volgende:
Een modern huis kost niets in onderhoud, renovatie van een ex-woningwetwoning welquote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:53 schreef sig000 het volgende:
Waar veel huiseigenaren zich in vergissen zijn de onderhoudskosten om een huis in goede conditie te houden.
Je bedoeld zo'n plastic bouwpakket met onderhoudsarme kozijnen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:09 schreef Deprater het volgende:
[..]
Een modern huis kost niets in onderhoud, renovatie van een ex-woningwetwoning wel
woningen zijn van steen , caravans zijn van houtquote:Op woensdag 20 januari 2010 09:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je bedoeld zo'n plastic bouwpakket met onderhoudsarme kozijnen.![]()
Veel woningen worden tegenwoordig toch nog steeds met hout uitgevoerd en hebben zodoende toch echt onderhoud nodig.
Ik loop toch echt nooit door een stenen muur heen en mijn zicht wordt ook niet belemmerd door een muur. En ramen en deuren blijven nu eenmaal niet zomaar in het steen zitten.quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:38 schreef Deprater het volgende:
[..]
woningen zijn van steen , caravans zijn van hout
quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je bedoeld zo'n plastic bouwpakket met onderhoudsarme kozijnen.![]()
Veel woningen worden tegenwoordig toch nog steeds met hout uitgevoerd en hebben zodoende toch echt onderhoud nodig.
De topeconomen zijn het jou eens:quote:Op maandag 18 januari 2010 22:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee, de belastingen zijn te hoog, komt door alle subsidies, HRA, uitkeringen etc. Er moeten gewoon meer mensen PRODUCTIEF bezig zijn, m.a.w. de arbeidsparticipatie moet omhoog en vele bullshit baantjes moeten verdwijnen. Veel mensen verdienen hun geld met het rondschuiven van geld en voegen werkelijk niets toe aan deze wereld.
http://www.z24.nl/z24geld(...)en_daalt_nu_ook.htmlquote:Vraagprijs woningen daalt nu ook
Derde woningen na een jaar nog in de verkoop
20-01-2010 | Gepubliceerd 09:01
Eindelijk lijken verkopers te beseffen dat de huizenmarkt is ingezakt. In het vierde kwartaal van 2009 daalde voor het eerst ook de gemiddelde vraagprijs per vierkante meter.
Heb je cijfers van die oplopende werkeloosheid?quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:18 schreef Emu het volgende:
[..]
Is dan ook wat nu te verwachten is, alleen zijn de oorzaken ervan wel anders nu, een daarvan is wel ook de oplopende werkloosheid, maar ook meer modern leefconfort (andere indeling gebouw enz...) anders gaan wonen, eisen die veranderen, meer energiezuinige bouw, enz gaat druk onder de prijzen zetten volgens mijn bescheiden mening. Segment dat het het ergst te verduren gaat krijgen is echt wel jaren 1950-1980, overigens volledig terecht. Als de overheid dat nu eens zou subsidieren, dat dieje overvalle hokken neergegooid werden, om dan degelijke nieuwbouwwoningen op neer te planten.
Geloof je nog in een werkeloosheid van 8,5 á 9% eind 2010?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:51 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ach, ik koop het met geld dat ik verder niet nodig heb. Lekker als het later wat waard is natuurlijk, maar ik hoef niet over vier jaar al een bepaald rendement te hebben ofzo.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Heb je cijfers van die oplopende werkeloosheid?
Nee. We staan nu op 5.3% (na een laagtepunt van 3.8% een jaar geleden precies). Ik denk wel dat het voorlopig nog niet gedaan is met de stijging van de werkloosheid, dat is simpelweg een gevolg van de vertraging die je hebt in een sociaal systeem als het onze. Maar goed, voor een 8.5-9.0% werkloosheid moet nog wat meer gebeuren. Ik denk dat 7.0% nog mogelijk is, maar een piek op 6.0% realistischer.quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geloof je nog in een werkeloosheid van 8,5 á 9% eind 2010?
Laatste drie-maanden periode (november) weer van 5.2% naar 5.3% (seizoens gecorrigeerd) gegaan. Maand daarvoor van 5.0% naar 5.2%. Dus we stijgen nog wel degelijk, helaas.quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Heb je cijfers van die oplopende werkeloosheid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |