abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76804521
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
En doordat grote aantallen het land ontvluchten daalt de werkloosheid weer.
Nou, zo simpel is dat niet. Het hangt er maar net vanaf wie dit land ontvlucht. Dat zullen niet de kansloze, werkschuwe autochtonen zijn; die blijven wel.
pi_76804573
Alleen de hoogopgeleiden zullen het land uitvluchten denk ik, en terecht trouwens.

pi_76804578
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:33 schreef Boldface het volgende:

[..]

Nou, zo simpel is dat niet. Het hangt er maar net vanaf wie dit land ontvlucht. Dat zullen niet de kansloze, werkschuwe autochtonen zijn; die blijven wel.
Ook dat snap ik. Maar ik vermoed dat Wilders in dat geval die werkschuwen gewoon hun uitkering afpakt en/of ze daarna gewoon aan het werk schopt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_76804628
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:34 schreef IHVK het volgende:
Alleen de hoogopgeleiden zullen het land uitvluchten denk ik, en terecht trouwens.

[ afbeelding ]
Uiteraard. Als ik dommer was geweest was ik immers gewoon gebleven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:36:34 #45
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_76804645
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:15 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Toch zal mijn (protest)stem naar de clowns van de PVV gaan.
Wat is dat nou voor redenering..!?

Zovan, een piloot maakt iets te ruige landing, dan maar de piloot ontslaan en iemand uit de jostiband achter de stuurknuppel. Dat zal hem leren, die piloot!

(okee beetje kromme vergelijking.. maar toch)
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_76804715
En alleen de hoogopgeleide allochtonen gaan weg, aangezien zij vaak de enige zijn die zich veel aantrekken van wat Nederlanders vinden over hen.

Nee echt toppie wordt dat dan.
pi_76804843
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:36 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor redenering..!?

Zovan, een piloot maakt iets te ruige landing, dan maar de piloot ontslaan en iemand uit de jostiband achter de stuurknuppel. Dat zal hem leren, die piloot!

(okee beetje kromme vergelijking.. maar toch)
maar je hebt wel gelijk. Het stemrecht is bedoeld om een nieuwe volksvertegenwoording samen te stellen. Niet om een oordeel (of veroordeling) te geven van de vertrekkende volksvertegenwoordiging en zeker niet van het kabinet dat zij heeft gecontroleerd. Door dat wel te doen misbruik je je stemrecht voor een ander doel dan waarvoor het is gegeven. Dat lijkt me misbruik van stemrecht en als je ooit zou kunnen aantonen dat iemand zich daar schuldig aan heeft gemaakt (dus door een zuivere proteststem uit te brengen) dan mag daar wat mij betreft een onvoorwaardelijke en definitieve intrekking van dat stemrecht op volgen. In een vrije democratie is het uitoefenen van stemrecht te belangrijk voor die flauwekul.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_76805274
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:41 schreef Argento het volgende:

[..]

maar je hebt wel gelijk. Het stemrecht is bedoeld om een nieuwe volksvertegenwoording samen te stellen. Niet om een oordeel (of veroordeling) te geven van de vertrekkende volksvertegenwoordiging en zeker niet van het kabinet dat zij heeft gecontroleerd. Door dat wel te doen misbruik je je stemrecht voor een ander doel dan waarvoor het is gegeven. Dat lijkt me misbruik van stemrecht en als je ooit zou kunnen aantonen dat iemand zich daar schuldig aan heeft gemaakt (dus door een zuivere proteststem uit te brengen) dan mag daar wat mij betreft een onvoorwaardelijke en definitieve intrekking van dat stemrecht op volgen. In een vrije democratie is het uitoefenen van stemrecht te belangrijk voor die flauwekul.
Hartstikke leuk deze theorie, maar het stemmen is volledig anoniem. Dit betekent dat er ook geen enkele rechtvaardiging of verklaring nodig is voor welk stemgedrag dan ook.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:02:06 #49
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76805604
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:26 schreef Argento het volgende:
Wilders acht zich bijvoorbeeld niet gebonden aan zoiets als mensenrechtenverdragen. Als die verdragen aan beleid in de weg staan, dan moeten ze maar worden opgezegd, zegt hij. Dus wat Wilders betreft geldt er voor de overheid geen enkele beperking. Als het even niet goed uitkomt, zeg je zon verdrag gewoon op. Dat zet het rechtstatelijk uitgangspunt dat een overheid in de uitoefening van haar macht zichzelf aan regels bindt, zo maar even buitenspel. Om maar wat te noemen.
Afgelopen maandag was Žižek, een Sloveens cultuurcriticus/soortement van filosoof in VPRO tegenlicht, en die maakte wat dit betreft ook een opmerking m.b.t. de toekomst van de liberale democratie. Hij nam als voorbeeld Italië waarin Berlusconi de noodtoestand heeft afgekondigd in 2008 om nationaal het leger tegen immigranten te kunnen inzetten, een toestand die eigenlijk klakkeloos geaccepteerd werd.

Dit terwijl het toch een heel ingrijpende maatregel is. Maar de ‘kleine’ vrijheden blijven: je kunt grappen maken, ongeveer zeggen wat je wilt, seks hebben met wie je wilt, je leeft in die zin niet in een dictatuur waar je voortdurend op je woorden moet passen en een dubbelleven moet hebben.

Maar onderwijl worden de grote vrijheden afgebroken. En daar lonkt Wilders ook naar. De mensenrechtenverdragen moeten aan de kant, om een paar Marokkanen te kunnen aanpakken, artikel 1 van de grondwet is niet relevant als dat een, in zijn ogen, effectieve aanpak in de weg staat; partijen moeten inderdaad redelijk gemakkelijk verboden kunnen worden, als ze ‘smerig’ zijn.

De vrijheid die de PVV wil is zo een heel nauw begrip. De kruimeltjesvrijheid in feite. Prima natuurlijk als je bij de ‘goede meerderheid’ behoort, maar niet als je in een groep zit waar de PVV de pik op heeft.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76806133
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:53 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hartstikke leuk deze theorie, maar het stemmen is volledig anoniem. Dit betekent dat er ook geen enkele rechtvaardiging of verklaring nodig is voor welk stemgedrag dan ook.
helemaal juist. Daarom zeg ik ook: "als je ooit zou kunnen aantonen...." etc. etc. Het is alleen daarom al een puur theoretisch verhaal.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_76807534
Ik zeg doen!
pi_76809951
Veel zal er niet veranderen. Nu heb je ook een MP die meer affiniteit heeft TV spelletjes als Lingo, Yolanthe en als troefkaart Maxima om te laten fulmineren dat de Nederlander niet bestaat. Verder zie je hem niet.
pi_76811228
Of het nou een linkse teringzooi is of een rechtseteringzooi wordt. Het is en blijft een teringzooi.

'you allways have to choose between a douche and a turd'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:20:39 #54
177885 JoaC
Het is patat
pi_76811468
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:06 schreef Aurelianus het volgende:
Moslims krijgen een barcode in hun nek gedrukt en worden gedeporteerd naar Schiermonnikoog, de PvdA wordt verboden, de redactie van hetvrijevolk.com wordt aangesteld als kabinetsvoorlichters, de koran wordt uiteraard uit de handel gehaald en het bezit ervan wordt strafbaar, actualiteitenrubrieken op televisie mogen alleen uitzenden als ze hun programma beginnen met de groet 'Heil Wilders', Clairy Polak wordt op een houtvlot gezet.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:45:28 #55
104871 remlof
Europees federalist
pi_76812690
Ieder volk krijgt een regering die het verdient.
pi_76813506
quote:
Ik weet niet of ik moet huilen of lachen. Echt niet.
pi_76814464
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ieder volk krijgt een regering die het verdient.
Ik ben blij dat je ons huidige kabinet ondersteunt
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_76815315
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je ons huidige kabinet ondersteunt
Tussen het hebben en krijgen is een wereld van verschil.
pi_76817171
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 08:36 schreef Sander het volgende:
Dan krijgen we binnen no-time weer nieuwe verkiezingen.
Dat lijkt me ook.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')