abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76793144
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:20 schreef Merel het volgende:

[..]

Wil je een handtekening van 'm?
hoe kommiedaaraan?

handtekeningen zijn alleen boeiend als je ze zelf gekregen hebt toen je iemand ontmoette vind ik... anders is t zo niksig in plaats van een aandenken aan een ontmoeting...

het concert waty overigens echt tot de macht 100
Kwak
pi_76795516
Goedemorgen!

Die docu's ga ik ook een keer kijken, ze klinken interessant. Hoewel ik niet zo goed naar geforceerd eten kan kijken, een programma als superdik-superdun vind ik echt walgelijk daardoor .

Nou ja, fijne dag, ik ga weer naar het station bikkelen op de fiets !
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 14 januari 2010 @ 07:42:21 #253
331 Merel
Be here now.
pi_76795559
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:40 schreef kwakz0r het volgende:

hoe kommiedaaraan?
Heb ik niet, maar had ik gisteravond voor je kunnen regelen. Nu niet meer En ik heb hier een boek liggen met een heel persoonlijke opdracht van de schrijver erin, speciaal voor mij, hoewel ik hem nog nooit ontmoet heb, en dat is toch wel heel speciaal hoor

Fijn dat het concert zo leuk was!!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  donderdag 14 januari 2010 @ 07:50:41 #254
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76795607
Goedemorgen .

Handtekeningen zijn idd pas echt leuk als je ze zelf hebt gekregen. Ik heb een dvd met in het boekje de handtekeningen van de leden van Epica, op één na en die hebben ze er in mijn aanwezigheid in gezet in de Plato .
Niet meer actief op Fok!
pi_76796444
Goedemorgen.

Handtekeningen boeien me niet zo.
Wel heb ik jarenlang een stukje stof van de blouse van Morrissey in mijn portemonnee gehad.
Totdat 'ie gejat werd.

Planning voor vandaag Resultaat van gisteren:
O: witlofsalade met ei
L: salade met tomaat, mozzarella en zwarte olijven
T: yoghurt met frambozen bosbessen
T: 1 mandarijntje
D: onbekend preischotel

Planning voor vandaag:
O: witlofsalade met ei
L: salade met tomaat, mozzarella en zwarte olijven
T: yoghurt met frambozen
T: 2 mandarijntjes
D: onbekend
  donderdag 14 januari 2010 @ 09:16:41 #256
236335 neen
schone schijn
pi_76796614
Ik ben ook vroeg van de partij vandaag, alweer bijna een uur op school zeg en nog niks gedaan. Zelfs geen koffie gehad! Vanochtend weer eens lekker broodjes met pindakaas geggeten en voor straks ook vanavond weet ik nog niet wat ik ga eten
het lijkt niet wat het is
pi_76796892
Goedemorgen!

Lijstje:

O: 2 knackebrodjes ozzewoz en een gekookt eitje
T: banaan
L1: 2 boterhammen
L2: 2 boterhammen
T: mandarijn
S: spinnen
T: appel
D: citroenpasta met kastanjechampignons

en nu, op naar tentamen nummer 5
Ja doei.
pi_76799153
Succes, Mootje

Mijn lijst van gisteren is lang! Maar ik heb wel weer gesport
O: 2 eitjes met kruidenzout, handje pinda's
T: amandelen
T: stukje pure chocolade
L; bak noedelsoep met veel groente en wat pinda's
T: bak yoghurt
S: hardlopen, 6 km
D: salade van wortel, komkommer, tauge, chinese kool, lente-ui en peultjes met gerookte eend en pittige oosterse dressing, toe een gestoomd kokoscakeje met rum
T: whisky, pinda's
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:09:16 #259
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_76799510
Veel succes MoBlo!

Planning voor vandaag
O: Grapefruit
S: 7 a 8 km wandelen
L: 2 Boterhammen kipfilet
T: 1 Boterham kipfilet
T: 4 Tomaten
T: Komkommer
D: Spinazie, champignons, veg. burger
T: Augurken
T: Frambozen met magere yoghurt

Ik kwam er laatst (toen mijn fiets kapot was) achter dat ik wandelen leuk vind! Telt dat als sport? Helpt dat een beetje om je basaal metabolisme omhoog te krijgen of moet je daarvoor 'echt' sporten?
Your body. Your soul. Your rituals.
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:11:59 #260
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76799594
Wandelen lijkt me prima, Rituals! Beter voor je gewrichten dan hardlopen ook Lekker stevig doorstappen, niks mis mee!

Goeiemorgen

Zou Mo d'r tentamen al geroundhouse-kicked hebben?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_76799671
Pff ik moest net huilen bij de intro van Nils Holgerson. Tijd van de maand
pi_76799886
Rituals, je verbrandt natuurlijk best wat met wandelen Je moet het alleen wel wat langer volhouden: volgens mij verbrand je met 5 km wandelen ongeveer evenveel als met 5 km rennen, alleen kost het dubbel zoveel tijd. Maar als je die tijd hebt: doen Idd, beter voor je gewrichten
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:24:34 #264
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_76800018
Vandaag heb ik in ieder geval veel tijd! Is een uur wandelen dan ongeveer 'goed'? Of hoe lang zou je ongeveer moeten wandelen? Vandaag ga ik via een grote omweg naar de supermarkt lopen, dan verbind ik het meteen met boodschappen doen .
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_76800211
Goeiemorgen!

Mijn avond-T van gisteren is van yoghurt met fruit veranderd in een stuk Bossche bol en een puntje appeltaart met slagroom. Vriendje is jarig en dat moest om 12 uur al gevierd worden.

Vandaag dus ook een slecht lijstje:
Brunch: croissantje met roomboter en een afbakbroodje met gekookt ei en kaas
T: bij honger magere yoghurt met appel
D: uit eten bij Broadway, weet nog niet of ik spare ribs ga nemen maar in elk geval wel frietjes
T: nog ergens wat gebak
T: wijn
Are you pondering what I'm pondering?
pi_76800284
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:24 schreef Rituals het volgende:
Vandaag heb ik in ieder geval veel tijd! Is een uur wandelen dan ongeveer 'goed'? Of hoe lang zou je ongeveer moeten wandelen? Vandaag ga ik via een grote omweg naar de supermarkt lopen, dan verbind ik het meteen met boodschappen doen .
Vast wel. Voordeel van wandelen is trouwens ook dat je meestal geen 'hersteltijd' hebt zoals bij hardlopen; je kunt het makkelijk elke dag doen
pi_76800350
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:14 schreef shinydiscoball het volgende:
Pff ik moest net huilen bij de intro van Nils Holgerson. Tijd van de maand
Ik heb al vijf weken die tijd van de maand. Ik word zo langzamerhand gillend gek van mezelf, en anders m'n vriend wel. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_76800474
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:33 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Vast wel. Voordeel van wandelen is trouwens ook dat je meestal geen 'hersteltijd' hebt zoals bij hardlopen; je kunt het makkelijk elke dag doen
Nu het wat kouder is, heb ik na langer wandelen toch wel spierpijn in m'n bovenbenen. Ze worden stijf door de kou Mijn benen worden ook niet warm, itt de rest van mijn lichaam.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_76800549
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nu het wat kouder is, heb ik na langer wandelen toch wel spierpijn in m'n bovenbenen. Ze worden stijf door de kou Mijn benen worden ook niet warm, itt de rest van mijn lichaam.
Had ik ook wel, ja. Nu je het zegt Mijn hardloop-tight heeft bij de bovenbenen dikkere stof om dat effect tegen te gaan en dat helpt wel. Maar om daar nou in te gaan wandelen...
pi_76800666
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:40 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Had ik ook wel, ja. Nu je het zegt Mijn hardloop-tight heeft bij de bovenbenen dikkere stof om dat effect tegen te gaan en dat helpt wel. Maar om daar nou in te gaan wandelen...
Neh, dat zou er idd wat apart uitzien . Wel handig voor hardlopen, mijn tight heeft dat niet (al heb ik die afgelopen lente voor het laatst aangehad volgens mij).
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:46:41 #271
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76800751
Ach CFert, dan zeg je gewoon dat je een nogal lange wandelpauze houdt!

Ik heb ook spierpijn trouwens! Nou was ik ook al een paar keer niet wezen Body Jammen, daar zou het aan kunnen liggen
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:46:58 #272
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76800761
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:35 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb al vijf weken die tijd van de maand. Ik word zo langzamerhand gillend gek van mezelf, en anders m'n vriend wel. .
Evil! Naar de doktert?
pi_76800816
Trek je je tight toch gewoon onder je broek aan?

Maria, ik moet volgende week naar de gyn, maar ik denk niet dat die er iets aan kan doen. Afwachten tot het over is. .
pi_76800822
DaD, ook qua humeur?
pi_76801016
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:48 schreef ColdFeet het volgende:
DaD, ook qua humeur?
Vandaag is drama. . Ik moet mezelf inhouden niet met dingen te gaan gooien. Verder merk ik het vooral aan m'n concentratievermogen, dat is echt nul tegenwoordig. En ik vind mezelf lelijk en zo. .
  Vis een optie? donderdag 14 januari 2010 @ 11:56:56 #276
70532 loveli
N
pi_76801076
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:35 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Jeu, dat gaat ook nergens over... is 'ie goed geplaatst enzo?
crap in = crap out
pi_76801134
Pff, wat een hel DaD!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_76801275
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:56 schreef loveli het volgende:

[..]

Jeu, dat gaat ook nergens over... is 'ie goed geplaatst enzo?
Voor zover ik kan beoordelen wel. Ik kan de draadjes voelen en die zitten gewoon waar we horen te zitten.
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:06:41 #279
236335 neen
schone schijn
pi_76801428
Ik heb wel een goed humeur ze horen me weer eens aan de andere kant van de mediatheek lachen
het lijkt niet wat het is
  Vis een optie? donderdag 14 januari 2010 @ 12:06:43 #280
70532 loveli
N
pi_76801429
Ben benieuwd wat voor reacties Neen nu aan het deleten is.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 14 januari 2010 @ 12:07:47 #281
70532 loveli
N
pi_76801476
Neen, telepathie!!
crap in = crap out
pi_76801481
Jeetje DaD!! Wat een ellende! Ik weet nu wel zeker dat ik dat ding niet ga nemen. Ik werd al een beetje naar toen ik hoorde hoeveel pijn het deed en nu dit.........ik heb ook eens per 3 weken dat ik zo emotioneel en labiel ben en dat vind ik heel akelig. Dan voel ik me zo'n slaaf van hormonen en ben ik me ervan bewust, dat wat wij 'karakter' noemen, niets anders is dan een bepaalde combinatie van stofjes in je hersenen en dat door iets stoms als een teveel aan bepaalde hormonen, je ineens veranderd van rationeel, weldenkend wezen in een onredelijke labielo, die huilt om de vuilniszak die valt, omdat álles áltijd tegen zit.
  Vis een optie? donderdag 14 januari 2010 @ 12:11:30 #283
70532 loveli
N
pi_76801634
Kun je dat niet een beetje wegredeneren? Als ik bij mezelf merk in m'n PMS-week dat 'alles tegen zit', dan wacht ik een week voor ik mezelf zielig vind. Is het dan nog zo, dan is het 'echt'.
crap in = crap out
pi_76801668
Wat vervelend DaD! Gaan ze bij jou ook na 6 weken controleren of hij goed zit? Dan weet je dat tenminste.
Als het een troost is, toen dat begin eenmaal voorbij was voelde ik me wel gelijk stukken beter dan met hormonen, dus voor mij was het alle gedoe wel waard. Een beetje wat Co beschrijft over de invloed van hormonen, ik voel me alsof ik onder een soort roes uit kom en voor het eerst in jaren weer mezelf ben.
pi_76801939
Ik heb het de eerste weken ook echt geprobeerd, om gewoon niet toe te geven aan de hormonen, maar het duurt me nu echt te lang en ik weet niet hoelang ik nog ongesteld kan blijven zonder iets kapot te maken of zo. .

Ik slikte al een poos de pil niet meer, dus ik weet wel hoe ik ben zonder hormonen, en dat beviel me wel. Maar dat voelt nu allemaal teniet gedaan. . Maar goed, ik moet toch binnenkort wel eens stoppen met bloeden dus dan wordt het allemaal weer normaal! . Toch?

Mini, ik heb inderdaad een controle na ongeveer 6 weken, de afspraak staat voor volgende week vrijdag.
  Vis een optie? donderdag 14 januari 2010 @ 12:20:19 #286
70532 loveli
N
pi_76801988
Bij de weg, mannen hebben een hormoonspiegel die veel meer fluctueert dan die van een vrouw, maar omdat daar geen kalender aan vast te plakken is, bestaat er geen term als PMS voor.

Hormones... gotta love 'em.
crap in = crap out
pi_76802001
heeft de gynefix geen hormonen dan, is t net als een koperspiraaltje of net als een mirena?
Kwak
pi_76802035
Albert en Nespresso bestelling is binnen !
  Vis een optie? donderdag 14 januari 2010 @ 12:21:45 #289
70532 loveli
N
pi_76802036
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb het de eerste weken ook echt geprobeerd, om gewoon niet toe te geven aan de hormonen, maar het duurt me nu echt te lang en ik weet niet hoelang ik nog ongesteld kan blijven zonder iets kapot te maken of zo. .

Ik slikte al een poos de pil niet meer, dus ik weet wel hoe ik ben zonder hormonen, en dat beviel me wel. Maar dat voelt nu allemaal teniet gedaan. . Maar goed, ik moet toch binnenkort wel eens stoppen met bloeden dus dan wordt het allemaal weer normaal! . Toch?

Mini, ik heb inderdaad een controle na ongeveer 6 weken, de afspraak staat voor volgende week vrijdag.
Of ff bellen en voorpiepen, je ijzervoorraad is ook niet oneindig. Slik je wel extra ijzer? Floradix bevat een goede vorm van ijzer.
crap in = crap out
pi_76802081
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:20 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, mannen hebben een hormoonspiegel die veel meer fluctueert dan die van een vrouw, maar omdat daar geen kalender aan vast te plakken is, bestaat er geen term als PMS voor.

Hormones... gotta love 'em.
Heb je daar een bron van ?!
pi_76802095
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:11 schreef loveli het volgende:
Kun je dat niet een beetje wegredeneren? Als ik bij mezelf merk in m'n PMS-week dat 'alles tegen zit', dan wacht ik een week voor ik mezelf zielig vind. Is het dan nog zo, dan is het 'echt'.
Raar genoeg verrast het me nog best vaak. Dat ik ineens halverwege mijn emotioneel dramaqueen-like gedrag, een lightbulbmoment beleef; naar m'n agenda grijp en me bedenk: Oh ja. Dat was het.

En dan is het ook wel direct minder erg. Het relativeert. Kennis is macht en zulks.
  Vis een optie? donderdag 14 januari 2010 @ 12:25:51 #292
70532 loveli
N
pi_76802192
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:20 schreef kwakz0r het volgende:
heeft de gynefix geen hormonen dan, is t net als een koperspiraaltje of net als een mirena?
De gynefix is een koperspiraaltje maar dan niet met de klassieke T-vorm. Het is een flexibel draadje met wat koper erop. Deze wordt on de bovenkant van de baarmoeder geprikt (weerhaakjes enzo) en prikkelt het baarmoederslijmvlies niet extra. Het idee is dat de bloedingen niet heftiger zijn, zoals met een klassiek spiraaltje. En dat je een gewone cyclus hebt, maar dan zonder kans op zwangerschap.

Dus niet dat je vijf weken achter elkaar bloedt.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 14 januari 2010 @ 12:26:43 #293
70532 loveli
N
pi_76802224
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:23 schreef P.F het volgende:

[..]

Mondeling, een bevriende arts vertelde het.
crap in = crap out
pi_76802328
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:20 schreef kwakz0r het volgende:
De Gynefix heeft inderdaad geen hormonen.
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Of ff bellen en voorpiepen, je ijzervoorraad is ook niet oneindig. Slik je wel extra ijzer? Floradix bevat een goede vorm van ijzer.
Ik slik geen extra ijzer. Ik eet wel appelstroop. . Ik had wel zinktabletten gekocht, maar die vergeet ik steeds te nemen. Zo maar eens mee beginnen.

Maar wat kan de gyn er nu aan doen? Die zal ook gewoon zeggen dat ik moet wachten tot het over gaat, neem ik aan. Een weekje hou ik nog wel vol. .
  Vis een optie? donderdag 14 januari 2010 @ 12:29:32 #295
70532 loveli
N
pi_76802339
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:23 schreef P.F het volgende:

[..]

http://www.jouwuitvaart.info/blog/?p=23
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 14 januari 2010 @ 12:31:28 #296
70532 loveli
N
pi_76802406
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar wat kan de gyn er nu aan doen? Die zal ook gewoon zeggen dat ik moet wachten tot het over gaat, neem ik aan. Een weekje hou ik nog wel vol. .
Nu al kijken of 'ie goed zit, jou vertellen of het inderdaad verstandig is om nog af te wachten tot het bloeden stopt.
crap in = crap out
pi_76802433
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:18 schreef DevilsAndDust het volgende:

Het is natuurlijk gewoon een vreemd voorwerp waar je lichaam op reageert, daarom werkt het ook. Dat is in het begin even oorlog. Maar goed, je moet onderhand toch inderdaad het ergste gehad hebben...

Wat normaal is weet ik niet, want ik kende mezelf alleen met hormonen, maar beter wordt het wel.
pi_76802446
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:25 schreef loveli het volgende:

[..]

De gynefix is een koperspiraaltje maar dan niet met de klassieke T-vorm. Het is een flexibel draadje met wat koper erop. Deze wordt on de bovenkant van de baarmoeder geprikt (weerhaakjes enzo) en prikkelt het baarmoederslijmvlies niet extra. Het idee is dat de bloedingen niet heftiger zijn, zoals met een klassiek spiraaltje. En dat je een gewone cyclus hebt, maar dan zonder kans op zwangerschap.

Dus niet dat je vijf weken achter elkaar bloedt.
Toen ik nog niks gebruikte aan AC had ik ook een paar dagen vóór ik ongesteld moest worden, dat ik wat emotioneler was. Dus een natuurlijke schommeling. Heb wel het idee dat het nu korter is, maar wel heviger. Dus door een koperspiraaltje wordt het probleem niet helemaal opgelost. Door die nuvaring ben ik nauwelijks meer ongesteld, eens in de ± 3 maanden een doorbraakbloeding, dus dan een beetje, maar zonder buikpijn. Dat is wel een hele verbetering, want ik was altijd 1 dag in de maand helemaal onder de ibuprofen. Ik denk dat ik 'm maar hou.
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:32:46 #299
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76802454
Wel eensch met loveli! 5 weken is echt lang. Als ik een week ongesteld ben heb ik al af en toe dat ik flauw word.

*geeft DaD nog meer appelstroop*
pi_76802495
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Nu al kijken of 'ie goed zit, jou vertellen of het inderdaad verstandig is om nog af te wachten tot het bloeden stopt.
Weet je wat, ik bel morgenochtend (ze zijn tot 12 uur bereikbaar) om te vragen of het slim is of ik eerder kom en of het verontrustend is dat het bloeden nog niet is gestopt. Gewoon even informeren, en als het nodig is kunnen we dan alsnog een eerdere afspraak maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')