hoe kommiedaaraan?quote:
Heb ik niet, maar had ik gisteravond voor je kunnen regelen. Nu niet meerquote:
Vast wel. Voordeel van wandelen is trouwens ook dat je meestal geen 'hersteltijd' hebt zoals bij hardlopen; je kunt het makkelijk elke dag doenquote:Op donderdag 14 januari 2010 11:24 schreef Rituals het volgende:
Vandaag heb ik in ieder geval veel tijd! Is een uur wandelen dan ongeveer 'goed'? Of hoe lang zou je ongeveer moeten wandelen? Vandaag ga ik via een grote omweg naar de supermarkt lopen, dan verbind ik het meteen met boodschappen doen.
Ik heb al vijf weken die tijd van de maand. Ik word zo langzamerhand gillend gek van mezelf, en anders m'n vriend wel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:14 schreef shinydiscoball het volgende:
Pff ik moest net huilen bij de intro van Nils Holgerson. Tijd van de maand
Nu het wat kouder is, heb ik na langer wandelen toch wel spierpijn in m'n bovenbenen. Ze worden stijf door de kouquote:Op donderdag 14 januari 2010 11:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Vast wel. Voordeel van wandelen is trouwens ook dat je meestal geen 'hersteltijd' hebt zoals bij hardlopen; je kunt het makkelijk elke dag doen
Had ik ook wel, ja. Nu je het zegtquote:Op donderdag 14 januari 2010 11:38 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nu het wat kouder is, heb ik na langer wandelen toch wel spierpijn in m'n bovenbenen. Ze worden stijf door de kouMijn benen worden ook niet warm, itt de rest van mijn lichaam.
Neh, dat zou er idd wat apart uitzienquote:Op donderdag 14 januari 2010 11:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Had ik ook wel, ja. Nu je het zegtMijn hardloop-tight heeft bij de bovenbenen dikkere stof om dat effect tegen te gaan en dat helpt wel. Maar om daar nou in te gaan wandelen...
Evil! Naar de doktert?quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb al vijf weken die tijd van de maand. Ik word zo langzamerhand gillend gek van mezelf, en anders m'n vriend wel..
Vandaag is drama.quote:
Jeu, dat gaat ook nergens over... is 'ie goed geplaatst enzo?quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb al vijf weken die tijd van de maand. Ik word zo langzamerhand gillend gek van mezelf, en anders m'n vriend wel..
Voor zover ik kan beoordelen wel. Ik kan de draadjes voelen en die zitten gewoon waar we horen te zitten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:56 schreef loveli het volgende:
[..]
Jeu, dat gaat ook nergens over... is 'ie goed geplaatst enzo?
Of ff bellen en voorpiepen, je ijzervoorraad is ook niet oneindig. Slik je wel extra ijzer? Floradix bevat een goede vorm van ijzer.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb het de eerste weken ook echt geprobeerd, om gewoon niet toe te geven aan de hormonen, maar het duurt me nu echt te lang en ik weet niet hoelang ik nog ongesteld kan blijven zonder iets kapot te maken of zo..
Ik slikte al een poos de pil niet meer, dus ik weet wel hoe ik ben zonder hormonen, en dat beviel me wel. Maar dat voelt nu allemaal teniet gedaan.. Maar goed, ik moet toch binnenkort wel eens stoppen met bloeden dus dan wordt het allemaal weer normaal!
. Toch?
Mini, ik heb inderdaad een controle na ongeveer 6 weken, de afspraak staat voor volgende week vrijdag.
Heb je daar een bron vanquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:20 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, mannen hebben een hormoonspiegel die veel meer fluctueert dan die van een vrouw, maar omdat daar geen kalender aan vast te plakken is, bestaat er geen term als PMS voor.
Hormones... gotta love 'em.
Raar genoeg verrast het me nog best vaak. Dat ik ineens halverwege mijn emotioneel dramaqueen-like gedrag, een lightbulbmoment beleef; naar m'n agenda grijp en me bedenk: Oh ja. Dat was het.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:11 schreef loveli het volgende:
Kun je dat niet een beetje wegredeneren? Als ik bij mezelf merk in m'n PMS-week dat 'alles tegen zit', dan wacht ik een week voor ik mezelf zielig vind. Is het dan nog zo, dan is het 'echt'.
De gynefix is een koperspiraaltje maar dan niet met de klassieke T-vorm. Het is een flexibel draadje met wat koper erop. Deze wordt on de bovenkant van de baarmoeder geprikt (weerhaakjes enzo) en prikkelt het baarmoederslijmvlies niet extra. Het idee is dat de bloedingen niet heftiger zijn, zoals met een klassiek spiraaltje. En dat je een gewone cyclus hebt, maar dan zonder kans op zwangerschap.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:20 schreef kwakz0r het volgende:
heeft de gynefix geen hormonen dan, is t net als een koperspiraaltje of net als een mirena?
De Gynefix heeft inderdaad geen hormonen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:20 schreef kwakz0r het volgende:
heeft de gynefix geen hormonen dan, is t net als een koperspiraaltje of net als een mirena?
Ik slik geen extra ijzer. Ik eet wel appelstroop.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Of ff bellen en voorpiepen, je ijzervoorraad is ook niet oneindig. Slik je wel extra ijzer? Floradix bevat een goede vorm van ijzer.
Nu al kijken of 'ie goed zit, jou vertellen of het inderdaad verstandig is om nog af te wachten tot het bloeden stopt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar wat kan de gyn er nu aan doen? Die zal ook gewoon zeggen dat ik moet wachten tot het over gaat, neem ik aan. Een weekje hou ik nog wel vol..
Het is natuurlijk gewoon een vreemd voorwerp waar je lichaam op reageert, daarom werkt het ook. Dat is in het begin even oorlog. Maar goed, je moet onderhand toch inderdaad het ergste gehad hebben...quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb het de eerste weken ook echt geprobeerd, om gewoon niet toe te geven aan de hormonen, maar het duurt me nu echt te lang en ik weet niet hoelang ik nog ongesteld kan blijven zonder iets kapot te maken of zo..
Ik slikte al een poos de pil niet meer, dus ik weet wel hoe ik ben zonder hormonen, en dat beviel me wel. Maar dat voelt nu allemaal teniet gedaan.. Maar goed, ik moet toch binnenkort wel eens stoppen met bloeden dus dan wordt het allemaal weer normaal!
. Toch?
Mini, ik heb inderdaad een controle na ongeveer 6 weken, de afspraak staat voor volgende week vrijdag.
Toen ik nog niks gebruikte aan AC had ik ook een paar dagen vóór ik ongesteld moest worden, dat ik wat emotioneler was. Dus een natuurlijke schommeling. Heb wel het idee dat het nu korter is, maar wel heviger. Dus door een koperspiraaltje wordt het probleem niet helemaal opgelost. Door die nuvaring ben ik nauwelijks meer ongesteld, eens in de ± 3 maanden een doorbraakbloeding, dus dan een beetje, maar zonder buikpijn. Dat is wel een hele verbetering, want ik was altijd 1 dag in de maand helemaal onder de ibuprofen. Ik denk dat ik 'm maar hou.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:25 schreef loveli het volgende:
[..]
De gynefix is een koperspiraaltje maar dan niet met de klassieke T-vorm. Het is een flexibel draadje met wat koper erop. Deze wordt on de bovenkant van de baarmoeder geprikt (weerhaakjes enzo) en prikkelt het baarmoederslijmvlies niet extra. Het idee is dat de bloedingen niet heftiger zijn, zoals met een klassiek spiraaltje. En dat je een gewone cyclus hebt, maar dan zonder kans op zwangerschap.
Dus niet dat je vijf weken achter elkaar bloedt.
Weet je wat, ik bel morgenochtend (ze zijn tot 12 uur bereikbaar) om te vragen of het slim is of ik eerder kom en of het verontrustend is dat het bloeden nog niet is gestopt. Gewoon even informeren, en als het nodig is kunnen we dan alsnog een eerdere afspraak maken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Nu al kijken of 'ie goed zit, jou vertellen of het inderdaad verstandig is om nog af te wachten tot het bloeden stopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |