abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:47:49 #161
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76852197
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:42 schreef Schenkstroop het volgende:
Je geeft als voorwaarde in je topic dat er geen redenen achter gezocht mogen worden. Wat mogen wij dan nog wel vinden van je stelling, je geeft ons namelijk niet veel beweegruimte.
Ja maar, het gaat toch niet om de reden van ontevredenheid, dat is namelijk een heel ander onderwerp. Het gaat erom: Je bent ontevreden over je eigen leven en hoe ga je om met die ontevredenheid? Ga je zorgen dat je tevredener wordt of ga je die energie aan iets anders verspillen?
quote:
En inkomen, hoewel verschillend per huishouden vind ik wel een goede indicatie voor onvrede.
Maar dat is toch een compleet ander onderwerp? We hebben het hier toch niet over het NIBUD .

Nogmaals, ontevredenheid hangt niet per definitie samen met inkomen. De een is tevreden met 1000 euro per maand en de ander is nog niet tevreden met 50.000 euro per maand.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:51:23 #162
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76852335
En ik zei weer, doordat je gewoon veel te maken krijgt met de nare kant van de maatschappij en mensen. Dat je de narigheid overal ziet en je ogen daar niet voor sluit. En daarnaast zei ik ook al. Er zijn situaties waar je helemaal niet veel tot niets kunt doen aan je situatie. Je stelling is te makkelijk. Je denkt dat mensen altijd ten alle tijden iets kunnen veranderen, das niet waar. Het zijn dus niet allemaal 'maar zeurders'. Er zit een waarheid in al die complotten. Voorts zijn er vast wel mensen die gelukkig zijn en graag de moord op JFK onderzoeken. gewoon omdat het inrtigerend is. Ik denk dat je graag schopt tegen complot-theoristen omdat je zelf niets ziet in complot-theorieén en dat afschuift op ontevredenheid in de privé-sfeer.

[ Bericht 5% gewijzigd door Schenkstroop op 15-01-2010 15:03:42 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:03:03 #163
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76852816
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:47 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ja maar, het gaat toch niet om de reden van ontevredenheid, dat is namelijk een heel ander onderwerp. Het gaat erom: Je bent ontevreden over je eigen leven en hoe ga je om met die ontevredenheid? Ga je zorgen dat je tevredener wordt of ga je die energie aan iets anders verspillen?
[..]

Maar dat is toch een compleet ander onderwerp? We hebben het hier toch niet over het NIBUD .

Nogmaals, ontevredenheid hangt niet per definitie samen met inkomen. De een is tevreden met 1000 euro per maand en de ander is nog niet tevreden met 50.000 euro per maand.
Okay laat mij het zo stellen. Inkomen verbind ikzelf met hoe leuk je je huisje kunt inrichten. Van vloer tot mooie verf, meubels etcetera. Het is meer een indicatie voor mij hoe gezellig je het kan hebben in het leven. En dat is naar mijn mening de échte reden of mensen ontevreden worden (als ze thuis in een kille koude blauwe kamer moeten zitten elke dag) of juist niet. Daarom hamer ik op inkomen. het is toch wel een goede indicatie. Inkomen hang ik samen met hoe warm je het thuis kan hebben, daarom is inkomen wel degelijk een belangrijke factor voor mij in dezen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_76852845
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:27 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ahhh vandaar dat wetenschappers, militairen, politici en anderlei hoge piefen uit de schoolklappen.

Diegene die roepen er zijn géén complotten zijn in deze de laaggeschoolden óf juist universitair (
Iemand die weinig school heeft gehad en wel logisch kan nadenken snapt méér dan een flapdrol die een 6jarige unistudie heeft gedaan. Daar wordt de logica verruild voor tunnelvisie middels BigBusiness indoctrinatie)
Typisch
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:11:32 #165
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76853150
Wacht Jpeopiedepoepie bedoelt dat complot-theoristen een negatieve instelling hebben in het leven is dat het? Toch ben ik van mening dat niet iedereeen die ontevreden is in het leven graag overal complotten in ziet. Ik ben al mijn hele leven ontevreden, maar politiek en JFk en 9/11 kon mijzelf geen ene moer schelen tot 2008. En de dingen als de moord op JFK worden door verschillende mensen graag bestudeerd. Gewoon omdat het interessant is.
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 15:28:40 #166
249559 crew  Lavenderr
pi_76853887
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:11 schreef Schenkstroop het volgende:
Wacht Jpeopiedepoepie bedoelt dat complot-theoristen een negatieve instelling hebben in het leven is dat het? Toch ben ik van mening dat niet iedereeen die ontevreden is in het leven graag overal complotten in ziet. Ik ben al mijn hele leven ontevreden, maar politiek en JFk en 9/11 kon mijzelf geen ene moer schelen tot 2008. En de dingen als de moord op JFK worden door verschillende mensen graag bestudeerd. Gewoon omdat het interessant is.
Ben jij echt je hele leven al ontevreden?
En ja, ik vind complotten ook interessant sinds een poosje, maar niet omdat ik ontevreden ben met mijn leven, gewoon ordinaire nieuwsgierigheid, naadje van de kous willen weten.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:01:01 #167
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_76855370
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:27 schreef Lambiekje het volgende:
Ahhh vandaar dat wetenschappers, militairen, politici en anderlei hoge piefen uit de schoolklappen.

Diegene die roepen er zijn géén complotten zijn in deze de laaggeschoolden óf juist universitair (
Iemand die weinig school heeft gehad en wel logisch kan nadenken snapt méér dan een flapdrol die een 6jarige unistudie heeft gedaan. Daar wordt de logica verruild voor tunnelvisie middels BigBusiness indoctrinatie)
Dit is overduidelijk geschreven door iemand die geen enkel besef heeft van het Nederlands universitair onderwijs. Om nog maar te zwijgen van de schrijnende tegenspraak in het aanroepen van wetenschappers en het gispen van universitair geschoolden.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_76856116
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:01 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dit is overduidelijk geschreven door iemand die geen enkel besef heeft van het Nederlands universitair onderwijs. Om nog maar te zwijgen van de schrijnende tegenspraak in het aanroepen van wetenschappers en het gispen van universitair geschoolden.
Sufferd! Je moet niet reageren op Lambiek, die spuit van alles om aandacht te vragen. Mensen met een godcomplex hebben graag aandacht, positief of negatief.
pi_76882998
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En ja, ik vind complotten ook interessant sinds een poosje, maar niet omdat ik ontevreden ben met mijn leven, gewoon ordinaire nieuwsgierigheid, naadje van de kous willen weten.
En hij geeft wel degelijk complotten de schuld van al het ongeluk in zijn leven.
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 03:18 schreef Schenkstroop het volgende:

Bilderbergers hebben mij ziek gemaakt door gif in mijn vaccinatie te stoppen en dat heeft mij 23 jaar van de kaart geveegd. Geen opleiding kunnen volgen, geen tienerjeugd gehad, nogsteeds geen sex gehad, niks. Dat doen ze goed.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 10:02:51 #170
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_76883003
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 10:03:30 #171
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_76883011
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:17 schreef Gray het volgende:

[..]

Sufferd! Je moet niet reageren op Lambiek, die spuit van alles om aandacht te vragen. Mensen met een godcomplex hebben graag aandacht, positief of negatief.
god bestaat niet !
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_76883296
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

god bestaat niet !
Misschien de Christelijke God niet, maar geloof je helemaal niet in iets goddelijks?
pi_76883374
Het is goddelijk om niets te verlangen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_76883398
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:31 schreef mediaconsument het volgende:
Het is goddelijk om niets te verlangen.
verlang jij er nu naar om niks te verlangen?
pi_76883486
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:33 schreef arie_bc het volgende:

[..]

verlang jij er nu naar om niks te verlangen?
Dat zou wel erg rustgevend zijn eigenlijk. Echter heb ik nog genoeg te leren en is om deze reden dat niet verlangen goddelijk.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_76883542
Ben je je in het Boeddhisme aan het verdiepen?

(We gaan weer een beetje offtopic! )
pi_76883632
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:43 schreef ToT het volgende:
Ben je je in het Boeddhisme aan het verdiepen?

(We gaan weer een beetje offtopic! )
Het is een uitspraak van Socrates, welke ik erg interessant vind.

De uitspraak is overigens niet compleet, zoals ik hem weergaf. Hij zei: Mijn geloof is dat het goddelijk is om niets te verlangen.

Dat verlangen heeft dan weer te maken met het tevreden/ontevreden zijn. Wat uiteraard met de stelling te maken heeft.
pi_76883815
Da's ook weer waar ja.
pi_76883841
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:02 schreef arie_bc het volgende:

[..]

En hij geeft wel degelijk complotten de schuld van al het ongeluk in zijn leven.
[..]

Ja, ik lees het! Bilderberg krijgt de schuld .
pi_76883842
Ik had gisteren conspiracy files gezien over WTC7. Het is wellicht oud nieuws en reeds bekend, maar ik vind deze documentaire dermate belangrijk omdat het naar mijn mening eindelijk afrekent met de complottheorieën die ontstaan zijn over WTC7.

Een nieuw topic er over openen, of het plaatsen in een oud topic is ook zinloos.

[ Bericht 0% gewijzigd door poldergeist op 16-01-2010 12:30:26 ]
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')