Dat is jouw meningquote:
Ohja bij een stelling is er geen uitkomst he.quote:
Hier sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:49 schreef ToT het volgende:
Zolang het maar een beetje netjes blijft en niet te neerbuigend wordt.
Kijk, anders kan de tegenpartij ook een topic maken van: "Debunkers zijn zelfvoldane mensen bij wie altijd alles van een leien dakje is gegaan."
Ik wil niet te veel gezeik hebben hier, maar deze stelling op zich vind ik nog wel interessant, omdat ik ook denk dat het deels wel klopt.
Zo ook, en dat klinkt misschien lullig, geldt dit voor veel spirituele mensen. Ik hang nogal veel in spirituele kringen rond, en merk gewoon dat veel van die mensen een kutleven hebben (gehad) en dat ze in het spirituele troost vinden die ze normaal nooit hebben gehad. (Uiteraard geldt dit absoluut niet voor IEDERE spirituele persoon!)
Tja en met mensen die in samenzweringen geloven, zou je idd kunnen denken dat veel dingen in hun leven mis is gegaan, en dat ze daarom denken dat andere geheime genootschappen hun leven lopen te verknallen.
Ik denk echter dat er wel een grens (zij het soms wel een grijs gebied) is tussen de oprechte believer die zich gewoon duidelijk objectief verdiept in verifieerbare zaken, of de paranoïde "OMG, TeH CHEMTRAILZ R COMING!!!!1!!!!!!1!!!!"- roeper.
Kijk met zo'n stelling heb ik wat. Nu heb ik visueel voor me over wie we het hebben. En die types die de beurzen afgaan.. dat zijn nou inderdaad niet bankdirecteuren of types die het ontzettend getroffen hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:49 schreef ToT het volgende:
Kijk, anders kan de tegenpartij ook een topic maken van: "Debunkers zijn zelfvoldane mensen bij wie altijd alles van een leien dakje is gegaan."
Ik wil niet te veel gezeik hebben hier, maar deze stelling op zich vind ik nog wel interessant, omdat ik ook denk dat het deels wel klopt.
Zo ook, en dat klinkt misschien lullig, geldt dit voor veel spirituele mensen. Ik hang nogal veel in spirituele kringen rond, en merk gewoon dat veel van die mensen een kutleven hebben (gehad) en dat ze in het spirituele troost vinden die ze normaal nooit hebben gehad. (Uiteraard geldt dit absoluut niet voor IEDERE spirituele persoon!)
Tja en met mensen die in samenzweringen geloven, zou je idd kunnen denken dat veel dingen in hun leven mis is gegaan, en dat ze daarom denken dat andere geheime genootschappen hun leven lopen te verknallen.
Ik denk echter dat er wel een grens (zij het soms wel een grijs gebied) is tussen de oprechte believer die zich gewoon duidelijk objectief verdiept in verifieerbare zaken, of de paranoïde "OMG, TeH CHEMTRAILZ R COMING!!!!1!!!!!!1!!!!"- roeper.
Ik kan mezelf ook wel onder de debunkers scharen denk ik. Daarom kan ik zeggen dat die stelling wel erg kort door de bocht is. Mijn leven was en is nog steeds geen pretje. Ik ben altijd van mening geweest dat ik mezelf op eigen kracht naar een hoger kan tillen en heb daar geen geloof of spiritualiteit voor nodig. Dat vind ik een gemakkelijke uitweg voor iets waar je eigenlijk niet voor kan vluchten: jezelf. Ik ben uitermate blij voor mensen die daaruit troost kunnen halen, al lijkt het in het geval van complotgelovigen vaak dat ze hun geloof aan anderen op willen dringen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:49 schreef ToT het volgende:
Ik vind dat ts nonsens verteld.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:26 schreef ToT het volgende:
Ik ben benieuwd of complot-gelovers hier inzichten over willen geven.
Ik ben niet ontevreden met mijn leven, maar ontevreden over het leed dat anderen wordt aangedaan (mede door mijn toedeoen).quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:57 schreef JoepiePoepie het volgende:
zijn ontevreden over hun eigen leven.
Hoezo geen hiërarchie?!!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik herken het ook wel in sommige mensen die overal een complot in (willen) zien. Voor die personen is het ook moeilijk te accepteren dat er verschillende hiërarchieën bestaan.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:49 schreef ToT het volgende:
En verder ben ik het grotendeels eens met je postquote:Zo ook, en dat klinkt misschien lullig, geldt dit voor veel spirituele mensen. Ik hang nogal veel in spirituele kringen rond, en merk gewoon dat veel van die mensen een kutleven hebben (gehad) en dat ze in het spirituele troost vinden die ze normaal nooit hebben gehad. (Uiteraard geldt dit absoluut niet voor IEDERE spirituele persoon!)
Nee meneer, het waren de keukenrollenquote:Op woensdag 13 januari 2010 00:57 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ik vind dat ts nonsens verteld.
Ik vermoed dat hij dat doet omdat hij teveel is gebrainwashed door de tv, waarschijnlijk dankzij een sublimatie boodschap in een reclame boodschap van wc papier...
Ja, en rokers en dikzakken zijn gezellige mensenquote:Maar goed complotbedenkers zijn vaak intelligente mensen die dieper door en nadenken dan doorsnee mensen.
En het geloven in complotten is uniek.quote:of omdat ze bang zijn er niet bij te horen wegens stoerdoenerij en het -kijkmijeensmeedoenmetdemeute-
Ik ook!quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:45 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat topic er komt
.
[..]
En verder ben ik het grotendeels eens met je post.
doet me denken aan de Peterprincipequote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:55 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je bent niet goed bezig als directeur zijnde, als je werknemers ontevreden zijn. Op het moment dat ze het idee krijgen goed te verdienen voor wat ze doen, dan is het gros van deze problemen zo opgelost. Echter als de directeur elk jaar dikke winsten ontvangt, en de werknemers blijven rond het minimumloon hangen, dan kan ik goed begrijpen dat deze mensen ontevreden zijn en deze directeur gaan wantrouwen. Dat heeft de directeur in de hand, dit getuigt dan ook niet van domme of gekke werknemers, eerder van eerlijkheid.
Het nijpe is echter, dat in veel gevallen het even kan duren voor nieuw werk gevonden is, en je moet ook maar geluk hebben mbt. mogelijkheden om door te studeren. Vooral als er dan ook nog eens kinderen of andere verantwoordelijkheden spelen. De beste manier om jezelf omhoog te werken is dan ook vriendjespolitiek, echter kan dat flink in gaan spelen op je geweten en kan dit tegen je gaan werken. Vooral als je de verantwoordelijkheden nog niet aan kunt.
Een ding, sylphs of beter bekend chemtrails is een doordrongen feit. Regeringen geven het toe dat ze het doen of hebben gedaan. Uiteraard ontkent ons Bananenrepubliek.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:49 schreef ToT het volgende:
Hoe meer je leest over verscheidene onderwerpen hoe meer overlappingen je ziet.quote:Op woensdag 13 januari 2010 00:57 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Ik vind dat ts nonsens verteld.
Ik vermoed dat hij dat doet omdat hij teveel is gebrainwashed door de tv, waarschijnlijk dankzij een sublimatie boodschap in een reclame boodschap van wc papier...
Tv is gewoon evil zelfs de christenen weten dit.
Maar goed complotbedenkers zijn vaak intelligente mensen die dieper door en nadenken dan doorsnee mensen.
En het is ook leuk om te puzzelen in allerlei zaken, zo kom je tot verassende conclusies en soms ook tot waarheden.
Het is ook een uitdaging voor het zelf, om verder te durven denken.
En daarnaast gelukkig bestaan dit soort mensen want juist door verder na te denken worden nieuwe dingen ontwikkeld en ontworpen...niks mis mee dus.
En beter dan de zeikerds die zeuren over mensen die verder durven nadenken dan zij zelf ooit zouden durven, of omdat ze bang zijn er niet bij te horen wegens stoerdoenerij en het -kijkmijeensmeedoenmetdemeute-
Het gaat niet om het geloven een complot, maar meer om mensen die doorslaan in het geloven in complotten. Tja, en waar die grens ligt...quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:14 schreef Bastard het volgende:
Dus om te antwoorden op de stelling, ja ik geloof wel in een complot, en ik ben prima tevreden over mijn leven,
Nee, en jij?quote:hou jij ook van bananen?
Ja ik vind ze lekker, altijd al gevonden ook.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:19 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Het gaat niet om het geloven een complot, maar meer om mensen die doorslaan in het geloven in complotten. Tja, en waar die grens ligt...
[..]
Nee, en jij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |