abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76729974
Ik herken het ook wel in sommige mensen die overal een complot in (willen) zien. Voor die personen is het ook moeilijk te accepteren dat er verschillende hiërarchieën bestaan.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:21:58 #42
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_76730152
Weet je wat me nou opvalt.. iedereen hier kent maar mensen die overal complotten in zien.
Leven jullie allemaal in zo'n ontwricht dorp ofzo?
Ik heb een grote vriendengroep waarvan ik als enige geinteresseerd ben ( ofwel daadwerkelijk onderzoek doe) in dergelijke onderwerpen. Maar dan nog sluit ik me af van TS zijn stelling omdat deze geen raakvlakken heeft op mij als persoon.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_76730301
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik herken het ook wel in sommige mensen die overal een complot in (willen) zien. Voor die personen is het ook moeilijk te accepteren dat er verschillende hiërarchieën bestaan.
Daarom werken we in de westerse samenleving dan ook voornamelijk met 1 soort hiërarchie, oftewel de pyramidevorm.

Mijns inziens zou deze pyramide omgekeerd moeten worden, om het vertrouwen in deze maatschappij van veel mensen te herstellen. Managers en directeuren werken immers voor en met de arbeiders, om ervoor te zorgen dat het bedrijf goed loopt. Daarom is het volgens mij voor veel mensen ook moeilijk te verhapstukken dat zij fulltime snoeihard moeten werken voor een laag loon, en dat de managers met heel wat minder werk heel wat meer verdienen. Dit terwijl ze in hetzelfde bedrijf werken, en uiteindelijk allemaal even veel belang hebben. Staken is om deze reden een goed recht.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_76730364
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:21 schreef Ticker het volgende:
Weet je wat me nou opvalt.. iedereen hier kent maar mensen die overal complotten in zien.
Ik heb een grote vriendengroep waarvan ik als enige geinteresseerd ben ( ofwel daadwerkelijk onderzoek doe) in dergelijke onderwerpen. Maar dan nog sluit ik me af van TS zijn stelling omdat deze geen raakvlakken heeft op mij als persoon.
Haha.

Ik ken zelf eigenlijk niemand die overal een complot in ziet. Overal is dan ook een erg groot woord.

Qua logica zit die stelling dan inderdaad goed in elkaar.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:41:25 #45
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76730993
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:21 schreef Ticker het volgende:
Ik heb een grote vriendengroep waarvan ik als enige geinteresseerd ben ( ofwel daadwerkelijk onderzoek doe) in dergelijke onderwerpen.
Och, van 'iedereen' weet ik het niet, maar ik ken ze wel hoor (niet iedereen die ik ken zijn vrienden/vriendinnen trouwens ). Van mensen die zeggen dat Michael Jackson nog leeft, dat Paul McCartney dood is, tot de meest bizarre theorieen over 911, en nog veel meer...
quote:
Maar dan nog sluit ik me af van TS zijn stelling omdat deze geen raakvlakken heeft op mij als persoon.
Dat hoeft ook niet hoor, dame .
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:27 schreef mediaconsument het volgende:
Qua logica zit die stelling dan inderdaad goed in elkaar.
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:03 schreef JoepiePoepie het volgende:
Een stelling is over het algemeen zo zwart-wit ongenuanceerd mogelijk geformuleerd. Niet om mensen in hokjes te plaatsen, maar juist om een discussie te ontketenen. In de discussie die op daarop volgt kunnen de nuances aangebracht worden .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_76732868
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:59 schreef ToT het volgende:

[..]

In het algemeen hebben debunkers geen last van mensen die in complotten geloven; de meesten vinden het alleen maar vermakelijk. Niks slachtofferrol dus, maar meer "big bully"-rol.
Ben ik niet mee eens, ikzelf denk in dat soort gevallen: stel je niet zo aan, het valt allemaal wel mee. Bangmakerij om niks. Complotgelovigen zijn in mijn ogen met een vervormde heksenjacht bezig, bepaalde zaken in de wereld kunnen of willen ze niet bevatten en da maakt ze bang. Vervolgens creeeren ze hun eigen waarheid.
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:25 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom werken we in de westerse samenleving dan ook voornamelijk met 1 soort hiërarchie, oftewel de pyramidevorm.

[ afbeelding ]

Mijns inziens zou deze pyramide omgekeerd moeten worden, om het vertrouwen in deze maatschappij van veel mensen te herstellen. Managers en directeuren werken immers voor en met de arbeiders, om ervoor te zorgen dat het bedrijf goed loopt. Daarom is het volgens mij voor veel mensen ook moeilijk te verhapstukken dat zij fulltime snoeihard moeten werken voor een laag loon, en dat de managers met heel wat minder werk heel wat meer verdienen. Dit terwijl ze in hetzelfde bedrijf werken, en uiteindelijk allemaal even veel belang hebben. Staken is om deze reden een goed recht.
Als je even nadenkt hierover krijg je volgens jouw stelling een massa tokkies aan de macht. Lijkt me ook niet handig...
pi_76733738
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:20 schreef Gray het volgende:
Als je even nadenkt hierover krijg je volgens jouw stelling een massa tokkies aan de macht. Lijkt me ook niet handig...
Iedereen is dan aan de macht. Oftewel niemand heeft meer macht dan de ander.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:41:49 #48
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76740053
Dit refereert weer zijdelings aan die ontevredenheid waar ik het in mijn stelling over heb. Als die arbeiders het daar niet naar hun zin hebben, dan kunnen ze wel naar die directeuren gaan wijzen, maar ze hebben er zelf meer aan als ze zelf voor zichzelf zorgen dat ze het meer naar hun zin krijgen.

Hetzij door bijvoorbeeld een cursus te volgen en zo hogerop te komen, hetzij door iets heel anders te gaan doen wat ze wel leuk vinden. Maar met alleen maar wijzen naar die directeuren zullen ze zelf geen stap vooruit komen in het leven en zullen ze altijd ontevreden blijven.
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:37 schreef mediaconsument het volgende:
Iedereen is dan aan de macht. Oftewel niemand heeft meer macht dan de ander.
Iedereen aan de macht is natuurlijk een erg slecht idee. Ik denk ook niet dat het waarom verder uitgelegd hoeft te worden, want het lijkt me niet dat je dat serieus zou willen.

[ Bericht 26% gewijzigd door ToT op 12-01-2010 22:11:29 ]
pi_76740452
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:25 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Staken om die reden lijkt me niet zo verstandig. In mijn ogen werken managers ook hard en op dat niveau zijn de belangen vele mate groter.

Het is beter om de traditionele top-down benadering deels los te laten en te kijken naar bottom-up initiatieven. Daar zijn verschillende mogelijkheden voor, waardoor keuzes in de hogere regionen beter geaccepteerd zullen worden.
pi_76740795
quote:
Dit refereert weer zijdelings aan die ontevredenheid waar ik het in mijn stelling over heb. Als die arbeiders het daar niet naar hun zin hebben, dan kunnen ze wel naar die directeuren gaan wijzen, maar ze hebben er zelf meer aan als ze zelf voor zichzelf zorgen dat ze het meer naar hun zin krijgen.

Hetzij door bijvoorbeeld een cursus te volgen en zo hogerop te komen, hetzij door iets heel anders te gaan doen wat ze wel leuk vinden. Maar met alleen maar wijzen naar die directeuren zullen ze zelf geen stap vooruit komen in het leven en zullen ze altijd ontevreden blijven.
Je bent niet goed bezig als directeur zijnde, als je werknemers ontevreden zijn. Op het moment dat ze het idee krijgen goed te verdienen voor wat ze doen, dan is het gros van deze problemen zo opgelost. Echter als de directeur elk jaar dikke winsten ontvangt, en de werknemers blijven rond het minimumloon hangen, dan kan ik goed begrijpen dat deze mensen ontevreden zijn en deze directeur gaan wantrouwen. Dat heeft de directeur in de hand, dit getuigt dan ook niet van domme of gekke werknemers, eerder van eerlijkheid.

Het nijpe is echter, dat in veel gevallen het even kan duren voor nieuw werk gevonden is, en je moet ook maar geluk hebben mbt. mogelijkheden om door te studeren. Vooral als er dan ook nog eens kinderen of andere verantwoordelijkheden spelen. De beste manier om jezelf omhoog te werken is dan ook vriendjespolitiek, echter kan dat flink in gaan spelen op je geweten en kan dit tegen je gaan werken. Vooral als je de verantwoordelijkheden nog niet aan kunt.

En daarbij, probeer er eerst maar eens achter te komen wat je wil, tot die tijd zul je niet snel tevreden zijn.

[ Bericht 15% gewijzigd door ToT op 12-01-2010 22:11:43 ]
pi_76740887
Okeeeeee, de toon in dit topic begint ff iets minder prettig te worden....
pi_76741166
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:56 schreef ToT het volgende:
Okeeeeee, de toon in dit topic begint ff iets minder prettig te worden....
Mijn excuses, ik zit dan ook niet te wachten op dergelijk minachtende vragen. Voor de rest heb ik dan ook het respect getoond om op de rest van de post in te gaan.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:07:59 #53
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76741523
quote:
Je bent niet goed bezig als directeur zijnde, als je werknemers ontevreden zijn. Op het moment dat ze het idee krijgen goed te verdienen voor wat ze doen, dan is het gros van deze problemen zo opgelost. Echter als de directeur elk jaar dikke winsten ontvangt, en de werknemers blijven rond het minimumloon hangen, dan kan ik goed begrijpen dat deze mensen ontevreden zijn en deze directeur gaan wantrouwen. Dat heeft de directeur in de hand, dit getuigt dan ook niet van domme of gekke werknemers, eerder van eerlijkheid.
Zo werkt het natuurlijk niet: We geven iedereen meer geld en dan is iedereen ineens tevreden.

Misschien eventjes, maar na hooguit een jaar gaan ze weer zeuren...
quote:
Het nijpe is echter, dat in veel gevallen het even kan duren voor nieuw werk gevonden is, en je moet ook maar geluk hebben mbt. mogelijkheden om door te studeren. Vooral als er dan ook nog eens kinderen of andere verantwoordelijkheden spelen. De beste manier om jezelf omhoog te werken is dan ook vriendjespolitiek, echter kan dat flink in gaan spelen op je geweten en kan dit tegen je gaan werken. Vooral als je de verantwoordelijkheden nog niet aan kunt.
(Bijna) iedereen kan wel minimaal een paar uurtjes in de week vrijhouden om iets voor zichzelf te doen, bijvoorbeeld studeren .
quote:
En daarbij, probeer er eerst maar eens achter te komen wat je wil, tot die tijd zul je niet snel tevreden zijn.
Maar als je daardoor niet tevreden bent, is het, zoals ik al eerder schreef, toch echt aan jezelf om daar verandering in te brengen en het heeft geen zin om naar anderen te wijzen "Ja maar, jij...".

[ Bericht 18% gewijzigd door ToT op 12-01-2010 22:11:57 ]
pi_76741691
Hmmm ja die vraag was idd erg op het randje, daar ben ik het mee eens, hoewel het ook als oprechte vraag gezien kan worden. Ik haal 'm wel weg. (Net als jouw comment overigens, om de boel weer wat minder grimmig te krijgen.)
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:10:53 #55
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76741695
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:01 schreef mediaconsument het volgende:
Mijn excuses, ik zit dan ook niet te wachten op dergelijk minachtende vragen. Voor de rest heb ik dan ook het respect getoond om op de rest van de post in te gaan.
Heb je het over deze vraag:
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:41 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ben of word jij regelmatig gepest ofzo Je hebt het namelijk zo vaak over dit soort dingen.
Wat is daar minachtend aan Ik constateer alleen maar dat jij het erg vaak hebt over pesten dit en pesten dat, net zoals je het een tijdje geleden elke keer had over je foto .
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:10 schreef ToT het volgende:
Hmmm ja die vraag was idd erg op het randje
Nou, als het al op het randje is om te vragen of iemand vaak gepest is...
pi_76742111
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:07 schreef JoepiePoepie het volgende:
(Bijna) iedereen kan wel minimaal een paar uurtjes in de week vrijhouden om iets voor zichzelf te doen, bijvoorbeeld studeren .
Dat is een flinke uitspraak. Het is dan ook maar de vraag of je energie genoeg hebt om daarmee bezig te gaan, en of je het uberhaupt wil. Daarvoor moet je weten wat je wil uiteraard, anders doe je maar wat. Daarbij is wat ruimte mbt. geld erg belangrijk binnen dit verhaal, en dat wordt alleen maar lastiger met de alsmaar stijgende prijzen, oftewel groeiende armoede.
quote:
Maar als je daardoor niet tevreden bent, is het, zoals ik al eerder schreef, toch echt aan jezelf om daar verandering in te brengen en het heeft geen zin om naar anderen te wijzen "Ja maar, jij...".
Daar heb je gelijk in, echter heb je daar ook concentratie voor nodig, en heb je wat tijd nodig om hiervan bewust te worden. En niet veel mensen hebben die luxe volgens mij. Op het moment dat je dan word opgevoed dmv. afhankelijk te zijn van alles behalve jezelf, dan kan het erg lastig zijn om deze stap te maken.

In theorie heb je gelijk met dit soort uitspraken, echter in de praktijk kan dit verhaal erg lastig uit te voeren zijn.
pi_76742359
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:10 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Heb je het over deze vraag:
[..]

Wat is daar minachtend aan Ik constateer alleen maar dat jij het erg vaak hebt over pesten dit en pesten dat, net zoals je het een tijdje geleden elke keer had over je foto .
[..]

Nou, als het al op het randje is om te vragen of iemand vaak gepest is...
Mjah, als je even na had gedacht, dan had je misschien geweten dat ik dergelijke persoonlijke vragen van jou kant niet meer ga beantwoorden. Vind het dan ook raar dat je roept en dus een beeld probeert te schetsen over dat ik het zo vaak over pesten heb, terwijl ik daar maar een paar keer mijn idee over heb gegeven in mijn tijd op dit forum. Mede door de opblazende toon is het dan ook een minachtende vraag. Maargoed, ontopic maar weer.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:24:23 #58
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76742524
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:17 schreef mediaconsument het volgende:
Op het moment dat je dan word opgevoed dmv. afhankelijk te zijn van alles behalve jezelf, dan kan het erg lastig zijn om deze stap te maken.
Ik neem aan dat je het over je eigen opvoeding hebt. Zo ja, dan denk ik dat het eens tijd wordt om dat deel van je opvoeding los te laten en zelf keuzes te maken op jouw leeftijd (mooie feature man, die geboortedatums bij de posts, nu weet ik tenminste hoe oud je bent ).
pi_76742879
Okee kap nâh met die geboortedatums, dat geintje is nu wel vaak zat uitgehaald.

En ik weet ook niet hoe wenselijk is dat er zo op de man wordt gespeeld.

Joepie, misschien is het ff handig om dit even los te laten en het weer wat algemener te maken?
pi_76743127
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:24 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het over je eigen opvoeding hebt. Zo ja, dan denk ik dat het eens tijd wordt om dat deel van je opvoeding los te laten en zelf keuzes te maken op jouw leeftijd (mooie feature man, die geboortedatums bij de posts, nu weet ik tenminste hoe oud je bent ).
Nope, en je bent weer aan het trollen, en daar bereik je weinig mee.

Ik ga dan ook geen antwoord geven op deze vraag. Ik wou het wel, maar omdat het wat moeite kostte heb ik toch maar besloten hiervan af te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')