dodehoekspiegels die wel werken, waren anders veelvuldig in het nieuws.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:45 schreef opgebaarde het volgende:
zoiets kan toch gewoon gebeuren? Zie hier nul komma nul nieuwswaarde in
Dat is ook zo.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:52 schreef Gia het volgende:
Kan me voorstellen dat die moeder zichzelf onnodig verwijten gaat maken, maar wanneer is het dan niet te vroeg?
Dit had ook kunnen gebeuren als hij 9 was, of 10 of 11. Een ongeluk kun je niet voorkomen door je kinderen teveel te beschermen. Juist niet.
Echt verschrikkelijk. Je mag natuurlijk niet oordelen maar het ziet er nogal nalatig uit van de chauffeurquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:50 schreef badboynova het volgende:
Hier een foto voor de mensen die bekend zijn met de plek des onheils,hierop is te zien dat de broeders aan de zijkant van de bus nog bezig zijn.
[ afbeelding ]
Heb je wel eens in een vrachtwagen of bus gereden? Al helt de hele bus over van de extra spiegels, je ziet gewoon niet alles, dat zal altijd het gevaar blijven. Mijn vader heeft me er van jongs af aan ingestampt dat ik niet, never, nooit naast een bus of een vrachtwagen moest fietsen, dat ik dan moest stoppen en desnoods op de stoep moest lopen of fietsen, want de chauffeur zou me niet of heel moeilijk zien.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:38 schreef Gia het volgende:
[..]
De enige schuldige is de buschauffeur. Die heeft niet opgelet. Dode hoek of niet, je moet gewoon al eerder zien dat daar een kind fietst.
Ik weet niet wat voor tuin jullie hebben maar bij ons staat het fietsenhok niet helemaal achter in de tuin, veuls te ver lopen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoe slaapt dat nou? zo'n fietsenhok?
dan ben jij een heel slechte a-sociale chauffeur die misschien meer bezig is met de muziek die je luistert, of het telefoontje dat je pleegt of de gedachten ergens anders, dan met het overzicht op het verkeer. echt bizar dit verhaal. ga fucking leren anticiperen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:17 schreef deedeetee het volgende:
De chauffeur had wellicht beter moeten opletten. Maar een nog zo jong kind alleen die rotonde laten nemen, waar je duidelijk zélf goed moet opletten of je wel gezien wordt en of de auto's wel voor je gaan stoppen ???
Hier is ook zo'n rotonde vlak bij een middelbare school. Ik neem die altijd heel voorzichtig want je ziet vaak pas op het laatste moment dat er nog een fietser aan komt racen en moet dan abrupt in de ankers. En dan zit ik in een klein autotje met een bus is dat nog veel lastiger.
Oh wat vreselijk. Ik krijg er buikpijn van...arme arme ouders.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:12 schreef badboynova het volgende:
Via een kennis gehoord( weet niet als het waar is) de jongen mocht vandaag voor het eerst alleen zelf naar school gaan
Uiteraard weet ik niets van dit voorval maar als ik soms zie hoe mensen met hun bus of vrachtwagen binnen de bebouwde kom scheurenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan ben jij een heel slechte a-sociale chauffeur die misschien meer bezig is met de muziek die je luistert, of het telefoontje dat je pleegt of de gedachten ergens anders, dan met het overzicht op het verkeer. echt bizar dit verhaal. ga fucking leren anticiperen.
Ondanks dat mijn zoon nog niet alleen op straat fietst doe ik dat nu ook al.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:05 schreef nimarad het volgende:
Mijn vader heeft me er van jongs af aan ingestampt dat ik niet, never, nooit naast een bus of een vrachtwagen moest fietsen, dat ik dan moest stoppen en desnoods op de stoep moest lopen of fietsen, want de chauffeur zou me niet of heel moeilijk zien.
Je bent niet goed snik.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan ben jij een heel slechte a-sociale chauffeur die misschien meer bezig is met de muziek die je luistert, of het telefoontje dat je pleegt of de gedachten ergens anders, dan met het overzicht op het verkeer. echt bizar dit verhaal. ga fucking leren anticiperen.
oh ok. dan neem ik mijn woorden terugquote:Op woensdag 13 januari 2010 09:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je bent niet goed snik.![]()
De situatie ter plekke is gewoon erg lastig te overzien. Het is een kleine rotonde en als ik die rechtdoorgaand oversteek kan er vanuit de straat rechts, iemand de rotonde opvliegen en meteen vóór je auto langs komen.
Er staat een grote boom in die straat en tussen het fietspad en de rijweg een flinke heg. Een fietser die met hoge snelheid aankomt *kan * je dus verrassen. Soms staan de jongelui daar gewoon ff te wachten op een laatkomende vriend en dan besluiten ze opeens weg te rijden. Dus let ik daar juist extra goed op. En daarom ben ik dus volgens jou een aso chauffeur ?![]()
Je schijnt niet te kunnen begrijpen dat mensen niet alles tegelijk kunnen overzien en zo kan er een ongeluk gebeuren. Juist als je alle kanten op kijkt dan kan het gebeuren dat je op het crusiale moment net de * andere * kant op kijkt.
Om iemand dood te rijden, moet je toch behoorlijke snelheid hebben, lijkt me.quote:Op woensdag 13 januari 2010 09:14 schreef deedeetee het volgende:
Je schijnt niet te kunnen begrijpen dat mensen niet alles tegelijk kunnen overzien en zo kan er een ongeluk gebeuren. Juist als je alle kanten op kijkt dan kan het gebeuren dat je op het crusiale moment net de * andere * kant op kijkt.
Fout, ongelukken kunnen al dodelijk zijn bij 40 km per uur. En dat is een gewone personenauto, bussen komen wel wat harder aan (grotere massa enzo, als je dat wel snapt).quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Om iemand dood te rijden, moet je toch behoorlijke snelheid hebben, lijkt me.
Idd.quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:17 schreef erkie het volgende:
Wat een waanzin, al die beschuldigingen. Er liggen 2 verschrikkelijke feiten: 1 het jongentje is dood en 2. de chauffeur moet hiermee leren leven. Waar hebben we het allemaal over?
Sorry, maar ik vind 40 KM per uur, voor een bus op een rotonde, behoorlijk snel. Dat is zo ongeveer de rotonde overscheuren. Ik rijd zelf met mijn peugeotje nog geen 30 op een rotonde, denk dat een bus over het algemeen nog langzamer rijdt.quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:52 schreef nimarad het volgende:
[..]
Fout, ongelukken kunnen al dodelijk zijn bij 40 km per uur. En dat is een gewone personenauto, bussen komen wel wat harder aan (grotere massa enzo, als je dat wel snapt).
Jij wilt hier gewoon koste wat het kost iemand de schuld geven, terwijl dit hele gebeuren al jammerlijk genoeg is.
Nee, nee, nee, de ouders valt helemaal niks te verwijten. Het jong was 8. Mijn nichtje van 7, autistisch nog wel, fietst ook alleen rond in haar buurt en in oma's buurt. Gaat gewoon goed. Ze hoeft niet naar school te fietsen natuurlijk, omdat ze met een busje wordt weggebracht, maar ze fietst wel!quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:20 schreef deedeetee het volgende:
De ouders verdienen ook geen pluim om dit nog zeer jonge kind zomaar alleen over die drukke rotonde naar school te sturen. Je kunt ook meefietsen/lopen of desnoods met de auto.
Kost tijd en moeite maar dat moet je er maar voor over hebben.
Hij wordt niet voor vanalles uitgemaakt, maar is gewoon de enige schuldige. Bij een ongeluk is er in de meeste gevallen iemand fout. In dit geval de chauffeur. Het enige wat ik doe is opkomen voor de moeder die verweten wordt dat ze een te jong kind alleen naar school laat fietsen, alsof dát de oorzaak van het ongeluk is.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:38 schreef Kings het volgende:
Beetje jammer dat iedereen met z'n vingertje een schuldige wil aanwijzen.
Het is een zeer tragisch ongeluk, waar familie, chauffeur en getuigen nog lang verdriet van zullen hebben.
Vind het een beetje onsmakelijk dat de chauffeur voor van alles wordt uitgemaakt, terwijl mensen
het fijne van de situatie niet weten.
Met alle respect hoor, maar ik vind je nogal makkelijk oordelen. Via een map op Google-earth concludeer jij dat het de schuld van de buschauffeur is. En naar de veroorzaker van het ongeluk moet worden gekeken ja, maar als buitenstaander kun je hier niemand de schuld geven.quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:45 schreef Gia het volgende:
Loslaten is moeilijk, maar wel nodig. Maar als het dan fout gaat door een ongeluk, waaraan dit jongetje geen schuld heeft, moet je niet naar de ouders gaan wijzen, maar naar de veroorzaker van het ongeluk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |