abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76731192
zoiets kan toch gewoon gebeuren? Zie hier nul komma nul nieuwswaarde in
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:51:05 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76731404
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:45 schreef opgebaarde het volgende:
zoiets kan toch gewoon gebeuren? Zie hier nul komma nul nieuwswaarde in
dodehoekspiegels die wel werken, waren anders veelvuldig in het nieuws.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_76736638
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:52 schreef Gia het volgende:
Kan me voorstellen dat die moeder zichzelf onnodig verwijten gaat maken, maar wanneer is het dan niet te vroeg?
Dit had ook kunnen gebeuren als hij 9 was, of 10 of 11. Een ongeluk kun je niet voorkomen door je kinderen teveel te beschermen. Juist niet.
Dat is ook zo.

Ik heb ook een zoon van 8.
Ik zou hem nu van ze lang zal ze leven niet alleen naar school (of waarnaartoe ook) laten fietsen.

Maar wat je al zegt; mijn neefje was 14 toen hij van zijn fiets werd gereden (ook met dodelijke afloop). Dit kan altijd gebeuren...

Vreselijk....hoe dan ook
pi_76738077
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:50 schreef badboynova het volgende:
Hier een foto voor de mensen die bekend zijn met de plek des onheils,hierop is te zien dat de broeders aan de zijkant van de bus nog bezig zijn.
[ afbeelding ]
Echt verschrikkelijk. Je mag natuurlijk niet oordelen maar het ziet er nogal nalatig uit van de chauffeur
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76738171
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:38 schreef Gia het volgende:

[..]
De enige schuldige is de buschauffeur. Die heeft niet opgelet. Dode hoek of niet, je moet gewoon al eerder zien dat daar een kind fietst.
Heb je wel eens in een vrachtwagen of bus gereden? Al helt de hele bus over van de extra spiegels, je ziet gewoon niet alles, dat zal altijd het gevaar blijven. Mijn vader heeft me er van jongs af aan ingestampt dat ik niet, never, nooit naast een bus of een vrachtwagen moest fietsen, dat ik dan moest stoppen en desnoods op de stoep moest lopen of fietsen, want de chauffeur zou me niet of heel moeilijk zien.

Nu ken ik de verkeerssituatie niet in Papendrecht, maar jouw reactie vind ik wel heel kort door de bocht.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
pi_76738791
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoe slaapt dat nou? zo'n fietsenhok?
Ik weet niet wat voor tuin jullie hebben maar bij ons staat het fietsenhok niet helemaal achter in de tuin, veuls te ver lopen.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:17:03 #57
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_76738815
De chauffeur had wellicht beter moeten opletten. Maar een nog zo jong kind alleen die rotonde laten nemen, waar je duidelijk zélf goed moet opletten of je wel gezien wordt en of de auto's wel voor je gaan stoppen ???

Hier is ook zo'n rotonde vlak bij een middelbare school. Ik neem die altijd heel voorzichtig want je ziet vaak pas op het laatste moment dat er nog een fietser aan komt racen en moet dan abrupt in de ankers. En dan zit ik in een klein autotje met een bus is dat nog veel lastiger.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:11:56 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76741763
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:17 schreef deedeetee het volgende:
De chauffeur had wellicht beter moeten opletten. Maar een nog zo jong kind alleen die rotonde laten nemen, waar je duidelijk zélf goed moet opletten of je wel gezien wordt en of de auto's wel voor je gaan stoppen ???

Hier is ook zo'n rotonde vlak bij een middelbare school. Ik neem die altijd heel voorzichtig want je ziet vaak pas op het laatste moment dat er nog een fietser aan komt racen en moet dan abrupt in de ankers. En dan zit ik in een klein autotje met een bus is dat nog veel lastiger.
dan ben jij een heel slechte a-sociale chauffeur die misschien meer bezig is met de muziek die je luistert, of het telefoontje dat je pleegt of de gedachten ergens anders, dan met het overzicht op het verkeer. echt bizar dit verhaal. ga fucking leren anticiperen.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:14:10 #59
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76741907
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:12 schreef badboynova het volgende:
Via een kennis gehoord( weet niet als het waar is) de jongen mocht vandaag voor het eerst alleen zelf naar school gaan
Oh wat vreselijk. Ik krijg er buikpijn van...arme arme ouders.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_76742774
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dan ben jij een heel slechte a-sociale chauffeur die misschien meer bezig is met de muziek die je luistert, of het telefoontje dat je pleegt of de gedachten ergens anders, dan met het overzicht op het verkeer. echt bizar dit verhaal. ga fucking leren anticiperen.
Uiteraard weet ik niets van dit voorval maar als ik soms zie hoe mensen met hun bus of vrachtwagen binnen de bebouwde kom scheuren

Klagen over slecht zicht is een. Flink doorscheuren binnen de bebouwde kom een ander.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76750263
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:05 schreef nimarad het volgende:
Mijn vader heeft me er van jongs af aan ingestampt dat ik niet, never, nooit naast een bus of een vrachtwagen moest fietsen, dat ik dan moest stoppen en desnoods op de stoep moest lopen of fietsen, want de chauffeur zou me niet of heel moeilijk zien.
Ondanks dat mijn zoon nog niet alleen op straat fietst doe ik dat nu ook al.
Toen ik hem gisteren vertelde over dit ongeluk zei hij; wist die jongen dat dan niet?
Je kunt helaas niet alles voorkomen maar hier hamer ik ook steeds op.
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:14:33 #62
78780 deedeetee
pi_76751587
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Je bent niet goed snik.

De situatie ter plekke is gewoon erg lastig te overzien. Het is een kleine rotonde en als ik die rechtdoorgaand oversteek kan er vanuit de straat rechts, iemand de rotonde opvliegen en meteen vóór je auto langs komen.
Er staat een grote boom in die straat en tussen het fietspad en de rijweg een flinke heg. Een fietser die met hoge snelheid aankomt *kan * je dus verrassen. Soms staan de jongelui daar gewoon ff te wachten op een laatkomende vriend en dan besluiten ze opeens weg te rijden. Dus let ik daar juist extra goed op. En daarom ben ik dus volgens jou een aso chauffeur ?

Je schijnt niet te kunnen begrijpen dat mensen niet alles tegelijk kunnen overzien en zo kan er een ongeluk gebeuren. Juist als je alle kanten op kijkt dan kan het gebeuren dat je op het crusiale moment net de * andere * kant op kijkt.
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:20:03 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76751684
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 09:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je bent niet goed snik.

De situatie ter plekke is gewoon erg lastig te overzien. Het is een kleine rotonde en als ik die rechtdoorgaand oversteek kan er vanuit de straat rechts, iemand de rotonde opvliegen en meteen vóór je auto langs komen.
Er staat een grote boom in die straat en tussen het fietspad en de rijweg een flinke heg. Een fietser die met hoge snelheid aankomt *kan * je dus verrassen. Soms staan de jongelui daar gewoon ff te wachten op een laatkomende vriend en dan besluiten ze opeens weg te rijden. Dus let ik daar juist extra goed op. En daarom ben ik dus volgens jou een aso chauffeur ?

Je schijnt niet te kunnen begrijpen dat mensen niet alles tegelijk kunnen overzien en zo kan er een ongeluk gebeuren. Juist als je alle kanten op kijkt dan kan het gebeuren dat je op het crusiale moment net de * andere * kant op kijkt.
oh ok. dan neem ik mijn woorden terug
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:10:28 #64
3542 Gia
User under construction
pi_76754820
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 09:14 schreef deedeetee het volgende:
Om iemand dood te rijden, moet je toch behoorlijke snelheid hebben, lijkt me.
Op een onoverzichtelijke rotonde moet je zoveel vaart minderen dat je bij een eerste klap al meteen door te remmen stil kunt staan. 't Is niet echt een weg waar het nog glad is, dat de bus doorgegleden kan zijn, is ook niet op de foto's te zien. Dus, de bus heeft helemaal geen vaart geminderd, lijkt me.

Jij zegt zelf al dat het een onoverzichtelijke rotonde is en dat jij altijd extra goed oplet.
Deze chauffeur heeft dat duidelijk niet gedaan.
pi_76755088
Wat een waanzin, al die beschuldigingen. Er liggen 2 verschrikkelijke feiten: 1 het jongentje is dood en 2. de chauffeur moet hiermee leren leven. Waar hebben we het allemaal over?
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:20:10 #66
78780 deedeetee
pi_76755230
Ik ben er niet bij geweest, altijd lekker makkelijk om iemand zomaar te veroordelen. Misschien was er ergens anders op de rotonde iets gaande waar hij ook op moest letten. Weet ik veel.
Vind het ook op een domme fout lijken maar zou liever niet te hard en te gemakkelijk willen oordelen.
Die man heeft dat kind niet voor zijn lol doodgereden.
De ouders verdienen ook geen pluim om dit nog zeer jonge kind zomaar alleen over die drukke rotonde naar school te sturen. Je kunt ook meefietsen/lopen of desnoods met de auto.
Zet het kind dan niet vlak voor de school af maar verderop en zorg dat het zonder oversteken gewoon ff naar school kan wandelen.
Kost tijd en moeite maar dat moet je er maar voor over hebben.
pi_76758295
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Om iemand dood te rijden, moet je toch behoorlijke snelheid hebben, lijkt me.
Fout, ongelukken kunnen al dodelijk zijn bij 40 km per uur. En dat is een gewone personenauto, bussen komen wel wat harder aan (grotere massa enzo, als je dat wel snapt).

Jij wilt hier gewoon koste wat het kost iemand de schuld geven, terwijl dit hele gebeuren al jammerlijk genoeg is.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
pi_76758384
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:17 schreef erkie het volgende:
Wat een waanzin, al die beschuldigingen. Er liggen 2 verschrikkelijke feiten: 1 het jongentje is dood en 2. de chauffeur moet hiermee leren leven. Waar hebben we het allemaal over?
Idd.
Bah wat vreselijk..
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:37:38 #69
3542 Gia
User under construction
pi_76759789
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:52 schreef nimarad het volgende:

[..]

Fout, ongelukken kunnen al dodelijk zijn bij 40 km per uur. En dat is een gewone personenauto, bussen komen wel wat harder aan (grotere massa enzo, als je dat wel snapt).

Jij wilt hier gewoon koste wat het kost iemand de schuld geven, terwijl dit hele gebeuren al jammerlijk genoeg is.
Sorry, maar ik vind 40 KM per uur, voor een bus op een rotonde, behoorlijk snel. Dat is zo ongeveer de rotonde overscheuren. Ik rijd zelf met mijn peugeotje nog geen 30 op een rotonde, denk dat een bus over het algemeen nog langzamer rijdt.
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:45:02 #70
3542 Gia
User under construction
pi_76760097
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:20 schreef deedeetee het volgende:

De ouders verdienen ook geen pluim om dit nog zeer jonge kind zomaar alleen over die drukke rotonde naar school te sturen. Je kunt ook meefietsen/lopen of desnoods met de auto.

Kost tijd en moeite maar dat moet je er maar voor over hebben.
Nee, nee, nee, de ouders valt helemaal niks te verwijten. Het jong was 8. Mijn nichtje van 7, autistisch nog wel, fietst ook alleen rond in haar buurt en in oma's buurt. Gaat gewoon goed. Ze hoeft niet naar school te fietsen natuurlijk, omdat ze met een busje wordt weggebracht, maar ze fietst wel!
Waarschijnlijk zou jij nog hetzelfde praten als dit kind 9 was, of 10. De leeftijd doet er niet toe, 8 jaar is oud genoeg om een dergelijke route te kunnen fietsen. Het gaat om het kennen van de verkeersregels. Als dit kind al een jaarlang, wellicht langer, met zijn moeder naar school is gegaan, kent hij de verkeerssituatie daar echt wel zo goed, dat hij het ook alleen moet kunnen.

Je kunt kinderen ook teveel beschermen.

En ik geef het meteen toe, ik zat ook met angst en beven toen mijn zoontje, destijds net 12 jaar oud, voor het eerst met de bus naar school moest. Andere plaats, overstappen enz.... Maar na een week wist hij precies hoe het allemaal werkte, welke bussen allemaal bij zijn school stopten enz....

Loslaten is moeilijk, maar wel nodig. Maar als het dan fout gaat door een ongeluk, waaraan dit jongetje geen schuld heeft, moet je niet naar de ouders gaan wijzen, maar naar de veroorzaker van het ongeluk.
pi_76769918
omg daar rij ik zowat elke dag...

echt heel veel sterkte aan ouders, familie en vrienden/kennissen!
pi_76770414
Beetje jammer dat iedereen met z'n vingertje een schuldige wil aanwijzen.

Het is een zeer tragisch ongeluk, waar familie, chauffeur en getuigen nog lang verdriet van zullen hebben.
Vind het een beetje onsmakelijk dat de chauffeur voor van alles wordt uitgemaakt, terwijl mensen
het fijne van de situatie niet weten.
Find your prince, before you start kissing frogs
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:42:34 #73
3542 Gia
User under construction
pi_76770565
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:38 schreef Kings het volgende:
Beetje jammer dat iedereen met z'n vingertje een schuldige wil aanwijzen.

Het is een zeer tragisch ongeluk, waar familie, chauffeur en getuigen nog lang verdriet van zullen hebben.
Vind het een beetje onsmakelijk dat de chauffeur voor van alles wordt uitgemaakt, terwijl mensen
het fijne van de situatie niet weten.
Hij wordt niet voor vanalles uitgemaakt, maar is gewoon de enige schuldige. Bij een ongeluk is er in de meeste gevallen iemand fout. In dit geval de chauffeur. Het enige wat ik doe is opkomen voor de moeder die verweten wordt dat ze een te jong kind alleen naar school laat fietsen, alsof dát de oorzaak van het ongeluk is.
pi_76770648
Echt kansloos hoe sommigen bezig zijn met de schuldvraag.

Die buschauffeur zijn leven is waarschijnlijk ook kapot, en ik ken die rotonde al 20 jaar en je kan daar écht wel ineens vanuit een brandgangetje of zijstraatje of het trottoir de weg op schieten.

En aangezien er volgens mij nergens nieuwsberichten zijn over dat de bus te hard reed, of roekeloos ga ik gewoon uit van tragisch ongeluk.

En die ouders hebben geen schuld, een kind van 8 hoort gewoon buiten te kunnen fietsen, en zoals ik het nú hoor vind ik ook geen opzet en duidelijk nalaten in het spel mbt de chauffeur
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:59:48 #75
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_76771113
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:45 schreef Gia het volgende:
Loslaten is moeilijk, maar wel nodig. Maar als het dan fout gaat door een ongeluk, waaraan dit jongetje geen schuld heeft, moet je niet naar de ouders gaan wijzen, maar naar de veroorzaker van het ongeluk.
Met alle respect hoor, maar ik vind je nogal makkelijk oordelen. Via een map op Google-earth concludeer jij dat het de schuld van de buschauffeur is. En naar de veroorzaker van het ongeluk moet worden gekeken ja, maar als buitenstaander kun je hier niemand de schuld geven.
Misschien lette de chauffeur niet op, maar het kan ook zijn dat deze jongeman niet goed heeft opgelet om welke reden dan ook.

Het is in ieder geval triest dat dit gebeurd, ik wens de nabestaanden dan ook veel sterkte. En de buschauffeur ook, dit moet ook moeilijk zijn voor hem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')