Mijn stief zoontje zit op de zelfde school waar deze jongen ook zat, en ben net ook door de school ingelicht.quote:In Papendrecht is een 8-jarig jongetje om het leven gekomen. Hij fietste rond 8.30 uur op de Jan Steenlaan, toen hij ter hoogte van de Rembrandtlaan werd geschept door een touringcar die rechtsaf sloeg.
Volgens de politie heeft het jongetje waarschijnlijk in de dode hoek van de bus gereden. Het kind raakte door de klap ernstig gewond.
De inzet van personeel van de traumahelicopter mocht niet meer baten. Hij bezweek korte tijd later aan zijn verwondingen.
De politie heeft Slachtofferhulp ingeschakeld. Veel mensen waren in de ochtendspits getuige van het drama.
wat is toevallig de naam van dat kind?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:58 schreef badboynova het volgende:
[..]
Mijn stief zoontje zit op de zelfde school waar deze jongen ook zat, en ben net ook door de school ingelicht.
Waar dit ongeluk is gebeurd, is het in de ochtend en middag zeer druk met heel veel school gaande kinderen.
Ondanks dat dit één van de belangrijkste wegen in papendrecht is, word er weinig rekening gehouden met de veilligheid
tijdens en na school tijden.
er zijn daar verschillende scholen en een bso (buiten schoolse opvang) en net rond die tijd zijn er heel veel kinderen en ouders op die plek.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:00 schreef genakt het volgende:
Het gebeurt zo vaak dat iemand word doodgereden waar om is dit dan zo speciaal
niet dat het niet erg is natuurlijk
Ik denk dat het niet echt gepast is om de naam te posten van het kind, maar wat ik heb begrepen van de school leidingquote:wat is toevallig de naam van dat kind?
ik heb nog wat neefjes en nichtjes daar wonen
je had beter een foto van een dodehoekspiegel kunnen plaatsen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:05 schreef o.us het volgende:
Waren er trouwens geen schoolverkeersleiders aanwezig? Of hebben jullie die niet?
[ afbeelding ]
Daar wordt al jaren om gevraagd , maar zonder resultaat.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:05 schreef o.us het volgende:
Waren er trouwens geen schoolverkeersleiders aanwezig? Of hebben jullie die niet?
[ afbeelding ]
Papendrecht is echt een dorp, en voor een dorp zijn er zoveel plekken die gewoon gevaarlijk zijn voor fietser en voetgangers. Deze plekken zijn al meer dan 10 jaar bekend, maar ze doen er vrij weinig aan de gemeente.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:22 schreef Tahiti het volgende:
Jammer dat erin Nederland altijd eerst een dode moet vallen voordat de gemeente zo een rotkruising eens aanpakt.
Maar beter ook, want heb al zat mensen gesproken die het echt hebben zien gebeuren.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:07 schreef Multiply het volgende:
Pff ik woon op 50 meter van de rotonde. Heb er alleen niks van meegekregen. Misschien wel beter ook.
Hij zat op de Viermaster, daar zit me stief zoontje ook.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:31 schreef Multiply het volgende:
Op welke school zat het jongetje? Want mijn nichtje is pas begonnen met lesgeven op een school namelijk. Weet alleen zo niet even welke school, maar dat hoor ik vanmiddag nog.
Ik heb de plek op Googlemaps opgezocht en bekeken. Duidelijk een ernstige fout van de chauffeur. Fietsers hebben op die rotonde namelijk voorrang. En hij had beter moeten kijken, of eerder moeten kijken en inschatten.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:50 schreef badboynova het volgende:
Hier een foto voor de mensen die bekend zijn met de plek des onheils,hierop is te zien dat de broeders aan de zijkant van de bus nog bezig zijn.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:00 schreef genakt het volgende:
Het gebeurt zo vaak dat iemand word doodgereden waar om is dit dan zo speciaal
niet dat het niet erg is natuurlijk
Maar daar is hier toch helemaal geen sprake van. Het was geen kleuter en het had dus ook niks met slingeren te maken. De chauffeur heeft geen voorrang gegeven, omdat hij dacht dat er niks naast hem zat. Oftewel, hij heeft vantevoren niet gekeken wat er voor verkeer op de rotonde zit en waar die mogelijk naartoe moeten.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:04 schreef YazooW het volgende:
Elke ochtend als ik naar school fiets zie ik dus van die kleine kids hun vader/moeder achterna fietsen op die kleine fietsjes van hun waar nog net geen zijwieltjes meer aanzitten. Pa/ma heeft meestal nog een andere kleuter achter op de fiets zitten waar ze het zo druk mee hebben dat ze de andere kleuter die zelf fiets niet echt meer in de gaten kunnen houden. Die kids zie je dan ook alle kanten van de weg opschieten zonder te kijken, levensgevaarlijk. Heb al vaak zat "bijna-ongelukken" zien gebeuren, tsja, op een dag gaat het natuurlijk wel een keer fout. Sterkte aan de nabestaanden enzo...
Mijn god,quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:12 schreef badboynova het volgende:
Via een kennis gehoord( weet niet als het waar is) de jongen mocht vandaag voor het eerst alleen zelf naar school gaan
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:12 schreef badboynova het volgende:
Via een kennis gehoord( weet niet als het waar is) de jongen mocht vandaag voor het eerst alleen zelf naar school gaan
dat is de nachtmerrie va iedere ouderquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:56 schreef Greys het volgende:
Vreselijk zeg, het zal je kind maar zijn.
Ook een nachtmerrie voor de bestuurder van de touringcar
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:12 schreef badboynova het volgende:
Als je een kind van 8 jaar naar school brengt, krijg je als ouders commentaar dat het zo gevaarlijk is, al die auto's die af en aan rijden bij de school.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:54 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Onder het mom van daar worden ze zo zelfstandig van, en, je bent nu groot genoeg!
Je kunt het best zelf hoor. Ondertussen wetend dat het een gevaarlijke weg is.
Maar ja we zijn klootjesvolk en geen ministerfamilie, of koningsfamilie of een vipper..en met de auto naar school brengen is dan te decadent oid...
En dit overkomt je één keer en dat was het dan dus...
Dan sla je jezelf toch voor je kop....!!!!
![]()
OMG gruwelijk dit...het ergste dat een mens kan overkomen is dat.
Arm kind en ouders..
Damn ik reed pas nog op een fiets. Sterktequote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:41 schreef Thomas B. het volgende:
Damn ik reed pas nog bij die rotonde. Sterkte
Dat is helemaal sneu, wil je je kind het geluk gunnen om alleen te mogen fietsen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:12 schreef badboynova het volgende:
Natuurlijk is het moeders schuld niet, maar als je goed luisterd naar je moederhart weet je zelf wel het beste, wat goed is voor je kinderen, ook al wil een overheid daar wel eens anders over denken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je een kind van 8 jaar naar school brengt, krijg je als ouders commentaar dat het zo gevaarlijk is, al die auto's die af en aan rijden bij de school.
Een kind van 8 moet toch zelfstandig op de fiets naar school kunnen.
Het is absoluut niet moeders schuld en zeker niet die van het kind. De enige schuldige is de buschauffeur. Die heeft niet opgelet. Dode hoek of niet, je moet gewoon al eerder zien dat daar een kind fietst.
Een schoolverkeersleider is geen oplossen tegen dode hoeken. Je kan moeilijk op elke hoek een verkeerregelaar neer zetten in afwachting van een bus.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:05 schreef o.us het volgende:
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat deze moeder hier goed over heeft nagedacht. Zij achtte haar kind capabel genoeg om zelf naar school te fietsen. Het kind heeft dan ook helemaal niks fout gedaan. Had daar een volwassene gefietst, dan had het ook fout kunnen gaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:01 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Natuurlijk is het moeders schuld niet, maar als je goed luisterd naar je moederhart weet je zelf wel het beste, wat goed is voor je kinderen, ook al wil een overheid daar wel eens anders over denken.
Dus, omdat er chauffeurs zijn die ze niet op een bus moeten laten rijden, mag een kind nooit alleen naar school?quote:Ik bedoel als moeder zijnde gvd vergeef je het jezelf toch nooit meer dat ze hem net vandaag toevallig alleen naar school liet gaan toch?
Sorry, maar dan ga je echt pamperen! Een kind dat oud genoeg is om deel te nemen aan 't verkeer, moet gewoon naar school kunnen gaan. Ze spelen na school toch ook buiten, ook dan gebeuren er ongelukken. Mag een kind dan niet meer voetballen, niet meer fietsen, niet meer naar een sportclub lopen? Altijd maar alles veilig met de auto van mams of met een schoolbus?quote:Vreselijk gewoon.
Btw in Amerika heb je schoolbussen die kinderen gewoon thuis ophalen lijkt me ook een veiligere optie dan al die drukte op de weg omzeilen als kind zijnde.
En daarbij zou ik kinderen later naar school laten gaan, *regering* omdat ze dan net de spits voorbij zijn en het minder druk is op de weg.
Ik zat op de Viermasterquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:42 schreef MMUFC het volgende:
Schrok wel even toen ik het las! Heb een neefje van ongeveer die leeftijd in Papendrecht wonen.. Maar wist al vrij snel dat die het niet kon zijn.. Die heeft zijn elleboog gebroken.. dus die zal waarschijnlijk niet alleen mogen fietsen nu..
Heb zelf overigens op de school naast(en "grote rivaal") van de Viermaster gezeten..
Sterkte voor de ouders!
Maar wat het extra erg maakt voor de ouders is dat het de eerste dag was dat hij alleen naar school mocht! Ondanks dat het mogelijk niet zijn schuld is.. ga je toch jezelf verwijten dat het misschien toch te vroeg was...
De pwa was beterquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:45 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zat op de Viermaster![]()
Toen nog oude gebouw.
Maar echt vreselijk zeg![]()
Die bus zat dus ook nog es vol met schoolkinderen die dat hebben gezien?
Kan me voorstellen dat die moeder zichzelf onnodig verwijten gaat maken, maar wanneer is het dan niet te vroeg?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:42 schreef MMUFC het volgende:
Sterkte voor de ouders!
Maar wat het extra erg maakt voor de ouders is dat het de eerste dag was dat hij alleen naar school mocht! Ondanks dat het mogelijk niet zijn schuld is.. ga je toch jezelf verwijten dat het misschien toch te vroeg was...
Ik zie het als tragisch ongeluk, wellicht had die chauffeur de situatie beetje kunnen overzien, maar aan de andere kant kan het kind ook net de rotonde opgekomen zijn, en als je vanaf de Jan Steenlaan komt of bij de straatjes naast/achter de Opel Centrale over dat terrein fietst schiet je ook zo de rotonde op.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat die moeder zichzelf onnodig verwijten gaat maken, maar wanneer is het dan niet te vroeg?
Dit had ook kunnen gebeuren als hij 9 was, of 10 of 11. Een ongeluk kun je niet voorkomen door je kinderen teveel te beschermen. Juist niet.
Wat ik opmaak uit het verhaal in de OP, de foto's en de verkeersituatie ter plekke, zaten op het moment van de aanrijding zowel de fietser als de bus op de rotonde. De bus moest de rotonde verlaten en zag het kind niet, dus draaide af. Duidelijk fout dus van die chauffeur, zeker niet van het kind.
En dode hoek of niet, dat kind kwam van rechts de rotonde op. De chauffeur had al eerder moeten kijken hoe de situatie was. Zijn fout.
Juist als dat kind net de rotonde opkwam, had de chauffeur hem moeten zien. Op het moment dat de chauffeur een afslag eerder de rotonde opkomt, kijkt hij die Jan Steenlaan voor zich in, nog voor hij de bocht maakt. Hij kan daar dus dat kind zien fietsen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:54 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zie het als tragisch ongeluk, wellicht had die chauffeur de situatie beetje kunnen overzien, maar aan de andere kant kan het kind ook net de rotonde opgekomen zijn, en als je vanaf de Jan Steenlaan komt of bij de straatjes naast/achter de Opel Centrale over dat terrein fietst schiet je ook zo de rotonde op.
hoe slaapt dat nou? zo'n fietsenhok?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:31 schreef Paaskonijn het volgende:
Als ik mijn broertje van 8 zie zou ik die trouwens ook echt nooit alleen naar school laten fietsen hoor. Gelukkig hoeft dat ook niet want we wonen tegen de school aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |