abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:03:02 #126
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_76727028
Balkenende sprak van "een leermoment".

Het lijkt verdorie Marco van Basten wel. "Ja, dat WK, dat was een leermoment. Het gaat om het EK."

Vergelijk: "Ja, die oorlog in Irak. Daar is iets mis gegaan. Maar ik heb ervan geleerd, dat was nuttig in het AOW debat."

Het ging om oorlog ja! "Leermoment." Hij moet zich kapot schamen dat hij dit durft te zeggen.

edit: sorry, het CDA als partij zegt dit.
Balkenende is dus blij dat is aangetoond dat er geen commando's in Irak hebben rondgelopen. Nee, dat had er nog eens bij moeten komen.
Ook briljant: "Ja, dat vind ik niet. We hebben ze wel goed geïnformeerd." Hahaha
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_76727059
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed stuk. En wij westerlingen blijven ons maar afvragen waarom men zo'n hekel aan ons heeft in het M-O
Hekel aan ons? Welnee.
quote:
maartenP schreef op 12-01-2010 16:56
Er leven rond de 40.000 Irakezen in Nederland. Meeste van hen zijn in de jaren '90 naar Nederland gekomen. Veel van hen zijn goed geïntegreerd en hoger opgeleid dan de gemiddelde Nederlander. Die mensen vluchtten van Saddam's tirannie. Dat waren de echte vluchtelingen.

Wat iemand eerder zei: veel van de nieuwe vluchtelingen (post-2003) zijn inderdaad leden van Saddam's criminele fascistische Baath-partij die vluchten uit Irak voordat ze worden berecht voor hun misdaden tegen de menselijkheid.

Zoals mijn Iraakse vriend al meerdere malen heeft aangegeven: het Iraakse volk bestaat uit verschillende bevolkingsgroepen (Arabische soennieten, Arabische sjiieten, Koerdische soennieten, Koerdische sjiieten, soennitische en sjiitische Turkmenen, verschillende groepen christenen etc.)

Het is niet verstandig om te concluderen dat al die mensen Nederland haten omdat Nederland heeft meegedaan met de Irak-oorlog. Vele Irakezen zijn juist blij dat we hen hebben verlost van de criminele massamoordenaar Saddam. Dat de Arabische soennieten niet blij zijn en ons haten: dat is niet zo raar aangezien zij degenen waren die van Saddam's barbaarse regime profiteerden terwijl deze Arabische soennieten maar 15% van de Irakezen uitmaken.

De Iraakse bevolkingsgroepen die er echt toe doen, de Arabische sjiieten en Koerdische soennieten en sjiieten zijn samen goed voor 75%-80% van de bevolking, en de meesten van hen zijn ons dankbaar dat we hen hebben bevrijd, en ze zien Saddam en zijn criminele partij juist als de echte bezetters van hun land.

Verder wil ik nog aangeven dat Irak over veel, heel veel olie beschikt. Dat land zal de komende decennia honderden miljarden dollars verdienen aan olie-export. Als er één land is waar we zeker zaken moeten doen dan is het Irak wel, aangezien we ervan verzekerd zijn dat ze in staat zijn om alles wat wij in dat land investeren, terug te betalen.

Irak zit niet op ons geld te wachten: ze hebben geld zat. Waar Irak en de Irakezen wel op zitten te wachten is opvang voor de miljoenen vluchtelingen en voor alle kinderen die wees zijn geworden en vrouwen die zonder man en inkomsten verder moeten. Die mensen moeten wij zoveel mogelijk helpen.

Nu moet je niet denken dat miljoenen Irakezen richting het Westen zullen komen: neen, de meeste van hen worden in de regio opgevangen. Zo zijn er inmiddels al miljoenen opgevangen in Syrië, Jordanië en Iran. Dat laatste land is ontvangt trouwens zowel honderdduizenden vluchtelingen uit Irak als uit Afghanistan en zie je hen zeuren terwijl sommigen van ons al janken als er duizend vluchtelingen in Nederland opgevangen moeten worden.

Het is dan ook schandalig dat Iraakse vluchtelingen die in Nederland verblijven worden teruggestuurd naar Irak omdat dat land zogenaamd veilig is.
pi_76727155
Balkenende is een prutser.
Maargoed, we hebben het nu over politieke steun in de begin dagen van de oorlog. We zijn weer zo arrogant om te denken dat we uberhaupt een aandeel hebben in die oorlog.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:06:41 #129
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_76727196
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:05 schreef beefcake het volgende:
Balkenende is een prutser.
Maargoed, we hebben het nu over politieke steun in de begin dagen van de oorlog. We zijn weer zo arrogant om te denken dat we uberhaupt een aandeel hebben in die oorlog.
Het is een principe kwestie. We hadden naast de Fransen moet staan met onze middelvinger richting de VS en Engeland.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_76727780
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:01 schreef attila_de_hun het volgende:
(echt een raadsel waarom just die partij altijd de grootste is)
Is het nou echt zo moeilijk om te bedenken dat vele Nederlanders gewoon achter de inval in Irak stonden? Met of zonder Nederlandse troepen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:21:05 #131
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_76727791
Balkenende vond zeker dat dat magere CIA rapport voldoende aanleiding was om politieke steun te verlenen. Achteraf heet het ook steeds: Saddam was slecht, wou jij dan soms dat hij was blijven zitten?

Feit blijft, dat Amerika van tijd tot tijd een oorlog nodig heeft: om de machine niet te laten verroesten, om spierballen te tonen, om het defensiebudget te rechtvaardigen etc. Balkenende heeft nog nooit direct antwoord op een vraag gegeven of ooit iets toegegeven. Dat deze kleurloze smaakloze man al zo lang zijn gang kan gaan, is toch wel reden nummer 1 om de grondwet ingrijpend te wijzigen.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:27:04 #132
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76728054
Balkie:
quote:
Hij benadrukte dat het toenmalige kabinet „zuiver en integer” de afweging heeft gemaakt dat een nieuwe VN-resolutie voor militair ingrijpen wenselijk was geweest, maar niet juridisch noodzakelijk.
Wat knap dan.

Dus VN resoluties die niet worden nageleefd geven ieder land het recht naar eigen inzicht en zonder VN mandaat andere soevereine staten aan te vallen. Dat is juridisch gezien in orde

Wat een aparte uitleg van het internationaal recht.

Misselijk kwezeltje.

Dansen op je graf zal ik ooit. Erewoord.

(Geen bedreiging, ik ga er vanuit dat hij eerder sterft dan ik omdat hij ouder is)
Intelligent, but fucked up.
pi_76728244
Uiteindelijk gebeurt er helemaal niets mee.

Niets.

Nederland hè. Sletje van de VS.
pi_76728292
Och het is altijd Irak weer he Ik ben zelf Irakees en christelijk opgevoed maar was hier al in 1996 naartoe verhuist i.v.m. mijn vader en zijn hartziekte. Natuurlijk was ik woedend op Amerika toen ze de oorlog begonnen in 2003, maar ik was ook kwaad op Saddam Hoesein maar ja toen was ik ook maar een klein jongentje van 10 Kreeg thuis te horen: Bush dit Bush dat slecht mens massamoordenaar. Op school kreeg ik een video voor me: Saddam hoessein was een massamoordenaar en een extremist blablabla beiden waren slecht in mijn ogen. Maar dat Nederland meehielp? Had ik niet verwacht... overigens kreeg ik de video op de basisschool te zien Als ik er nu over nadenk zit ik wel te denken waarom ze dat aan ons lieten zien op zo'n jonge leeftijd?:')
0.o
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:33:06 #135
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76728293
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:31 schreef Chooselife het volgende:
Uiteindelijk gebeurt er helemaal niets mee.
Nope.

Schijt aan de maatschappij +5
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:36:37 #136
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_76728426
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:38:16 #137
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76728496
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Pavlov-reactie Wilders / PVV:

http://www.telegraaf.nl/b(...)tappen__.html?p=11,1
Iedereen opstappen, alle moslims incluis idd.

Altijd weer verhelderend
pi_76729783
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Pavlov-reactie Wilders / PVV:

http://www.telegraaf.nl/b(...)tappen__.html?p=11,1
Hij is bang dat zijn peilingen instorten
pi_76729955
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:26 schreef Reuzelbek het volgende:
Ze zouden Balkenende moeten ontslaan en De Hoop Scheffer op moeten pakken en berechten
En waarom precies?
pi_76730030
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:33 schreef Goldensun21 het volgende:
was hier al in 1996 naartoe verhuist i.v.m. mijn vader en zijn hartziekte. Natuurlijk was ik woedend op Amerika toen ze de oorlog begonnen in 2003
Dus alleen om zijn hartziekte zijn jullie naar Nederland verhuisd?
Verder was Saddam wel goed en niet de reden voor jullie verhuizing?
quote:
Kreeg thuis te horen: Bush dit Bush dat slecht mens massamoordenaar. Op school kreeg ik een video voor me: Saddam hoessein was een massamoordenaar en een extremist blablabla beiden waren slecht in mijn ogen.
Dat Saddam een massamoordenaar was is natuurlijk geen blablabla maar een feit.
En Saddam was vele malen slechter dan Bush, daar is geen twijfel over mogelijk.
quote:
Maar dat Nederland meehielp? Had ik niet verwacht... overigens kreeg ik de video op de basisschool te zien Als ik er nu over nadenk zit ik wel te denken waarom ze dat aan ons lieten zien op zo'n jonge leeftijd?:')
Of Nederland nou zou meehelpen of niet, de Amerikanen zouden samen met de Britten Irak toch wel zijn binnengevallen. De VS kon Nederland en andere (kleine) landen goed gebruiken om aan de rest van de wereld aan te tonen dat de oorlog door een zo groot mogelijke coalitie werd gesteund en legitiem was. Nederland deed uiteindelijk toch mee met de oorlog om zijn eigen belangen veilig te stellen, en Nederlandse soldaten zijn geliefder dan die van de VS dus het was alleen maar goed dat ze een tijdje actief zijn geweest in het zuiden van Irak.
pi_76730075
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Iedereen opstappen, alle moslims incluis idd.

Altijd weer verhelderend
Niet iedereen moet opstappen maar Balkenende. En hij rept met geen woord over de moslims.

Wilders is ook een van de weinigen die de Nederlandse troepen uit Afghanistan wil terughalen (en inzetten in Gouda) wat trouwens totaal niet past in het plaatje dat hij tegen de radicale islam wil strijden (radicaler dan de Taliban zul je niet gauw vinden). Wilders is dus linkser dan je zou denken.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:22:50 #142
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76730193
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:19 schreef Irakees het volgende:

[..]

Niet iedereen moet opstappen maar Balkenende. En hij rept met geen woord over de moslims.
No shit sherlock!

Maar als ie dat nou wél had gezegd en daar een soundbite van had laten maken dan had ie de rest van z'n politieke carriere thuis kunnen blijven.
pi_76731362
Damn, Pieter Jan Hagens daarnet

Balkenende zei écht niks
pi_76731684
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:17 schreef Irakees het volgende:

[..]

Dus alleen om zijn hartziekte zijn jullie naar Nederland verhuisd?
Verder was Saddam wel goed en niet de reden voor jullie verhuizing?
[..]

Dat Saddam een massamoordenaar was is natuurlijk geen blablabla maar een feit.
En Saddam was vele malen slechter dan Bush, daar is geen twijfel over mogelijk.
[..]

Of Nederland nou zou meehelpen of niet, de Amerikanen zouden samen met de Britten Irak toch wel zijn binnengevallen. De VS kon Nederland en andere (kleine) landen goed gebruiken om aan de rest van de wereld aan te tonen dat de oorlog door een zo groot mogelijke coalitie werd gesteund en legitiem was. Nederland deed uiteindelijk toch mee met de oorlog om zijn eigen belangen veilig te stellen, en Nederlandse soldaten zijn geliefder dan die van de VS dus het was alleen maar goed dat ze een tijdje actief zijn geweest in het zuiden van Irak.
Ik zeg ook niet dat Saddam hoesein niet slecht was. Lees: In mijn ogen zijn ze beiden slecht.

Daarbij kan ik het best begrijpen dat Nederland er bij probeerde te horen om zichzelf veilig te stellen, waarom moet je me gelijk afkraken? Helemaal als mede Irakees? o.0
0.o
pi_76732499
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:50 schreef Rookert het volgende:
Damn, Pieter Jan Hagens daarnet

Balkenende zei écht niks
ja inderdaad en de hele tijd de vraag opnieuw en duidelijker formuleren en nog een "politiek correct" antwoord geven ( lees ergens anders over beginnen)
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:14:15 #146
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76732530
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:57 schreef Goldensun21 het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat Saddam hoesein niet slecht was. Lees: In mijn ogen zijn ze beiden slecht.

Daarbij kan ik het best begrijpen dat Nederland er bij probeerde te horen om zichzelf veilig te stellen, waarom moet je me gelijk afkraken? Helemaal als mede Irakees? o.0
De premier van Wit Rusland of Mugabe is zeker zo erg, maar die maak je toch ook niet dood??

O die hebben geen aardolie
pi_76732669
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:14 schreef Deprater het volgende:

[..]

De premier van Wit Rusland of Mugabe is zeker zo erg, maar die maak je toch ook niet dood??

O die hebben geen aardolie
Wij maken hem niet dood nee Een of andere extremist zal dat op den duur wel doen.
0.o
pi_76733272
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:13 schreef SilverBrooke het volgende:

[..]

ja inderdaad en de hele tijd de vraag opnieuw en duidelijker formuleren en nog een "politiek correct" antwoord geven ( lees ergens anders over beginnen)
Ja, dodelijk vermoeiend
  † In Memoriam † dinsdag 12 januari 2010 @ 19:31:15 #149
137949 Disana
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:44:32 #150
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_76734099
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:31 schreef Disana het volgende:
Oh, knallende ruzie.
Oh, wat gebeurde er dan?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')