Natuurlijk mag jij je mening daarover geven, je mag er van vinden wat jij wilt en je mag er van zeggen wat je wilt, zolang je maar inhoudelijk blijft. Op het moment dat je verbaal geweld gaat gebruiken of anderen oproept tot geweld jegens degene die de mening uit dan ligt het natuurlijk wel anders. Je moet er natuulijk wel rekening mee houden dat anderen ook recht hebben op hun mening, en dat dat vaak heel subjectief is. Als men bijvoorbeeld in een streng islamitisch land als Jemen besluit dat homosexualiteit strafbaar is, wie zijn wij dan om dat te veroordelen? Jemenieten hebben net zo goed recht op hun vrijheid hun eigen wetten te maken als wij.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een onzin dat hier geen inhoudelijke discussie is geweest. En overigens, hoe wil je bijvoorbeeld een abject regime omver werpen als je de mening van de machthebbers niet mag veroordelen of niet mag roepen dat het abject is?

De uitspraken van de paus liggen in dezelfde lijn als het Islam-standpunt over homoseksualiteit.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:22 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
We hebben het niet over Moslims.

lekker tolerant ben je...iemand dood wensen omdat íe een andere mening heeft. De volgende stap is zeker boeken verbranden die je niet bevallen?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Mijn vlag zal niet uit gaan maar verder ben ik het met Koos eens.

Je hebt tot nu toe al laten blijken dat je een zeer ongeïnformeerd persoon bent, maar ik zal je een uitdaging geven: Noem één voorbeeld van een overwegend Katholiek land dat homo's vervolgd.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:25 schreef Frederic het volgende:
[..]
De uitspraken van de paus liggen in dezelfde lijn als het Islam-standpunt over homoseksualiteit.
Ze demoniseren waardoor geweld op homo's regechtvaardigd wordt. Exact hetzelfde, enkel doet de paus het wat verbloemder, wat achterbakser. In feite dus nog stukken erger en laffer dan de Islam, die het openlijk durft te zeggen.

Niemand wordt doodgewenst. Het enige wat ik stelde was dat ik er niet rouwig om zou zijn indien de paus komt te overlijden.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:26 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
lekker tolerant ben je...iemand dood wensen omdat íe een andere mening heeft. De volgende stap is zeker boeken verbranden die je niet bevallen?

Lees je eigen zin nog eens, kom op zeg. Toon dan ook de ballen om niet terug te krabbelen als iemand je er op aanspreekt.quote:

Waar staat dat dan?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:13 schreef JohnLocke het volgende:
Lees dan ook het hele bericht klapjosti, de Paus sprak zich uitdrukkelijk uit TEGEN homovervolging.

Gelieve wat meer op de bal ipv de man te spelen. Zal dat lukken?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:26 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Je hebt tot nu toe al laten blijken dat je een zeer ongeïnformeerd persoon bent, maar ik zal je een uitdaging geven: Noem één voorbeeld van een overwegend Katholiek land dat homo's vervolgd.

Nogmaals, wat versta jij onder gelijkwaardig? Spanje, België en Portugal kennen toch ook homohuwelijk? Is dat nog niet gelijk genoeg? Nederland en Canada zou je ook nog Katholiek kunnen noemen aangezien Katholieken de grootste religieuze groep zijn in die landen. Nou, dan zijn al 5 van de 8 landen ter wereld die homohuwelijk doen Katholiek.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:01 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wil je beweren dat ze gelijk behandeld worden?
Tussen met de dood vervolgd worden en gelijkwaardig behandeld worden zit een wereld van verschil en ik ken geen enkel RK land waarbij ze gelijkwaardig behandeld worden.

Ik vind dit een metadiscussie. Wij spreken ons uit over de uitspraak van de paus dat het homohuwelijk een aanval op de schepping is. Hoe we ons uitspreken is aan ons en over het algemeen zie ik hier inhoudelijke en diep gevoelde reacties. Daar is niets mis mee.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:23 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Natuurlijk mag jij je mening daarover geven, je mag er van vinden wat jij wilt en je mag er van zeggen wat je wilt, zolang je maar inhoudelijk blijft. Op het moment dat je verbaal geweld gaat gebruiken of anderen oproept tot geweld jegens degene die de mening uit dan ligt het natuurlijk wel anders. Je moet er natuulijk wel rekening mee houden dat anderen ook recht hebben op hun mening, en dat dat vaak heel subjectief is. Als men bijvoorbeeld in een streng islamitisch land als Jemen besluit dat homosexualiteit strafbaar is, wie zijn wij dan om dat te veroordelen? Jemenieten hebben net zo goed recht op hun vrijheid hun eigen wetten te maken als wij.

Neen. Ik wens niemand dood. Nogmaals; ik zal er geen traan om laten en ergens zelfs blij om zijn, maar dat vind ik niet hetzelfde als doodwensen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:29 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Lees je eigen zin nog eens, kom op zeg. Toon dan ook de ballen om niet terug te krabbelen als iemand je er op aanspreekt.

Misschien moet jij dan proberen eerst de toon van je posts wat aan te passen, of verwacht je echt dat je zo normale discussie krijgt.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:32 schreef Frederic het volgende:
[..]
Gelieve wat meer op de bal ipv de man te spelen. Zal dat lukken?
Wat zeur je dan?quote:Ontopic: Het feit dat "katholieke" landen (voor zover die nog bestaan) geen homo's executeren heeft NIKS met het katholicisme te maken, maar wel met de duidelijke scheiding tussen kerk en staat die in deze landen bestaat. In moslimlanden is dit niet of veel minder het geval.
In het westen (en zeker West-Europa) heeft de staat het voor het zeggen, niet één of andere religie. Vandaar dus dat "katholieke" landen geen homo's vervolgen. Verdienste van het katholicisme zelf: 0.

Iedereen met een beetje verstand zal dat nuance-verschil toch echt niet voldoende vinden, maar goed dat je het nog eens herhaald, dan weet iedereen wat voor persoon jij bent.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neen. Ik wens niemand dood. Nogmaals; ik zal er geen traan om laten en ergens zelfs blij om zijn, maar dat vind ik niet hetzelfde als doodwensen.

Stel je niet zo aan johquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:26 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
lekker tolerant ben je...iemand dood wensen omdat íe een andere mening heeft. De volgende stap is zeker boeken verbranden die je niet bevallen?

En het was niet de Paus zelf die het zei, maar een 'mindere' Kardinaal.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:34 schreef JohnLocke het volgende:
Excuus, dat was uit een eerder bericht.

Prima. Zielig, verongelijkt figuur die je er bentquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:37 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje verstand zal dat nuance-verschil toch echt niet voldoende vinden, maar goed dat je het nog eens herhaald, dan weet iedereen wat voor persoon jij bent.
 Heb ik je held beledigd? Als dat zo is dan zou ik dat sprookjesboek van je nog maar eens goed doorlezen.
 Heb ik je held beledigd? Als dat zo is dan zou ik dat sprookjesboek van je nog maar eens goed doorlezen. 

Ik ben niet gelovig. Maar het is goed met jou, ik negeer je voortaan liever.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Prima. Zielig, verongelijkt figuur die je er bentHeb ik je held beledigd? Als dat zo is dan zou ik dat sprookjesboek van je nog maar eens goed doorlezen.
Iets met de andere wang enzo.

Je hebt alleen een probleem met homos?quote:

De waarheid kwetst?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:35 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Misschien moet jij dan proberen eerst de toon van je posts wat aan te passen, of verwacht je echt dat je zo normale discussie krijgt.
Als je achterlijke dingen roept zul je commentaar krijgen, helemaal als je het met volle overtuiging blijft doen.
[..]
Het is niet omdat de Westerse staten zich hebben gewapend tegen religies en hun soms achterlijke standpunten, dat daarom ook alle bùrgers dit hebben gedaan.quote:Wat zeur je dan?

Je doet je best maar.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:40 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik ben niet gelovig. Maar het is goed met jou, ik negeer je voortaan liever.

Nee, op welke posts baseer je dat? Ik heb niks tegen homo's. Tsja, ik vind het idee een beetje smerig, maar aan de andere kant heeft het ook wel wat grappigs.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt alleen een probleem met homos?

Super. Meneer "heeft niks tegen homo's"... maaaaaaar ze zijn wel smerig en om te lachen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:46 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Nee, op welke posts baseer je dat? Ik heb niks tegen homo's. Tsja, ik vind het een beetje smerig, maar aan de andere kant heeft het ook wel wat grappigs.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |