abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76693213
wat mij zo verbaast is dat iedereen het christendom als het oorspronkelijke geloof in deze streken ziet. dat is het niet eens. niet jezus maar allerlei vormen van yggdrasil
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76693288
uiteraard kan je miereneuken over keltisch of germaans. maar da's dan lood om oud ijzer
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 11 januari 2010 @ 20:27:44 #78
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76693483
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:19 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Wil je nu zeggen dat ik het met Annet Bleich eens ben? Dat gebeurt niet vaak
Omdat we een schappelijke discussie hebben, heb ik even de moeite genomen voor je te googlen.
zie hier bijvoorbeeld.
Zo zie je maar dat je grootste tegenstanders soms ook niet van rede gespeend zijn
Here we are now, entertain us.
pi_76693621
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:23 schreef simmu het volgende:
wat mij zo verbaast is dat iedereen het christendom als het oorspronkelijke geloof in deze streken ziet. dat is het niet eens. niet jezus maar allerlei vormen van yggdrasil
Oorspronkelijk is natuurlijk relatief. Oorspronkelijk was Nederland er helemaal niet.

Maar goed, het gristendom heeft van alle grote religies wel de meeste sporen in West-Europa achtergelaten.

Net als de islam in Soedan waar animisme veel ouder is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 11 januari 2010 @ 20:33:13 #80
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76693779
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oorspronkelijk is natuurlijk relatief. Oorspronkelijk was Nederland er helemaal niet.

Maar goed, het gristendom heeft van alle grote religies wel de meeste sporen in West-Europa achtergelaten.

Net als de islam in Soedan waar animisme veel ouder is.
Het gaat bandeloos off topic, maar als discussie is er niets mis mee. Net als in de rest van Afrika is animisme vervlochten met de Islam in plaats van geusurpeerd. Geldt in feite natuurlijk ook voor West-Europa waar we bij een kerstboom aan Christus moeten denken met een dikke buik.
pi_76693900
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:33 schreef voyeur het volgende:

[..]

Het gaat bandeloos off topic, maar als discussie is er niets mis mee. Net als in de rest van Afrika is animisme vervlochten met de Islam in plaats van geusurpeerd. Geldt in feite natuurlijk ook voor West-Europa waar we bij een kerstboom aan Christus moeten denken met een dikke buik.
Dat zijn vooral uiterlijkheden natuurlijk. Je hebt cultuur op het niveau van kleding, muziek, eten, symboliek enzo en je hebt cultuur in de vorm van waarden en filosofie.

Anders kan je ook stellen dat we islamitisch zijn door het halalvlees en de vele kebabtenten.

De ideeen zijn echter -gelukkig- nog niet wijdverbreid over Europa.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_76697536
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:27 schreef voyeur het volgende:

[..]

Omdat we een schappelijke discussie hebben, heb ik even de moeite genomen voor je te googlen.
zie hier bijvoorbeeld.
Zo zie je maar dat je grootste tegenstanders soms ook niet van rede gespeend zijn
Dank je. Dit stuk combineert heel mooi twee argumenten die ik in dit topic heb aangedragen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_76697813
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zijn vooral uiterlijkheden natuurlijk. Je hebt cultuur op het niveau van kleding, muziek, eten, symboliek enzo en je hebt cultuur in de vorm van waarden en filosofie.

Anders kan je ook stellen dat we islamitisch zijn door het halalvlees en de vele kebabtenten.

Cultuur is niet iets statisch. De geschiedenis leert dat de meest succesvolle beschavingen juist in staat waren om de positieve elementen van andermans cultuur over te nemen. Ik heb in dat kader met veel plezier het boek "Day of Empire" van Amy Chua gelezen. Zij betoogt dat tolerantie de sleutel is (zij het niet de enige) voor het ultieme succes van een beschaving en ook dat verval en intolerantie hand in hand gaan.
bron
  maandag 11 januari 2010 @ 22:46:34 #84
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76701349
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:42 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dank je. Dit stuk combineert heel mooi twee argumenten die ik in dit topic heb aangedragen.
Yiip, ik lees wel hoor en respecteer ook mensen met andere meningen dan de mijne.
  maandag 11 januari 2010 @ 22:51:20 #85
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76701624
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Met je eerste definitie zouden we de Amerikaanse cultuur overgenomen hebben, maar toch is er wel iets eigens aan Europa.

Dat je van slachtwijzes Joods dan wel Islamitisch word lijkt me stug. De meeste mensen hebben geen idee waar het vlees vandaan komt. En kebab is gewoon een rottend stuk draaiend vlees. Als ik moet kiezen tussen McDonalds en een kebab tent kies ik voor pek.
  maandag 11 januari 2010 @ 22:53:28 #86
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76701731
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:46 schreef voyeur het volgende:

[..]

Yiip, ik lees wel hoor en respecteer ook mensen met andere meningen dan de mijne.
Vandaar die pen in de neus bij je avatar?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_76702043
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:53 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Vandaar die pen in de neus bij je avatar?
die heb ik erin gesoept
bron
  maandag 11 januari 2010 @ 23:07:11 #88
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76702477
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:58 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

die heb ik erin gesoept

Ik vind 'm hilarisch

Nog een leuke vergelijking overigens:

maandag 11 januari 2010 @ 23:40:43 #89
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76704264
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:07 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik vind 'm hilarisch

Nog een leuke vergelijking overigens:

[ afbeelding ]

Met mijn instemming hoor en het is Mozart met een dirigeerstokje. Een man die op zijn eigen guillotine terecht komt zou ik niet als avatar kiezen
pi_76711611
Ze spreken zichzelf wel weer erg tegen. In Europa moet het kunnen door de grap die multiculturele samenleving heet, maar in Israel is het eigenlijk gewoon verboden en nemen ze ineens gebieden van andere volkeren in beslag. Ook al beweren ze dat anders. Maar goed, we kunnen niet alles hier maar toelaten in Europa, want dat is zelfmoord.

Altijd weer grappig dat in Europa de Zionistische-Joodse mensen voor de moslims opkomen, maar als het eenmaal in het midden-oosten is, dan zijn ze ZO blij met ons. In beide delen van de wereld proberen ze het één en ander te ontwrichten. Dat is wel overduidelijk als het zijn kan.
pi_76711820
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:06 schreef Regal het volgende:
Ze spreken zichzelf wel weer erg tegen. In Europa moet het kunnen door de grap die multiculturele samenleving heet, maar in Israel is het eigenlijk gewoon verboden en nemen ze ineens gebieden van andere volkeren in beslag. Ook al beweren ze dat anders. Maar goed, we kunnen niet alles hier maar toelaten in Europa, want dat is zelfmoord.

Altijd weer grappig dat in Europa de Zionistische-Joodse mensen voor de moslims opkomen, maar als het eenmaal in het midden-oosten is, dan zijn ze ZO blij met ons. In beide delen van de wereld proberen ze het één en ander te ontwrichten. Dat is wel overduidelijk als het zijn kan.
Ik heb een beetje moeite om je bijdrage te volgen. Is het je opgevallen dat het om een onderzoek in Israël gaat en niet om een onderzoek onder Joden in Europa?
bron
pi_76711891
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:15 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik heb een beetje moeite om je bijdrage te volgen. Is het je opgevallen dat het om een onderzoek in Israël gaat en niet om een onderzoek onder Joden in Europa?
Dat is mij opgevallen ja.

Wel halen ze Zwitserland erbij, alsof dat land moet veranderen. En het is al helemaal een lachertje om Israel toleranter te noemen dan Zwitserland.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:21:36 #93
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76711960
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:18 schreef Regal het volgende:

[..]

Dat is mij opgevallen ja.

Wel halen ze Zwitserland erbij, alsof dat land moet veranderen. En het is al helemaal een lachertje om Israel toleranter te noemen dan Zwitserland.
Het is toch zo op dit vlak? Soms is het zo simpel.
pi_76712013
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:21 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het is toch zo op dit vlak? Soms is het zo simpel.
Nee, dat is totaal niet zo. Minaret of niet, die er al zijn, moslims kunnen hier meer doen dan in Israel.
De Zwitsers willen alleen niet meer minaretten en geef ze eens ongelijk.
In Parijs bidden die gasten allemaal op straat. Kan je wel een filmpje daarvan geven. Is dat dan intolerant? Nee, dit is extreem tolerant.

Israel tolerant voor de moslims? Wat een grap man. Europa plus Zwitserland intolerant voor moslims? Wat een grap! Niet de boel om gaan draaien.
pi_76718353
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:07 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Dat komt slechts door het feit dat de meeste Nederlandse moslims de Quran niet letterlijk interpreteren.
Als je verschillende teksten wél letterlijk interpreteert, dan moeten wij allemaal aan het zwaard worden geregen.
En als je andere teksten uit de koran letterlijk interpreteert, moet je ongelovigen gewoon in hun waarde laten, na een eenvoudige poging hen het ware geloof te laten zien.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_76718458
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:59 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Jud Süss behoort tot uw favoriete films?
Ik heb het boek gelezen. Snapte niet dat iemand dat anti-semitisch kon vinden.
Uiteindelijk zijn het de Duitsers die zich het meest schandelijk gedragen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_76718461
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En als je andere teksten uit de koran letterlijk interpreteert, moet je ongelovigen gewoon in hun waarde laten, na een eenvoudige poging hen het ware geloof te laten zien.
Inderdaad. Maar de grote schare amateur-theologen die ons land rijk is wijzen liever op de intolerante passages. Dan hoeven zij zich immers ook niet te schamen voor hun moslimhaat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_76718876
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb het boek gelezen. Snapte niet dat iemand dat anti-semitisch kon vinden.
Uiteindelijk zijn het de Duitsers die zich het meest schandelijk gedragen.
Ik wist niet dat er ook een boek was, maar blijkbaar komen die (uit 1857 en 1925) niet overeen met de film.

[ Bericht 8% gewijzigd door PhysicsRules op 12-01-2010 17:43:06 ]
bron
  dinsdag 12 januari 2010 @ 14:44:33 #99
111528 Viajero
Who dares wins
pi_76720963
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:24 schreef Regal het volgende:

[..]

Nee, dat is totaal niet zo. Minaret of niet, die er al zijn, moslims kunnen hier meer doen dan in Israel.
De Zwitsers willen alleen niet meer minaretten en geef ze eens ongelijk.
In Parijs bidden die gasten allemaal op straat. Kan je wel een filmpje daarvan geven. Is dat dan intolerant? Nee, dit is extreem tolerant.

Israel tolerant voor de moslims? Wat een grap man. Europa plus Zwitserland intolerant voor moslims? Wat een grap! Niet de boel om gaan draaien.
Israel is zeker tolerant tov Moslims. Israelische soldaten ontzeggen je op vrijdag bijvoorbeeld de toegang tot plaatsen die alleen voor Moslims zijn. En Israel staat vol met moskeeen.

Verwar Moslims niet met Palestijnen (Christenen en Moslims).
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_76745237
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:52 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er ook een boek was, maar blijkbaar komen die (uit 1857 en 1925) niet overeen met de film.
Dat zou kunnen.
Het boek dat ik gelezen heb volgde een jood die succesvol opklom tot erg hoog in de hierarchie van een Duitse vorst. Zoals Jozef in Egypte, zeg maar.
Daarnaast waren er andere joden, die het slecht hadden en te lijden hadden onder economische malaise en de bijbehorende vervolging van minderheden. Deze armen zochten hulp bij onze succesvolle jood, die die hulp weigerde.
Ik weet niet meer precies hoe het eindigde, maar er komen een soort volksgericht in voor en de succesvolle jood komt tot inkeer na een katharsis.
Dat de succesvolle jood hulp weigerde schreef ik niet zozeer toe aan zijn joodzijn, maar aan zijn positie. Macht corrumpeert en hij had erg veel te verliezen, natuurlijk.
Het volksgericht door de Duitsers vond ik het schandaligst, eigenlijk. Gebaseerd op doorgegeven en opgefokte geruchten en valse beschuldigingen. Het aan stukken scheuren van de gebroeders de Witt, zeg maar.
Zoals ik al zei: meer beschamend voor de Duitsers dan voor de joden.

Maar ja, als je daar een antisemitische film van wilt maken, is dat natuurlijk wel makkelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')