LOL dat zou een hoop verklaren.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Verlate puberteit tijn?
Ik was 3 weken te vroeg, had t wel gezien in mijn moeders buik
Eten was viesvriendje vind t lekker. Zégt ie althans
Hahaquote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:00 schreef Cassandra87 het volgende:
Ach kan ie zeggen wat ie wil ik loop straks wel naar de snack ofzo(als ik die kan vinden althans
)
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:17 schreef Autidude het volgende:
Ik ben een Inspector.. klopt ook eigenlijk wel. Ben ook zo'n typische analystische denker enzo. Zou ook een prima rechercheur of inspecteur zijn, of camerabeelden in de gaten houden e.d. Dat ook.
Over dat blokkenpatroon, dat weet ik eigenlijk niet helemaal precies.. kan het ook niet 123 vinden op internet wat het precies inhoud en betekent. Het hoort bij een uitgebreide échte iq-test, dus niet a'la 123test.nl of BNN nationale iq test (welke ik vorig jaar straal bezopen afronde op 144).
Maar het is een onderdeel waarin je blokkenpatronen moet herkennen of nabouwen, hetzelfde idee als dat je een uitgeklapte kubus zou moeten kunnen herkennen uit een reeks explosie tekeningen ofzo.
Op het uitslag papiertje staat het bij mij iig met uitroeptekens vermeld, dus ik ga ervan uit dat het iets bijzonders is en ook eerder dat het uitzonderlijk hoog is dan dat het een lage score zou zijn.
Er staat letterlijk; "(blokkenpatroon GS: 18 !!!)" En ik ben ook wel goed in dat soort dingen.
Het heeft denk ik ook met het verbeeldingsvermogen en inzicht te maken, en daarom maakt het op de 1 of andere manier niet direct typisch autistisch, zeker niet in de late jaren tachtig, begin jaren negentig.. Zodoende is er ook geen link gelegd denk ik.. in mijn tijd was autisme nog echt "klassiek".
Ik heb een lichtere vorm waarbij je jezelf ook nog eens goed weet te camoufleren.. zeker in de ontwikkelingsfases van het leven, om mee te kunnen komen.. En dan ga je later, als je écht volwassen bent.. op je smoel![]()
En dan blijft er eigenlijk een soort verward hoopje ellende achter met een soort van identiteitscrisis, wie in principe helemaal totaal opnieuw een leven en identiteit moet zien op te bouwen.
Dat is een beetje mijn geval denk ik
Ik pak beide posts maar: ik vind ze griezelig (maar niet eng) overeenkomen met mij eigen ervaringen. Jammer dat ik niet zo uniek ben, maar wel blij dat ik dus niet de enige benquote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:12 schreef Autidude het volgende:
[..]
Daar hoef je geen oude muts voor te zijn hoor, een ASS hebben voldoet ook![]()
![]()
Dat is echt een puntje bij mij.. relaties en duidelijkheid. Maar dan ook duidelijkheid ten top.. het uiterste uiterste.. Ik ben heel lief en kan heel zorgzaam zijn en ben een luisterend oor en heb heel erg veel levenservaring of het denkvermogen om oplossingen te bieden etc.. Maar op de 1 of andere manier
ontvang ik niets qua intiem gebeuren enzo, althans.. pas veel later als ik het in rust geanalyseerd heb![]()
![]()
Zo heb ik het 3x bij dezelfde dame het voorelkaar gekregen om te zeggen; "val je niet in slaap?" als reactie op de blik in haar ogen.. terwijl ze dus eigeniljk bloed en bloedgeil wasDat soort dingen
Geen ideequote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:12 schreef wild-r0se het volgende:
Hey hey!
Ik ben een echte secret reader van het Fok forum (A) *bekend schuld* voor als ik iets moet weten enzo. Maar nu heb ik de vraag: Ik heb ooit een keer ritalin gebruikt(gekregen van iemand met ADD) en 1 pilletje deed niets met me, 1,5 pil deed niets met me, 2 pilletjes ook niet. Of naja... niet zoals het zou moeten bij mensen zonder autisme. Ik verdenk mezelf wel op autisme, en een huisgenoot van mij ook. Is er kans dat ik het heb?
xx Arianne
Heel erg, heb er sinds nieuwjaar zwaar last van op mijn werk. Zelfde iets is afgeleid zijn: ik ben extreem snel afgeleid. Of beter: mijn interesse springt extreem snel over op elk mogelijk onderwerp, sneller dan ik kan bijhouden, sneller dan ik kan werken, en sneller dan andere mensen kunnen en willen begrijpen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:59 schreef RRGJL het volgende:
Herkennen jullie trouwens ook dat je soms niet vooruit komt?
Het is moeilijk te omschrijven, maar het is niet echt een kwestie van 'moeilijkheid' van hetgeen waar ik mee bezig ben (al heb ik er wel last van bij de meer ingewikkelde taken), het is een soort 'vasthangen'. Je denkt gewoon niet meer na en kunt jezelf ook maar heel moeilijk zetten tot nadenken. Het is een soort verlies van overzicht.
Ik heb er ook merkbaar de ene keer meer last van dan de andere. Soms zou ik bijna vergeten dat ik er ooit last van heb gehad.
Bij mijn diagnose bleek dat ik gezichten behoorlijk goed kon inschatten. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik mij daarvoor interesseer, want in mijn dagelijkse bezigheden merk ik dus bijna niets op, ik mis gewoon zo'n groot deel van het 'non-verbale' contact, vooral van de damesquote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:15 schreef robuust89 het volgende:
[..]
leermomentje. onthouden voor de volgende keer is het enige deviesof je vraagt out of the blue, "sorry maar ik begrijp je niet, waarom kijk je zo naar me?"(
![]()
![]()
)
sorry, inkoppertje. was wel semi serieus bedoeld, want why not?heb schijt!
edit: dr is ook van die software om gezichten en hun emoties te leren herkennen, gaining face en mind reading bijvoorbeeldkost wel geld, mind reading is gruwelijk duur, 120 dollar en gainig face is 25 dollar voor de goedkoopste, magoed
is dat misschien niet iets voor jou?
quote:Crafters can be wonderfully generous and loyal to their friends, teammates, and sidekicks, often giving up their evenings or weekends to help with building projects or mechanical repairs-house remodeling, for example, or working on cars or boats. On the other hand, they can be fiercely insubordinate to those in authority, seeing rules and regulations as unnecessarily confining. Crafters will not usually go against regulations openly, but will simply ignore them. More than anything, Crafters want to be free to do their own thing, and they are proud of their ability to do it with an artist's skill.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:13 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
[..]
Ik pak beide posts maar: ik vind ze griezelig (maar niet eng) overeenkomen met mij eigen ervaringen. Jammer dat ik niet zo uniek ben, maar wel blij dat ik dus niet de enige ben
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:06 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik heb bijvoorbeeld echt een hekel aan mensen, aan de hele maatschappij. Maar door dit soort topics en ervaringen hou ik het vol omdat ik zie dat ik niet helemaal alleen ben en dan kan ik het allemaal een
beetje relativeren. Het valt mij ook op dat ik langs dit soort wegen alleen maar goede mensen tegenkom.
Het is echt bijzonder vind ik.. ik bedoel, ook mensen die dus niet direct betrokken zijn zoals Cassandra..
Dat soort mensen zijn zeldzaam, maar ze bestaan dus wel
Het is wel waar, en er zijn ook zat mensen die problemen hebben waarvan je het helemaal niet ziet.. het is ook menseigen om dat te camoufleren denk ik. Maar, en nu wil ik niet zielig of speciaal gaan doen, ik denk dat het voor mij toch nét anders is, de manier hoe ik met problemen en tegenslagen om ga. En dat maakt het heel moeilijk, want ik gooi ook constant mijn eigen glazen in en wil eigenlijk heel graag alleen zijn en met rust gelaten worden, maar ik kan het allemaan niet alleen en heb hulp nodig om normaal en niet strafbaar te kunnen functioneren in de maatschappij. Ik zit vreselijk gevangen in iets waar ik geen controlle over heb.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:08 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Das wel t mooie van dit topic
En je bent zeker niet alleen hoor. Alleen soms valt t niet zo op helaas..
Ik ga toch even op je reageren...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:34 schreef Autidude het volgende:
[..]
Het is wel waar, en er zijn ook zat mensen die problemen hebben waarvan je het helemaal niet ziet.. het is ook menseigen om dat te camoufleren denk ik. Maar, en nu wil ik niet zielig of speciaal gaan doen, ik denk dat het voor mij toch nét anders is, de manier hoe ik met problemen en tegenslagen om ga. En dat maakt het heel moeilijk, want ik gooi ook constant mijn eigen glazen in en wil eigenlijk heel graag alleen zijn en met rust gelaten worden, maar ik kan het allemaan niet alleen en heb hulp nodig om normaal en niet strafbaar te kunnen functioneren in de maatschappij. Ik zit vreselijk gevangen in iets waar ik geen controlle over heb.
Ik kan het niet goed uitleggen maar de keerzijde is dat hoe prettig ik me ook kan voelen tussen bepaalde mensen, als er iets fout gaat of onverwachts ofzo.. dan kan dat helemaal verkeerd uitpakken. Zoals ik eerder zei, er is bij mij geen grijs.. het is zwart of wit, maar dat kan ook vanuit de borderline stoornis komen.
Ik ben zeg maar een gremlin, zo'n lief gizmo knuffelpoppetje wat kan veranderen in een super irritant en negatief monster dat alleen maar kan kwetsen en lelijk doen![]()
Ik vind het ook geweldig dat jij zo veel begrip en interesse toont, maar ik kan dat ook nooit begrijpen eigenlijk.
Ik vind dat heel raar, omdat het dus niet normaal is. Autist staat vrijwel gelijk aan Mongool en wordt, vooral hier op Fok, ook gewoon gebruikt als een soort scheldwoord. En bijna ieder mens vindt het eng of heeft iets van, okee doei! Maar jij doet gewoon vrolijk mee alsof er totaal niets aan de hand isDat vind ik heel erg raar, maar wel super goed en fijn!
![]()
En nog over duidelijkheid en intimiteit.. in die trailer van die film Adam zit dat stukje dat zij een knuffel wilt maar dat ze dat echt zo letterlijk moet zeggen.. dat ben ik dus
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:22 schreef Autidude het volgende:
Je hebt helemaal gelijk en zo hoort het ook te zijn.. En er zijn meer mensen zoals jullie
![]()
Maar jullie zijn wel zwáár in de minderheid![]()
En dat is een raakvlak!![]()
Yes. Jij snapt 'm denk ikquote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Heel erg, heb er sinds nieuwjaar zwaar last van op mijn werk. Zelfde iets is afgeleid zijn: ik ben extreem snel afgeleid. Of beter: mijn interesse springt extreem snel over op elk mogelijk onderwerp, sneller dan ik kan bijhouden, sneller dan ik kan werken, en sneller dan andere mensen kunnen en willen begrijpen.
Het komt gewoon op iets heel simpels neer. Autisme is onbekend, en al het onbekende is eng en wordt afgestoten.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:34 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik vind het ook geweldig dat jij zo veel begrip en interesse toont, maar ik kan dat ook nooit begrijpen eigenlijk.
Ik vind dat heel raar, omdat het dus niet normaal is. Autist staat vrijwel gelijk aan Mongool en wordt, vooral hier op Fok, ook gewoon gebruikt als een soort scheldwoord. En bijna ieder mens vindt het eng of heeft iets van, okee doei! Maar jij doet gewoon vrolijk mee alsof er totaal niets aan de hand isDat vind ik heel erg raar, maar wel super goed en fijn!
![]()
tja..je bent dan een van de weinige die nieuwsgerig is naar het onbekende.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:00 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Het komt gewoon op iets heel simpels neer. Autisme is onbekend, en al het onbekende is eng en wordt afgestoten.
Ik ben niet bang voor het onbekende maar juist nieuwsgierig. Ik wil dingen begrijpen zodat ik er mee om kan gaan. Vandaar dat ik vrolijk mee doe alsof er niets aan de hand is, want er ís imo ook niets aan de hand.
Ik vond dat stukje uit Adam wel typerend trouwens. Maar zoiets vind ik dus weer absoluut geen grote hindernis.
Pfoe ik ben best wel gaar, gisteren naar een techno feest geweest (en dat voor een jazz liefhebster) maar mijn vriend ging met een vriend en vond t wel leuk om er bij te zijn. Begin was wel aardig, daarna in 2 slokken en ranzige pure bacardi naar binnen gewerkt en werd t helemaal tof!
Gewoon bier drinkenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:50 schreef francis998 het volgende:
[..]
tja..je bent dan een van de weinige die nieuwsgerig is naar het onbekende.
Gisteren met mijn moeder een kort gesprek gehad over 't feit dat ik eigenlijk behoorlijk angstig ben..ben snel nerveus, en kan behoorlijk schrikken van geluiden enzo.
EN dat is toch ook zoiets typisch van autistme..of niet?
En tja..na een paar slokken ranzige bacardikan de stemming behoorlijk veranderen.
En geloof bacardi is ranzig...hangt er ook vanaf wat je van bacardi drinkt..de rum is niet te zuipen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |