abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76840128
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:50 schreef ikke043 het volgende:
En deze omschrijving van een INTJ is akelig nauwkeurig.
[..]

Ik ook! Ik las dat en dacht, hee, dat ben ik. Ging die test doen, ben ik nog INTJ ook...

Met name dit: "Problem-solving is highly stimulating to Masterminds, who love responding to tangled systems that require careful sorting out." herken ik. Helaas zit ik vast in een suffe baan waar nadenken niet nodig is...
Sanity is (not) statistical
pi_76840643
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:06 schreef Autidude het volgende:
Als kind was ik ook een rare, maar misschien ook niet zwaar opvallen autistisch.. al zijn er achteraf meer dan genoeg kenmerken te vinden en ben ik nu ook zelfs kwaad op mijn vroegere leraren en behandelaars. Maar tegelijkertijd was er vroeger ook minder bekend.. Ik ben uit 1980
Ik ben drie jaar jonger, maar ook toen waren ze er denk ik nog niet mee bezig. Ik heb een klas overgeslagen, de school wilde me nog een klas over laten slaan (wilden m'n ouders niet ivm leeftijdsverschil) en ik had een motorische achterstand. Niemand heeft daar iets mee gedaan. Ik had nogal rare interesses, was ook overduidelijk een onderpresteerder, en uit verveling leerde ik de gekste dingen uit m'n hoofd. Het raarste was denk ik het uit m'n hoofd leren van alle Australische plaatsen op alfabetische volgorde met ligging, toen ik 8 was. Ik kon lezen op m'n 3e, ik las de encyclopedie, kende alle landen van de wereld en hoofdsteden uit m'n hoofd, ik las de Archimedes. Niemand die dat blijkbaar raar vond.
quote:
De bevruchting zelf was al vreemd, omdat mijn moeder aan de pil was.. ik ging er dwars doorheen
Ik denk dat het gewoon dwarsheid is - mijn moeder was onvruchtbaar, ik ben te laat gedraaid, ik zat met m'n hand onder m'n hoofd (als 'de denker' of zo...) en ben een maand te laat geboren. Story of my life, dwars en overal te laat...
quote:
En dan het hoogfunctionele.. ultra leergierig, mini-prof, alles weten over dinosaurussen, het oude egypte etc.. bijzondere vocabulaire voor de leeftijd, maar ook probleem gedrag en concentratie stoornissen (ook door ADHD) Vroeger heb ik ook veel migraine aanvallen gehad, en klaagde altijd dat mijn hoofd zo vol zat.. zodoende ben ik in 1988 bij het RIAGG terecht gekomen waar een IQ van 139 werd vastgesteld met een blokkenpatroon van GS 18.. en dat was het.. Ik was dus euh "slim" en van daaruit is er geen moer meer mee gedaan. Wat volgde is een kompleet verneukte puberteit en middelbare school, het bekende "onderpresteer" verhaaltje.
Wat houdt dat in?
quote:
Totdat ik helemaal vastliep op volwassen leeftijd.
Bij mij ging het in de puberteit al goed mis. Zware depressie, eetstoornis, suicidaal, dwangneuroses, fobieen, woedeaanvallen, huilbuien, paniekaanvallen, hyperventilatie, etc. tot uiteindelijk 20 uur per dag slapen. Maar niemand die er blijkbaar op is gekomen om me eens te helpen. Uiteindelijk na zes jaar aan de antidepressiva begonnen, na 8 maanden ben ik ermee gestopt en ging het goed naar omstandigheden (je hebt een hoop te verwerken, maar op zich was het natuurlijk een hele verbetering met daarvoor). Maar nooit heeft iemand me in die periode geholpen, gevraagd hoe het ging, geen docent die m'n ouders eens heeft gebeld dat het niet zo goed ging (terwijl er in volgens mij in ieder geval drie waren die doorhadden dat het niet goed ging, en waarschijnlijk ook wel meer - achteraf kan ik me niet voorstellen dat iemand het niet gezien kan hebben).
pi_76842871
Ik ook INTJ Dat was toch engineer, of niet?
pi_76843024
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:57 schreef RRGJL het volgende:
Ik ook INTJ Dat was toch engineer, of niet?
Nee, mastermind.
pi_76847241
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:01 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nee, mastermind.
Ohja, engineer was INTP Heb beide uitslagen al gehad
pi_76848155
Ik ben een Inspector.. klopt ook eigenlijk wel. Ben ook zo'n typische analystische denker enzo. Zou ook een prima rechercheur of inspecteur zijn, of camerabeelden in de gaten houden e.d. Dat ook.

Over dat blokkenpatroon, dat weet ik eigenlijk niet helemaal precies.. kan het ook niet 123 vinden op internet wat het precies inhoud en betekent. Het hoort bij een uitgebreide échte iq-test, dus niet a'la 123test.nl of BNN nationale iq test (welke ik vorig jaar straal bezopen afronde op 144 ).

Maar het is een onderdeel waarin je blokkenpatronen moet herkennen of nabouwen, hetzelfde idee als dat je een uitgeklapte kubus zou moeten kunnen herkennen uit een reeks explosie tekeningen ofzo.
Op het uitslag papiertje staat het bij mij iig met uitroeptekens vermeld, dus ik ga ervan uit dat het iets bijzonders is en ook eerder dat het uitzonderlijk hoog is dan dat het een lage score zou zijn.
Er staat letterlijk; "(blokkenpatroon GS: 18 !!!)" En ik ben ook wel goed in dat soort dingen.

Het heeft denk ik ook met het verbeeldingsvermogen en inzicht te maken, en daarom maakt het op de 1 of andere manier niet direct typisch autistisch, zeker niet in de late jaren tachtig, begin jaren negentig.. Zodoende is er ook geen link gelegd denk ik.. in mijn tijd was autisme nog echt "klassiek".
Ik heb een lichtere vorm waarbij je jezelf ook nog eens goed weet te camoufleren.. zeker in de ontwikkelingsfases van het leven, om mee te kunnen komen.. En dan ga je later, als je écht volwassen bent.. op je smoel

En dan blijft er eigenlijk een soort verward hoopje ellende achter met een soort van identiteitscrisis, wie in principe helemaal totaal opnieuw een leven en identiteit moet zien op te bouwen.
Dat is een beetje mijn geval denk ik
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_76849873
Herkennen jullie trouwens ook dat je soms niet vooruit komt?
Het is moeilijk te omschrijven, maar het is niet echt een kwestie van 'moeilijkheid' van hetgeen waar ik mee bezig ben (al heb ik er wel last van bij de meer ingewikkelde taken), het is een soort 'vasthangen'. Je denkt gewoon niet meer na en kunt jezelf ook maar heel moeilijk zetten tot nadenken. Het is een soort verlies van overzicht.
Ik heb er ook merkbaar de ene keer meer last van dan de andere. Soms zou ik bijna vergeten dat ik er ooit last van heb gehad.
pi_76850929
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:59 schreef RRGJL het volgende:
Het is moeilijk te omschrijven, maar het is niet echt een kwestie van 'moeilijkheid' van hetgeen waar ik mee bezig ben (al heb ik er wel last van bij de meer ingewikkelde taken), het is een soort 'vasthangen'. Je denkt gewoon niet meer na en kunt jezelf ook maar heel moeilijk zetten tot nadenken. Het is een soort verlies van overzicht.
Ik heb er ook merkbaar de ene keer meer last van dan de andere. Soms zou ik bijna vergeten dat ik er ooit last van heb gehad.
Ongeveer 8 dagen per week
Ik denk wel na, maar niet zoals het hoort zeg maar... Mijn hoofd zit ook vol met "nutteloze" zaken, ik ben constant bezig en heel erg druk en zelfs overbelast.. maar niet met dingen die zouden moeten
pi_76851236
Nja, het is dus niet zo dat ik ervaar dat ik met iets anders bezig ben. Ik kom letterlijk niet vooruit, in mijn gedachten. De radertjes draaien niet. (op die momenten).
pi_76851385
8 dagen per week

Ik herken het zelf niet zo. Heb al vroeg geleerd om te relativeren omdat ik anders echt helemaal gek zou worden. En dat ging dan van alles spuien tegen elke vreemde die je tegen kwam bij wijze van spreken tot alles opkroppen en het laatste jaar ben ik langzaamaan t leren om met een persoon te relativeren wat wel erg helpt. Ik herken t vasthangen wel heel erg in niet de confrontatie wíllen aangaan. Dat je bijv bij een leidinggevende allemaal onzin te horen krijgt, en in plaats van zeggen wat je denkt, tot 10 tellen, slikken, en eroverheen stappen. Maar intern wel blijven vasthangen in woede en verdriet (en dat heb ik bij iedereen gehad, maar met name met autoritaire personen en bijv mijn ex. En de laatste 2, 3 maanden ben ik dus aan t leren om direct je gevoel uit te spreken, gaat niet makkelijk, maar oefening baart kunst En ook dus met je concrete voorbeeld, ik heb sowieso niet echt moeite met ingewikkelde taken bijv. dat zie ik als een uitdaging. Maar eigenlijk klopt dat niet want op t moment dat ingewikkelde taken niet ingewikkeld zijn, tsja dan zijn t gewoon geen ingewikkelde taken meer.
Maar op mijn werk kaart ik t aan, al mag ik ook veel delegeren, voorrecht van meeste ervaring
pi_76851444
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:28 schreef RRGJL het volgende:
Nja, het is dus niet zo dat ik ervaar dat ik met iets anders bezig ben. Ik kom letterlijk niet vooruit, in mijn gedachten. De radertjes draaien niet. (op die momenten).
Ik heb dat soort momenten trouwens wel eens als ik bijv. aan t lezen ben maar totaal uitgeput ben. Dan lees ik maar komt er geen enkel woord binnen, kan een zin 3 keer over nieuw lezen maar nog niet snappen wat er wordt beschreven. Heel frustrerend en irritant want ik lees zo graag
pi_76851831
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:32 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ik heb dat soort momenten trouwens wel eens als ik bijv. aan t lezen ben maar totaal uitgeput ben. Dan lees ik maar komt er geen enkel woord binnen, kan een zin 3 keer over nieuw lezen maar nog niet snappen wat er wordt beschreven. Heel frustrerend en irritant want ik lees zo graag
Dat heb ik met heel veel soorten omgevingsgeluiden, dan moet ik ook steeds opnieuw beginnen. Ik denk dat lezen een soort van trance is, zo voelt het voor mij wel.. en dat is zeg maar ook een soort uitleg van autisme.. dat je altijd in een soort trance zit, maar dat iets onverwachts je zomaar uit die trance haalt en daar reageer je dan heel heftig op.. Net als iemand die een tukkie aan het doen is heel erg grof wakker maken.. bijna ieder mens is dan wel geaggiteerd. Maar ik heb dat dan met bijna alles wat ik doe, alsof ik altijd een tukkie aan het doen ben... ofzo
pi_76852612
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:59 schreef RRGJL het volgende:
zomg ja, de hele week al

misschien komt het door die meid
oh btw, cassandra, ik heb uw goedbedoelde wijze raad opgevolgd, en dr gewoon gevraagd of ze me leuk vond, en het antwoord was dat ze me (meer dan) heel aardig vind which is nice.
nu nog me hoofd erbijhouden
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_76852723
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:32 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

tja ik denk dat iedereen daar wel last van heeft als hij/zij moe is. Inclusief mij, ik kan een zin lezen..maar aan het einde van de zin weet ik de helft al niet meer...
pi_76852840
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:58 schreef robuust89 het volgende:

[..]

zomg ja, de hele week al

misschien komt het door die meid
oh btw, cassandra, ik heb uw goedbedoelde wijze raad opgevolgd, en dr gewoon gevraagd of ze me leuk vond, en het antwoord was dat ze me (meer dan) heel aardig vind which is nice.
nu nog me hoofd erbijhouden
hey wat goed! Happy for u.
Werkt echt t beste hoor.
Sowieso.. Op de middelbare was t leuk, heimelijk verliefd zijn en zwijmelen over een positief antwoord Maar ik voel me nu net een oude muts, doe mij maar direct weten waar ik aan toe ben
pi_76853220
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:03 schreef Cassandra87 het volgende:

Maar ik voel me nu net een oude muts, doe mij maar direct weten waar ik aan toe ben
Daar hoef je geen oude muts voor te zijn hoor, een ASS hebben voldoet ook

Dat is echt een puntje bij mij.. relaties en duidelijkheid. Maar dan ook duidelijkheid ten top.. het uiterste uiterste .. Ik ben heel lief en kan heel zorgzaam zijn en ben een luisterend oor en heb heel erg veel levenservaring of het denkvermogen om oplossingen te bieden etc.. Maar op de 1 of andere manier
ontvang ik niets qua intiem gebeuren enzo, althans.. pas veel later als ik het in rust geanalyseerd heb

Zo heb ik het 3x bij dezelfde dame het voorelkaar gekregen om te zeggen; "val je niet in slaap?" als reactie op de blik in haar ogen.. terwijl ze dus eigeniljk bloed en bloedgeil was Dat soort dingen
pi_76853353
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:12 schreef Autidude het volgende:

[..]

ontvang ik niets qua intiem gebeuren enzo, althans.. pas veel later als ik het in rust geanalyseerd heb

Zo heb ik het 3x bij dezelfde dame het voorelkaar gekregen om te zeggen; "val je niet in slaap?" als reactie op de blik in haar ogen.. terwijl ze dus eigeniljk bloed en bloedgeil was Dat soort dingen
leermomentje. onthouden voor de volgende keer is het enige devies of je vraagt out of the blue, "sorry maar ik begrijp je niet, waarom kijk je zo naar me?"( )

sorry, inkoppertje. was wel semi serieus bedoeld, want why not? heb schijt!

edit: dr is ook van die software om gezichten en hun emoties te leren herkennen, gaining face en mind reading bijvoorbeeld kost wel geld, mind reading is gruwelijk duur, 120 dollar en gainig face is 25 dollar voor de goedkoopste, magoed is dat misschien niet iets voor jou?

[ Bericht 15% gewijzigd door robuust89 op 15-01-2010 15:34:35 ]
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_76853446
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:12 schreef Autidude het volgende:

[..]

Daar hoef je geen oude muts voor te zijn hoor, een ASS hebben voldoet ook

Dat is echt een puntje bij mij.. relaties en duidelijkheid. Maar dan ook duidelijkheid ten top.. het uiterste uiterste .. Ik ben heel lief en kan heel zorgzaam zijn en ben een luisterend oor en heb heel erg veel levenservaring of het denkvermogen om oplossingen te bieden etc.. Maar op de 1 of andere manier

ach...ik heb al ruim 3 relaties misgelopen..doordat ik de hints niet door kreeg. En ik ben nog wel vrouw.. .
En bij 2 van die personen had het van mijn kant nog een beetje serieus wat kunnen worden.
Oke..eentje die vroeg een keer toen we van studie terugliepen en wat als je nu een zoen geef..en ik met stomme kop..zonder te denken zei gelijk..dan krijg je een klap voor je kop..terwijl ik hem eigenlijk wel leuk vond.

En een ander die ging gelijk een aantal stappen verder..en daardoor deinsde ik terug...het ging veel te snel.

En verder genoeg bewonderaars gehad daar niet van..maar ik sta er nooit bij stil...ik praat voor ik denk... En veel later denk ik pas..en meestal is het dan al te laat.
pi_76853881
Autidude dat geldt soms voor beide partijen, duidelijkheid. Op t moment dat ik geil ben en iemand zegt tegen mij val je niet in slaap is dat een grote afknapper. Maar weet ik dat iemand mijn signaal niet opvngt kan ik nog zeggen dat dat niet zo is en wellicht met een grap afdoen: Integendeel, ik kan wel even wakker blijven om....

Dat vind ik zo onwijs heerlijk aan mijn huidige relatie. Die is ook volledig confrontatie en ergenisloos doordat er zo duidelijk over alles gesproken wordt
Ik houd niet van gedraai, én ik houd niet van conclusies trekken die overbodig zijn. Dus zijn we beiden lekker recht doorzee en ipv dingen verkeerd opvatten gewoon vragen wat er mee bedoeld wordt. Wereld van verschil hoor Ik voel me nu pas écht prettig (en dat na 2 jaar te hebben samengewoond met een ander kun je nagaan)

Maar goed het definieren van de gevoelens voor elkaar had ook wel wat voeten in de aarde Gelukkig is nu alles heerlijk stabiel
pi_76854073
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:17 schreef francis998 het volgende:

[..]
Oke..eentje die vroeg een keer toen we van studie terugliepen en wat als je nu een zoen geef..en ik met stomme kop..zonder te denken zei gelijk..dan krijg je een klap voor je kop..terwijl ik hem eigenlijk wel leuk vond.
:s ook wel een beetje een rare vraag trouwens. En lastig als je zo voor t blok wordt gesteld en er niet op weet te reageren.
Ik heb die vraag 2 keer gehad, 1x direct gezegd dat ie niet eens in de buurt moest komen omdat het oip zn zachtst gezegd mijn type niet was
2e x gevraagd waarom het zo lang duurde
pi_76854501
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:32 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

:s ook wel een beetje een rare vraag trouwens. En lastig als je zo voor t blok wordt gesteld en er niet op weet te reageren.
Ik heb die vraag 2 keer gehad, 1x direct gezegd dat ie niet eens in de buurt moest komen omdat het oip zn zachtst gezegd mijn type niet was
2e x gevraagd waarom het zo lang duurde
bij mij dus niet. En zo raar was die vraag ook niet. Omdat hij al vanaf het begin heel aardig was..en heel knuffelerig..en een beetje plakkerig was... .
Maar ik ben anti-plakkerig..en had niks door, en na die vraag is hij totaal afgeknapt..ik was ook wel behoorlijk bot in mijn antwoord..en zelf ik zou afknappen.
En eigenlijk was het ook niet echt zo erg..ik vond hem iets te jong nog..17 jaar en ik 23..en ik lijk nogal ouder kwa gedrag..en hij was net aan de puberteit aan het verlaten

Maar dat is ook iets wat ze typisch autistisch noemen...dat je soms de neiging hebt om je mond voorbij te praten..en ik heb daar vaak last van
pi_76854683
Ik ben ook anti-plakkerig maar met de juiste persoon ben ik vreemd genoeg heel knuffelig
Trouwens de eerste keer dat t mij gevraagd werd was door iemand van 10 jaar ouder, dat was dus t meest rare (ok ik heb nu ook 10 jaar verschil maar op je 22e is t net ff anders dan op je 14e )

Nou ik ga me nu maar écht nuttig maken.. Wilde allerlei dingen doen maar doe ze maar half en in grote pauzes, ben extreem lui vandaag, geen idee waarom.. Dus maar ff weg van t internet en mijn voornemens maar uitvoeren..:W
pi_76854814
goed idee dan cassandra..internet is net als snoep..te verleidelijk.
Ik zelf heb niks te doen..en zoek wat afleiding omdat ik op het puntje van mijn stoel zit omdat ik dinsdag weer naar de psych mag..en hopelijk heeft ze de uitslagen van alle testen..want anders weet ik echt niet meer waarvoor ik daar naar toe ga.
pi_76855006
Kom je mij helpen ik wil nog strijken en afwassen iig en daarna nog koken
Ik ben er trouwens achter dat ik geen huismusje ben maar dat ik mij godsgruwelijk aan mijzelf irriteer als ik de hele dag op mn reet zit. Plus hopelijk is er dan zoveel gedaan dat als mijn vriend thuis komt na een lange dag werken hij besluit zélf wel op zijn reet te gaan zitten ipv nog t huishouden te doen. Want dat heeft ie wel verdiend.

Ik hoop ook voor je dat je eindelijk de uitslagen krijgt
pi_76855472
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:53 schreef Cassandra87 het volgende:
Kom je mij helpen ik wil nog strijken en afwassen iig en daarna nog koken
Ik ben er trouwens achter dat ik geen huismusje ben maar dat ik mij godsgruwelijk aan mijzelf irriteer als ik de hele dag op mn reet zit. Plus hopelijk is er dan zoveel gedaan dat als mijn vriend thuis komt na een lange dag werken hij besluit zélf wel op zijn reet te gaan zitten ipv nog t huishouden te doen. Want dat heeft ie wel verdiend.

Ik hoop ook voor je dat je eindelijk de uitslagen krijgt
ach...ik zou best helpen..allen ik ben dan niet veel van nut. Koken kan ik niet..ik ben zelf nog in staat een gebakken eitje te verbranden.
strijken..bah..doe ik al lang niet meer.
En afwassen doe ik thuis.

En..tja ik heb er totaal geen probleem mee om de hele dag op mijn reet te zitten..ik werkte/studeerde altijd zittend..en thuis nog meer zitten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')