Ik ook! Ik las dat en dacht, hee, dat ben ik. Ging die test doen, ben ik nog INTJ ook...quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:50 schreef ikke043 het volgende:
En deze omschrijving van een INTJ is akelig nauwkeurig.
[..]
Ik ben drie jaar jonger, maar ook toen waren ze er denk ik nog niet mee bezig. Ik heb een klas overgeslagen, de school wilde me nog een klas over laten slaan (wilden m'n ouders niet ivm leeftijdsverschil) en ik had een motorische achterstand. Niemand heeft daar iets mee gedaan. Ik had nogal rare interesses, was ook overduidelijk een onderpresteerder, en uit verveling leerde ik de gekste dingen uit m'n hoofd. Het raarste was denk ik het uit m'n hoofd leren van alle Australische plaatsen op alfabetische volgorde met ligging, toen ik 8 was. Ik kon lezen op m'n 3e, ik las de encyclopedie, kende alle landen van de wereld en hoofdsteden uit m'n hoofd, ik las de Archimedes. Niemand die dat blijkbaar raar vond.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:06 schreef Autidude het volgende:
Als kind was ik ook een rare, maar misschien ook niet zwaar opvallen autistisch.. al zijn er achteraf meer dan genoeg kenmerken te vinden en ben ik nu ook zelfs kwaad op mijn vroegere leraren en behandelaars. Maar tegelijkertijd was er vroeger ook minder bekend.. Ik ben uit 1980
Ik denk dat het gewoon dwarsheid is - mijn moeder was onvruchtbaar, ik ben te laat gedraaid, ik zat met m'n hand onder m'n hoofd (als 'de denker' of zo...) en ben een maand te laat geboren. Story of my life, dwars en overal te laat...quote:De bevruchting zelf was al vreemd, omdat mijn moeder aan de pil was.. ik ging er dwars doorheen![]()
Wat houdt dat in?quote:En dan het hoogfunctionele.. ultra leergierig, mini-prof, alles weten over dinosaurussen, het oude egypte etc.. bijzondere vocabulaire voor de leeftijd, maar ook probleem gedrag en concentratie stoornissen (ook door ADHD) Vroeger heb ik ook veel migraine aanvallen gehad, en klaagde altijd dat mijn hoofd zo vol zat.. zodoende ben ik in 1988 bij het RIAGG terecht gekomen waar een IQ van 139 werd vastgesteld met een blokkenpatroon van GS 18.. en dat was het.. Ik was dus euh "slim" en van daaruit is er geen moer meer mee gedaan. Wat volgde is een kompleet verneukte puberteit en middelbare school, het bekende "onderpresteer" verhaaltje.
Bij mij ging het in de puberteit al goed mis. Zware depressie, eetstoornis, suicidaal, dwangneuroses, fobieen, woedeaanvallen, huilbuien, paniekaanvallen, hyperventilatie, etc. tot uiteindelijk 20 uur per dag slapen. Maar niemand die er blijkbaar op is gekomen om me eens te helpen. Uiteindelijk na zes jaar aan de antidepressiva begonnen, na 8 maanden ben ik ermee gestopt en ging het goed naar omstandigheden (je hebt een hoop te verwerken, maar op zich was het natuurlijk een hele verbetering met daarvoor). Maar nooit heeft iemand me in die periode geholpen, gevraagd hoe het ging, geen docent die m'n ouders eens heeft gebeld dat het niet zo goed ging (terwijl er in volgens mij in ieder geval drie waren die doorhadden dat het niet goed ging, en waarschijnlijk ook wel meer - achteraf kan ik me niet voorstellen dat iemand het niet gezien kan hebben).quote:Totdat ik helemaal vastliep op volwassen leeftijd.
Nee, mastermind.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:57 schreef RRGJL het volgende:
Ik ook INTJDat was toch engineer, of niet?
Ongeveer 8 dagen per weekquote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:59 schreef RRGJL het volgende:
Herkennen jullie trouwens ook dat je soms niet vooruit komt?
Het is moeilijk te omschrijven, maar het is niet echt een kwestie van 'moeilijkheid' van hetgeen waar ik mee bezig ben (al heb ik er wel last van bij de meer ingewikkelde taken), het is een soort 'vasthangen'. Je denkt gewoon niet meer na en kunt jezelf ook maar heel moeilijk zetten tot nadenken. Het is een soort verlies van overzicht.
Ik heb er ook merkbaar de ene keer meer last van dan de andere. Soms zou ik bijna vergeten dat ik er ooit last van heb gehad.
Ik heb dat soort momenten trouwens wel eens als ik bijv. aan t lezen ben maar totaal uitgeput ben. Dan lees ik maar komt er geen enkel woord binnen, kan een zin 3 keer over nieuw lezen maar nog niet snappen wat er wordt beschreven. Heel frustrerend en irritant want ik lees zo graagquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:28 schreef RRGJL het volgende:
Nja, het is dus niet zo dat ik ervaar dat ik met iets anders bezig ben. Ik kom letterlijk niet vooruit, in mijn gedachten. De radertjes draaien niet. (op die momenten).
Dat heb ik met heel veel soorten omgevingsgeluiden, dan moet ik ook steeds opnieuw beginnen. Ik denk dat lezen een soort van trance is, zo voelt het voor mij wel.. en dat is zeg maar ook een soort uitleg van autisme.. dat je altijd in een soort trance zit, maar dat iets onverwachts je zomaar uit die trance haalt en daar reageer je dan heel heftig op.. Net als iemand die een tukkie aan het doen is heel erg grof wakker maken.. bijna ieder mens is dan wel geaggiteerd. Maar ik heb dat dan met bijna alles wat ik doe, alsof ik altijd een tukkie aan het doen ben... ofzoquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:32 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik heb dat soort momenten trouwens wel eens als ik bijv. aan t lezen ben maar totaal uitgeput ben. Dan lees ik maar komt er geen enkel woord binnen, kan een zin 3 keer over nieuw lezen maar nog niet snappen wat er wordt beschreven. Heel frustrerend en irritant want ik lees zo graag
zomg ja, de hele week alquote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:59 schreef RRGJL het volgende:
Herkennen jullie trouwens ook dat je soms niet vooruit komt?
Het is moeilijk te omschrijven, maar het is niet echt een kwestie van 'moeilijkheid' van hetgeen waar ik mee bezig ben (al heb ik er wel last van bij de meer ingewikkelde taken), het is een soort 'vasthangen'. Je denkt gewoon niet meer na en kunt jezelf ook maar heel moeilijk zetten tot nadenken. Het is een soort verlies van overzicht.
Ik heb er ook merkbaar de ene keer meer last van dan de andere. Soms zou ik bijna vergeten dat ik er ooit last van heb gehad.
tja ik denk dat iedereen daar wel last van heeft als hij/zij moe is. Inclusief mij, ik kan een zin lezen..maar aan het einde van de zin weet ik de helft al niet meer...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:32 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik heb dat soort momenten trouwens wel eens als ik bijv. aan t lezen ben maar totaal uitgeput ben. Dan lees ik maar komt er geen enkel woord binnen, kan een zin 3 keer over nieuw lezen maar nog niet snappen wat er wordt beschreven. Heel frustrerend en irritant want ik lees zo graag
hey wat goed!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:58 schreef robuust89 het volgende:
[..]
zomg ja, de hele week al![]()
misschien komt het door die meid
oh btw, cassandra, ik heb uw goedbedoelde wijze raad opgevolgd, en dr gewoon gevraagd of ze me leuk vond, en het antwoord was dat ze me (meer dan) heel aardig vindwhich is nice.
![]()
nu nog me hoofd erbijhouden
Daar hoef je geen oude muts voor te zijn hoor, een ASS hebben voldoet ookquote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:03 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar ik voel me nu net een oude muts, doe mij maar direct weten waar ik aan toe ben
leermomentje. onthouden voor de volgende keer is het enige deviesquote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:12 schreef Autidude het volgende:
[..]
ontvang ik niets qua intiem gebeuren enzo, althans.. pas veel later als ik het in rust geanalyseerd heb![]()
![]()
Zo heb ik het 3x bij dezelfde dame het voorelkaar gekregen om te zeggen; "val je niet in slaap?" als reactie op de blik in haar ogen.. terwijl ze dus eigeniljk bloed en bloedgeil wasDat soort dingen
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:12 schreef Autidude het volgende:
[..]
Daar hoef je geen oude muts voor te zijn hoor, een ASS hebben voldoet ook![]()
![]()
Dat is echt een puntje bij mij.. relaties en duidelijkheid. Maar dan ook duidelijkheid ten top.. het uiterste uiterste.. Ik ben heel lief en kan heel zorgzaam zijn en ben een luisterend oor en heb heel erg veel levenservaring of het denkvermogen om oplossingen te bieden etc.. Maar op de 1 of andere manier
ontvang ik niets qua intiem gebeuren enzo, althans.. pas veel later als ik het in rust geanalyseerd heb![]()
![]()
Zo heb ik het 3x bij dezelfde dame het voorelkaar gekregen om te zeggen; "val je niet in slaap?" als reactie op de blik in haar ogen.. terwijl ze dus eigeniljk bloed en bloedgeil wasDat soort dingen
:s ook wel een beetje een rare vraag trouwens. En lastig als je zo voor t blok wordt gesteld en er niet op weet te reageren.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:17 schreef francis998 het volgende:
[..]
Oke..eentje die vroeg een keer toen we van studie terugliepen en wat als je nu een zoen geef..en ik met stomme kop..zonder te denken zei gelijk..dan krijg je een klap voor je kop..terwijl ik hem eigenlijk wel leuk vond.
bij mij dus niet. En zo raar was die vraag ook niet. Omdat hij al vanaf het begin heel aardig was..en heel knuffelerig..en een beetje plakkerig was...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:32 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
:s ook wel een beetje een rare vraag trouwens. En lastig als je zo voor t blok wordt gesteld en er niet op weet te reageren.
Ik heb die vraag 2 keer gehad, 1x direct gezegd dat ie niet eens in de buurt moest komen omdat het oip zn zachtst gezegd mijn type niet was
2e x gevraagd waarom het zo lang duurde
ach...ik zou best helpen..allen ik ben dan niet veel van nut. Koken kan ik niet..ik ben zelf nog in staat een gebakken eitje te verbranden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:53 schreef Cassandra87 het volgende:
Kom je mij helpen ik wil nog strijken en afwassen iig en daarna nog koken
Ik ben er trouwens achter dat ik geen huismusje ben maar dat ik mij godsgruwelijk aan mijzelf irriteer als ik de hele dag op mn reet zit. Plus hopelijk is er dan zoveel gedaan dat als mijn vriend thuis komt na een lange dag werken hij besluit zélf wel op zijn reet te gaan zittenipv nog t huishouden te doen. Want dat heeft ie wel verdiend.
Ik hoop ook voor je dat je eindelijk de uitslagen krijgt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |