Zo vaak kom ik daar ook weer niet. Een paar keer jaar.quote:Op zondag 17 januari 2010 12:32 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dirck III is de slijterij. Dus dan zul je me weleens zien.
Lol, namen. Breek me de bek niet open. Volgens mij heeft dat met visueel ingesteld zijn te maken.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:24 schreef ikke043 het volgende:
Hhm, misschien een aare vraag, maar ben ik de enige die weinig tot geen sociale problemen ervaar? Ik bedoel, dat ik gewoon 6 à 7 dagen in de week contact heb met vrienden, met het stappen altijd contact heb met nieuwe mensen enzo. En elk weekend kan ik met vrienden kan gaan stappen(meestal wel een ander groepje) alleen houd het financiële deel me nuchter.
Het enigste waar ik geen behoefte aan heb is een partner( op dit moment tenminste).
Ook heb ik geen problemen met het maken van nieuwe vrienden, noujah ik vergeet hun namen vrij snel en dat vind ik wel lullig voor ze. Dan is het net of ik geen interesse in hun toon, terwijl ik dat helemaal niet zo bedoel.
De onderste, maar de bovenste is ook leuk, lijkt een soort auro om zich heen te hebben.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Even tussendoor een vraagje. Jullie zien op de voorpagina een fotowedstrijd he?
welke concertfoto vinden jullie t mooiste?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of geen van allen uiteraard, dat kan ook nog..
Leuk, een valentijnsuitje! Met de 6 mensen van wie je een valentijnskaartje gaat krijgen?quote:Op zondag 17 januari 2010 21:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Dit is leuk, ik ben een valantijnsuitje aan t plannen
Ik zou niet weten wie mij een valentijnskaartje moet sturenquote:Op maandag 18 januari 2010 13:02 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Leuk, een valentijnsuitje! Met de 6 mensen van wie je een valentijnskaartje gaat krijgen?.
als het er 6 zijn...nou dan ben je wel erg populair.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:44 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wie mij een valentijnskaartje moet sturen
je zou je er evt. op kunnen laten testen , die hsp.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:08 schreef deenigeechteTS het volgende:
Onlangs praatte ik met iemand, en midden in zijn verhaal realiseerde ik me dat ik zijn verhaal helemaal niet in kon verplaatsen. Dat vindt ik toch wel een gemis. Misschien ben ik ook wel teveel met mezelf bezig. Ik vindt alleen mijzelf interessant meestal, ik kan me gewoon niet goed inleven.
Soms wil ik me oog alsluiten voor andere mensen. Ik kan heel sociaal zijn één avond en dan de volgende dag ben ik murw. Dan blijf ik gewoon in mijn eentje thuis om alle ervaringen te verwerken. Ik denk dat ik ook hooggevoelig (HSP) ben.
mooi zo..hoop dat het allemaal goed gaat dit keerquote:Op maandag 18 januari 2010 14:31 schreef Autidude het volgende:
Zo, ik kom net bij stichting MEE vandaan.
Ik had zo uitgezocht via internet, hoe in contact te komen en het bleek dat ze een inloopspreekuur op maandag hebben, hiervlakbij. Dus ik heb mijzelf vandaag in het diepe gegooid en ben naar binnen gestapt.
Omdat ik eigeniljk graag hulp wil en nodig heb bij het regelen van 'zakelijke' dingetjes.
En ze gaan kijken wat ze voor mij kunnen betekenen, ik heb over 2 weken weer een afspraak.. ondertussen gaan ze wat dingen uitzoeken, ook toch weer voor TIZ wat nu misschien wel nuttig is omdat mijn WA-jong rond is enzo. En daar moet ik volgende week als ik een afspraak heb bij de psych dus ook over hebben, over dat TIZ en een soort van mentor of curator ofzo.
En dan is de next step via een urgentieverklaring op mijzelf gaan wonen...
Dat zal toch best mee vallen lijkt me. Backpacken in Thailand is vrij populair en het lijkt me sterk dat iedere backpacker gezeik krijgt over het alleen zijn in het landquote:Op maandag 18 januari 2010 18:08 schreef De_Logica het volgende:
Tenzij je een pedo bent ga je niet alleen naar Thailand, je kunt er donder op zeggen dat je er gezeik mee krijgt.
Stiekem wil ik ook wel alleen op vakantie eigenlijk, geen gezeik, van niemand niet, waar we precies heen gaan.
Ik kan je helemaal geen kaartje sturen als ik je adres niet heb.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:44 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wie mij een valentijnskaartje moet sturen
Stille hintquote:Op maandag 18 januari 2010 18:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik kan je helemaal geen kaartje sturen als ik je adres niet heb.
Voor een autist is het best subtiel.quote:
Nouja ik heb andere dingen gehoord. Maar als jij je erin verdiept hebt zal je het wel beter weten dan ik.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:20 schreef Babbelvis het volgende:
[..]
Dat zal toch best mee vallen lijkt me. Backpacken in Thailand is vrij populair en het lijkt me sterk dat iedere backpacker gezeik krijgt over het alleen zijn in het land
quote:Op maandag 18 januari 2010 19:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Voor een autist is het best subtiel.
Nah ik heb me er nog niet in veel in verdiept. Alleen veel vrienden zijn er al geweest en ze raadde me allemaal aan om er gewoon heen te gaan.. Alleen een aantal die alleen waren gingen niet backpacken maar die betaalde hun verblijf door te werken als duik instructeur etc.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:27 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Nouja ik heb andere dingen gehoord. Maar als jij je erin verdiept hebt zal je het wel beter weten dan ik.
Ik wel, in zoverre ik had wel altijd ergens een uitvalsbasis zoals destijds bij mijn ouders in Noorwegen of mijn broer in Frankrijk b.v., maar van daaruit ben ik met de motor lekker de landen in gegaan. heerlijk is dat lekker alleen met mezelf (heb ik dan genoeg aan) op de motor een beetje rondrijden.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben nog nooit alleen op vakantie geweest.
Dat maakt het voor mij dan ook gelijk een stuk spannender. Ik ben ten eerste al jaren niet op vakantie geweest. en een buitenlandse vakantie kan ik me al helemaal niet meer herinneren, dat was namelijk 21 jaar terugquote:Op maandag 18 januari 2010 21:05 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik wel, in zoverre ik had wel altijd ergens een uitvalsbasis zoals destijds bij mijn ouders in Noorwegen of mijn broer in Frankrijk b.v., maar van daaruit ben ik met de motor lekker de landen in gegaan. heerlijk is dat lekker alleen met mezelf (heb ik dan genoeg aan) op de motor een beetje rondrijden.
Is ook niks. Dus ik kan nooit op vakantie.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:08 schreef tijnbrein het volgende:
Alleen op vakantie gaan lijkt mij eigenlijk niets.
Groepsreizen?quote:Op maandag 18 januari 2010 21:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is ook niks. Dus ik kan nooit op vakantie.
Voor geen goud. Zou ik nooit durven. Je weet immers niet wat je te wachten staat. Ik zou het echt niet kunnen. Ik zou er geen plezier aan kunnne beleven, immers ik weet niet wat ik dan kan verwachten. Of ik aansluiting kan vinden etc.quote:
Want? je hebt geen vriendenquote:Op maandag 18 januari 2010 21:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is ook niks. Dus ik kan nooit op vakantie.
De aandoening wordt zeer zwaar onderschat. Je wordt op alle terreinen erg zwaar beperkt.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:23 schreef sempron2400 het volgende:
Alleen op vakantie, dat is niet niks! Dat moet je willen; je hebt bijvoorbeeld geen directe aanspraak en bent toch kwetsbaarder. Qua prikkels valt een drukke stad wel mee, het zijn geen sociale prikkels. En anders heben ze bij de Blokker nog wel een filter tegen de prikkels.
Ik zou zelf wel naar Dubai willen (tickets zijn nu 399 euro), maar ik ben maar alleen.
Het is dat mijn ouders een huisje hebben in Zuid-Frankrijk, maar daarbuiten kan ik dus nooit op vakantie. Een groepsreis doet een groot beroep op mijn sociale vaardigheden. Best wel vervelend, dat autisme.
Alhoewel dat zo is heb ik toch een aantal keer een leuke reis gehadquote:Op maandag 18 januari 2010 21:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Voor geen goud. Zou ik nooit durven. Je weet immers niet wat je te wachten staat. Ik zou het echt niet kunnen. Ik zou er geen plezier aan kunnne beleven, immers ik weet niet wat ik dan kan verwachten. Of ik aansluiting kan vinden etc.
Nee, dan blijf ik liever thuis. Dat is tenminste wel voorpelbaar.
Hooguit een kennisje. Maar die heeft een gezin. Net als mijn familie. Allemaal hun eigen hachie dus. Ach, dan blijf ik maar thuis. internet in je tuin vind ik wel zo prettig.quote:
quote:Misschien moeten we dan maar een [autisme, asperger, pdd-nos] deel 31 - waar we samen op vakantie gaan inplannen
Daar moet ik ook echt niet aan denken. Ik word al moe als ik een paar uur met de zelfde groep mensen rond hang. en dat dan x 24 uur x 14 dagenquote:
Ik heb echt respect voor jou.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Alhoewel dat zo is heb ik toch een aantal keer een leuke reis gehadMaar je moet er ook tegen kunnen inderdaad
Voor mij was het te doen.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:30 schreef Babbelvis het volgende:
[..]
Daar moet ik ook echt niet aan denken. Ik word al moe als ik een paar uur met de zelfde groep mensen rond hang. en dat dan x 24 uur x 14 dagenDe sociale prikkels zou mijn energie ook echt helemaal opvreten
Geen vaatwasser?quote:Op maandag 18 januari 2010 21:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Met alle autisten op vakantieEn vooraf nog oud en nieuw in mijn nieuwe huisje als housewarming party om alvast in de stemming te komen
(en in dat geval heeft iedereen mijn adres wie weet krijg ik dan toch mijn 6 kaartjes)
Sorry goede humeur is terug ben in een flauwe bui
Maar even de afwas doen dan maar
Dankjequote:Op maandag 18 januari 2010 21:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb echt respect voor jou.Je bent hartstikke ondernemend
Maar voor mij zou het geen vakantie worden, de spanning zou mij veel te veel zijn. Want alles is dan van te voren onbekend. ik zou echt helemaal gek worden.....
Ik moet echt alles van te voren weten en zo....
Dat heb ik dus ook. Ik kijk hier in Nederland al 20x op 9292ov als ik ergens heen moetquote:Op maandag 18 januari 2010 21:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
de spanning zou mij veel te veel zijn. Want alles is dan van te voren onbekend. ik zou echt helemaal gek worden.....
Ik moet echt alles van te voren weten en zo....
Alles is betrekkelijk. Toch valt het mij op dat je best wel ondernemend bent op het sociaal vlak.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:36 schreef tijnbrein het volgende:
Dankje![]()
En toch vind ik dat ik vergeleken sommige mensen maar half leef.
Je schiet dan helemaal in de controle modusquote:Op maandag 18 januari 2010 21:36 schreef Babbelvis het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Ik kijk hier in Nederland al 20x op 9292ov als ik ergens heen moetDus dat wordt nog wat als ik helemaal aan de andere kant van de wereld zit in me upje
Herkenbaar! En dan op alle mogelijke sites kijken of alles wel écht klopt natuurlijk, en dat er geen vertragingen bekend zijn, etc...quote:Op maandag 18 januari 2010 21:36 schreef Babbelvis het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Ik kijk hier in Nederland al 20x op 9292ov als ik ergens heen moetDus dat wordt nog wat als ik helemaal aan de andere kant van de wereld zit in me upje
Dat kloptquote:Op maandag 18 januari 2010 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Alles is betrekkelijk. Toch valt het mij op dat je best wel ondernemend bent op het sociaal vlak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |