abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 januari 2010 @ 19:24:38 #251
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_76934380
Hhm, misschien een aare vraag, maar ben ik de enige die weinig tot geen sociale problemen ervaar? Ik bedoel, dat ik gewoon 6 à 7 dagen in de week contact heb met vrienden, met het stappen altijd contact heb met nieuwe mensen enzo. En elk weekend kan ik met vrienden kan gaan stappen(meestal wel een ander groepje) alleen houd het financiële deel me nuchter .
Het enigste waar ik geen behoefte aan heb is een partner( op dit moment tenminste).

Ook heb ik geen problemen met het maken van nieuwe vrienden, noujah ik vergeet hun namen vrij snel en dat vind ik wel lullig voor ze. Dan is het net of ik geen interesse in hun toon, terwijl ik dat helemaal niet zo bedoel.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_76934583
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:32 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dirck III is de slijterij. Dus dan zul je me weleens zien.
Zo vaak kom ik daar ook weer niet. Een paar keer jaar.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_76938849
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:24 schreef ikke043 het volgende:
Hhm, misschien een aare vraag, maar ben ik de enige die weinig tot geen sociale problemen ervaar? Ik bedoel, dat ik gewoon 6 à 7 dagen in de week contact heb met vrienden, met het stappen altijd contact heb met nieuwe mensen enzo. En elk weekend kan ik met vrienden kan gaan stappen(meestal wel een ander groepje) alleen houd het financiële deel me nuchter .
Het enigste waar ik geen behoefte aan heb is een partner( op dit moment tenminste).

Ook heb ik geen problemen met het maken van nieuwe vrienden, noujah ik vergeet hun namen vrij snel en dat vind ik wel lullig voor ze. Dan is het net of ik geen interesse in hun toon, terwijl ik dat helemaal niet zo bedoel.
Lol, namen. Breek me de bek niet open. Volgens mij heeft dat met visueel ingesteld zijn te maken.
Mja, ik ervaar ook niet veel problemen. Wel realiseer ik me heel erg dat het allemaal zo gekunsteld is. Geforceerd, gecontroleerd, bewust, niet geautomatiseerd. Alles dat ik in een gesprek doe of zeg is bedacht en komt niet spontaan. Volgens mij is dat bij de meeste NT'ers wel het geval, maar tja, je weet natuurlijk nooit hoe een ander iets echt ervaart dus het blijft lastig vergelijken.
pi_76939373
Ik heb geen moeite met contacten leggen ik heb er alleen geen behoefte aan. Overigens heb ik ook rare contacten, allemaal erg druk, zelden tijd, maar ze staan wel altijd voor me klaar.

Dit is leuk, ik ben een valantijnsuitje aan t plannen
pi_76941178
quote:
Op zondag 17 januari 2010 10:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Even tussendoor een vraagje. Jullie zien op de voorpagina een fotowedstrijd he?
welke concertfoto vinden jullie t mooiste?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of geen van allen uiteraard, dat kan ook nog..
De onderste, maar de bovenste is ook leuk, lijkt een soort auro om zich heen te hebben.
Children of the night. What music they make.
pi_76943355
was net aan het denken, en het contact leggen is eigenlijk vrij makkelijk. Al maakt mijn onzekerheid het lastiger. Maar het onderhouden is lastiger.
Meestal als ik het probeer om bijvoorbeeld iemand op te bellen die ik ken, kom ik niet verder dan hé hoe is het? Krijg dan meestal nog antwoord terug..maar al mijn telefoongesprekken zijn gemiddeld korter dan 2 minuten.

En als bij een bekende ben, die ik redelijk goed kan..dan kan ik over alles en nog wat praten..en heb meestal wel wat te zeggen..
pi_76961521
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:11 schreef Cassandra87 het volgende:

Dit is leuk, ik ben een valantijnsuitje aan t plannen
Leuk, een valentijnsuitje! Met de 6 mensen van wie je een valentijnskaartje gaat krijgen? .
pi_76963261
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:02 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Leuk, een valentijnsuitje! Met de 6 mensen van wie je een valentijnskaartje gaat krijgen? .
Ik zou niet weten wie mij een valentijnskaartje moet sturen
pi_76964115
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:44 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

als het er 6 zijn...nou dan ben je wel erg populair.

Ik zelf heb nooit een valentijskaartje,bloem of wat dan ook gekregen .
Ik weet nog wanneer ze op school rozen uitdeelden.
Maar verder ben ik ook een beetje anti-valentijn enzo....en eigenlijk ook anti-moederdag enzo...want die hele comerciele mikmak..van cadeau's kopen enzo.
Daarom doe ik daar meestal niet aan...meestal gewoon een brief..ofzo..en een leuk kaartje.

En vorig jaar was ik dus niet in nl bij mijn moeder bij familie in het buitenland..en een tante die hielp mij bij alles en steunde mij net zoals een moeder..en was toen super geinspireerd..en heb toen een brief(1,5 kantje) weten te schrijven..die haar liet huilen 1e keer in mijn leven dat zoiets gebeurd..meestal moesten mensen bij mij huilen vanwege iets negatiefs en voor mijn ma toen gewoon een mooie e-card.
pi_76964159
Onlangs praatte ik met iemand, en midden in zijn verhaal realiseerde ik me dat ik zijn verhaal helemaal niet in kon verplaatsen. Dat vindt ik toch wel een gemis. Misschien ben ik ook wel teveel met mezelf bezig. Ik vindt alleen mijzelf interessant meestal, ik kan me gewoon niet goed inleven.

Soms wil ik me oog alsluiten voor andere mensen. Ik kan heel sociaal zijn één avond en dan de volgende dag ben ik murw. Dan blijf ik gewoon in mijn eentje thuis om alle ervaringen te verwerken. Ik denk dat ik ook hooggevoelig (HSP) ben.
pi_76964254
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:08 schreef deenigeechteTS het volgende:
Onlangs praatte ik met iemand, en midden in zijn verhaal realiseerde ik me dat ik zijn verhaal helemaal niet in kon verplaatsen. Dat vindt ik toch wel een gemis. Misschien ben ik ook wel teveel met mezelf bezig. Ik vindt alleen mijzelf interessant meestal, ik kan me gewoon niet goed inleven.

Soms wil ik me oog alsluiten voor andere mensen. Ik kan heel sociaal zijn één avond en dan de volgende dag ben ik murw. Dan blijf ik gewoon in mijn eentje thuis om alle ervaringen te verwerken. Ik denk dat ik ook hooggevoelig (HSP) ben.
je zou je er evt. op kunnen laten testen , die hsp.
En tja..inleven is lastig..ik leef me meestal eigenlijk niet in, maar volgens mijn verstand begrijp ik meestal de dingen redelijk...
pi_76965065
Zo, ik kom net bij stichting MEE vandaan.

Ik had zo uitgezocht via internet, hoe in contact te komen en het bleek dat ze een inloopspreekuur op maandag hebben, hiervlakbij. Dus ik heb mijzelf vandaag in het diepe gegooid en ben naar binnen gestapt.
Omdat ik eigeniljk graag hulp wil en nodig heb bij het regelen van 'zakelijke' dingetjes.

En ze gaan kijken wat ze voor mij kunnen betekenen, ik heb over 2 weken weer een afspraak.. ondertussen gaan ze wat dingen uitzoeken, ook toch weer voor TIZ wat nu misschien wel nuttig is omdat mijn WA-jong rond is enzo. En daar moet ik volgende week als ik een afspraak heb bij de psych dus ook over hebben, over dat TIZ en een soort van mentor of curator ofzo.

En dan is de next step via een urgentieverklaring op mijzelf gaan wonen...
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_76967256
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:31 schreef Autidude het volgende:
Zo, ik kom net bij stichting MEE vandaan.

Ik had zo uitgezocht via internet, hoe in contact te komen en het bleek dat ze een inloopspreekuur op maandag hebben, hiervlakbij. Dus ik heb mijzelf vandaag in het diepe gegooid en ben naar binnen gestapt.
Omdat ik eigeniljk graag hulp wil en nodig heb bij het regelen van 'zakelijke' dingetjes.

En ze gaan kijken wat ze voor mij kunnen betekenen, ik heb over 2 weken weer een afspraak.. ondertussen gaan ze wat dingen uitzoeken, ook toch weer voor TIZ wat nu misschien wel nuttig is omdat mijn WA-jong rond is enzo. En daar moet ik volgende week als ik een afspraak heb bij de psych dus ook over hebben, over dat TIZ en een soort van mentor of curator ofzo.

En dan is de next step via een urgentieverklaring op mijzelf gaan wonen...
mooi zo..hoop dat het allemaal goed gaat dit keer
pi_76969728
6 valentijnskaartjes
Grapje waar ik mee ben binnen gekomen in dit topic (over duidelijk zijn en niets verwachten met valentijnsdag) waarop werd geantwoord, als je zo duidelijk bent kijk maar uit dat je er geen 6 krijgt.
Grappig dat DC dat ondanks t weinige posten heeft onthouden
Overigens deed ik nooit wat met Valentijnsdag, kreeg alleen maar valse beloftes en gaf zelf wel elke keer iets romantisch.
Overigens is mijn huidige relatie zo goed dat ik gewoon wat leuks wil plannen en er niets voor terug hoef aangezien ik echt werkelijk alles leuk vind om met mijn vriend te doen en dit sowieso al samen is. Al moet ik uit kijken dat ie niet te verwend raakt Maar dat verdient ie zeer zeker.

HSP herken ik mij zelf heel erg in, of HSS.
pi_76971572
Nou, ik vind valentijnsdag eigenlijk niet zo leuk. Ik doe er niets mee maar wordt er wel mee geconfronteerd, en ik vind het ook iets raars net zoals kerst.. want ik vind zelf dat je wel elke dag lief mag zijn tegen elkaar. Maar ik denk dat dat niet meer zo werkt.

Maar ik heb ook nooit wat gehad met valentijnsdag en ik weet nu ook niemand om iets te sturen, al zou dat dus onzin zijn. En cadeautjes werken ook niet altijd, daar moet je het niet van hebben. Ik had ook eens een keer een cadeautje gekocht voor iemand, ook om weer eens in de spotlight te komen, maar toen wou ze dat cadeautje helemaal niet aannemen en bleek weer eens dat ze eigenlijk het contact aan het verwateren was, dat is meestal wel het geval. En daarom heb ik er vaak meer last van dan dat het allemaal leuk hoort te zijn.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
  maandag 18 januari 2010 @ 18:06:18 #266
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_76975274
Zijn jullie wel eens alleen op vakantie geweest?

Ik wil ergens dit jaar naar Thailand toe gaan. ik ben er nog niet over uit wat ik wil gaan doen. Wat al wel zeker is dat ik niet de toeristische kant op ga. Ik zal denk ik in Bangkok starten en dan waarschijnlijk 2 weken rondtrekken (voornamelijk landinwaarts).

Ik hoor van iedereen dat Thailand echt een land is waar je prima alleen heen kan gaan en je ook wel weet te redden.

Nou kan ik mij zelf altijd wel vermaken in me eentje. (autist hè ) Dus dat zal geen probleem worden denk ik. Maar ik vraag me af of de prikkels niet te veel zullen worden. Het wordt namelijk mijn eerste vakantie in een hele lange tijd (+10 jaar ) En om dan gelijk naar zo'n ver land te gaan is best wel tricky. Misschien kan ik beter 1000KM vliegen om mij vervolgens weer met nederlanders te groeperen op Chersonissos ( ) maar ja. dat is natuurlijk ook niet echt super spannend ofzo.

In 2011 ga ik met mijn broer naar Amerika maar dat wordt een heel ander soort vakantie. 1 waarbij alles eigenlijk al vast staat en ingepland is op het moment dat we vertrekken. Dus ik ben benieuwd of ik het aan durf om alleen te vertrekken naar Thailand
  maandag 18 januari 2010 @ 18:08:09 #267
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_76975367
Tenzij je een pedo bent ga je niet alleen naar Thailand, je kunt er donder op zeggen dat je er gezeik mee krijgt.

Stiekem wil ik ook wel alleen op vakantie eigenlijk, geen gezeik, van niemand niet, waar we precies heen gaan.
  maandag 18 januari 2010 @ 18:20:33 #268
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_76975844
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:08 schreef De_Logica het volgende:
Tenzij je een pedo bent ga je niet alleen naar Thailand, je kunt er donder op zeggen dat je er gezeik mee krijgt.

Stiekem wil ik ook wel alleen op vakantie eigenlijk, geen gezeik, van niemand niet, waar we precies heen gaan.
Dat zal toch best mee vallen lijkt me. Backpacken in Thailand is vrij populair en het lijkt me sterk dat iedere backpacker gezeik krijgt over het alleen zijn in het land
pi_76976396
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:44 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ik kan je helemaal geen kaartje sturen als ik je adres niet heb.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_76976536
Alleen op vakantie gaan is niet zo heel erg, als je eerder op vakantie bent geweest.
Verder tja..moet je kijken wat voor soort persoon je bent..en of je thailand wel slim lijkt. Zelf..heb ik zoiets van vind je het interresant ..gewoon doen.!

En vliegen is en blijft hetzelfde..vliegtuig in..alles op zn plek zetten..zitten en wachten tot je aankomt..zelf heb pas vorig jaar na een vakantie voor het eerst alleen gevlogen..en het viel helemaal mee, je hebt altijd dat gedoe rondom gesjouw..en de koffers..en het is alleen iets saaier als het ene lange vlucht is(in mijn geval ruim 15 uur) en je gaat je vervelen als je niemand hebt om mee te praten. Maar ach..het is goed te doen.
  maandag 18 januari 2010 @ 18:49:11 #271
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_76977277
Ach ik heb gelukkig nog een aantal maanden voor dat ik wil gaan. Het liefst ga ik morgen me paspoort regelen en alle benodigde dingen fiksen zodat ik volgende week al uit dit koude kikkerlandje weg kan gaan en daar is even helemaal tot rust komen maar ja... verplichtingen enzo weerhouden mij ervan zo spontaan weg te gaan .

Denk dat ik m plan in het najaar. Dus dan heb ik nog tijd zat om het een en ander uit te zoeken. Maar ik vind 't nu al heel spannend. Lekker in je eentje er even tussen uit. geen gezeik om je heen van de snelle mentaliteit van Nederland waar ik zo af en toe helemaal gek van word.
pi_76979038
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:32 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik kan je helemaal geen kaartje sturen als ik je adres niet heb.
Stille hint
pi_76979097
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:24 schreef Juup© het volgende:

[..]

Stille hint
Voor een autist is het best subtiel.
14 SHADES OF GREY
  maandag 18 januari 2010 @ 19:27:28 #274
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_76979222
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:20 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

Dat zal toch best mee vallen lijkt me. Backpacken in Thailand is vrij populair en het lijkt me sterk dat iedere backpacker gezeik krijgt over het alleen zijn in het land
Nouja ik heb andere dingen gehoord. Maar als jij je erin verdiept hebt zal je het wel beter weten dan ik.
pi_76979612
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:25 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Voor een autist is het best subtiel.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:57:54 #276
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_76980870
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:27 schreef De_Logica het volgende:

[..]

Nouja ik heb andere dingen gehoord. Maar als jij je erin verdiept hebt zal je het wel beter weten dan ik.
Nah ik heb me er nog niet in veel in verdiept. Alleen veel vrienden zijn er al geweest en ze raadde me allemaal aan om er gewoon heen te gaan.. Alleen een aantal die alleen waren gingen niet backpacken maar die betaalde hun verblijf door te werken als duik instructeur etc.

Ik kan helaas voor dit jaar niemand vinden die daar heen wilt dit jaar op de low-cost tour. de meeste die dit jaar gaan willen big spenden en als een god in Frankrijk Thailand leven. iets wat zeer goed kan daar met die thai massage met happy endings
pi_76983086
Ben nog nooit alleen op vakantie geweest. Ben uberhaupt nog nooit alleen geweest
Wel een week alleen in rotterdam, soulsearching wat errug fijn was, desondanks denk ik dat ik slecht alleen kan zijn.
Ben wel van plan om ooit 3 maanden in spanje te vertoeven, in mijn eentje. Maar ik zou nooit in een ver land als thailand alleen gaan reizen.

Goh geinteresseerden mogen best mijn adres vragen om een kaartje te sturen wie weet dat ik dan aan die 6 kom
Al zal ik toegeven dat ik de 14e al heel erg blij ben met een fijne knuffel van mijn schatje, hoef ik echt niets bijzonders voor. Want ja ik krijg elke dag wel een fijne knuffel van hem maar ik houd ook elke dag van hem en niet alleen of meer op de 14e
pi_76984476
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben nog nooit alleen op vakantie geweest.
Ik wel, in zoverre ik had wel altijd ergens een uitvalsbasis zoals destijds bij mijn ouders in Noorwegen of mijn broer in Frankrijk b.v., maar van daaruit ben ik met de motor lekker de landen in gegaan. heerlijk is dat lekker alleen met mezelf (heb ik dan genoeg aan) op de motor een beetje rondrijden.
pi_76984636
Alleen op vakantie gaan lijkt mij eigenlijk niets.
14 SHADES OF GREY
pi_76984679
Inderdaad, ik ben elke dag al alleen op vakantie in mijn hoofd.
"That is not a dream, that is a substitute for reality"
  maandag 18 januari 2010 @ 21:13:44 #281
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_76984903
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:05 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik wel, in zoverre ik had wel altijd ergens een uitvalsbasis zoals destijds bij mijn ouders in Noorwegen of mijn broer in Frankrijk b.v., maar van daaruit ben ik met de motor lekker de landen in gegaan. heerlijk is dat lekker alleen met mezelf (heb ik dan genoeg aan) op de motor een beetje rondrijden.
Dat maakt het voor mij dan ook gelijk een stuk spannender. Ik ben ten eerste al jaren niet op vakantie geweest. en een buitenlandse vakantie kan ik me al helemaal niet meer herinneren, dat was namelijk 21 jaar terug

Mijn broer was vorig jaar in Thailand met 2 vrienden en die vond het af en toe wel even verstikkend. Want de cultuur is daar zo anders en Bangkok is zo druk. Ik heb er zin in om een nieuwe ervaring rijker te worden maar de drukke straten van bv. Bangkok zullen mij denk ik ook nog wel verstikken als ik daar aankom en het wordt dan helemaal pittig als je daar dus in je eentje zit zonder een plek te hebben waar je je terug kan trekken behalve de vele bar's die er zijn en de hostel's waar je 's nacht's terecht kan
pi_76985079
Als je uitgaat van een uitvalsbasis en vandaaruit op vakantie gaan kun je mijn soulsearching in rotterdam ook wel een vakantie alleen noemen.
Voor eventjes is alleen zijn trouwens wel heerlijk, alleen jammer dat ik dat nergens kan, aangezien mijn huis nog niet klaar is, en er 4 man (overig) bij mij thuis woont. Zou in februari een weekje alleen kunnen zitten in theorie denk ik maar dat vind ik zonde van mijn geld (ov kosten)
Heb een week opgepast bij een collega van mij die met vakantie was, zalig! Dus wat dát betreft ben ik wel blij straks in mijn eigen stekkie te zitten.

HSS is bij vlagen trouwens f*cking irritant. Zit al redelijk wat achter elkaar met een raar gevoel in mijn maag omdat ik dus blijkbaar wat oppik van een ander. Wat achteraf weer zijn pluspunten heeft want nu heb ik weer een stukje zelfreflectie kunnen toepassen en is dat kutgevoel weg, maar voor je eenmaal door hebt waarom je je zo anders voelt dan je werkelijk bent qua persoon
Stukje zelfreflectie is dan weer elk voordeel hep ze nadeel laten we maar zeggen
pi_76985194
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:08 schreef tijnbrein het volgende:
Alleen op vakantie gaan lijkt mij eigenlijk niets.
Is ook niks. Dus ik kan nooit op vakantie.
pi_76985400
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Groepsreizen?
14 SHADES OF GREY
pi_76985411
Alleen op vakantie, dat is niet niks! Dat moet je willen; je hebt bijvoorbeeld geen directe aanspraak en bent toch kwetsbaarder. Qua prikkels valt een drukke stad wel mee, het zijn geen sociale prikkels. En anders heben ze bij de Blokker nog wel een filter tegen de prikkels.

Ik zou zelf wel naar Dubai willen (tickets zijn nu 399 euro), maar ik ben maar alleen.
Het is dat mijn ouders een huisje hebben in Zuid-Frankrijk, maar daarbuiten kan ik dus nooit op vakantie. Een groepsreis doet een groot beroep op mijn sociale vaardigheden. Best wel vervelend, dat autisme.
pi_76985419
Das echt balen
En een groepsreis, mooie manier om contacten op te doen.

Ik vind het eigenlijk wel heel mooi, alleen dingen ondernemen. Zoals ik al zei ben i eigenlijk nooit alleen. Maar heb de eerste stap genomen, ga regelmatig alleen naar concerten (al is dat valsspelen omdat ik bevriend ben met een aantal bandleden die ik voor en achteraf spreek)
Wil dus ooit nog eens 3 maanden naar spanje en misschien dat ik dat ooit wel een keer moet doen ook echt in mijn eentje op vakantie ofzo, kom je toch veel over jezelf te weten denk ik.. Maar zit nu in een relatie en plannen zijn om samen met vakantie te gaan wat ik ook veel leuker en gezelliger vind. PLus dat je in je eentje overal eenpersoons toeslag betaald
pi_76985541
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:23 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Groepsreizen?
Voor geen goud. Zou ik nooit durven. Je weet immers niet wat je te wachten staat. Ik zou het echt niet kunnen. Ik zou er geen plezier aan kunnne beleven, immers ik weet niet wat ik dan kan verwachten. Of ik aansluiting kan vinden etc.

Nee, dan blijf ik liever thuis. Dat is tenminste wel voorpelbaar.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:26:57 #288
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_76985630
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Want? je hebt geen vrienden

Misschien moeten we dan maar een [autisme, asperger, pdd-nos] deel 31 - waar we samen op vakantie gaan inplannen
pi_76985663
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:23 schreef sempron2400 het volgende:
Alleen op vakantie, dat is niet niks! Dat moet je willen; je hebt bijvoorbeeld geen directe aanspraak en bent toch kwetsbaarder. Qua prikkels valt een drukke stad wel mee, het zijn geen sociale prikkels. En anders heben ze bij de Blokker nog wel een filter tegen de prikkels.

Ik zou zelf wel naar Dubai willen (tickets zijn nu 399 euro), maar ik ben maar alleen.
Het is dat mijn ouders een huisje hebben in Zuid-Frankrijk, maar daarbuiten kan ik dus nooit op vakantie. Een groepsreis doet een groot beroep op mijn sociale vaardigheden. Best wel vervelend, dat autisme.
De aandoening wordt zeer zwaar onderschat. Je wordt op alle terreinen erg zwaar beperkt.

Maar jij hebt gelukkig nog wel een adresje in Zuid Frankrijk. Koester het
pi_76985694
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Voor geen goud. Zou ik nooit durven. Je weet immers niet wat je te wachten staat. Ik zou het echt niet kunnen. Ik zou er geen plezier aan kunnne beleven, immers ik weet niet wat ik dan kan verwachten. Of ik aansluiting kan vinden etc.

Nee, dan blijf ik liever thuis. Dat is tenminste wel voorpelbaar.
Alhoewel dat zo is heb ik toch een aantal keer een leuke reis gehad Maar je moet er ook tegen kunnen inderdaad
14 SHADES OF GREY
pi_76985788
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:26 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

Want? je hebt geen vrienden
Hooguit een kennisje. Maar die heeft een gezin. Net als mijn familie. Allemaal hun eigen hachie dus. Ach, dan blijf ik maar thuis. internet in je tuin vind ik wel zo prettig.
quote:
Misschien moeten we dan maar een [autisme, asperger, pdd-nos] deel 31 - waar we samen op vakantie gaan inplannen
Het zou voor mij toch echt veel te inspannend zijn.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:30:14 #292
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_76985819
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:23 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Groepsreizen?
Daar moet ik ook echt niet aan denken. Ik word al moe als ik een paar uur met de zelfde groep mensen rond hang. en dat dan x 24 uur x 14 dagen De sociale prikkels zou mijn energie ook echt helemaal opvreten
pi_76985835
Met alle autisten op vakantie En vooraf nog oud en nieuw in mijn nieuwe huisje als housewarming party om alvast in de stemming te komen
(en in dat geval heeft iedereen mijn adres wie weet krijg ik dan toch mijn 6 kaartjes )
Sorry goede humeur is terug ben in een flauwe bui

Maar even de afwas doen dan maar
pi_76985885
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:28 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Alhoewel dat zo is heb ik toch een aantal keer een leuke reis gehad Maar je moet er ook tegen kunnen inderdaad
Ik heb echt respect voor jou. Je bent hartstikke ondernemend

Maar voor mij zou het geen vakantie worden, de spanning zou mij veel te veel zijn. Want alles is dan van te voren onbekend. ik zou echt helemaal gek worden.....

Ik moet echt alles van te voren weten en zo....
pi_76986171
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:30 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

Daar moet ik ook echt niet aan denken. Ik word al moe als ik een paar uur met de zelfde groep mensen rond hang. en dat dan x 24 uur x 14 dagen De sociale prikkels zou mijn energie ook echt helemaal opvreten
Voor mij was het te doen. Die prikkels.
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Met alle autisten op vakantie En vooraf nog oud en nieuw in mijn nieuwe huisje als housewarming party om alvast in de stemming te komen
(en in dat geval heeft iedereen mijn adres wie weet krijg ik dan toch mijn 6 kaartjes )
Sorry goede humeur is terug ben in een flauwe bui

Maar even de afwas doen dan maar
Geen vaatwasser?
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik heb echt respect voor jou. Je bent hartstikke ondernemend

Maar voor mij zou het geen vakantie worden, de spanning zou mij veel te veel zijn. Want alles is dan van te voren onbekend. ik zou echt helemaal gek worden.....

Dankje
En toch vind ik dat ik vergeleken sommige mensen maar half leef.
14 SHADES OF GREY
  maandag 18 januari 2010 @ 21:36:51 #296
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_76986201
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]
de spanning zou mij veel te veel zijn. Want alles is dan van te voren onbekend. ik zou echt helemaal gek worden.....

Dat heb ik dus ook. Ik kijk hier in Nederland al 20x op 9292ov als ik ergens heen moet Dus dat wordt nog wat als ik helemaal aan de andere kant van de wereld zit in me upje
pi_76986338
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:36 schreef tijnbrein het volgende:

Dankje
En toch vind ik dat ik vergeleken sommige mensen maar half leef.
Alles is betrekkelijk. Toch valt het mij op dat je best wel ondernemend bent op het sociaal vlak.
pi_76986418
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:36 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Ik kijk hier in Nederland al 20x op 9292ov als ik ergens heen moet Dus dat wordt nog wat als ik helemaal aan de andere kant van de wereld zit in me upje
Je schiet dan helemaal in de controle modus
  maandag 18 januari 2010 @ 21:41:32 #299
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_76986497
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:36 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

Herkenbaar! En dan op alle mogelijke sites kijken of alles wel écht klopt natuurlijk, en dat er geen vertragingen bekend zijn, etc...
pi_76986517
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Alles is betrekkelijk. Toch valt het mij op dat je best wel ondernemend bent op het sociaal vlak.
Dat klopt Het lukt mij toch vrij aardig om dingen te doen.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')