Ik geloof dat de uiteindelijke deal was dat de pvda akkoord ging dat er geen parlementair onderzoek zou komen, mits dat achteraf alsnog zou kunnen als dit onderzoek niet bevredigend zou zijn. Punt is dat ze toentertijd wel slappe knieen hadden. Alle moeite van Klaas de Vries ten spijt.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Dat er nu een onderzoek is gedaan toch ook? Vooral Klaas de Vries bleef er in de eerste kamer aan trekken
Het was slappe knieėn of verkiezingen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:53 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik geloof dat de uiteindelijke deal was dat de pvda akkoord ging dat er geen parlementair onderzoek zou komen, mits dat achteraf alsnog zou kunnen als dit onderzoek niet bevredigend zou zijn. Punt is dat ze toentertijd wel slappe knieen hadden. Alle moeite van Klaas de Vries ten spijt.
Dat voor het eerste is gekozen was al op voorhand te voorspellen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het was slappe knieėn of verkiezingen.
Natuurlijk. Zou jij het anders doen? In de oppositie kun je je idealen niet verwezenlijken, in het kabinet ten dele.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat voor het eerste is gekozen was al op voorhand te voorspellen.
Ik had geen enkele steun verleend aan de inval van Irak.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Natuurlijk. Zou jij het anders doen? In de oppositie kun je je idealen niet verwezenlijken, in het kabinet ten dele.
Ze hebben wel het streven naar het vinden van de waarheid opgegeven toen ze in het kabinet stapten.quote:
Dat is nogal kort door de bocht. Ze hebben hun initiėle eis afgezwakt, wat niet zo gek is. Het is natuurlijk niet verstandig je eigen kabinet te laten vallen om iets waar je zelf weinig mee te maken had.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ze hebben wel het streven naar het vinden van de waarheid opgegeven toen ze in het kabinet stapten.
Maar ze hadden hun standpunt over het onderzoek al opgegeven om in kabinet Balkenende IV te mogen. Terwijl dat nou juist een punt is waaruit idealen en principes spraken. En uiteindelijk is dat onderzoek er toch gekomen, maar de PvdA heeft zich hier een zwakke partij getoond.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is nogal kort door de bocht. Ze hebben hun initiėle eis afgezwakt, wat niet zo gek is. Het is natuurlijk niet verstandig je eigen kabinet te laten vallen om iets waar je zelf weinig mee te maken had.
Volgens mij is het bij de kabinetsformatie besloten. Er viel dus nog niks te vallen en toen stemde de PvdA al in om van het streven naar waarheidsvinding af te zien.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:34 schreef Sloggi het volgende:
Het is natuurlijk niet verstandig je eigen kabinet te laten vallen om iets waar je zelf weinig mee te maken had.
Het debat met de Kamer volgende week...geloof ikquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:35 schreef smoking-snares het volgende:
weet iemand wanneer een debat plaats vind over dit onderzoek?
Tsja... Als je verder geen ruk (bijna dan) klaarspeelt met je regeringsdeelname dan blijf je liever zitten. Wie weet breekt Wouter Bos morgen z'n nek (bij wijze van) over een universeel geneesmiddel voor kanker (lag al die tijd al op de trap) en dan heb je toch nog succes gehad.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is nogal kort door de bocht. Ze hebben hun initiėle eis afgezwakt, wat niet zo gek is. Het is natuurlijk niet verstandig je eigen kabinet te laten vallen om iets waar je zelf weinig mee te maken had.
als er nu verkiezingen komen gaan alle peilingen sowieso schuiven door alle campagnesquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:08 schreef smoking-snares het volgende:
net even de peilingen gekeken, en als het kabinet nu zou vallen dan zou er sowieso een minderheids-kabinet komen, maar daarbij als het kabinet nu valt, dan verliest CDA een hoop stemmers...
de peiling is van afgelopen zondag, ik ben best benieuwd naar de peilingen na dit rapport
Laten we eens kijken hoe Balkenende zich hieruit schoon gaat praten....quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:06 schreef Libereco het volgende:
Om 16.30 eerste reactie van de premier.
NL martelkampen in irak waar JP en de Hoop toestemming voor hadden verleendquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik had geen enkele steun verleend aan de inval van Irak.
Maar er is volgens mij weinig echt wereldschokkends uit dat rapport naar voren gekomen, dus dat het kabinet vrolijk doorgaat lijkt me inderdaad logisch. Ik vraag me alleen af wat er voor nodig was geweest om dit kabinet wel omver te krijgen.
die waren er toch ookquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
NL martelkampen in irak waar JP en de Hoop toestemming voor hadden verleend
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
NL martelkampen in irak waar JP en de Hoop toestemming voor hadden verleend
zo ver ik weet niet, er is ophef over geweest omdat de verdachte geblinddoekt ondervraagd werden.quote:
Ze heeft zich simpelweg laten chanteren.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar ze hadden hun standpunt over het onderzoek al opgegeven om in kabinet Balkenende IV te mogen. Terwijl dat nou juist een punt is waaruit idealen en principes spraken. En uiteindelijk is dat onderzoek er toch gekomen, maar de PvdA heeft zich hier een zwakke partij getoond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |