Het blijft mensen verbazen, maar op een hele hoop vlakken is Groen-links liberaler dan de VVD tegenwoordig. Volgens mij zijn ze, over het geheel gezien, zelfs economisch liberaler dan de VVD. Grappig hoe de labeltjes uit de jaren 70/80 nog steeds zo'n groot effect hebben.quote:
Niet alleen over de voorlichting, ook over de juridische kant van de inval. En volgens de commissie ging de inval tegen het volkerenrecht in. Dus wie de inval steunde, zat in feite fout.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:55 schreef eriksd het volgende:
De VVD is volgens mij nog steeds voor de inval. Dit rapport gaat over de voorlichting van de kamer, dat is een heel andere kwestie.
Halsema twitterde een uurtje geleden al dat dit ruzie gaat worden tussen de PvdA en het CDA. Smullen!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:06 schreef Libereco het volgende:
De fractie van de PvdA is niet tevreden met de inhoud van Balkenendes reactie en verwacht zo spoedig mogelijk een nieuwe verklaring/reactie (bron RTL Nieuws)
Ja godver, ik heb morgen een tentamen. Kunnen ze de ruzie niet een dagje uitstellen?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:08 schreef Horloge het volgende:
[..]
Niet alleen over de voorlichting, ook over de juridische kant van de inval. En volgens de commissie ging de inval tegen het volkerenrecht in. Dus wie de inval steunde, zat in feite fout.
[..]
Halsema twitterde een uurtje geleden al dat dit ruzie gaat worden tussen de PvdA en het CDA. Smullen!
Hm, ik dacht nog dat het met een sisser af zou lopen, maar misschien wordt de PvdA dan toch nog een keer wakker. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:08 schreef Horloge het volgende:
[..]
Halsema twitterde een uurtje geleden al dat dit ruzie gaat worden tussen de PvdA en het CDA. Smullen!
Precies. Zou zelfs een goede zet kunnen zijn voor die partij.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:17 schreef JohnLocke het volgende:
PvdA heeft niets te verliezen, hun achterban zou het alleen maar waarderen als ze hier de stekker uittrekken.
Ik dus ook, kut is dat. De hele tv-avond zit vol met nieuws over deze commissie: nu 1vandaag, straks nog NOVA en daarna P&W...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja godver, ik heb morgen een tentamen. Kunnen ze de ruzie niet een dagje uitstellen?
D66 kwam er vanaf 29 januari 2003 bij, toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Met 'toen' bedoel ik de aanloop tot de inval in Irak, waar ook dit rapport over gaat. Dus vanaf ergens eind 2002 t/m 20 maart 2003.
Volgens Wiki was dit nog steeds het (demissionaire) kabinet CDA/VVD/LPF.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:23 schreef Arcee het volgende:
[..]
D66 kwam er vanaf 29 januari 2003 bij, toch?
Categorische ontkenning van ieder feit dat is gespecificeerd en aangedragen om het falen onder zijn leiding een gezicht te geven. Het tegendeel beweren zonder verdere onderbouwing of achtergrond zodat men ook niet direct kan zeggen dat je liegt.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Ten eerste reageert Balkenende gewoon alsof hij weer een kamervraag aan het afwimpelen is.
Daarnaast komt onze taal een woord tekort. Voor de redenaarskunst en argumentatie van Balkenende in het algemeen bestaat geen woord. Het is geen specifieke drogreden, ook al zitten bijna alle varianten er wel eens tussen, maar ik kan de vinger er niet op leggen wat hij nou precies wel doet om zich er onderuit te wurmen.
Ik denk wel dat dit gaat klappen, maar dat zal nog niet meteen vanavond zijn. Alhoewel de aanloop natuurlijk ook interessant kan zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:22 schreef Horloge het volgende:
[..]
Ik dus ook, kut is dat. De hele tv-avond zit vol met nieuws over deze commissie: nu 1vandaag, straks nog NOVA en daarna P&W...
Ik heb donderdag ook een tentamen. Godverdomme 3 lesboeken aan theorie. Moet de eerste substantie nog ontwaren. Wat een slijtageslag.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja godver, ik heb morgen een tentamen. Kunnen ze de ruzie niet een dagje uitstellen?
Zou goed kunnen, een week eerder waren de verkiezingen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:26 schreef Horloge het volgende:
Volgens Wiki was dit nog steeds het (demissionaire) kabinet CDA/VVD/LPF.
Nee, de verkiezingen waren pas op 22 januari 2003. Het kabinet Balkenende-II werd beëdigd op 27 mei 2003. Daarvoor is nog een lange, mislukte poging gedaan om een CDA-PvdA-kabinet te vormen (5 februari t/m 12 april).quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:23 schreef Arcee het volgende:
[..]
D66 kwam er vanaf 29 januari 2003 bij, toch?
Waarom presenteren ze dit rapport uberhaupt tijdens een tentamen weekquote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Meneer Balkenende.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:39 schreef Horloge het volgende:
Balkenende, ROT OP!
Serieus, hij bedient zich wederom van de verschrikkelijke retoriek waar Weltschmerz het eerder over had. ELK dingetje wat in het rapport staat, is "volgens zijn visie" nét even anders. Hij liegt en hij draait.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |