abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76716719
@ Nazi-ideologie enzo: voor W.O. II was er ook echt wel geneeskunde, en dat is gewoon doorgeëvolueerd.
pi_76716808
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:01 schreef ToT het volgende:
Het klopt dat veel afwijkingen in het dierenrijk voor afstoting zouden zorgen (en misschien ook in afgelegen indianenstammen en andere primitievere volkeren) en dat diegene zich niet zou kunnen reproduceren, of dat ze gewoon vroeg aan hun kwaal komen te overlijden.

Feit is echter dat mensen als fruityloop met z'n hartafwijking in onze maatschappij WEL een kans krijgen, en ik heb de indruk dat we daar verdomd blij mee mogen zijn, want fruityloop lijkt me een bijzonder geschikte gozer met een goed stel hersens. Omdat hij toevallig een gendefect heeft, had hij maar als kind moeten sterven? Of zijn toekomstige kinderen, moet hij die dan maar laten sterven als ze dezelfde aandoening zouden hebben?

(Sorry dat ik je er ff als voorbeeld bij haal Fruit, ik hoop dat je het niet erg vindt?)
Welnee joh..... Laat ik dan toevallig een voorbeeld zijn van hoe de medische wetenschap wel kan, en ook zou horen te werken. Overigens is er in 1977 een Amerikaanse arts voor mijn operatie over gekomen, en zijn er tegelijk met mij 2 andere kinderen ook door hem geopereerd, iets wat de verzekeringsmaatschappij in eerste instantie niet wilde vergoedden. Verder lag ik 6 weken lang in een vrij kaal en steriel ziekenhuis als 3-jarig ventje, en moesten mijn ouders op eigen kosten in de buurt blijven slapen. Dat soort dingen zijn met speciale kinderafdelingen en ronald mc donald huizen nu ook veel beter geregeld..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_76716928
Goh, we zijn dus even oud! (Give or take a few months)
pi_76718370
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De buitenwereld is niet zo romantisch.
Zijn studie is dat namelijk wel door nazi-ideologie. Ja de moderne med. wetenschap heeft als basis dat van WO2.
Mocht het zo gebeuren dat jij zwaar onderkoeld en bij zeer lage druk op 10km hoog in een vliegtuig geholpen moet worden, ja dan kan het zijn dat sommige kennis gebaseerd is op nazi onderzoeken, idem trouwens als je een schotwond hebt met koudvuur infectie, maar het overgrote deel van de huidige medische wetenschap is al veel verder gevorderd, zoveel zelfs dat een zeer groot deel van de "conclusies" uit die tijd nu als volstrekte onzin gezien worden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_76718808
En daarbij: als je echt zo fel tegen alles bent wat de duitsers in W.O.II ontdekt of ontwikkeld hebben, dan moet je ook geen Volkswagen rijden.

Het feit dat iets op een gruwelijke wijze door hufters is ontdekt (smerige onderzoeken op onschuldige slachtoffers enzo) betekent nog niet dat de opgedane kennis daarvan tegenwoordig niet meer gebruikt zou mogen worden.
Het idee is walgelijk, inderdaad, maar als je er nou levens mee kunt redden, zijn die slachtoffers 55 - 60 jaar geleden niet voor niets gestorven. Het zou idioot zijn om die kennis nu te gaan verwerpen.
pi_76718881
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:52 schreef ToT het volgende:
@ Nazi-ideologie enzo: voor W.O. II was er ook echt wel geneeskunde, en dat is gewoon doorgeëvolueerd.
Het "wetenschappelijk onderzoek" waar hij op doelt, werd aangewakkerd door het verwrongen nazi beeld op de natuur, waarbij men op basis van de afkomst van mensen verschillen meende te kunnen zien, en zoals gevoegelijk bekend is, zagen ze alle rassen zwaar ondergeschikt aan het Germaanse. Verder hadden de "artsen" zoals Mengele en Rascher een absolute macht over leven en dood, en latere analyse van hun werk heeft ook aangetoond dat hun onderzoeken erg klungelig uitgevoerd werden, en de uitkomsten bij voorbaat al zwaar beinvloed waren door hun nazi ideologieën.

Veel huidige medische kennis over de effecten en gevolgen op het menselijk lichaam van blootstelling aan extreme koude is gebaseerd op onderzoek door de luftwaffe, en dat zal ook wel zo blijven, daar men juist door deze onderzoeken een aantal morele en ethische richtlijnen voor medisch onderzoek heeft opgesteld.
pi_76719257

Verder dus geen problemen wat dat betreft met de huidige medische wereld!

Nazi-ideologie: niet relevant dus. (Tenzij je kijkt naar dat een grote farmaceutische industrie is opgericht door degene die "Arbeit macht frei" heeft ontworpen. Bayer of zo?

Edit: Bayer ja. En de Codex Allimentarius zou ook door die man opgericht zijn of zo?
pi_76719317
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:52 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het "wetenschappelijk onderzoek" waar hij op doelt, werd aangewakkerd door het verwrongen nazi beeld op de natuur, waarbij men op basis van de afkomst van mensen verschillen meende te kunnen zien, en zoals gevoegelijk bekend is, zagen ze alle rassen zwaar ondergeschikt aan het Germaanse. Verder hadden de "artsen" zoals Mengele en Rascher een absolute macht over leven en dood, en latere analyse van hun werk heeft ook aangetoond dat hun onderzoeken erg klungelig uitgevoerd werden, en de uitkomsten bij voorbaat al zwaar beinvloed waren door hun nazi ideologieën.

Veel huidige medische kennis over de effecten en gevolgen op het menselijk lichaam van blootstelling aan extreme koude is gebaseerd op onderzoek door de luftwaffe, en dat zal ook wel zo blijven, daar men juist door deze onderzoeken een aantal morele en ethische richtlijnen voor medisch onderzoek heeft opgesteld.
Het grappige is dat dat onderzoek waar Lambiekje op doelt juist gedaan is vanuit een overtuiging die hij zelf uitdraagt: door zwakkere te helpen werken we de evolutie tegen en wordt de mensheid een zwakker ras. Lekker hypocriet
Op maandag 24 augustus 2009 11:04 schreef Salvad0R het volgende:
Aan alle chicks; eet/drink geen light producten, krijg je tumoren van.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 14:03:47 #259
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76719365
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:12 schreef Lambiekje het volgende:
Zijn studie is dat namelijk wel door nazi-ideologie. Ja de moderne med. wetenschap heeft als basis dat van WO2.
Uiteraard niet.

quote:
Daniël 1:5–15: 5 De koning wees hun een dagelijkse hoeveelheid toe van de spijzen en de wijn van zijn tafel. Na drie jaar onderricht zouden ze in dienst van de koning treden. 6 Onder hen waren enkele Judeeërs: Daniël, Chananja, Misaël en Azarja. 7 Maar de hoofdeunuch gaf hun andere namen; Daniël noemde hij Beltesassar, Chananja Sadrach, Misaël Mesach en Azarja Abednego. 8 Daniël was vastbesloten zich aan de reinheidsvoorschriften te houden en hij vroeg de hoofdeunuch toestemming zich van de spijzen en de wijn van de tafel van de koning te onthouden. 9 God zorgde ervoor dat de hoofdeunuch Daniël gunstig gezind was. 10 Toch zei de hoofdeunuch tegen hem: ‘Ik ben bang voor mijn heer, de koning; hij heeft bepaald wat jullie zullen eten en drinken, en als hij vindt dat jullie er slechter uitzien dan jullie leeftijdsgenoten zal hij mij daarvoor verantwoordelijk stellen.’ 11 Daarop richtte Daniël zich tot de kamerheer die de hoofdeunuch aan hem en aan Chananja, Misaël en Azarja had toegewezen: 12 ‘Neem de proef op de som en laat uw dienaren tien dagen alleen groente eten en water drinken. 13 Vergelijk ons uiterlijk daarna met dat van de jongemannen die de koninklijke spijzen eten, en beslis dan over uw dienaren op grond van wat u ziet.’ 14 De kamerheer ging op het voorstel in en gaf hun tien dagen. 15 Aan het eind van de tien dagen zagen zij er gezonder en beter doorvoed uit dan alle jongemannen die de koninklijke spijzen voorgezet hadden gekregen.

De bijbeltekst is ontleend aan De Nieuwe Bijbelvertaling, © Nederlands Bijbelgenootschap 2004/2007.
We zien hier een klinisch experiment, waarbij de testpopulatie in twee groepen wordt gedeeld. Goed, niet helemaal dubbelblind en alles, maar het gaat toch een eind in de goede richting.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76719718
Verrek zeg! Veggo's, geheelondhouders (qua alcohol), proefpersonen én onderzoekers in de Bijbel!
Moderne shizzle, dat boek!
pi_76720330
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

kijk nu eerst

En kijk ook eventjes deze medische en gezondheids gerelateerd docus.
Je hebt echt geen enkel kaas gegeten hoe walgelijk misdadig onze medische zorg/wetenschap is.

Oh jawel, vooral van de psychiatrie ben ik er haarfijn van op de hoogte hoe middeleeuws het er aan toe ging.

Het is alleen ontzettend dom en kortzichtig om de hedendaagse medische wetenschap te beoordelen op hoe primitief het er meer dan een halve eeuw geleden aantoe ging. Move the fuck on, they did!

Ik haal overigens mijn informatie liever uit boeken, verslagen, rapporten en fotomateriaal dan uit filmpjes die absoluut niet op de meest objectief mogelijke manier gemonteerd worden.
pi_76720342
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:11 schreef ToT het volgende:
Verrek zeg! Veggo's, geheelondhouders (qua alcohol), proefpersonen én onderzoekers in de Bijbel!
Moderne shizzle, dat boek!
Die gaan niet dood
pi_76720423
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:28 schreef MarMar het volgende:

[..]

Die gaan niet dood
Leven die veggo's nog steeds dan?
pi_76720489
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Leven die veggo's nog steeds dan?
Hun geesten dwalen nog rond op birkenstocks.....
  dinsdag 12 januari 2010 @ 14:47:23 #265
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76721069
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:28 schreef MarMar het volgende:
Oh jawel, vooral van de psychiatrie ben ik er haarfijn van op de hoogte hoe middeleeuws het er aan toe ging.

Het is alleen ontzettend dom en kortzichtig om de hedendaagse medische wetenschap te beoordelen op hoe primitief het er meer dan een halve eeuw geleden aantoe ging. Move the fuck on, they did!
Dit is echt niet als een aanval op de psychiatrie bedoeld, maar ik wil dit beeld wel wat nuanceren. Een halve eeuw geleden was de psychiatrie in onze ogen inderdaad primitief (maar er waren veel wetenschappen die toen primitief waren).

Voor een deel hangt het gewoon samen met de technische middelen die je hebt om data te kunnen verzamelen, verwerken, mensen in scanners te kunnen plaatsen: als men die 50 jaar geleden had gehad, dan had men die allicht ook gebruikt.

Dat betekent niet dat het grootste deel van de wetenschappers toen ook niet naar beste kennis, inzicht en vermogen arbeidde en mensen probeerde te genezen.

Nog steeds is er op psychiatrisch gebied veel te ontdekken. B.v. Lithium, waarom werkt dat? En onze genen, in hoeverre werken die precies mee, of niet? Ook kennis die nu nog niet bekend is zal over dertig jaar vanzelfsprekend zijn, en dan zal men op een aantal behandelmethoden terugkijken als primitief.

Maar dat betekent niet dat men destijds ‘maar wat deed’ of dat men nu ‘maar wat doet’. En ik denk ook niet dat jij dat wilt beweren. Maar bij medische onderwerpen is dat altijd een conclusie die door sommigen graag getrokken mag worden.

Maar het is net zo zinnig om te concluderen dat er 50 jaar geleden alleen maar achterlijke ingenieurs waren omdat de auto’s van toen vergeleken met die van vandaag minder snel, mooi, zuinig, schoon, luxe en zonder TomTom waren.

Met de wijsheid van achteraf kun je je altijd wel verkneukelen over ‘stoethaspels’ uit het verleden, maar het is in feite een heel normaal ontwikkelingsproces.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76721312
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:47 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dit is echt niet als een aanval op de psychiatrie bedoeld, maar ik wil dit beeld wel wat nuanceren. Een halve eeuw geleden was de psychiatrie in onze ogen inderdaad primitief (maar er waren veel wetenschappen die toen primitief waren).

Voor een deel hangt het gewoon samen met de technische middelen die je hebt om data te kunnen verzamelen, verwerken, mensen in scanners te kunnen plaatsen: als men die 50 jaar geleden had gehad, dan had men die allicht ook gebruikt.

Dat betekent niet dat het grootste deel van de wetenschappers toen ook niet naar beste kennis, inzicht en vermogen arbeidde en mensen probeerde te genezen.

Nog steeds is er op psychiatrisch gebied veel te ontdekken. B.v. Lithium, waarom werkt dat? En onze genen, in hoeverre werken die precies mee, of niet? Ook kennis die nu nog niet bekend is zal over dertig jaar vanzelfsprekend zijn, en dan zal men op een aantal behandelmethoden terugkijken als primitief.

Maar dat betekent niet dat men destijds ‘maar wat deed’ of dat men nu ‘maar wat doet’. En ik denk ook niet dat jij dat wilt beweren. Maar bij medische onderwerpen is dat altijd een conclusie die door sommigen graag getrokken mag worden.

Maar het is net zo zinnig om te concluderen dat er 50 jaar geleden alleen maar achterlijke ingenieurs waren omdat de auto’s van toen vergeleken met die van vandaag minder snel, mooi, zuinig, schoon, luxe en zonder TomTom waren.

Met de wijsheid van achteraf kun je je altijd wel verkneukelen over ‘stoethaspels’ uit het verleden, maar het is in feite een heel normaal ontwikkelingsproces.
Voor een deel werden er wel rare onzinnige expirimenten uitgevoerd, mensen in koude baden, gaatjes in hoofden boren.. jeweetwel.
Er waren natuurlijk ook de genieèn die de grondleggers zijn van de hedendaagse psychiatrie en psychologie die wel degelijk spijkers met koppen sloegen en bij gedragen hebben aan ontwikkelingen die nu nogsteeds aan de gang zijn.

Het waarom is nogsteeds moeilijk, maar inmiddels is bijvoorbeeld hersenactiviteit zichtbaar te maken, waardoor veel dingen duidelijk worden. Vroeger was alleen het gedrag zichtbaar infeite.

Inderdaad dus de middelen.

Het kwam er misschien niet helemaal genuanceerd uit bij me, maar we bedoelen geloof ik ongeveer hetzelfde
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:10:42 #267
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76721972
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:53 schreef MarMar het volgende:
Voor een deel werden er wel rare onzinnige expirimenten uitgevoerd, mensen in koude baden, gaatjes in hoofden boren.. jeweetwel.
Ja, dat weet ik, maar er zijn ook onzinnige dingen die werken. Ook toen waren er natuurlijk weinig die dachten: Nu ga ik iets onzinnigs doen. Ze deden allicht, bezien met onze kennis wel iets onzinnigs, maar er waren er weinig die als doel hadden echt iets onzinnigs te doen.

En dat wil ik nogmaals benadrukken, omdat het wat makkelijk is om zo doktoren uit het verleden, die in principe gewoon volgens de medische stand van zaken handelden (of wetenschappers überhaupt, als je ziet hoe b.v. sommige wiskundigen met veel pijn en moeite iets berekenden wat na de ontwikkeling van de computer elke kleuter kan, of wat na de ontginning van een nieuw vakgebied veel gemakkelijker kan) nu in feite als ‘primitief’ worden neergezet.

Allicht dat er nu gewoonten en handelingen zijn waar je niet bij stilstaat, die als normaal worden bezien, maar waarvan men over 30 jaar zegt: ‘nooit doen’. Ik weet niet wat, maar ze zullen er ongetwijfeld zijn. Dat betekent niet dat iedereen die dat tegenwoordig doet, dat met slechte intenties doet.

Ik kan me b.v. voorstellen dat antibioticagebruik over 30 jaar heel anders is, en dat men dan naar vandaag kijkt met het idee ‘wat ging men er toen primitief mee om’. Dat betekent niet dat hedendaagse artsen of dierenartsen beunhazen zijn. Zodra men maar aanpast zodra er nieuwe gegevens komen.
quote:
Er waren natuurlijk ook de genieèn die de grondleggers zijn van de hedendaagse psychiatrie en psychologie die wel degelijk spijkers met koppen sloegen en bij gedragen hebben aan ontwikkelingen die nu nogsteeds aan de gang zijn.
Dat klopt, maar meestal maakten die genieën ook wel een paar miskleunen. Hadden die ook opvattingen die vandaag de dag volledig achterhaald zijn.
quote:
Het waarom is nogsteeds moeilijk, maar inmiddels is bijvoorbeeld hersenactiviteit zichtbaar te maken, waardoor veel dingen duidelijk worden. Vroeger was alleen het gedrag zichtbaar infeite.
Ja, maar ik weet zeker dat men ook toen wel de voordelen van de apparatuur had gezien die we nu hebben en die zeker had ingezet. Je moet echter roeien met de riemen die je hebt.

En wat dat betreft is m.i. de ‘reguliere medische wetenschap’ tamelijk eerlijk. Wat nu het nieuwste van het nieuwste is, kan morgen verouderd zijn. Medicijnen die weliswaar werken maar ontstellende bijwerkingen hebben zullen over tien jaar misschien wel nooit meer gebruikt worden omdat er betere zijn. Operatietechnieken die nu forse littekens achterlaten zullen verfijnd zijn. Enzovoort.

Sommige alternatieve medicatievormen worden echter ongeveer als middel tegen alles gepresenteerd. En niet zelden zijn die op 18e eeuwse principes gebaseerd die de reguliere geneeskunde gelukkig allang achter zich heeft gelaten (dat de Egyptenaren/Chinezen/Grieken iets al wisten is namelijk in de alternatieve geneeskunde niet zelden een pre, terwijl het in de reguliere geneeskunde waarschijnlijk betekent dat het verouderd is).
pi_76722662
Zonder miskleunen is ontwikkeling simpelweg onmogelijk.

We zijn het eens hoor
pi_76722705
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:10 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik, maar er zijn ook onzinnige dingen die werken. Ook toen waren er natuurlijk weinig die dachten: Nu ga ik iets onzinnigs doen. Ze deden allicht, bezien met onze kennis wel iets onzinnigs, maar er waren er weinig die als doel hadden echt iets onzinnigs te doen.

En dat wil ik nogmaals benadrukken, omdat het wat makkelijk is om zo doktoren uit het verleden, die in principe gewoon volgens de medische stand van zaken handelden (of wetenschappers überhaupt, als je ziet hoe b.v. sommige wiskundigen met veel pijn en moeite iets berekenden wat na de ontwikkeling van de computer elke kleuter kan, of wat na de ontginning van een nieuw vakgebied veel gemakkelijker kan) nu in feite als ‘primitief’ worden neergezet.

Allicht dat er nu gewoonten en handelingen zijn waar je niet bij stilstaat, die als normaal worden bezien, maar waarvan men over 30 jaar zegt: ‘nooit doen’. Ik weet niet wat, maar ze zullen er ongetwijfeld zijn. Dat betekent niet dat iedereen die dat tegenwoordig doet, dat met slechte intenties doet.

Ik kan me b.v. voorstellen dat antibioticagebruik over 30 jaar heel anders is, en dat men dan naar vandaag kijkt met het idee ‘wat ging men er toen primitief mee om’. Dat betekent niet dat hedendaagse artsen of dierenartsen beunhazen zijn. Zodra men maar aanpast zodra er nieuwe gegevens komen.
[..]

Dat klopt, maar meestal maakten die genieën ook wel een paar miskleunen. Hadden die ook opvattingen die vandaag de dag volledig achterhaald zijn.
[..]

Ja, maar ik weet zeker dat men ook toen wel de voordelen van de apparatuur had gezien die we nu hebben en die zeker had ingezet. Je moet echter roeien met de riemen die je hebt.

En wat dat betreft is m.i. de ‘reguliere medische wetenschap’ tamelijk eerlijk. Wat nu het nieuwste van het nieuwste is, kan morgen verouderd zijn. Medicijnen die weliswaar werken maar ontstellende bijwerkingen hebben zullen over tien jaar misschien wel nooit meer gebruikt worden omdat er betere zijn. Operatietechnieken die nu forse littekens achterlaten zullen verfijnd zijn. Enzovoort.

Sommige alternatieve medicatievormen worden echter ongeveer als middel tegen alles gepresenteerd. En niet zelden zijn die op 18e eeuwse principes gebaseerd die de reguliere geneeskunde gelukkig allang achter zich heeft gelaten (dat de Egyptenaren/Chinezen/Grieken iets al wisten is namelijk in de alternatieve geneeskunde niet zelden een pre, terwijl het in de reguliere geneeskunde waarschijnlijk betekent dat het verouderd is).
Acupunctuur is dan een erg vreemde eend in de bijt.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_76722779
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:30 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ook daar zit er een verschil tussen het vermeende aantal aandoeningen waar het tegen helpt, en het aantal goed gedocumenteerde waar het bewezen tegen werkt...
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:36:18 #271
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76722952
quote:

[..]

zie een eerder linkje in topic wat ik had gepost...

http://www.biospace.com/news_story.aspx?StoryID=167344&full=1
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:40:16 #272
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76723117
quote:

[..]

Slechts zeer ten dele. De verklarende mechanismen die acupunctuur biedt – m.a.w. waarom het werkt, lijken niet echt te kloppen: er is geen fysieke basis voor de meridianen gevonden.

Verder lijkt het slechts in bepaalde omstandigheden te werken.

En zo zijn er ook genoeg lapmiddeltjes en kruiden die niet lijken te werken, terwijl andere wel effect hebben, maar niet altijd om de reden die men vroeger dacht.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:43:34 #273
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76723245
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

In het dierenrijk zou z'n misvormde afgestoten worden. Doordat wij de dat wel toelaten wordt ons geslacht alleen maar zwakker en gehandicapter. En dat is natuurlijk bigbusiness. Ik vind het dus ook te bespottelijk voor woorden dat zwakzinnige zich voort mogen planten. Niets te nadele van de mensen zelf, het zijn lieve mensen. Maar als groter geheel is het funest dat we dat tolereren.

We borduren dus voort op bekend foute code.

Kijk naar Monkey Blood Zoek zelf maar naar een volledige versie.

We weten niets nada nul over DNA. Dat wetenschap zegt dat ze het wel weten is echt misdadig.
Tijd om normaal te gaan discussieren Lambiekje. Als je zonder argumentatie, bewijzen of wat dan ook van alles en nog wat wilt gaan spuien open je maar een nieuw topic. Ik wil je verzoeken dat hier niet meer te doen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:46:54 #274
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76723379
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Tijd om normaal te gaan discussieren Lambiekje. Als je zonder argumentatie, bewijzen of wat dan ook van alles en nog wat wilt gaan spuien open je maar een nieuw topic. Ik wil je verzoeken dat hier niet meer te doen.
grappig genoeg heeft hij wel een beetje gelijk evolutionair gezien zijn we natuurlijk niet slim bezig als mensheid, maar dat is nou eenmaal wat het hebben van een bewustzijn met ons doet... we willen allemaal een goed leven hebben
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_76723583
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:46 schreef Re het volgende:

[..]

grappig genoeg heeft hij wel een beetje gelijk evolutionair gezien zijn we natuurlijk niet slim bezig als mensheid, maar dat is nou eenmaal wat het hebben van een bewustzijn met ons doet... we willen allemaal een goed leven hebben
Dat zie je ook aan het feit dat we denken het klimaat te moeten beïnvloeden, net alsof de aarde het merkt als er 1 diersoort (mensen) meer uitsterft... We zijn alleen zover met ons bewustzijn, dat we daardoor ons belang in het grote geheel nog wel eens wat willen overschatten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')