abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 januari 2010 @ 16:22:25 #201
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_76638272
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:05 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Jij wilde zo graag weten weten wat ik van Debielen 66 vond! Nou daarom dus
Dus niet vragen, antwoord krijgen en er niets mee doen hè!
Nouja, als je in een VVD topic post over D'66, dan verwacht ik ook onderbouwing wat de VVD wel heeft en D'66 niet. Zoiets dergelijks. Maar dat komt blijkbaar niet, dus dan verlies ik mijn interesse. Gemiste kans, falert.
Dit, dus.
pi_76638704
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Infrastructuur is 1 van de weinige zaken die je bijna wel collectief moet regelen, daar ben ik het mee eens, zelfde geld voor rechtspraak, veiligheid en landsverdediging, maar als je het daar toe beperkt dan kom je al een heel eind, en dan kan je de belasting ook eerlijker maken.
Ik ben ook voor een overheid die zich beperkt in welke taken overheidstaken zijn, en dan vervolgens ook de volledige verantwoordelijkheid draagt voor die taken.

Alleen eerlijk? Wat is eerlijk? Als iemand tegen mij zegt dat het oneerlijk is om 50% belasting te betalen, dan stel ik de vraag of hij met droge ogen kan beweren dat meer dan de helft van zijn welvaart zijn eigen verdienste is en niet die van de maatschappij. Ik betoog zeker geen dergelijk belastingtarief, alleen moet je niet doen alsof het bereiken van een dergelijk inkomen je eigen verdienste is, de samenleving geeft je die gelegenheid. Kijk maar naar wat mensen verdienen in samenlevingen die die gelegenheid niet bieden.
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

De crisis van 2003 was grotendeels het gevolg van de internet bubble, uiteraard wel met veel spinoff, daarnaast was de crisis maar van korte duur.
Hier was een echte recessie, in de rest van Europa niet, het was gewoon de terugslag een sterker anticyclisch beleid dan in de rest van Europa.
quote:
En potje van de financieele sector? Valt mee, onder zijn periode is bijvoorbeeld de Commissie Tabaksblat gevormd.
Die een crisisveroorzakende bonuscultuur in stand hield, en onder zijn bewind zijn al die gammele financiele producten opgekomen en kon de consument bedonderd worden.
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:16 schreef mirved het volgende:

[..]

Maar de VVD is toch helemaal niet voor het afschaffen van die middelen?

De VVD vindt investeringen in de kwaliteit van het Nederlands hoger onderwijs dringend noodzakelijk. Kwaliteit moet prioriteit nummer één zijn. Daarom willen we dat er meer geld beschikbaar komt voor het primaire onderwijsproces in het hoger onderwijs. Bron: http://www.vvd.nl/standpunt/573/studiefinanciering
Ik heb ze niet zo in het vizier omdat ik nooit op zo'n antiliberale partij zou stemmen die zo graag inspeelt op goedkoop ondoordacht middenstanderssentiment. Maar de ontwikkelingen in het onderwijs terwijl zij regeringsverantwoordelijkheid droegen zijn reden genoeg om ze daarin niet al te serieus te nemen. En als ik in vogelvlucht wat plannetjes van hun beschouw dan gaat het heel erg de kant op van het bevoordelen van komaf boven talent.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 16:32:58 #203
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76638732
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nouja, als je in een VVD topic post over D'66, dan verwacht ik ook onderbouwing wat de VVD wel heeft en D'66 niet. Zoiets dergelijks. Maar dat komt blijkbaar niet, dus dan verlies ik mijn interesse. Gemiste kans, falert.
Wat de VVD wel heeft? Een beter besef van hoe de maatschappij werkt!
  zondag 10 januari 2010 @ 16:35:33 #204
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_76638839
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:32 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Wat de VVD wel heeft? Een beter besef van hoe de maatschappij werkt!
Het begint met een O, eindigt op nderbouwing en je hebt het in al je posts nagelaten. Ik merk het wel als het gelukt is. Nu ben je enkel pagina opvulling.
Dit, dus.
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 16:36:39 #205
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76638901
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het begint met een O, eindigt op nderbouwing en je hebt het in al je posts nagelaten. Ik merk het wel als het gelukt is. Nu ben je enkel pagina opvulling.
Ieder draagt bij naar vermogen!
pi_76638977
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:26 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is jouw aanname. Of ken jij die mensen allemaal persoonlijk?
Dat is toch het treurige van een aantal linkse mensen hier, hun mening baseren op aannames en vooroordelen, en iedereen demoniseren die een andere ideologie aanhangt dan die van hun. Kansloos die zelfverheerlijking, maar bovenal dom en arrogant .

[ Bericht 1% gewijzigd door StarGazer op 10-01-2010 16:46:40 ]
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zondag 10 januari 2010 @ 16:39:16 #207
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_76639017
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:36 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ieder draagt bij naar vermogen!
Het stukje van D'66 wat je quotte:
quote:
een samenleving waarin burgers verantwoordelijkheid willen en kunnen nemen voor zichzelf en hun omgeving
Is lulkoek, maar "Ieder draagt bij naar vermogen!" is een goeie kijk op de maatschappij?
Zijn de intenties van beide zinnen niet nagenoeg hetzelfde?
Dit, dus.
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 16:41:40 #208
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76639115
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het stukje van D'66 wat je quotte:
[..]

Is lulkoek, maar "Ieder draagt bij naar vermogen!" is een goeie kijk op de maatschappij?
Zijn de intenties van beide zinnen niet nagenoeg hetzelfde?
Hoe vaak kan je bijten joh?
Obvious troll is niet zo obvious meer?
  zondag 10 januari 2010 @ 16:45:48 #209
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_76639261
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:41 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Hoe vaak kan je bijten joh?
Obvious troll is niet zo obvious meer?
Badeend. Terug naar ONZ met je semi-grappige toevoegingen.
Dit, dus.
pi_76655258
Iedere koe is een dier, maar niet ieder dier is een koe..
Natuurlijk is de VVD erg populair onder korpsballen en superrijken. Maar de VVD is er écht niet alleen voor die mensen. Als je rijk bent is het sowieso kiezen uit allemaal kwaden en dan zit je bij de VVD het beste. De VVD lijkt (tegenwoordig samen met de PVV) de enige partij die criminaliteit harder wil bestrijden. Minder naar cultuur, bureaucratische ambtenaarapparaten en subsidieslurptoestanden en meer naar blauw op straat, de hardwerkenden, de mensen met ambitie, ondernemingslust. Lichtere straffen voor overtredingen en zwaardere straffen voor misdrijven. Stelling durven nemen in het integratiedebat, zonder meteen als een kip zonder kop over te komen.

Het is dus niet alléén de rijken, alléén de ondernemers of alléén de kritische automobilist, maar gewoon een combinatie van mensen die onder zo'n doelgroep vallen of willen vallen.
  zondag 10 januari 2010 @ 21:57:30 #211
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_76655698
Het is een keuze tussen sociaal-democratisch (PVDA) en ietsje minder sociaal-democratisch (VVD).

De VVD is een voorstander van de grote verzorgingsstaat.

Waarom willen ze de AOW verhogen in plaats van gewoon helemaal afschaffen??
  zondag 10 januari 2010 @ 21:58:34 #212
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_76655762
quote:
Op zondag 10 januari 2010 21:57 schreef Illiberal het volgende:
Het is een keuze tussen sociaal-democratisch (PVDA) en ietsje minder sociaal-democratisch (VVD).

De VVD is een voorstander van de grote verzorgingsstaat.

Waarom willen ze de AOW verhogen in plaats van gewoon helemaal afschaffen??
Omdat je sommige dingen niet zo 1,2,3 afschaft. De realiteit en de praktijk wint het godzijdank nog altijd van ideologische principes.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 10 januari 2010 @ 22:00:30 #213
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_76655906
quote:
Op zondag 10 januari 2010 21:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Omdat je sommige dingen niet zo 1,2,3 afschaft. De realiteit en de praktijk wint het godzijdank nog altijd van ideologische principes.
Mensen die hun hele leven lang voor de AOW betaalt hebben kun je er nu niet uitschoppen nee, ben ik met je eens.

Maar je kunt de AOW stopzetten voor nieuwe participanten.
  zondag 10 januari 2010 @ 22:10:33 #214
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_76656597
quote:
De VVD moet daarom herbronnen om te overleven. De enige optie is om terug te keren naar de klassiek liberale kern, naar het werk van denkers als Friedrich Hayek, Ludwig von Mises, Adam Smith en David Hume en te leren van de succesvolle politieke vertaling van hun denkbeelden door Reagan, Thatcher en Bolkestein. Dat begint met de volledige omarming van het pure kapitalisme, het economische systeem waaraan iedere Nederlander de huidige welvaart te danken heeft. De overheid moet worden afgezworen, want die wordt ten onrechte gezien als probleemoplosser en het schild der zwakken. In de meeste gevallen is de burger juist slechter af door de staat, die matige voorzieningen voortbrengt, allerlei lobby’s bevoordeelt boven het algemeen belang, inbreuk maakt op individuele eigendomsrechten, notoir onbetrouwbaar is (bijvoorbeeld als sociale verzekeraar), et cetera.
http://www.meervrijheid.nl/?pagina=1504

Een AOW regeling is dus geen goed plan. Omdat diensten die door de overheid geregeld worden 2x zo duur zijn als diezelfde dienst op een vrije markt.
pi_76658242
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:10 schreef Illiberal het volgende:

[..]

http://www.meervrijheid.nl/?pagina=1504

Een AOW regeling is dus geen goed plan. Omdat diensten die door de overheid geregeld worden 2x zo duur zijn als diezelfde dienst op een vrije markt.
Interessant stukje. Ben het er grotendeels mee eens (waar zou mijn nickname toch vandaan komen..) maar een staat moet er zijn en zal er ook zijn. Naar mijn mening moet die in een véél mildere, kleinere vorm zijn, dat wel, maar niet volledig afgeschaft worden. 'Nachtwakersstaat' dus, één van de kernbegrippen van het klassieke liberalisme.
  zondag 10 januari 2010 @ 22:47:29 #216
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_76659133
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:00 schreef Illiberal het volgende:

[..]

Mensen die hun hele leven lang voor de AOW betaalt hebben kun je er nu niet uitschoppen nee, ben ik met je eens.

Maar je kunt de AOW stopzetten voor nieuwe participanten.
De nieuwe participanten betalen nu ook al mee voor de AOW.. Dat maakt het toch al redelijk onrechtvaardig als we opeens er mee zouden stoppen. Vandaar dat er niemand in Nederland serieus voor het direct afschaffen van de AOW is. Als we perse zouden willen, zouden we het decennia lang moeten afbouwen.

Laat je trouwens ook niet te veel van de wijs brengen door de standaard libertaristische kletspraat die je op internet kan vinden. Het klassiek liberalisme is geen definitie bron voor een werkzaam en duurzaam politiek systeem. De paar punten die op meervrijheid.nl staan (flattax, geen europa etc.) zijn een sociale en financiele doodsteek voor onze uiterst complexe westerse samenleving en zullen puur om pragmatische redenen, godzijdank, ook nooit uitgevoerd worden zo lang wij leven.

Door de jaren heen heeft het liberalisme zich ontwikkeld tot wat het nu is. Wereldwijd de meest dominante en best aangepaste politieke stroming! De VVD weet dat ook, en heeft ook vrij weinig op met een klein groepje verdwaalde libertarische internet extremisten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 10 januari 2010 @ 23:05:05 #217
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_76660172
Ik heb ook VVD gestemd bij de Europese Verkiezingen, en ik overweeg dat weer te doen. Ik vraag me alleen af of ze "rechts" genoeg zijn. Achteraf gezien was Eline van den Broek (Libertas) ook wel interessant, maarja, het partij-programma van Libertas was een beetje zoek had ik het idee.

Over de VVD:
Hun tegenbegroting kwam best goed uit de rekenkamer, dus dat zal al een reden kunnen zijn. Want solide overheidsfinanciën zijn natuurlijk ook belangrijk.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 08:37:50 #218
165633 eriksd
The grand facade...
pi_76709743
Het is wel lief om te zien dat Klopkoek zich gedraagt als een puber die overal tegenaan schopt, en wanneer het hem te heet onder de voeten wordt samen met vriendje EchtGaaf alleen nog maar op elkaar gaan reageren. Vergelijkbaar met de situatie op de middelbare school; altijd twee van die o-zo alternatieve en sociale mensen, die door hun haat tegen het systeem er juist zo afhankelijk van werden in de vorm van een uitkering, omdat niemand dergelijke mensen in hun omgeving wilde hebben.

Beste Klopkoek, we houden van je.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_76739281
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:16 schreef mirved het volgende:

[..]

Maar de VVD is toch helemaal niet voor het afschaffen van die middelen?

De VVD vindt investeringen in de kwaliteit van het Nederlands hoger onderwijs dringend noodzakelijk. Kwaliteit moet prioriteit nummer één zijn. Daarom willen we dat er meer geld beschikbaar komt voor het primaire onderwijsproces in het hoger onderwijs. Bron: http://www.vvd.nl/standpunt/573/studiefinanciering
De VVD vergeet nog het MBO en bijzonder onderwijs.
pi_76739452
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 08:37 schreef eriksd het volgende:
Het is wel lief om te zien dat Klopkoek zich gedraagt als een puber die overal tegenaan schopt, en wanneer het hem te heet onder de voeten wordt samen met vriendje EchtGaaf alleen nog maar op elkaar gaan reageren. Vergelijkbaar met de situatie op de middelbare school; altijd twee van die o-zo alternatieve en sociale mensen, die door hun haat tegen het systeem er juist zo afhankelijk van werden in de vorm van een uitkering, omdat niemand dergelijke mensen in hun omgeving wilde hebben.

Beste Klopkoek, we houden van je.
Ouch
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:12:59 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_76752827
VVD heeft als achterban ondernemers en mensen met geld.
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:23:44 #222
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_76753161
VVD is een nutteloze partij geworden. De liberale hoek zit nu meer op zijn plek bij D66, en de conservatief-bekrompen hoek bij de PVV.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_76753651
Het is wel een beeld dat ik herken, maar ik ken ook veel ondernemers (niet per se rijke) die VVD stemmen.
pi_76753696
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:23 schreef ethiraseth het volgende:
VVD is een nutteloze partij geworden. De liberale hoek zit nu meer op zijn plek bij D66, en de conservatief-bekrompen hoek bij de PVV.
D66 is economisch te links voor de rijken en de ondernemers die nu VVD stemmen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:40:26 #225
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_76753764
Ik zie weinig liberaals aan ook maar iets wat de VVD de laatste jaren heeft geroepen. Wel zie ik ze geldverslindende projecten steunen als jarenlange opslag van internetgegevens.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_76754063
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:40 schreef ethiraseth het volgende:
Ik zie weinig liberaals aan ook maar iets wat de VVD de laatste jaren heeft geroepen. Wel zie ik ze geldverslindende projecten steunen als jarenlange opslag van internetgegevens.
Goed voor de werkgelegenheid.
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:11:04 #227
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_76754843
Sinds wanneer zijn door de overheid opgelegde dingen goed voor de werkgelegenheid? Ik dacht dat VVD'ers van mening waren dat alles wat de overheid bedacht slechts schijnwerkgelegenheid opleverde.
pi_76754936
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:12 schreef Hexagon het volgende:
VVD heeft als achterban ondernemers en mensen met geld.
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:17:57 #229
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76755130
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die heel goed snappen dat je de mensen zonder geld moet afpersen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76755165
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Precies. Het zijn bovendien de grootste egoïsten.
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 11:24:15 #231
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76755378
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Precies. Het zijn bovendien de grootste egoïsten.
Ja, zo is dat. De rijken afpersen is veel minder egoïstisch!
Carpe Libertatem
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:26:03 #232
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_76755449
Rijken worden voornamelijk rijk vanwege de samenleving en alles wat daarin is opgebouwd. Een flink deel van ze terugvragen om te investeren in die maatschappij is dus geen afpersen, maar slechts rente trekken op eerdere investeringen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:31:46 #233
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76755652
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:24 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, zo is dat. De rijken afpersen is veel minder egoïstisch!
Nee de maatschappij afpersen en dan weer de helft teruggeven aan hongernegertjes werkt lekker.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 11:40:20 #234
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76755979
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:26 schreef ethiraseth het volgende:
Rijken worden voornamelijk rijk vanwege de samenleving en alles wat daarin is opgebouwd. Een flink deel van ze terugvragen om te investeren in die maatschappij is dus geen afpersen, maar slechts rente trekken op eerdere investeringen.
Carpe Libertatem
pi_76756108
quote:
Wat is dat toch met dat linkse idee dat niemand enige verantwoording draagt voor zijn situatie. Alsof arm of rijk worden voornamelijk afhangt van externe factoren.
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:52:34 #236
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_76756421
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:43 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Wat is dat toch met dat linkse idee dat niemand enige verantwoording draagt voor zijn situatie. Alsof arm of rijk worden voornamelijk afhangt van externe factoren.
Denk je dat je net zo rijk kan worden in Nederland als in het midden van de sahara? Want dat is wat jij zegt hier. Externe factoren maken blijkbaar niet uit, dus succes met je IT-bedrjifje in, pak hem beet, de oase van Kufra.
pi_76756459
quote:
Hulde!
pi_76756495
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:52 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Denk je dat je net zo rijk kan worden in Nederland als in het midden van de sahara? Want dat is wat jij zegt hier. Externe factoren maken blijkbaar niet uit, dus succes met je IT-bedrjifje in, pak hem beet, de oase van Kufra.
Nee daarom ga ik niet kiezen om daar een dergelijk bedrijfje te beginnen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:54:52 #239
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76756499
Dan betalen ze wel erg veel rente
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:58:35 #240
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_76756626
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:54 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Nee daarom ga ik niet kiezen om daar een dergelijk bedrijfje te beginnen.
Dus zijn externe factoren wél van belang, dus is betalen voor het gebruik van die factoren niet meer dan redelijk, dus moeten bedrijven en rijken niet zo janken.
pi_76756735
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:58 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dus zijn externe factoren wél van belang, dus is betalen voor het gebruik van die factoren niet meer dan redelijk, dus moeten bedrijven en rijken niet zo janken.
Daar gaat het mij niet om, jij deed net alsof succesvolle ondernemers alles aan anderen te danken hebben en daarom moeten betalen, terwijl die mensen zelf de juiste keuzes maken, ervoor betalen en de grootste risico's lopen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:13:58 #242
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76757153
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:58 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ondernemen is geen risico nemen? Als het misgaat wacht de goot. En natuurlijk onderneemt het lekkerder in een stabiel land, maar dat wil niet zeggen dat je 90% belasting moet betalen en dankbaar moet zijn daarvoor.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:14:07 #243
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_76757155
Ze kunnen die keuzes alleen maar maken dankzij de samenleving, dus is een vergoeding niet meer dan terecht. En tja, leuk dat ze risico's lopen, maar als het fout gaat vangt de samenleving ze ook weer op. Ondernemers willen graag alle lusten, maar niet de lasten, maar zo werkt het niet.
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:14:32 #244
66825 Reya
Fier Wallon
pi_76757175
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mensen zonder geld afpersen lijkt me een weinig rendabele strategie.
pi_76757283
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:14 schreef ethiraseth het volgende:
Ze kunnen die keuzes alleen maar maken dankzij de samenleving
Nee, ze kunnen die keuzes maken omdat ze de wil en de capaciteiten hebben. Jij hebt precies dezelfde kansen en voordelen als hen, ben jij dus maar blij dat zij bereid zijn jouw luie reet te dragen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:21:05 #246
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76757368
quote:
Ze kunnen die keuzes alleen maar maken dankzij de samenleving, dus is een vergoeding niet meer dan terecht. En tja, leuk dat ze risico's lopen, maar als het fout gaat vangt de samenleving ze ook weer op. Ondernemers willen graag alle lusten, maar niet de lasten, maar zo werkt het niet.
Zonder ondernemers zou jij niet eens droog brood eten, denk daar maar eens over na.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:39:19 #247
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76759868
Ondernemers zonder werknemers zijn ook nergens. Denk daar maar over na StefanP groupie.

Rente vind ik een beetje een ongelukkige woordkeus.

De ironie is alleen wel zo dat landen met meer gelijkheid (en dat is niet alleen inkomensongelijkheid, 'vooral niet' zou ik willen zeggen) minder armoede kennen (ook vóór de herverdeling plaats vindt), de armoede minder permanent is, een hogere gemiddelde levensstandaard, meer mobiliteit, een hogere gezondheids enzovoorts..
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76760158
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:39 schreef Klopkoek het volgende:
Ondernemers zonder werknemers zijn ook nergens.
Onzin.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:47:47 #249
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76760199
Onderbouw.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76760416
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:47 schreef Klopkoek het volgende:
Onderbouw.
Heb je enig idee hoeveel ondernemers zelf hun zaken regelen? Van zelfstandige belastingadviseurs tot een-persoons klusjesbedrijven. Waar bijvoorbeeld de laatste wel degelijk een (grote) initiële risicovolle investering vergen.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:56:20 #251
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_76760538
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:53 schreef axis303 het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoeveel ondernemers zelf hun zaken regelen? Van zelfstandige belastingadviseurs tot een-persoons klusjesbedrijven. Waar bijvoorbeeld de laatste wel degelijk een (grote) initiële risicovolle investering vergen.
En ze kunnen er een aardige boterham voor terugkrijgen als ze succesvol zijn.
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:02:13 #252
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76760791
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:53 schreef axis303 het volgende:

[..]

In de praktijk zijn dat gewoon verkapte werknemers en een resultante van het krachtenspel tussen de verschillende partijen. Zeker bij mensen in de bouw.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76797736
quote:
Waarom kunnen ondernemers alleen maar die keuzes maken dankzij de samenleving. Het is de ondernemer die er tijd, geld en moeite in steekt. Ik weet ook wel dat er subsidies e.d. zijn, maar geloof mij, dat is echt geen vetpot.

En de samenleving vangt de ondermers op als het fout gaat? Als het met een ondernemer fout gaat krijgt 'ie ook gewoon een uitkering net als alle andere mensen. En de ondernemer is dan zijn geinvesteerde kapitaal kwijt.

Dus ik snap helemaal niet waarom jij zegt dat de ondernemers geen lasten willen dragen.
I wish I was your derivative so I could lie tangent to your curves.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')