Doe niet zo asociaal sneu joh. Als de postbode op z'n smoel gaat en in het ziekenhuis belandt is het jouw verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:10 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Dat vind ik van dat burgerlijke gedoe altijd. Mensen die dan tussen twee sneeuw buien hun straatje gaan schoon vegen. En dan kunnen ze 2 uur later weer opnieuw beginnen.
Achterlijke lui zijn dat.![]()
Die komt ook echt langs op zondag...quote:Op zondag 10 januari 2010 12:13 schreef superworm het volgende:
[..]
Doe niet zo asociaal sneu joh. Als de postbode op z'n smoel gaat en in het ziekenhuis belandt is het jouw verantwoordelijkheid.
Dat is het punt niet. Tegenwoordig vindt men stoepvegers 'aanstellers' of wat ook, terwijl het juist andersom zou moeten zijn en feitelijk ook is; degenen die het NIET doen zijn onverantwoord bezig.quote:
Precies. Ze moeten hier gewoon dezelfde wet invoeren als in Duitsland. Breek ik mn poot op jouw stoep , omdat jij je stoep niet geveegd heb , mag jij dat betalen.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:17 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Tegenwoordig vindt men stoepvegers 'aanstellers' of wat ook, terwijl het juist andersom zou moeten zijn en feitelijk ook is; degenen die het NIET doen zijn onverantwoord bezig.
Die wet hadden we ook, maar is geschrapt een paar jaar geleden. Onverklaarbaar. Toch is het wel zo dat in het geval van een postbode je nog steeds voor de kosten op kunt draaien, ook zonder wet.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:21 schreef MassimO het volgende:
[..]
Precies. Ze moeten hier gewoon dezelfde wet invoeren als in Duitsland. Breek ik mn poot op jouw stoep , omdat jij je stoep niet geveegd heb , mag jij dat betalen.
Dat zegt hij toch niet? Hij vindt het alleen dom dat men tussen de sneeubuien door gaat vegen. En ja dat vind ik ook knap onnozel.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:17 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Tegenwoordig vindt men stoepvegers 'aanstellers' of wat ook, terwijl het juist andersom zou moeten zijn en feitelijk ook is; degenen die het NIET doen zijn onverantwoord bezig.
Dat ligt natuurlijk helemaal aan wanneer die sneeuwbuien waren, of er een nacht tussen zit, et-ce-te-ra. In principe is het helemaal niet dom maar juist lovenswaardig dat iemand zo goed is om na elke forse sneeuwbui even alles sneeuwvrij te maken. Als je het een dag laat liggen kun je bezemen wat je wil, maar is het al aangekoekt en glij je alsnog keihard op je bakkes, al ligt er feitelijk weinig tot geen sneeuw meer.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch niet? Hij vindt het alleen dom dat men tussen de sneeubuien door gaat vegen. En ja dat vind ik ook knap onnozel.
Hier dan wat foto's. Er ligt 13cm, en duinen van zo'n 30cm op de wegen en de sloten liggen vol.quote:Op zondag 10 januari 2010 11:27 schreef superworm het volgende:
[..]
Wie komt er met de eerste foto's? Onder het mom, hier ligt bijna niks, 'gelukkig hebben we de foto's nog'?
Dan doe je het niet en krijg je t na een dag helemaal niet meer weg.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:10 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Dat vind ik van dat burgerlijke gedoe altijd. Mensen die dan tussen twee sneeuw buien hun straatje gaan schoon vegen. En dan kunnen ze 2 uur later weer opnieuw beginnen.
Lezen is een kunst he...quote:Op zondag 10 januari 2010 12:32 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk helemaal aan wanneer die sneeuwbuien waren, of er een nacht tussen zit, et-ce-te-ra. In principe is het helemaal niet dom maar juist lovenswaardig dat iemand zo goed is om na elke forse sneeuwbui even alles sneeuwvrij te maken. Als je het een dag laat liggen kun je bezemen wat je wil, maar is het al aangekoekt en glij je alsnog keihard op je bakkes, al ligt er feitelijk weinig tot geen sneeuw meer.
quote:Op zondag 10 januari 2010 12:10 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Die brug.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:32 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier dan wat foto's. Er ligt 13cm, en duinen van zo'n 30cm op de wegen en de sloten liggen vol.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb anders ook net het stoepje schoongeveegd, hoewel ik weet van de Mofrikaanse buienradar dat het rond een uur of drie weer gaat sneeuwen. Nog steeds zou ik dat eerder als goed burgermanschap bestempelen dan als onnozelheid. Voetgangers die vanmiddag langs mijn huis lopen geven om het schone stoepje nu, niet over de hypothetische situatie dat er drie uur nadat ze langsliepen weer sneeuw ligt.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lezen is een kust he...
[..]
Hij heeft het niet over een sneeuwbui nu en dan de volgende dag weer een...
quote:Op zondag 10 januari 2010 12:40 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik heb anders ook net het stoepje schoongeveegd, hoewel ik weet van de Mofrikaanse buienradar dat het rond een uur of drie weer gaat sneeuwen. Nog steeds zou ik dat eerder als goed burgermanschap bestempelen dan als onnozelheid. Voetgangers die vanmiddag langs mijn huis lopen geven om het schone stoepje nu, niet over de hypothetische situatie dat er drie uur nadat ze langsliepen weer sneeuw ligt.
Idd, zitten we daar braaf met amper 2 cm, en die Amsterdammers maar zeiken terwijl ze al 10 cm hebben liggenquote:Op zondag 10 januari 2010 12:44 schreef Outpost76 het volgende:
Het ziet er naar uit dat we hier niet veel meer gaan krijgen...Alles gaat precies zuidelijker of noordelijker.
[ afbeelding ]
Je moet het zelf maar weten... Ik zit iig niet verlegen om werk van het werk. Ik heb net de zooi ook sneeuwvrij gemaakt (inclusief de kliko opstelplaats van de hele buurt) maar kan me nu wel voor mijn kop slaan omdat ik niet eerder op de buienradar heb gekeken.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:40 schreef superworm het volgende:
Ik heb anders ook net het stoepje schoongeveegd, hoewel ik weet van de Mofrikaanse buienradar dat het rond een uur of drie weer gaat sneeuwen. Nog steeds zou ik dat eerder als goed burgermanschap bestempelen dan als onnozelheid. Voetgangers die vanmiddag langs mijn huis lopen geven om het schone stoepje nu, niet over de hypothetische situatie dat er drie uur nadat ze langsliepen weer sneeuw ligt.
Vreemd, de stoep hier voor mn huis is helemaal niet van mij maar van de gemeente.... en de gemeente doet hier in Zaanstad echt helemaal 0,0 aan de wegen dus voel ik me ook niet bepaald verantwoordelijk, hier op de hoek zijn al verschillende auto's tegen paaltjes geknald...quote:Op zondag 10 januari 2010 12:23 schreef superworm het volgende:
[..]
Die wet hadden we ook, maar is geschrapt een paar jaar geleden. Onverklaarbaar. Toch is het wel zo dat in het geval van een postbode je nog steeds voor de kosten op kunt draaien, ook zonder wet.
Achja.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je moet het zelf maar weten... Ik zit iig niet verlegen om werk van het werk. Ik heb net de zooi ook sneeuwvrij gemaakt (inclusief de kliko opstelplaats van de hele buurt) maar kan me nu wel voor mijn kop slaan omdat ik niet eerder op de buienradar heb gekeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |