Je hebt me doorquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:12 schreef Nosh het volgende:
'Prestigieus'. 'Nu al spraakmakend'.
Want als niemand het zegt, kun je het beter zelf maar doen..
Of wat het ironisch? Ik weet het nooit bij jou, vol dubbele bodems enzo!quote:
Cutiequote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:14 schreef Nosh het volgende:
Of wat het ironisch? Ik weet het nooit bij jou, vol dubbele bodems enzo!
Heintje, het van Theo Maassen en Maxine! Van het songfestival!quote:
Ze hebben in ieder geval perfect de vinger weten te leggen op actuele en spraakmakende gasten. Mensen die in een show zitten, en waarbij je écht iets hebt van 'Oei, wat zal Jaap hem nu gaan ontfutselen!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:28 schreef Copycat het volgende:
Lees de OP!
Maar Johan is ervan overtuigd dat het hardwerkende SVteam alles goed op de rails heeft en heeft iedereen verzekerd dat er spraakmakende gasten komen. Echte grote namen (Want Heintje is bij DWDD geweest! ) en dat iedereen er nog tijden over na zal praten. Onvergetelijk gaat het worden!
Geloof da nou maar!
zijn hapjes wsquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:34 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval perfect de vinger weten te leggen op actuele en spraakmakende gasten. Mensen die in een show zitten, en waarbij je écht iets hebt van 'Oei, wat zal Jaap hem nu gaan ontfutselen!'
Tien hele uitzendingen voordat het ergens op begint te lijken?quote:Op zondag 10 januari 2010 13:39 schreef Scrutinizer het volgende:
Jaap meldde gister op de chat van SV dat we er rekening mee moeten houden dat de eerste show nog niet helemaal perfect zal zijn. Dat vindt hij ook niet zo erg want het gaat er natuurlijk om dat hij, Bram en Johan er plezier aan beleven.
Vanaf aflevering 10 zal Tabula Rasa echter helemaal perfect zijn, volgens Jaap. Nou ja, daar wachten we dan maar op
Negen! Vanaf nummer tien is 't perfect. (Dan is het decor af, denk ik)quote:Op zondag 10 januari 2010 13:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Tien hele uitzendingen voordat het ergens op begint te lijken?
Maar serieus, dat is daar toch de algehele tendens: overal meer dan uitgebreid de tijd voor nemen.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:47 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Negen! Vanaf nummer tien is 't perfect. (Dan is het decor af, denk ik)
Ze nemen vooral uitgebreid de tijd om pauze te houden.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar serieus, dat is daar toch de algehele tendens: overal meer dan uitgebreid de tijd voor nemen.
Heb het er wel voor over, maar als ik al merk is niks, wordt niks dan zet ik hem uit.quote:Op zondag 10 januari 2010 18:14 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een talkshow van 18:30 tot 23:00, dat is een lange zit.
De vaste chatkliek van ongeveer 100 man heeft wel zitvlees hoor.quote:Op zondag 10 januari 2010 18:14 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een talkshow van 18:30 tot 23:00, dat is een lange zit.
Die nieuwe show met Jaap.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:11 schreef Maanvis het volgende:
Tabula Raaasaaa!!!!!
WAT?!
TABULA RAASA!!!!
Wat ik alleen niet snap van hem dat hij het logo op zijn site laat staan met terror jaap.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:24 schreef tuinfluiter het volgende:
http://www.terrorjaap.nl/2010/01/11/woensdag_van_start.html
Bedankt Chanel5 en Leandra.
Omdat hij het zelf ook allemaal niet echt snapt. Als blijkt dat ze straks terror toch wel leuker vinden dan emo-Jaap, is terror direct weer terug. Wat ik je brom.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:34 schreef Elisa1958 het volgende:
Wat ik alleen niet snap van hem dat hij het logo op zijn site laat staan met terror jaap.
Ik verwacht een uitgebreid verslag vanaf de voordeur bij de Marconilaan. Wie gaat er naar binnen, en wie vertrekt?quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:34 schreef Copycat het volgende:
Dat wordt een grote verrassing zodat Jaap lekker improviserend diep kan gaan.
Doe je best!quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:47 schreef Maanvis het volgende:
Ik verwacht een uitgebreid verslag vanaf de voordeur bij de Marconilaan. Wie gaat er naar binnen, en wie vertrekt?
Ik was dat heul van plan.quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik verwacht een uitgebreid verslag vanaf de voordeur bij de Marconilaan. Wie gaat er naar binnen, en wie vertrekt?
Marijke Gossip kan dat toch wel leuk doen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:45 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ik was dat heul van plan.Maar heb geen tijd.
Leuk idee, heb je tegelijk ook weer een nieuw programmaquote:Op woensdag 13 januari 2010 13:53 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Marijke Gossip kan dat toch wel leuk doen.
Leuk idee.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:30 schreef MeraViglioSa het volgende:
Leuk idee, heb je tegelijk ook weer een nieuw programma'Jaap's Publiek'
![]()
Ik wilde alleen foto's (ipv caps) maken en streamverslag doen voor Fok,
om de oorspronkelijk reden dat ik daar überhaupt wel eens kom in ere te houden![]()
Wellicht bij een latere show een keer.
Ik heb door omstandigheden even wat afstand genomen idd.. Maar I'll be back.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:54 schreef Copycat het volgende:
Mera: ben je helemaal niet meer betrokken bij het project? Vond het nl al raar dat niet jij, maar Peter en Liesbeth dat persbericht maakten. Had jij het gemaakt, dan had het nl wel lekker gelopen.
Is zo, je eigen werk, thuis en van alles heeft ook zijn tijd nodig.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:59 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ik heb door omstandigheden even wat afstand genomen idd.. Maar I'll be back.
Een nep-Andre Hazes, 2 vreemde Engelssprekende mensen, 2 nietszeggende vrouwen, trommelaar Heintje, DJ Maarten, een Danny deVito-imitator, Johan Vlemmix, en Palma (gastvrouw).quote:
Bronquote:Hallo allemaal,
Uiteraard komen er van alle kanten vragen op me af vandaar dat ik even een lang weblog schrijf om alles duidelijk te maken.
-Jaap, wat vond je van de kickoff?
Blij dat het voorbij is! Als ik eerlijk ben het eerste uur had ik er de zenuwen van. Dat had ik niet verwacht. 15 maanden stream ervaring, 100 media optredens achter de rug, zelf heel graag willen en weten dat je het kan! Toch liep het anders in het begin. De druk was toch hoog. Zelf heel hard roepen dat je ooit een talkshow gaat beginnen, door ervaren TV professionals als talentvol bestempeld worden, aangemoedigd door die enorme berg mail die ik elke dag weer op Hyves ontvang waar toch in Godsnaam de show blijft?! Dan loop je naar binnen en weet je dat er wat moet gebeuren. Ik rolde er ook niet lekker in dat eerste uur. Zat te klooien met mijn Ipod koptelefoontje haha. Ja normaal gesproken heb je een speciaal oortje in zodat je met de regie kan praten maar aangezien dat apparaatje niet ter beschikking was losten we het gewoon zo op. Zo'n koptelefoontje blokkeert mijn gehoor te erg, zo kan ik niet zo scherp mogelijk zijn. Dus volgende keer ga ik dat niet meer doen. De regie kan alle verzoekjes op een kaartje naar beneden laten brengen. Niet ideaal, maar beter dan de host die zijn gasten niet goed verstaat door een geblokkeerd oor! Trouwens het zag er ook niet uit zo'n wit draad die vanuit mijn oor naar beneden loopt. Oh ja het andere koptelefoonoortje hing op een gegeven moment onder mijn t-shirt vandaan. Dat zag er al helemaal niet uit. Haha. Op een gegeven moment begon ik er schik in te krijgen en de zenuwen bedaarden toen grotendeels.
-Jaap, wat was je verwachting?
Mijn verwachting was niet dat dit een volledig gelikte DGK uitzending zou worden. Zoals van te voren gecommuniceerd was naar de grote forums; dat er geen budget is, dat er een leger aan toffe vrijwilligers is die echt hun best doen om gratis streams aan te bieden en dat naar alle waarschijnlijkheid nog enige oefening nodig is om alles strak draaiende te krijgen. Johan vraagt me om een avondjes streams te vullen voor Studio Vlemmix. Leuk! Als ik lol kan hebben samen met alle kijkers en tegelijkertijd mijn vlieguurtjes kan maken om de finesses zo beter onder de knie te krijgen. Graag zelfs. En nee, ik verdien er ook geen cent mee. Het kost me alleen maar tijd en geld. Ik heb t er graag voor over.
-Jaap, wat ga je doen als het flopt?
Iedereen is welkom om te kijken. Maar in eerste instantie gaat het mij niet om kijkers. Eerst moet er een strakke show te voorschijn komen en daar zijn echt nog wel wat weken voor nodig. Het format is in ontwikkeling, ikzelf ben in ontwikkeling, de mensen in de regie moeten ingespeeld raken op elkaar, vertrouwd raken met de apparatuur etc.
Ik denk dat er meer inzit dan wat de kickoff heeft laten zien. Zo werkt het ook bij shows met grote budgetten. Zo heeft Paul de Leeuw ook gezegd dat hij en zijn team nog zoekende zijn om Lieve Paul optimaal vorm te geven. Dat is ook de reden dat ik niet actief aan promotie doe. Kijk als ik gebeld word erover dan ga ik geen spelbreker zijn, maar ik ga zelf niet actief de pers opzoeken. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer het product goed is de kijkers vanzelf komen en dat het retentiepercentage hoog zal zijn. Dat is het moment waarop ik van de daken ga schreeuwen waar we mee bezig zijn. Nu is dat moment nog niet aangebroken. Het klinkt tegenstrijdig, maar het is een strategie die op lange termijn het initiatief levensvatbaarder maakt.
-Jaap, je kon geen orde houden op het moment dat de twee oude dames en de Hazes imitator met zijn vrouw er waren. Het ging nergens over en Hazes was bezopen. Wat vond je specifiek van dat moment in de show?
Dit heb ik van veel mensen gehoord. Mijns inziens waren er een aantal problemen. De twee oude dames waren een variété act wat ik gezien het format (Tabula Rasa / Onbeschreven Blad... dus Jaap ziet wel wat er binnen komt rollen zonder voorbereiding) niets mee kon. Er kwam geen topic, ik kon ook geen topic op tafel gooien aangezien Hazes zo lam was dat zijn bier ompleurde. De dames gingen ook niet echt in op de vragen zoals welke wijsheid wil je meegeven aan de jongere generatie etc. Nee, de dames gingen kaarten, jenever zuipen en dansen. Op dat moment koos ik er bewust voor om de chaos door te laten gaan. Dus ik begon te riepen 'meer bier voor Hazes' wat resulteerde in zijn fenomenale performance dat ie totaal lam en vals zijn liedjes deed. Wel humor, maar niet waar ik naar streefde. De dames hadden ook niet echt wat te vertellen, het was een act, wat kan je ermee inhoudelijk? Wat volgende keer beter kan is om -schrik niet- het format radicaal te wijzigen haha. Goed gedaan Jaapieooo!!!! Nou ja, het zij zo. Doordat ik NIET wist dat de dames actrices waren ging ik foutief het gesprek in, kwam ik niet uit de verf. Geef ik eerlijk toe. We gaan toch meer voorbereiden en voorlopig blijft de titel maar hetzelfde.Het moet toch niet gekker worden. Eerst maar eens kijken waar we uitkomen.
-Jaap. komen er nog BN'ers?
Die zijn welkom! Net als iedereen. Het probleem is alleen dat BN'ers het druk hebben en niet snel op komen draven voor een in ontwikkeling zijnde internet talkshow. Het zou ook niet verstandig zijn om nu al BN'ers te vragen, omdat je dan alleen maar een slechte naam in de hand werkt. Ik vind dat ik nog moet groeien. Laat het eerst maar eens lekker lopen qua redactie, techniek en inhoud waarin de algemene Nederlander die iets interessants heeft te melden langskomt.
-Jaap, 4,5 uur is veel te lang!
Ben ik met je eens. Vergeet niet dat we in eerste instantie stream TV maken. Mensen kunnen vrijblijvend op de woensdagavond een kijkje komen nemen wanneer het ze schikt. Stream TV kenmerkt zich doordat het meer uigesmeerd is en wat trager is. Het voordeel is wel dat je die 4,5 wel keileuk terug kunt knippen naar 43 sterke minuten.
-Jaap, trek normale kleren aan en let op je houding!
Dank u. Ook veel gehoord. Woensdag kom ik in een verrassende nieuwe outfit.
-Jaap, wie zijn je volgende gasten?
Wellicht tot verbazing van velen heeft de techniek van Vlemmix het gehouden.De stream bleef ook werken. Dus joepiedepoepie! Echter er is een nieuwe dreiging gekomen. Hoe eenvoudig het ook klinkt..... vind maar eens gasten die ook echt iets te vertellen hebben? En heb je ze gevonden, zie ze dan maar te overtuigen om naar Eindhoven te komen. Dan is het nog afwachten of ze ook ECHT komen. Dit had ik niet van te voren bevroed, deze bottleneck kom ik nu in de praktijk tegen en vind het moeilijk op te lossen.
DUS ken je iemand die iets te vertellen heeft in de ruimste zin van het woord en willen ze op een woensdag naar Eindhoven komen? Mail dan naar stichtingjaap@live.nl.
Adiossssss
Jaapieooooooooooooo
Ja, das wel een voordeel.quote:Het voordeel is wel dat je die 4,5 wel keileuk terug kunt knippen naar 43 sterke minuten.
Dat vind ik heel apart als je een talkshow maakt.quote:Maar in eerste instantie gaat het mij niet om kijkers
Hij gaat eigenlijk nooit serieus in op opmerkingen, daar.quote:
Ik snap niet dat dat verbazingwekkend isquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:36 schreef Copycat het volgende:
Het schijnt toch niet zo makkelijk te zijn gasten te vinden.
Terwijl je dat wel zou denken!
is toch pure logica? Hoe lang roep ik dat al?quote:vind maar eens gasten die ook echt iets te vertellen hebben? En heb je ze gevonden, zie ze dan maar te overtuigen om naar Eindhoven te komen. Dan is het nog afwachten of ze ook ECHT komen.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:28 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ik snap niet dat dat verbazingwekkend is
Niet zozeer alleen voor Jaap's show en omdat het ijzelde bedoelde ik dus eigenlijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:31 schreef Maanvis het volgende:
Nou logisch dat gasten lastig te vinden zijn, het ijzelde die dag flink dus waarom zou je lijf en goed riskeren om je door terror jaap af te laten zeiken?
Dat komt ook door de slechte behandeling die je krijgt als je dan eenmaal aan zo'n show meedoet. Een kopje koffie krijg je en verder moet je alles zelf regelen en maar blijven wachten in een ruimte totdat ze je nodig hebben.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:34 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Niet zozeer alleen voor Jaap's show en omdat het ijzelde bedoelde ik dus eigenlijk.Gewoon, het is altijd lastig om mensen te vinden. Publiek is al redelijk moeilijk, laat staan mensen die iets te melden hebben en dat ook willen doen. Zelfs bij de grote TV shows is dat een probleem, die lossen het op door gewoon heel lang te zoeken. Ik sta op de maillijst van Talpa en krijg regelmatig een oproep voor kandidaten voor een show die over máánden pas een eventuele pilot krijgt.
Ja, klopt. Want een TV show is onbetaalbaar als alle gasten een VIP behandeling moeten krijgen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat komt ook door de slechte behandeling die je krijgt als je dan eenmaal aan zo'n show meedoet. Een kopje koffie krijg je en verder moet je alles zelf regelen en maar blijven wachten in een ruimte totdat ze je nodig hebben.
Hoezo 'Wij al kunnen verzinnen'?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:37 schreef MeraViglioSa het volgende:
Maar als wij dat al kunnen verzinnen, hoe komt zo'n Jaap dan bij het idee dat het wel mee zal vallen, met al z'n universitaire niveau en media ervaring?
Hoho, hij heeft wel 15 maanden streamervaring. Zéér ervaren televisiemaker dus. Daarbij had hij waarschijnlijk verwacht dat de gasten dankzij zijn prettige voorkomen, karakter en roem als vliegen op de stroop zouden afkomen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoezo 'Wij al kunnen verzinnen'?
Jaap denkt het te snappen, maar snapt het zo overduidelijk niet.
Bullshit, gewoon wat minder uitgeven aan andere dingen! Nadenken!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:55 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ja, klopt. Want een TV show is onbetaalbaar als alle gasten een VIP behandeling moeten krijgen.![]()
Dan is het bij SV zo slecht nog niet, trouwens.
Ik ga er vanuit dat het nog lastiger is om bekende gasten te krijgen, en onbekende gaat ze al moeilijk af, dus ze kunnen wel roepen van "we doen nog geen bekende gasten" maar ze zijn niet hip, hot and happening genoeg dat BN'ers gratis komen opdraven, en ze hebben het geld er niet voor (over) om bekende gasten te betalen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:11 schreef Maanvis het volgende:
Overigens ook achterlijk dat Johan en Jaap zoiets hebben van bekende gasten die laten we pas langs komen als het eenmaal gaat lopen.. waarom zou je dan nu komen, da's toch een teken van geen respect?
ik weet t niet hoor, maar bij de meeste programma's krijgen de gasten wel gewoon een goede behandeling. en zeker meer dan een kopje koffie en wacht maar.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:55 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ja, klopt. Want een TV show is onbetaalbaar als alle gasten een VIP behandeling moeten krijgen.![]()
Dan is het bij SV zo slecht nog niet, trouwens.
als ze een beeetje bekende mensen willen hebben moeten ze vissen in de vijver van herman de danser en dat soort types.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat het nog lastiger is om bekende gasten te krijgen, en onbekende gaat ze al moeilijk af, dus ze kunnen wel roepen van "we doen nog geen bekende gasten" maar ze zijn niet hip, hot and happening genoeg dat BN'ers gratis komen opdraven, en ze hebben het geld er niet voor (over) om bekende gasten te betalen.
Het is dus IMHO geen kwestie van "dat doen we nog niet" maar meer "dat kunnen we (nog) niet"
Waarom artiesten als je diepgang wil?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:17 schreef tuinfluiter het volgende:
Jaap: B-artiesten zullen het blijven , want A-artiesten komen toch niet voor internet.
Dat ligt denk ik eerder aan het soort gast. Als het een bekende is krijgen ze vast wel een toffe treatment, want o wee als ze slecht gaan spreken over het programma. Als het een doorsnee Hollander betreft denk ik dat je nog blij moet zijn met een kopje koffie.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:15 schreef gomi het volgende:
[..]
ik weet t niet hoor, maar bij de meeste programma's krijgen de gasten wel gewoon een goede behandeling. en zeker meer dan een kopje koffie en wacht maar.
al ligt t ws wel aan type programma.
publiek is een ander verhaal. die moeten t doen meet een drankje ofzo idd. en publiek vinden is idd moeilijk. Daarom ook vaak organisaties die betaald krijgen om publiek te regelen.
Volgens mij kunnen ze dan nog beter willekeurige streamers uitnodigen, als Jaap ook maar een beetje talent heeft dan moet hij daar toch een interessant onderwerp van kunnen maken, beetje man bijt hond achtig.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:17 schreef gomi het volgende:
[..]
als ze een beeetje bekende mensen willen hebben moeten ze vissen in de vijver van herman de danser en dat soort types.
Dat vind ik ook. De kans is groter dat je met willekeurige onbekenden iets diepgaands en interessants tegenkomt dan met al die lui die alleen hun plaatje willen promoten.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze dan nog beter willekeurige streamers uitnodigen, als Jaap ook maar een beetje talent heeft dan moet hij daar toch een interessant onderwerp van kunnen maken, beetje man bijt hond achtig.
Al worden het van die "standaard" lijstjes met vragen, er zijn altijd wel dingen waarop mensen een antwoord geven waar je op door kunt gaan.
ik ben zelf weleens als gast in een programma geweest en behandeling was altijd gewoon goed hoor.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:20 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat ligt denk ik eerder aan de soort gast. Als het een bekende is krijgen ze vast wel een toffe treatment, want o wee als ze slecht gaan spreken over het programma. Als het een doorsnee Hollander betreft denk ik dat je nog blij moet zijn met een kopje koffie.
tbh denk ik een beetje een mix. gewone gasten en 1 zo een c-arties die ff wat komt promoten. moet ook kunnen en je hebt meteen een act voor halverwege de show ofzoquote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:22 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. De kans is groter dat je met willekeurige onbekenden iets diepgaands en interessants tegenkomt dan met al die lui die alleen hun plaatje willen promoten.
Het verschilt enorm welke producent het is. Bij de ene producent ziet men het belang in van een correcte ontvangst van de gasten, bij een ander interesseert het ze geen fuck.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:22 schreef gomi het volgende:
[..]
ik ben zelf weleens als gast in een programma geweest en behandeling was altijd gewoon goed hoor.
en ik heb in t verleden ook weleens acther de schermen iets gedaan en wij behandelden de gasten ook goed.
moeder van me is tijd vaste gast geweest in een programma, ook goede behandeling en zo nog wel meer fam/vrienden/kennisen van me.
maar ik heb t dan niet over spelshows enzo, maar gewoon normale praatprogramma's
Ik heb er weinig moeite mee als zo'n C/D artiest even een nummertje komt doen, maar bij de eerste show waren het er simpelweg te veel, plus dat ze geen van allen uit de eerste helft van het alfabet kwamen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:24 schreef gomi het volgende:
[..]
tbh denk ik een beetje een mix. gewone gasten en 1 zo een c-arties die ff wat komt promoten. moet ook kunnen en je hebt meteen een act voor halverwege de show ofzo
dat is ook waar idd. zit wel verschil in de producenten idd.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:25 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het verschilt enorm welke producent het is. Bij de ene producent ziet men het belang in van een correcte ontvangst van de gasten, bij een ander interesseert het ze geen fuck.
Publieke omroepen behandelen hun gasten zeker beter?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:31 schreef gomi het volgende:
[..]
dat is ook waar idd. zit wel verschil in de producenten idd.
maar de stelling dat je al blij mag zijn met een kopje koffie bij tv programma's gaat naar mijn mening niet op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |