Dat komt ook door de slechte behandeling die je krijgt als je dan eenmaal aan zo'n show meedoet. Een kopje koffie krijg je en verder moet je alles zelf regelen en maar blijven wachten in een ruimte totdat ze je nodig hebben.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:34 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Niet zozeer alleen voor Jaap's show en omdat het ijzelde bedoelde ik dus eigenlijk.Gewoon, het is altijd lastig om mensen te vinden. Publiek is al redelijk moeilijk, laat staan mensen die iets te melden hebben en dat ook willen doen. Zelfs bij de grote TV shows is dat een probleem, die lossen het op door gewoon heel lang te zoeken. Ik sta op de maillijst van Talpa en krijg regelmatig een oproep voor kandidaten voor een show die over máánden pas een eventuele pilot krijgt.
Ja, klopt. Want een TV show is onbetaalbaar als alle gasten een VIP behandeling moeten krijgen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat komt ook door de slechte behandeling die je krijgt als je dan eenmaal aan zo'n show meedoet. Een kopje koffie krijg je en verder moet je alles zelf regelen en maar blijven wachten in een ruimte totdat ze je nodig hebben.
Hoezo 'Wij al kunnen verzinnen'?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:37 schreef MeraViglioSa het volgende:
Maar als wij dat al kunnen verzinnen, hoe komt zo'n Jaap dan bij het idee dat het wel mee zal vallen, met al z'n universitaire niveau en media ervaring?
Hoho, hij heeft wel 15 maanden streamervaring. Zéér ervaren televisiemaker dus. Daarbij had hij waarschijnlijk verwacht dat de gasten dankzij zijn prettige voorkomen, karakter en roem als vliegen op de stroop zouden afkomen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoezo 'Wij al kunnen verzinnen'?
Jaap denkt het te snappen, maar snapt het zo overduidelijk niet.
Bullshit, gewoon wat minder uitgeven aan andere dingen! Nadenken!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:55 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ja, klopt. Want een TV show is onbetaalbaar als alle gasten een VIP behandeling moeten krijgen.![]()
Dan is het bij SV zo slecht nog niet, trouwens.
Ik ga er vanuit dat het nog lastiger is om bekende gasten te krijgen, en onbekende gaat ze al moeilijk af, dus ze kunnen wel roepen van "we doen nog geen bekende gasten" maar ze zijn niet hip, hot and happening genoeg dat BN'ers gratis komen opdraven, en ze hebben het geld er niet voor (over) om bekende gasten te betalen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:11 schreef Maanvis het volgende:
Overigens ook achterlijk dat Johan en Jaap zoiets hebben van bekende gasten die laten we pas langs komen als het eenmaal gaat lopen.. waarom zou je dan nu komen, da's toch een teken van geen respect?
ik weet t niet hoor, maar bij de meeste programma's krijgen de gasten wel gewoon een goede behandeling. en zeker meer dan een kopje koffie en wacht maar.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:55 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ja, klopt. Want een TV show is onbetaalbaar als alle gasten een VIP behandeling moeten krijgen.![]()
Dan is het bij SV zo slecht nog niet, trouwens.
als ze een beeetje bekende mensen willen hebben moeten ze vissen in de vijver van herman de danser en dat soort types.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat het nog lastiger is om bekende gasten te krijgen, en onbekende gaat ze al moeilijk af, dus ze kunnen wel roepen van "we doen nog geen bekende gasten" maar ze zijn niet hip, hot and happening genoeg dat BN'ers gratis komen opdraven, en ze hebben het geld er niet voor (over) om bekende gasten te betalen.
Het is dus IMHO geen kwestie van "dat doen we nog niet" maar meer "dat kunnen we (nog) niet"
Waarom artiesten als je diepgang wil?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:17 schreef tuinfluiter het volgende:
Jaap: B-artiesten zullen het blijven , want A-artiesten komen toch niet voor internet.
Dat ligt denk ik eerder aan het soort gast. Als het een bekende is krijgen ze vast wel een toffe treatment, want o wee als ze slecht gaan spreken over het programma. Als het een doorsnee Hollander betreft denk ik dat je nog blij moet zijn met een kopje koffie.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:15 schreef gomi het volgende:
[..]
ik weet t niet hoor, maar bij de meeste programma's krijgen de gasten wel gewoon een goede behandeling. en zeker meer dan een kopje koffie en wacht maar.
al ligt t ws wel aan type programma.
publiek is een ander verhaal. die moeten t doen meet een drankje ofzo idd. en publiek vinden is idd moeilijk. Daarom ook vaak organisaties die betaald krijgen om publiek te regelen.
Volgens mij kunnen ze dan nog beter willekeurige streamers uitnodigen, als Jaap ook maar een beetje talent heeft dan moet hij daar toch een interessant onderwerp van kunnen maken, beetje man bijt hond achtig.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:17 schreef gomi het volgende:
[..]
als ze een beeetje bekende mensen willen hebben moeten ze vissen in de vijver van herman de danser en dat soort types.
Dat vind ik ook. De kans is groter dat je met willekeurige onbekenden iets diepgaands en interessants tegenkomt dan met al die lui die alleen hun plaatje willen promoten.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze dan nog beter willekeurige streamers uitnodigen, als Jaap ook maar een beetje talent heeft dan moet hij daar toch een interessant onderwerp van kunnen maken, beetje man bijt hond achtig.
Al worden het van die "standaard" lijstjes met vragen, er zijn altijd wel dingen waarop mensen een antwoord geven waar je op door kunt gaan.
ik ben zelf weleens als gast in een programma geweest en behandeling was altijd gewoon goed hoor.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:20 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat ligt denk ik eerder aan de soort gast. Als het een bekende is krijgen ze vast wel een toffe treatment, want o wee als ze slecht gaan spreken over het programma. Als het een doorsnee Hollander betreft denk ik dat je nog blij moet zijn met een kopje koffie.
tbh denk ik een beetje een mix. gewone gasten en 1 zo een c-arties die ff wat komt promoten. moet ook kunnen en je hebt meteen een act voor halverwege de show ofzoquote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:22 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. De kans is groter dat je met willekeurige onbekenden iets diepgaands en interessants tegenkomt dan met al die lui die alleen hun plaatje willen promoten.
Het verschilt enorm welke producent het is. Bij de ene producent ziet men het belang in van een correcte ontvangst van de gasten, bij een ander interesseert het ze geen fuck.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:22 schreef gomi het volgende:
[..]
ik ben zelf weleens als gast in een programma geweest en behandeling was altijd gewoon goed hoor.
en ik heb in t verleden ook weleens acther de schermen iets gedaan en wij behandelden de gasten ook goed.
moeder van me is tijd vaste gast geweest in een programma, ook goede behandeling en zo nog wel meer fam/vrienden/kennisen van me.
maar ik heb t dan niet over spelshows enzo, maar gewoon normale praatprogramma's
Ik heb er weinig moeite mee als zo'n C/D artiest even een nummertje komt doen, maar bij de eerste show waren het er simpelweg te veel, plus dat ze geen van allen uit de eerste helft van het alfabet kwamen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:24 schreef gomi het volgende:
[..]
tbh denk ik een beetje een mix. gewone gasten en 1 zo een c-arties die ff wat komt promoten. moet ook kunnen en je hebt meteen een act voor halverwege de show ofzo
dat is ook waar idd. zit wel verschil in de producenten idd.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:25 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het verschilt enorm welke producent het is. Bij de ene producent ziet men het belang in van een correcte ontvangst van de gasten, bij een ander interesseert het ze geen fuck.
Publieke omroepen behandelen hun gasten zeker beter?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:31 schreef gomi het volgende:
[..]
dat is ook waar idd. zit wel verschil in de producenten idd.
maar de stelling dat je al blij mag zijn met een kopje koffie bij tv programma's gaat naar mijn mening niet op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |