abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:17:01 #26
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_76582151
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:03 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Dan zou ik je toch niet in het paleo-hokje plaatsen. Dat zijn juist grote sceptici van het democratisch imperialisme van Bush. Ben je niet ook gewoon een neocon?
Ik lees alles van Alex Jones tot Fukuyama. Uiteindelijk denk ik dat je een middenweg moet zoeken tussen actief ingrijpen en gewoon niks doen.

Als de neocons meer troepen hadden gestuurd naar Irak en Afghanistan, dan was de rotzooi daar beperkt gebleven. Wat dat betreft heeft Bush half werk geleverd. Ook zijn er fouten gemaakt in Irak die je werkelijk alleen in de Sovjet-Unie zou verwachten.
quote:
[..]

Mits de juiste maatregelen genomen worden. Het kan ook aanleiding zijn (bij Obama bijv) om nog meer ellende te creeëren. Je hebt gelijk hoor: in principe is een crisis een herallocatie van markten en dus een correctie. Maar dan moet je dat wel zijn gang laten gaan en hooguit wat opvangen hier en daar. Stimulus is de economische variant van een kater wegdrinken.
[..]
Het is zoals ik op Radio 1 hoorde, het grootste economisch experiment ooit. Ik hoop dus dat de leningen en investeringen van Obama enigszins goed uitpakken.
quote:
Ik ben het dus wel met je eens dat ten onrechte wordt gedaan in (linkse) media alsof Bush zo slecht is en bijv Obama zo goed. Erg ongenuanceerd en kortzichtig. Maar de Amerikaanse politiek is zo bepalend en zo complex dat je gewoonweg geen eenzijdig oordeel kunt vellen. Je moet dat per aspect aanpakken en zelfs dan nog is het (zoals je opmerkt bij bijv het geopolitieke verhaal, of de vraag hoe groot een overheid mag zijn) enorm lastig er iets zinnigs over te zeggen.
Het belangrijkste is volgens mij emancipatie en onderwijs in het Midden-Oosten en Afrika. Wat dat betreft ben ik het eens met Hirsi Ali en de neocons.

Als je ziet dat de meeste Iraniërs bijvoorbeeld, geloven dat Bush en de Joden 9/11 hebben uitgevoerd... En dat ze het normaal vinden een vrouw te slaan... Dan is er toch een cultureel/intellectueel ravijn tussen het Westen en het Midden-Oosten.

Bommen helpen lang niet altijd, boeken waarschijnlijk wel. Hopelijk kan Obama zorgen voor toenadering en de mensen in het Midden-Oosten verlichten met onze normen en waarden.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_76582799
Hoe zou het zijn met Bush? Lang geleden! Doet ie nog speeches oid?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 01:40:07 #28
177885 JoaC
Het is patat
pi_76588715
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat was Nixon in 1971
Dat zeg ik

Mijn vorige posts waren HET bewijs tegen multitasken
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_76590484
Op vrijdag 8 januari 2010 20:06 schreef Q.E.D. het volgende:
afbeelding

deze grafiek zegt dat het handelstekort is toegenomen tijdens Bush.

afbeelding

de werkeloosheid neemt meteen toe wanneer Bush president wordt.

afbeelding

Het GDP is in de meeste landen procentueel sterker gegroeit dan in de VS tijdens Bush.

afbeelding

Bush is een clown

Je bent zeker zo'n Bush-Basher...
pi_76590522
hahahaha... samen met zijn vader was G.W Bush een van de slechtste presidenten ooit. Voor echt goede presidenten (Kennedy, Carter, Clinton) moet je echt bij het democatische kamp zijn. Presidenten die de wereld echt verklooid hebben vind je vooral bij de republikeinen (Nixon, Reagan, Bush). Die mensen hebben de wereld weer een paar passen terug gezet in de evolutie.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 9 januari 2010 @ 04:20:46 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_76590545
Was een goeie kerel?? Is ie dood??
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † zaterdag 9 januari 2010 @ 04:21:34 #32
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76590550
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 04:20 schreef Leandra het volgende:
Was een goeie kerel?? Is ie dood??
onkruid vergaat niet!
pi_76593790
Het is jammer dat je maar maximaal 8 jaar president kunt zijn in de US, anders was Bill Clinton nu nog gewoon president geweest en stonden de Twin Towers er nog

Maar goed, George Bush is er gekomen en zelfs herkozen en als er dan toch een monument ter nagedachtenis aan 8 jaar Bush moet komen, dan stel ik dit beeld van de Twin Towers voor, zo'n kunstwerk geeft een goed beeld van de resultaten op het vlak van economie en internationale betrekkingen en bovendien leidde de val van de twin Towers Bush tot de logische conclusie om dan maar Irak binnen te vallen. Van deze periode van 8 jaar plukken we vandaag nog steeds de vruchten.

Daarom, het George Bush monument:

De komende decennia kunnen we puin ruimen.....
pi_76594033
Er was een aanslag of het WTC gepleegd in 1993, en Clinton was president.

Bush de schuld geven dat 9/11 is gebeurd
Het was allang in planning, niet snel en haastig nadat Bush de verkiezing won .
pi_76594452
Bush zal de geschiedenis ingaan als de man die de binnenlandse veiligheid verwaarloosde om met zijn oorlogszucht en economische wanbeleid Amerika tot voormalig supermacht te degraderen. Hij zal bij zijn campagnefinanciers te boek staan als de man die hen nog veel rijker maakte door de gewone Amerikaan met een enorme schuld op te zadelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_76597538
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:51 schreef Ilovepie het volgende:
Er was een aanslag of het WTC gepleegd in 1993, en Clinton was president.

Bush de schuld geven dat 9/11 is gebeurd
Het was allang in planning, niet snel en haastig nadat Bush de verkiezing won .
Ja, die aanslag in 1993 kwam vrij onverwacht.

Maar dan na de '93 aanslag, de aanslag op de USS cole en de ambassades in Afrika,
en nadat Bush geinformeerd was dat Al Qaida van plan was om weer een aanslag
binnen Amerika the plegen, kan je toch niet zeggen dat 9/11 onverwacht kwam.
pi_76597646
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:44 schreef koffiemokje het volgende:

[..]

Maar dan na de '93 aanslag, de aanslag op de USS cole en de ambassades in Afrika,
Wat moest Bush dan doen? Alle gebouwen bewaken ofwat? En kom nu niet af met die conspiracy theoriën.
pi_76599120
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:47 schreef Ilovepie het volgende:

[..]

Wat moest Bush dan doen? Alle gebouwen bewaken ofwat? En kom nu niet af met die conspiracy theoriën.
Het is uitgebreid gedocumenteerd hoe meteen na het aantreden van Bush de regering het antiterrorisme beleid verslapte en hoe waarschuwingen in de wind werden geslagen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 16:31:50 #39
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_76602823
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 04:05 schreef scanman1 het volgende:
hahahaha... samen met zijn vader was G.W Bush een van de slechtste presidenten ooit. Voor echt goede presidenten (Kennedy, Carter, Clinton) moet je echt bij het democatische kamp zijn. Presidenten die de wereld echt verklooid hebben vind je vooral bij de republikeinen (Nixon, Reagan, Bush). Die mensen hebben de wereld weer een paar passen terug gezet in de evolutie.
Meneer is opgevoed met het NOS-journaal en de VARA. Gefeliciteerd.
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:44 schreef koffiemokje het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook flauwekul. Als Clinton Al Qaeda had aangepakt in 1998, dan was er ook geen 9/11 gekomen.
pi_76604130
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:06 schreef Q.E.D. het volgende:
afbeelding ]
Dat ziet er inderdaad een stuk belabberder uit met die sigaret. Ik denk dat de PR-afdeling van Obama dit goed heeft weten te verbergen. Sigaretten zijn nu eenmaal voor paupers, en op een pauper stem je niet.

Bush was inderdaad een goede kerel, z'n beleid was echter niet optimaal.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_76604283
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:31 schreef Q.E.D. het volgende:
Dat is natuurlijk ook flauwekul. Als Clinton Al Qaeda had aangepakt in 1998, dan was er ook geen 9/11 gekomen.
Ga toch weg met die onzin. Clinton heeft meer dan genoeg gedaan om terroristen aan te pakken. Het waren Reagan en Bush Sr. die de groep bovendien enig bestaansrecht hebben gegeven (tijdens hun gevecht tegen de communisten). Om nog maar te zwijgen over de inactiviteit van Bush Jr. in het eerste jaar van zijn eerste termijn. Het is al keer op keer bewezen dat hij en z'n matties geen flikker hebben uitgevoerd om de dreiging van terrorisme aan te pakken. Dat kwam pas ná 9/11.
pi_76612323
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:42 schreef Arjan4all het volgende:
Het is jammer dat je maar maximaal 8 jaar president kunt zijn in de US, anders was Bill Clinton nu nog gewoon president geweest en stonden de Twin Towers er nog

Doe niet zo zwakzinnig, die aanslagen werden allang gepland voor Bush de verkiezingen "won".
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:02:06 #43
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_76614109
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:14 schreef waht het volgende:

[..]

Ga toch weg met die onzin. Clinton heeft meer dan genoeg gedaan om terroristen aan te pakken. Het waren Reagan en Bush Sr. die de groep bovendien enig bestaansrecht hebben gegeven (tijdens hun gevecht tegen de communisten). Om nog maar te zwijgen over de inactiviteit van Bush Jr. in het eerste jaar van zijn eerste termijn. Het is al keer op keer bewezen dat hij en z'n matties geen flikker hebben uitgevoerd om de dreiging van terrorisme aan te pakken. Dat kwam pas ná 9/11.
Ze waren tijdens de tweede termijn van Clinton, eerste jaar van Bush ook nog bezig uit te zoeken hoe Al Qaeda moest worden aangepakt. Tijdens de periode Clinton had vooral het Pentagon geen trek in een terroristenjacht. Laat staan om meteen troepen in Afghanistan en Afrika neer te planten.

Wat dat betreft faalden ze allemaal, omdat Al Qaeda werd onderschat. Clinton zei het zelf: "I tried and failed to get him (Osama)".

Bush zijn staf was al vanaf de eerste maand bezig om te kijken hoe ze Osama konden vangen, maar er is inderdaad te laat gehandeld. Ik heb ook niet beweerd dat Bush dát goed gedaan heeft.
pi_76615004
Mooie grafieken.
Nietszeggend, maar mooi.
pi_76619070
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:31 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Meneer is opgevoed met het NOS-journaal en de VARA. Gefeliciteerd.
Nee, meneer is geleerd zelf te denken
pi_76619699
quote:
"There is no doubt that Saddam Hussein now has weapons of mass destruction"
Uitspraak van Bush's vice-president Dick Cheney. Spreekt voor zich lijkt me.
Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
Is that a scroll in your toga, or are you just happy to see me?
pi_76619882
quote:
Op zondag 10 januari 2010 00:53 schreef L-uuc het volgende:

[..]

Uitspraak van Bush's vice-president Dick Cheney. Spreekt voor zich lijkt me.
quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Historian's_fallacy

The historian's fallacy is a logical fallacy that occurs when one assumes that decision makers of the past viewed events from the same perspective and having the same information as those subsequently analyzing the decision. It is not to be confused with presentism, a mode of historical analysis in which present-day ideas (such as moral standards) are projected into the past.
Desalniettemin is Cheney de vermenselijking van de duivel.
  zondag 10 januari 2010 @ 01:19:57 #48
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_76620517
Big-government conservatism

Ik ga slapen
pi_76622639
Al die republikeinen maken gewoon grote fouten. Reagan heeft AIDS echt totaal uit de hand laten lopen en het Bush tweetal heeft met oorlogen de boel totaal verkut. En dan heb ik het nog niet eens over Nixon bijvoorbeeld.
  zondag 10 januari 2010 @ 02:59:17 #50
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_76622649
ik mis een poll
Snollebolt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')