Ik lees alles van Alex Jones tot Fukuyama. Uiteindelijk denk ik dat je een middenweg moet zoeken tussen actief ingrijpen en gewoon niks doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:03 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Dan zou ik je toch niet in het paleo-hokje plaatsen. Dat zijn juist grote sceptici van het democratisch imperialisme van Bush. Ben je niet ook gewoon een neocon?
Het is zoals ik op Radio 1 hoorde, het grootste economisch experiment ooit. Ik hoop dus dat de leningen en investeringen van Obama enigszins goed uitpakken.quote:[..]
Mits de juiste maatregelen genomen worden. Het kan ook aanleiding zijn (bij Obama bijv) om nog meer ellende te creeëren. Je hebt gelijk hoor: in principe is een crisis een herallocatie van markten en dus een correctie. Maar dan moet je dat wel zijn gang laten gaan en hooguit wat opvangen hier en daar. Stimulus is de economische variant van een kater wegdrinken.
[..]
Het belangrijkste is volgens mij emancipatie en onderwijs in het Midden-Oosten en Afrika. Wat dat betreft ben ik het eens met Hirsi Ali en de neocons.quote:Ik ben het dus wel met je eens dat ten onrechte wordt gedaan in (linkse) media alsof Bush zo slecht is en bijv Obama zo goed. Erg ongenuanceerd en kortzichtig. Maar de Amerikaanse politiek is zo bepalend en zo complex dat je gewoonweg geen eenzijdig oordeel kunt vellen. Je moet dat per aspect aanpakken en zelfs dan nog is het (zoals je opmerkt bij bijv het geopolitieke verhaal, of de vraag hoe groot een overheid mag zijn) enorm lastig er iets zinnigs over te zeggen.
Dat zeg ikquote:
onkruid vergaat niet!quote:
Ja, die aanslag in 1993 kwam vrij onverwacht.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:51 schreef Ilovepie het volgende:
Er was een aanslag of het WTC gepleegd in 1993, en Clinton was president.
Bush de schuld geven dat 9/11 is gebeurd![]()
Het was allang in planning, niet snel en haastig nadat Bush de verkiezing won.
Wat moest Bush dan doen? Alle gebouwen bewaken ofwat? En kom nu niet af met die conspiracy theoriën.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:44 schreef koffiemokje het volgende:
[..]
Ja, die aanslag in 1993 kwam vrij onverwacht.
Maar dan na de '93 aanslag, de aanslag op de USS cole en de ambassades in Afrika,
en nadat Bush geinformeerd was dat Al Qaida van plan was om weer een aanslag
binnen Amerika the plegen, kan je toch niet zeggen dat 9/11 onverwacht kwam.
Het is uitgebreid gedocumenteerd hoe meteen na het aantreden van Bush de regering het antiterrorisme beleid verslapte en hoe waarschuwingen in de wind werden geslagen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:47 schreef Ilovepie het volgende:
[..]
Wat moest Bush dan doen? Alle gebouwen bewaken ofwat? En kom nu niet af met die conspiracy theoriën.
Meneer is opgevoed met het NOS-journaal en de VARA. Gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 04:05 schreef scanman1 het volgende:
hahahaha... samen met zijn vader was G.W Bush een van de slechtste presidenten ooit. Voor echt goede presidenten (Kennedy, Carter, Clinton) moet je echt bij het democatische kamp zijn. Presidenten die de wereld echt verklooid hebben vind je vooral bij de republikeinen (Nixon, Reagan, Bush). Die mensen hebben de wereld weer een paar passen terug gezet in de evolutie.
Dat is natuurlijk ook flauwekul. Als Clinton Al Qaeda had aangepakt in 1998, dan was er ook geen 9/11 gekomen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:44 schreef koffiemokje het volgende:
[..]
Ja, die aanslag in 1993 kwam vrij onverwacht.
Maar dan na de '93 aanslag, de aanslag op de USS cole en de ambassades in Afrika,
en nadat Bush geinformeerd was dat Al Qaida van plan was om weer een aanslag
binnen Amerika the plegen, kan je toch niet zeggen dat 9/11 onverwacht kwam.
Dat ziet er inderdaad een stuk belabberder uit met die sigaret. Ik denk dat de PR-afdeling van Obama dit goed heeft weten te verbergen. Sigaretten zijn nu eenmaal voor paupers, en op een pauper stem je niet.quote:
Ga toch weg met die onzin. Clinton heeft meer dan genoeg gedaan om terroristen aan te pakken. Het waren Reagan en Bush Sr. die de groep bovendien enig bestaansrecht hebben gegeven (tijdens hun gevecht tegen de communisten). Om nog maar te zwijgen over de inactiviteit van Bush Jr. in het eerste jaar van zijn eerste termijn. Het is al keer op keer bewezen dat hij en z'n matties geen flikker hebben uitgevoerd om de dreiging van terrorisme aan te pakken. Dat kwam pas ná 9/11.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:31 schreef Q.E.D. het volgende:
Dat is natuurlijk ook flauwekul. Als Clinton Al Qaeda had aangepakt in 1998, dan was er ook geen 9/11 gekomen.
Doe niet zo zwakzinnig, die aanslagen werden allang gepland voor Bush de verkiezingen "won".quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:42 schreef Arjan4all het volgende:
Het is jammer dat je maar maximaal 8 jaar president kunt zijn in de US, anders was Bill Clinton nu nog gewoon president geweest en stonden de Twin Towers er nog
Ze waren tijdens de tweede termijn van Clinton, eerste jaar van Bush ook nog bezig uit te zoeken hoe Al Qaeda moest worden aangepakt. Tijdens de periode Clinton had vooral het Pentagon geen trek in een terroristenjacht. Laat staan om meteen troepen in Afghanistan en Afrika neer te planten.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:14 schreef waht het volgende:
[..]
Ga toch weg met die onzin. Clinton heeft meer dan genoeg gedaan om terroristen aan te pakken. Het waren Reagan en Bush Sr. die de groep bovendien enig bestaansrecht hebben gegeven (tijdens hun gevecht tegen de communisten). Om nog maar te zwijgen over de inactiviteit van Bush Jr. in het eerste jaar van zijn eerste termijn. Het is al keer op keer bewezen dat hij en z'n matties geen flikker hebben uitgevoerd om de dreiging van terrorisme aan te pakken. Dat kwam pas ná 9/11.
Nee, meneer is geleerd zelf te denkenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:31 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Meneer is opgevoed met het NOS-journaal en de VARA. Gefeliciteerd.
Uitspraak van Bush's vice-president Dick Cheney. Spreekt voor zich lijkt me.quote:"There is no doubt that Saddam Hussein now has weapons of mass destruction"
quote:Op zondag 10 januari 2010 00:53 schreef L-uuc het volgende:
[..]
Uitspraak van Bush's vice-president Dick Cheney. Spreekt voor zich lijkt me.
Desalniettemin is Cheney de vermenselijking van de duivel.quote:http://en.wikipedia.org/wiki/Historian's_fallacy
The historian's fallacy is a logical fallacy that occurs when one assumes that decision makers of the past viewed events from the same perspective and having the same information as those subsequently analyzing the decision. It is not to be confused with presentism, a mode of historical analysis in which present-day ideas (such as moral standards) are projected into the past.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |