Als het zover is gekomen heeft Brein natuurlijk wel gewonnen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:25 schreef PalmRoyale het volgende:
Ach, ik zit er niet zo mee. Ik haal lekker alles van topsites binnen via een beveiligde verbinding. Topsites vinden ze toch niet.
fear...fear is in the hearts of everybody, the hole city is filled with it.......quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het zit diep he, die angst dat je niet meer gratis je filmpje of je muziekje kan binnenhalen.
Wat ik al zei: stel dat dat gebeurt, ontstaat er denk ik heel snel een nieuw protocol.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:31 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Als het zover is gekomen heeft Brein natuurlijk wel gewonnen.
Dan is er nog een kleine groep die de heel goed verstopte sites weet te vinden, en het grote publiek kan niks meer illegaal downloaden. ThePirateBay bestaat dan niet meer, usernet bestaat niet meer, alleen ergens ver weg bestaan nog een paar Topsites.
die komt niet op voor de rechthebbenden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:21 schreef Roi het volgende:
Mensen die Tim Kuik of Brein aanvallen en beledigen!!
Die man komt gewoon op voor de rechthebbenden, daar is toch niks geks aan?
ja.quote:
Integendeel. Daar maak ik me echt geen zorgen over; de geest is wat dat betreft al heel erg lang uit de fles en die gaat er nooit meer in terug. Waar het mij om gaat - en dat schreef ik al - is dat nu de overgrote meerderheid van de internetters zometeen als crimineel wordt bestempeld. Niet door de overheid maar door de entertainmentindustrie die weigert haar businessmodel aan de tijd aan te passen. Het auteursrechtensysteem is achterhaald en zo enorm doorgeslagen en verrot. Het begint misdadige vormen aan te nemen. Je kan een volk dat aan zee woont niet verbieden om zout te winnen, en al helemaal niet als je zelf het monopolie op zoutverkoop hebt en de marktprijs kunstmatig hoog houdt.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het zit diep he, die angst dat je niet meer gratis je filmpje of je muziekje kan binnenhalen.
Google het zelf eens. Want ik weet het bv wél en met mij vele anderen.quote:
Dat is het hem nu juist: dat doet hij maar in zeer beperkte mate. Het overgrote deel van de inspanningen gebeurt voor eigen gewin. Ook voor jou is er Googlequote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:21 schreef Roi het volgende:
Mensen die Tim Kuik of Brein aanvallen en beledigen!!
Die man komt gewoon op voor de rechthebbenden, daar is toch niks geks aan?
Nee, de grondwet gaat worden aangepast voor (de centen van) Brein.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:05 schreef Igen het volgende:
ISP's die websites moeten blokkeren?
Ik dacht dat censuur hier grondwettelijk verboden was. Je weet wel: je mag elke mening publiceren zonder censuur vooraf, je mag alleen achteraf worden bestraft. Of geldt de Grondwet tegenwoordig niet meer voor Brein?
Finnen met bontkraagjes?quote:Op zondag 10 januari 2010 01:06 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Kijk als die finnen met bontkraagjes die brein nu eens gingen lastig vallen met molovcocktails...
ja toch, niet tan?
Poolcirkel, koud.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:59 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Finnen met bontkraagjes?
Waar heb je het over?
Ik zou de Finnen dan eerder bontmutsen adviseren, want dan blijft het brein lekker warm. goed voor de doorstroming van het bloed. en dat lijkt me op dit moment wel gewenst.quote:
Ik zou ze nepbont adviseren, of een goedkope woning in Oost-Groningen.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:09 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Ik zou de Finnen dan eerder bontmutsen adviseren, want dan blijft het brein lekker warm. goed voor de doorstroming van het bloed. en dat lijkt me op dit moment wel gewenst.
Het enige wat ik tegengekomen ben is dat zelfs de FNV zich met downloaden gaat bemoeien...quote:Op maandag 18 januari 2010 22:12 schreef Arnold_fan het volgende:
Is hier al meer over bekend?
quote:FNV pleit voor isp-heffing op downloaden
Vakbond FNV stelt een heffing voor op internetaansluitingen waarmee consumenten dan een downloadlicentie voor multimedia krijgen.
FNV-voorzitter Agnes Jongerius pleit hiervoor op een seminar van muziekfestival EuroSonic Noorderslag in Groningen. Met het licentievoorstel wil de bond een alternatief voor het downloadverbod dat het kabinet wil invoeren.
De FNV vindt dat een downloadverbod consumenten criminaliseert, maar constateert ook dat artiesten door internet veel minder verdienen aan opnames. Terwijl tal van bedrijven aan internet verdienen, komt muziek meestal nog steeds gratis als water uit de kraan, aldus de bond.
License to download
De FNV wil dat betrokken partijen de 'license to download' overwegen bij het kiezen van een nieuw auteursrechtenstelsel voor digitale content. Het plan doet denken aan de door de Commissie Brinkman geopperde internetheffing voor noodlijdende kranten. Minister Plasterk zag niks in die heffing.
Of het in het FNV-voorstel gaat om een verplichte of een vrijwillige heffing is niet duidelijk. De vakbond kon niet direct telefonisch reageren op vragen van Webwereld.
Verzoek aan EC
De Uni Global Union, een wereldwijd verbond van vakbonden waar de FNV ook lid van is, heeft onlangs de Europese Commissie al gevraagd harder op te treden tegen filesharing. De bonden willen dat de EC zich harder uitspreekt tegen illegaal downloaden.
Het is niet eens meetbaar. Hoe kan je nu cijfers noemen van iets dat niet legaal wordt opgegeven? Dat is hetzelfde als zeggen dat er dit of dit bedrag wordt verdiend met drugshandel. Alsof die inkomsten worden opgegeven a/d belastingdienst.. Eindelijk eens appropriate use of that kut-smiley:quote:Op maandag 18 januari 2010 22:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het enige wat ik tegengekomen ben is dat zelfs de FNV zich met downloaden gaat bemoeien...
[..]
Als het zo ver komt, dan worden die topsites snel toegankelijk voor de massa denk ik.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:31 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Als het zover is gekomen heeft Brein natuurlijk wel gewonnen.
Dan is er nog een kleine groep die de heel goed verstopte sites weet te vinden, en het grote publiek kan niks meer illegaal downloaden. ThePirateBay bestaat dan niet meer, usernet bestaat niet meer, alleen ergens ver weg bestaan nog een paar Topsites.
En anders komt er wel weer een ander alternatief. Maar usenetproviders uitbannen lijkt me nagenoeg onmogelijk, dat zou dan wereldwijd moeten gebeuren, anders heeft het geen zin. Als het juridisch uberhaupt al mogelijk is.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:45 schreef magnifor het volgende:
[..]
Als het zo ver komt, dan worden die topsites snel toegankelijk voor de massa denk ik.
Dat past toch perfect binnen het beleid? Waarom zou je vrij zijn op het internet, als je vingerafdrukken in een database zitten, je telefoonverkeer gemonitord wordt en je auto is voorzien van een spionagekastje?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:30 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het verbieden van usenet is belachelijk, dan kun je gelijk heel internet verbieden. Als iedere belangenclub zijn zin krijgt kan een burger niets meer.
En als alles faalt hebben we altijd nog de LAN-partiesquote:Op maandag 18 januari 2010 23:45 schreef magnifor het volgende:
[..]
Als het zo ver komt, dan worden die topsites snel toegankelijk voor de massa denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |