Ja maar, dat kan niet!!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Probeer het gedrag van de moslims in Maleisie nu ook eens in perspectief te plaatsen.
Dat is vrij moeilijk, aangezien ik geen Maleisische moslim ben.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Probeer het gedrag van de moslims in Maleisie nu ook eens in perspectief te plaatsen.
Failquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is vrij moeilijk, aangezien ik geen Maleisische moslim ben.
Waarom ? Net als bij christenen heb je veel stromingen.quote:
?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
In Nederland is het trouwens zo ingeburgerd vanwege het feit dat Nederlanders zelf ook het woord Allah gebruiken.
Hij doelt denk ik op de Nederlandse moslims?quote:
Nou nee, ik heb het gewoon echt over autochtone Nederlanders. Als ze over moslims spreken (en hun god) spreken ze ook erg vaak over "Allah". Op TV zie je dat regelmatig, maar ook in columns of gewoon posts hier op Fok!. Veel Nederlanders denken dat het een "naam" is.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Hij doelt denk ik op de Nederlandse moslims?
Heb in ieder geval nog nooit een christen het zien gebruiken. net als het woord Jaweh, maar zou me ook niet boeien wanneer ze dat wel zouden doen.
het zijn enkele christenen....Sorry, maar sinds wanneer vind jij het normaal dat uitspraken van een enkeling de hele groep die uitspraak (wat een menselijke mening is ) moet verantwoorden?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:27 schreef Damien2 het volgende:
Het zijn de christenen die telkens beweren dat moslims een andere God aanbidden dan zij zelf, dus moeten ze nu ook niet gaan janken als ze het woord Allah niet meer morgen gebruiken.
Christenen erkennen Allah niet als god.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 02:04 schreef Zienswijze het volgende:
Christenen en moslims geloven toch in dezelfde god? Vanwaar dan al die herrie?
Er bestaat ook geen "naam" voor God in de Islam, dombo.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Christenen erkennen Allah niet als god.
Ze geloven niet in de islam en willen enkel de moslims provoceren door hun god Allah te noemen.
Ze provoceren en houden zich niet aan de bijbel.
Wat kunnen de moslims eraan doen als er geen naam bestaat voor god voor de christenen ?
Dat klopt. Maar omdat zij geen naam voor hun god kunnen vinden in de bijbel moeten zij dan maar Allah gebruiken om de lokale bevolking te provoceren ?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er bestaat ook geen "naam" voor God in de Islam, dombo.![]()
God = Allah - + 99 bijnamen.
Eigenlijk gaat het dan toch vaak over moslims wanneer ze het zo noemen? In een gesprek over geloof hoor ik het nl nooit. Moet ik zeggen dat ik hier weinig christenen ken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou nee, ik heb het gewoon echt over autochtone Nederlanders. Als ze over moslims spreken (en hun god) spreken ze ook erg vaak over "Allah". Op TV zie je dat regelmatig, maar ook in columns of gewoon posts hier op Fok!. Veel Nederlanders denken dat het een "naam" is.
Meki? het is mooi geweestquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar omdat zij geen naam voor hun god kunnen vinden in de bijbel moeten zij dan maar Allah gebruiken om de lokale bevolking te provoceren ?
Als de christenen een naam voor hun god willen hebben zoeken ze er eentje in de bijbel. Er zijn er genoeg
Je bent echt niet serieus te nemen, wat zijn Christenen ook alweer? Volkeren van het boek, net als Joden remember. Het zou juist volledig in lijn zijn met de Islam als ook zij gewoon over Allah (God) spreken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar omdat zij geen naam voor hun god kunnen vinden in de bijbel moeten zij dan maar Allah gebruiken om de lokale bevolking te provoceren ?
Als de christenen een naam voor hun god willen hebben zoeken ze er eentje in de bijbel. Er zijn er genoeg
Ik liet me teveel meeslepen door de reacties van de haatdragende christenen die beweren dat Allah een maangod is en dat moslims de satan aanbidden. Als christenen zulke dingen beweren dan vind ik het vreemd dat ze God Allah willen noemen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:40 schreef paddy het volgende:
[..]
het zijn enkele christenen....Sorry, maar sinds wanneer vind jij het normaal dat uitspraken van een enkeling de hele groep die uitspraak (wat een menselijke mening is ) moet verantwoorden?
Het is wat Eric T ook zei:quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:48 schreef Gia het volgende:
[..]
In het Maleis is het Tuhan.
[..]
Ze zeggen Allah, omdat de rest van de bevolking dat ook doet. Vrijwel iedereen in dat land zegt Allah of Tuhan, waarom zouden Christenen dan niet Allah mogen zeggen, zeker in tijdschriften waarmee ze een groot publiek willen bereiken. Ik denk zelfs dat het is uit respect. Waarom zou je een tijdschrift sturen naar moslims en het dan over God hebben? Dat spreekt ze toch niet aan.
En als het tijdschrift niet specifiek over het geloof gaat, maar over zaken die iedereen aan gaan, dan is daar toch niks mis mee!!
[..]
Verbieden dat iemand een bepaald woord voor God gebruikt is net zo belachelijk. Ik zeg ook weleens 'mon Dieu', terwijl ik verder niks met de franse taal heb.
Op zich is het natuurlijk in eerste instantie vreemd om een tijdschrift uit te brengen in het Maleis en daar dan als Christen het woord Allah of God gebruiken, i.p.v. Tuhan. Maar het is net zo raar als moslims dat doen, eigenlijk. Maar dat moet wel mogen, maar christenen mogen dat niet.
En dan die reacties. Het moet weer met geweld!!
Het is niet omdat de hele bevolking dat doet.Er is wel degelijk een link met het Arabisch.Het Arabisch wordt al eeuwen gebruikt.Het is zo verweven in de cultuur van de "Maleis sprekende volken"quote:in het hele Maleisische taalgebied noemen we god 'allah'. Een krant is een 'koran' en de bijbel is de 'al kitab'. Er zit dus veel arabisch in de taal.
Afgelopen jaar eisten bepaalde Indonesische moslimgroeperingen al dat christelijke gospel koren het woord 'allah' niet meer mogen hanteren.
Heeft jouw god dan een naam?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:52 schreef Meki het volgende:
Maar omdat zij geen naam voor hun god kunnen vinden in de bijbel moeten zij dan maar Allah gebruiken om de lokale bevolking te provoceren ?
Ik heb dat nog nooit iemand zien beweren. Zeker niet hier op Fok.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:12 schreef Damien2 het volgende:
[..]
Ik liet me teveel meeslepen door de reacties van de haatdragende christenen die beweren dat Allah een maangod is en dat moslims de satan aanbidden. Als christenen zulke dingen beweren dan vind ik het vreemd dat ze God Allah willen noemen.
Zoals ik het ook prima vind wanneer een moslim gewoon God zegt, als hij Nederlands praat.quote:Maar eerlijk gezegd, het boeit me niet zoveel als christenen God Allah willen noemen, ze doen maar.
Ik kan me niet voorstellen dat er christenen zijn die zeggen dat Allah niet dezelfde is als hun God. Zelfs pastoors zeggen dat in de kerk.quote:Vond het alleen grappig om te zien dat die christenen die altijd het hardst roepen dat Allah niet hun God is nu opeens verontwaardigd reageren en God Allah willen noemen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |