abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 januari 2010 @ 16:44:27 #76
3542 Gia
User under construction
pi_76603188
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Probeer het gedrag van de moslims in Maleisie nu ook eens in perspectief te plaatsen.
Ja maar, dat kan niet!!

Als een moslim in Nederland God zegt, moet dat geen probleem zijn. Dat is zeker niet om de afstand tussen Christenen en de Islam te verkleinen.
Maar als Christen in een overwegend islamitisch land het woord Allah gebruiken, dan is dat natuurlijk om zieltjes te winnen onder de moslimbevolking.

Logisch toch.
pi_76604893
Even over het begrip maar niet goedkeuren. In mijn ogen lijkt me deze twee drie woorden niet echt bij elkaar passen. Ik keur het af, en heb er ook geen begrip voor dus.

Ze gewoon aan het verstand brengen dat ze hetzelfde zeggen?

Misschien niet op dezelfde manier het geloof belijden, maar alle groepen aanbidden dezelfde God/Allah. Jaweh etc. Is hier al eerder benoemd las ik.

Maar hoe breng je ze dat aan het verstand Dit soort onlusten horen eenvoudig op te lossen te zijn. Voorlichting dus.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76605740
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Probeer het gedrag van de moslims in Maleisie nu ook eens in perspectief te plaatsen.
Dat is vrij moeilijk, aangezien ik geen Maleisische moslim ben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76605829
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is vrij moeilijk, aangezien ik geen Maleisische moslim ben.
Fail
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_76606047
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Fail
Allah Al Watan Al Malik
pi_76606277
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Fail
Waarom ? Net als bij christenen heb je veel stromingen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_76606444
Geloof ___!
pi_76606449
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
In Nederland is het trouwens zo ingeburgerd vanwege het feit dat Nederlanders zelf ook het woord Allah gebruiken.
?
pi_76606547
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:20 schreef Prego het volgende:

[..]

?
Hij doelt denk ik op de Nederlandse moslims?

Heb in ieder geval nog nooit een christen het zien gebruiken. net als het woord Jaweh, maar zou me ook niet boeien wanneer ze dat wel zouden doen.
pi_76606637
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:24 schreef paddy het volgende:

[..]

Hij doelt denk ik op de Nederlandse moslims?

Heb in ieder geval nog nooit een christen het zien gebruiken. net als het woord Jaweh, maar zou me ook niet boeien wanneer ze dat wel zouden doen.
Nou nee, ik heb het gewoon echt over autochtone Nederlanders. Als ze over moslims spreken (en hun god) spreken ze ook erg vaak over "Allah". Op TV zie je dat regelmatig, maar ook in columns of gewoon posts hier op Fok!. Veel Nederlanders denken dat het een "naam" is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76606649
Het zijn de christenen die telkens beweren dat moslims een andere God aanbidden dan zij zelf, dus moeten ze nu ook niet gaan janken als ze het woord Allah niet meer morgen gebruiken.
pi_76607004
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:27 schreef Damien2 het volgende:
Het zijn de christenen die telkens beweren dat moslims een andere God aanbidden dan zij zelf, dus moeten ze nu ook niet gaan janken als ze het woord Allah niet meer morgen gebruiken.
het zijn enkele christenen....Sorry, maar sinds wanneer vind jij het normaal dat uitspraken van een enkeling de hele groep die uitspraak (wat een menselijke mening is ) moet verantwoorden?
pi_76607177
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 02:04 schreef Zienswijze het volgende:
Christenen en moslims geloven toch in dezelfde god? Vanwaar dan al die herrie?
Christenen erkennen Allah niet als god.
Ze geloven niet in de islam en willen enkel de moslims provoceren door hun god Allah te noemen.
Ze provoceren en houden zich niet aan de bijbel.
Wat kunnen de moslims eraan doen als er geen naam bestaat voor god voor de christenen ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_76607232
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:46 schreef Meki het volgende:

[..]

Christenen erkennen Allah niet als god.
Ze geloven niet in de islam en willen enkel de moslims provoceren door hun god Allah te noemen.
Ze provoceren en houden zich niet aan de bijbel.
Wat kunnen de moslims eraan doen als er geen naam bestaat voor god voor de christenen ?
Er bestaat ook geen "naam" voor God in de Islam, dombo.

God = Allah - + 99 bijnamen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76607394
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er bestaat ook geen "naam" voor God in de Islam, dombo.

God = Allah - + 99 bijnamen.
Dat klopt. Maar omdat zij geen naam voor hun god kunnen vinden in de bijbel moeten zij dan maar Allah gebruiken om de lokale bevolking te provoceren ?

Als de christenen een naam voor hun god willen hebben zoeken ze er eentje in de bijbel. Er zijn er genoeg
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_76607446
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou nee, ik heb het gewoon echt over autochtone Nederlanders. Als ze over moslims spreken (en hun god) spreken ze ook erg vaak over "Allah". Op TV zie je dat regelmatig, maar ook in columns of gewoon posts hier op Fok!. Veel Nederlanders denken dat het een "naam" is.
Eigenlijk gaat het dan toch vaak over moslims wanneer ze het zo noemen? In een gesprek over geloof hoor ik het nl nooit. Moet ik zeggen dat ik hier weinig christenen ken.

Ik snap een ophef en de daad in dit formaat dan ook niet, en heeft niets met de wil van Allah/jaweh/God etc te maken. Puur menselijke gevoelens en angst voor verlies van gemeenteleden. Alsof de mens dat bepaald.
pi_76607514
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:52 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar omdat zij geen naam voor hun god kunnen vinden in de bijbel moeten zij dan maar Allah gebruiken om de lokale bevolking te provoceren ?

Als de christenen een naam voor hun god willen hebben zoeken ze er eentje in de bijbel. Er zijn er genoeg
Meki? het is mooi geweest
pi_76607776
quote:

[..]

Je bent echt niet serieus te nemen, wat zijn Christenen ook alweer? Volkeren van het boek, net als Joden remember. Het zou juist volledig in lijn zijn met de Islam als ook zij gewoon over Allah (God) spreken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76607889
Slechte zaak natuurlijk.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_76608169
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:40 schreef paddy het volgende:

[..]

het zijn enkele christenen....Sorry, maar sinds wanneer vind jij het normaal dat uitspraken van een enkeling de hele groep die uitspraak (wat een menselijke mening is ) moet verantwoorden?
Ik liet me teveel meeslepen door de reacties van de haatdragende christenen die beweren dat Allah een maangod is en dat moslims de satan aanbidden. Als christenen zulke dingen beweren dan vind ik het vreemd dat ze God Allah willen noemen.

Maar eerlijk gezegd, het boeit me niet zoveel als christenen God Allah willen noemen, ze doen maar.

Vond het alleen grappig om te zien dat die christenen die altijd het hardst roepen dat Allah niet hun God is nu opeens verontwaardigd reageren en God Allah willen noemen.

Mijn eerste reactie in dit topic is trouwens niet mijn eigen woorden, ik had enkele reacties uit dit topic gekopieerd en het woord moslim door christen vervangen.
pi_76618499
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:48 schreef Gia het volgende:

[..]

In het Maleis is het Tuhan.
[..]

Ze zeggen Allah, omdat de rest van de bevolking dat ook doet. Vrijwel iedereen in dat land zegt Allah of Tuhan, waarom zouden Christenen dan niet Allah mogen zeggen, zeker in tijdschriften waarmee ze een groot publiek willen bereiken. Ik denk zelfs dat het is uit respect. Waarom zou je een tijdschrift sturen naar moslims en het dan over God hebben? Dat spreekt ze toch niet aan.
En als het tijdschrift niet specifiek over het geloof gaat, maar over zaken die iedereen aan gaan, dan is daar toch niks mis mee!!
[..]

Verbieden dat iemand een bepaald woord voor God gebruikt is net zo belachelijk. Ik zeg ook weleens 'mon Dieu', terwijl ik verder niks met de franse taal heb.

Op zich is het natuurlijk in eerste instantie vreemd om een tijdschrift uit te brengen in het Maleis en daar dan als Christen het woord Allah of God gebruiken, i.p.v. Tuhan. Maar het is net zo raar als moslims dat doen, eigenlijk. Maar dat moet wel mogen, maar christenen mogen dat niet.

En dan die reacties. Het moet weer met geweld!!
Het is wat Eric T ook zei:
quote:
in het hele Maleisische taalgebied noemen we god 'allah'. Een krant is een 'koran' en de bijbel is de 'al kitab'. Er zit dus veel arabisch in de taal.

Afgelopen jaar eisten bepaalde Indonesische moslimgroeperingen al dat christelijke gospel koren het woord 'allah' niet meer mogen hanteren.
Het is niet omdat de hele bevolking dat doet.Er is wel degelijk een link met het Arabisch.Het Arabisch wordt al eeuwen gebruikt.Het is zo verweven in de cultuur van de "Maleis sprekende volken"

Allah heeft niet exact het zelfde betekenis als Tuhan.Tuhan kan Heer/de Heer betekenen:Here Jezus.Het is niet echt het woord voor God de schepper.

In Maleisie en ook Indonesie willen ze zelf dat Christen stoppen met het gebruik van Al Kitab voor de Bijbel...
Dadelijk moeten ze alles wat Arabisch is of klinkt verwijderen of aanpassen.......Kunnen ze de hele bijbel aanpassen......dan geen Musa maar Mozes......geen Yahya maar Johannes.....
pi_76619255
Ik vind het altijd wel wat hebben. Het woord Allah schept eenheid onder de mensen, omdat alle mensen hun god zo noemen.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_76623341
Alhoewel ik er niet mee eens ben met hoe de moslims reageerden, die kerken hebben het uitgenodigd.

Mijn vriendin komt uit maleisie en is een katholieke chinees en zij heeft vrienden en familie die naar zulke kerken in Kuala Lumpur gaan. Eerst was het verboden om god allah te noemen als het niet ging over de islamietische god en een van de priesters daagde de overheid uit door echt overdreven altijd allah te zeggen in zijn preken en kerk kranten. Die priester was opgeleid als advocaat en wist dus wat hij wel en niet kon doen binnen de maleisische wet en wilde gewoon vervelend zijn.
De chinezen en indiers in maleisie niet erg tevreden zijn met hoe ze "behandeld" worden en hoe de malays alles krijgen (wordt mij gezegd iig) is het gebruik van allah meer een "fuck you" naar de malays.

Ik snap ook niet waarom die moslims zo boos zijn, zij zeggen altijd dat ze in dezelfde god geloven als de christenen en joden.
  zondag 10 januari 2010 @ 11:45:16 #99
3542 Gia
User under construction
pi_76626091
quote:
Maar omdat zij geen naam voor hun god kunnen vinden in de bijbel moeten zij dan maar Allah gebruiken om de lokale bevolking te provoceren ?

Heeft jouw god dan een naam?

God is toch gewoon God. Simpelweg een Nederlandse vertaling van Allah.

Allah is geen naam. Maar slechts een Arabisch woord om God aan te duiden.

Zoals dat in andere talen: Deo, Dio, Dieu, Tuhan, enz.... is.
  zondag 10 januari 2010 @ 11:49:43 #100
3542 Gia
User under construction
pi_76626239
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:12 schreef Damien2 het volgende:

[..]

Ik liet me teveel meeslepen door de reacties van de haatdragende christenen die beweren dat Allah een maangod is en dat moslims de satan aanbidden. Als christenen zulke dingen beweren dan vind ik het vreemd dat ze God Allah willen noemen.
Ik heb dat nog nooit iemand zien beweren. Zeker niet hier op Fok.
quote:
Maar eerlijk gezegd, het boeit me niet zoveel als christenen God Allah willen noemen, ze doen maar.
Zoals ik het ook prima vind wanneer een moslim gewoon God zegt, als hij Nederlands praat.
quote:
Vond het alleen grappig om te zien dat die christenen die altijd het hardst roepen dat Allah niet hun God is nu opeens verontwaardigd reageren en God Allah willen noemen.
Ik kan me niet voorstellen dat er christenen zijn die zeggen dat Allah niet dezelfde is als hun God. Zelfs pastoors zeggen dat in de kerk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')