quote:Mercedes SLS AMG gull-wing supercar chosen to grace front cover of Gran Turismo 5 for PlayStation®3
Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) and Polyphony Digital Inc have unveiled the cover artwork of the forthcoming Gran Turismo® 5 for PlayStation®3 (PS3™), revealing the game's cover star to be the new Mercedes SLS AMG.
The gull-winged supercar, with a top speed of 197mph, has been chosen amongst a total of nearly 1000 cars recreated down to the finest detail for players to race in the forthcoming title. The game – the first primary Gran Turismo title for PS3 – is the culmination of ten years of developing ultra-realistic driving experiences hand-in-hand with the motor racing industry.
Players will get to prove themselves in a global community of racers, taking on the world’s most iconic racetracks in cars, including the Mercedes SLS AMG, that will astound with their realism, design and physics. It’s going to be the drive of a lifetime.
De game is nog niet eens uit!quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:09 schreef vosss het volgende:
Ik zal eens even wat mensen tegen het zete been schoppen.
GT5 is geen, ik herhaal, géén simulator.
Een leuke arcade racer op zn best, maar zeer zeker geen sim
Ik voel niks aan mijn been hoorquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:09 schreef vosss het volgende:
Ik zal eens even wat mensen tegen het zete been schoppen.
GT5 is geen, ik herhaal, géén simulator.
Een leuke arcade racer op zn best, maar zeer zeker geen sim
Dan is toch ook een van de problemen van de game tochquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:10 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
De game is nog niet eens uit!
Nee dat weet ik, maar het gaat geen sim worden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:10 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
De game is nog niet eens uit!
Hoe weet jij dat nou? Heb jij de volledige game al gespeeld, misschien is Forza wel veel beter...quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:07 schreef Meike26 het volgende:
Ben het wel met je eens Vos (zeker als je ziet hoe ze online aan het rammen zijn), maar toch is dit voor op gameconsoles het beste wat er te krijgen is.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:39 schreef Sjibble het volgende:
[..]
dat half werk definitief noemen?
ik mag hopen dat de physics beter zijn dan dat je op de trailer ziet
Agh ja we zullen allemaal ook wel zien, ik vind het alleen zo dom dat ze hier Forza 3 in de grond stampen, en dan zo'n domme topic titel nemen, als sneer naar Forza 3... En ja GT5 zal ongetwijfeld op vele punten Forza verslaan, maar laten we dan niet vergeten dat in de tijd tussen GT4 en GT5, Forza 1, 2 en 3 uit zijn gekomen, en als je dan al ziet hoe ver ze zijn gekomen vanaf nul in 5 / 6 jaar, vind ik het toch knap...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:47 schreef Meike26 het volgende:
@ DutchErrorist,
Natuurlijk heb ik nog geen GT5 gespeeld, maar wel GT5prologue en Forza 2 heb ik ook een paar uur gespeeld op andermans Xdoos, het ligt allemaal dicht bij elkaar. Forza 3 zal ook wel beter geworden zijn, maar dat geld ook voor GT4 & GT5P naar GT5. Evolutie is het toverwoord.
Maar zoals Vosss ook zegt, het is geen sim...klaar uit. Dat is Forza2/3 ook niet. Afgaande op GT5P en de physics die duidelijk per wagen verschillen (dat gevoel had ik minder met F2 ) is het de beste arcade racer die er tot nu toe is op de spelconsoles. En het rammen bedoelde ik mee met de online races in GT5P, dat gaat soms nergens over...als je wil winnen, moet je je eerlijke racestijl aan de kant schuiven en mee wheelbangen met de rest. En ja, dat kan ook leuk zijn....bakkie chips erbij en een volle fles cola !
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Motorstorm en Burnout, dat zijn arcade racers. GT valt voor mij duidelijk niet in die categorie. Het zal vast niet de meest realistische sim zijn, maar ik vind dat het wel degelijk onder die naam mag vallen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:47 schreef Meike26 het volgende:
Maar zoals Vosss ook zegt, het is geen sim...klaar uit. Dat is Forza2/3 ook niet. Afgaande op GT5P en de physics die duidelijk per wagen verschillen (dat gevoel had ik minder met F2 ) is het de beste arcade racer die er tot nu toe is op de spelconsoles.
Ja dat kan, je kan alle knoppen veranderen zoals jij dat wilt.quote:Op zondag 10 januari 2010 10:30 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Maar nu even iets heel anders, in de Intertoys zag ik laatst GT5p staan op zo'n PS3 in de winkel, dus ging ik even race voor de grap, maar daar moest je gas geven met X ofzo, maar niet met de trigger, kan je dat niet anders instellen?
Schade stelt niets voor hoorquote:Op zondag 10 januari 2010 23:25 schreef Andyy het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)s-en-nachtraces.html
Zie plaatje 4.
Die heb ik dan gemist, maar het zijn geen drastische dingen die beschadigen. Merkte ook niet echt verschil in rijgedrag, als ik mijn auto in de prak rijd wil ik dat naderhand ook voelen en niet alleen maar zienquote:Op zondag 10 januari 2010 23:33 schreef Meike26 het volgende:
En een achterklep dat open swiepert niet te vergeten...of heeft een Subaru zo'n achterlijke spoiler dat meer een aerodynamische handrem is
quote:GB: Gran Turismo 5 will offer a new kind of damage…
KY: Right now we are adding a brand new real-time deformation engine that will process according to the speed and angle of impact. But doing this in real-time remains truly complex. We could make it an easier way with pre-damaged models but definitely we don’t want to make it that way.
quote:Deformation and damage, both mechanical and visual. [which is still being worked on, old build was shown publically
Daarvoor ben ik als een gek bezig met GT PSPquote:Op maandag 11 januari 2010 00:58 schreef Meike26 het volgende:
Als je het nog nooit gespeeld heb wel ja... Voldoende tijd om de Citroen GT en de Ferrari F1 bij elkaar te sparen. En dan tot de conclusie komen dat je ze haast nergens voor kan gebruiken![]()
![]()
Nee hoor, voldoende game-fun om er een halfjaartje plezier mee te hebben.
Kan je ze overzetten?quote:Op maandag 11 januari 2010 01:23 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Daarvoor ben ik als een gek bezig met GT PSP![]()
Heb beide auto's overigens al, nu nog zoveel mogelijk andere auto's bij elkaar sparen zodat ik straks al een dikke garage heb voor GT5
Toch vind ik het wel gek dat we er tot nu toe nog zo goed als niets van gezien hebben. Ik hoop dat daar snel verandering in gaat komen...quote:Op zondag 10 januari 2010 23:50 schreef Cyberia18 het volgende:
Het is inmiddels al een poosje bekend dat het schademodel op de Gamescom zich in een vroege stadium bevond.
En er dan nog zo fucking lang over doen voordat ik een fatsoenlijke garage hebquote:Op maandag 11 januari 2010 07:32 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Kan je ze overzetten?Wat slap, wat is er dan nog leuk aan het spel...
Je wilt toch gewoon helemaal van het begin beginne
Het lijkt mij dat ze dat expres gedaan hebben om te voorkomen dat mensen gaan valsspelen door stukken af te snijden door het gras.quote:Op woensdag 13 januari 2010 02:22 schreef Ben. het volgende:
Ik speel nu al een tijdje het time trail demo dinges en als je een keer (nouwelijks) het gras raakt, breekt het kontje van de auto vrijwel gelijk uit. Het gaat zo snel dat het niette corrigeren is. Bij de meeste auto's is het zó dat je "moeite" moet doen om de kontje te laten uitbreken. Bijvoorbeeld sturen en dan pas aan de handrem te trekken. Of langzaam een bocht in, sturen en gas erop (mits TRC uit is).
Bron?quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:50 schreef gamefreek het volgende:
En ja hoor, GT 5 is weer uitgesteld van Maart 2010 (voor Japan dan) naar onbekend
pfffquote:Op woensdag 13 januari 2010 10:54 schreef gamefreek het volgende:
[..]
http://www.eurogamer.net/articles/gran-turismo-5-delayed-again
Waarom moet je op het eind je post nou weer verneuken?quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:11 schreef JarnoF het volgende:
Ik ben zelf een echte racefan. Een tijd terug heeft m'n mail nog in de Power Unlimited gestaan, waarbij mijn oordeel over GT behoorlijk kwetsend is.
Uiteraard ga ik GT5 wel spelen, ook wel veel (denk ik althans), puur omdat het, het eerste spel was wat ik speelde op de PS. Toen nog helemaal bezeten van de Subaru Impreza(What was i thinking)
Hopelijk zijn alle beloftes waargemaakt, hoewel ik dat durf te betwijfelen.
Grafisch zal het vast het neusje van de zalm zijn, maar ik wil de gameplay eerst ervaren, alvorens hierop te reageren. Als ik mooie auto's wil bekijken, ga ik wel naar Munsterhuis. De omgevingen zie iik wel op tv.. en de circuits, tja die bezoek ik wel irl.
Daarom hoop ik dat er geen GT5-hype komt, want hypes stinken !! (Behalve bij MW2)
Precies, voor Japan ja. Als de game hier alsnog de lente (volgens de berichten juni) haalt zoals intended, dan was dat het geval.quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:50 schreef gamefreek het volgende:
En ja hoor, GT 5 is weer uitgesteld van Maart 2010 (voor Japan dan) naar onbekend
heb hem voor de PS3 besteld...quote:
Nee.quote:
Jaquote:Op donderdag 14 januari 2010 05:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Is het raar dat ik deze game vandaag heb laten reserveren omdat hij 17 februari bij de Mediamarkt in de schappen zal staan???
Bij de Mediamarkt hebben ze me toch echt gezegd dat hij op 17 februari uitkomt.quote:
Hebben ze het jaartal ook gezegdquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Bij de Mediamarkt hebben ze me toch echt gezegd dat hij op 17 februari uitkomt.
Vreemd... Zal er vanavond nog eens langs gaan als ik tijd heb om t even na te vragenquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:11 schreef Meike26 het volgende:
Het zekere voor het onzekere gekozen (zij weten meer dan ons en misschien hebben ze wel bericht gekregen dat ie dan binnen zou komen) en Media Markt Utrecht gebeld. Ze hebben voor mij in de computer gekeken en er staat helemaal niets in over 17 februari / geen enkele datum die er in staat !
Ik was me er helemaal niet van bewust dat er nog geen releasedatum was voor dit spel. Heb een paar dagen terug pas een PS3 gekocht en heb toen gelijk geinformeerd naar GT5quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:26 schreef Cyberia18 het volgende:
Als Sony het al nog niet weet waarom dan in godsnaam informeren bij een retailer?
Dat hoeft niet, want als je de physcis van regen over laat gaan in een vloeistof zodra deze contact maken met een ondergrond, en dat op een ondergrond die static is, dan blijven er naar mijn idee vanzelf plassen staan wanneer er ergens een kuil is !quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:17 schreef Desunoto het volgende:
Die track editor was toch alleen een gerucht? En dat van die plassen zou meteen een gigantische stap zijn, dan moeten ze over het hele circuit elke regendruppel met water psychics en de stroming ervan e.d simuleren.... dat zie ik nog niet gebeuren.
Maar het alleen al toevoegen van geleidelijke overgangen met regen.. steeds meer glijden en zo zou al heel wat zijn. Dat is iets wat veel racegames ontzettend missen.
Dat is wel erg tof.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:23 schreef Meike26 het volgende:
Track Editor is een tijd geleden al bevestigd. Zowel bestaande tracks als gloednieuwe kunnen gemaakt/gedeeld en natuurlijk gespeeld worden! Zal het morgen even opzoeken.
Niet.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:23 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Track Editor is een tijd geleden al bevestigd. Zowel bestaande tracks als gloednieuwe kunnen gemaakt/gedeeld en natuurlijk gespeeld worden! Zal het morgen even opzoeken.
http://www.gtplanet.net/k(...)interview/#more-4941quote:A direct question about the track editor is deflected, as Yamauchi states “Unfortunately, it’s really just a rumor right now, so I can’t really comment on that.”
Ook zoals ze bij GTR gedaan hebben?quote:maar ze hebben hem wel tot in de centimeter nauwkeurig nagemaakt zo te zien.
Wtf... Hartstikke nep. Dat zie je toch?quote:
Ja, weet ik veel.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:52 schreef Desunoto het volgende:
Waar denk je dat het een demo van is?
Juist, "Data Logger Visualization Technology" Demo
Oftewel, een technisch snufje die gebruikt wordt om een rondje in het echt naar het spel te halen. Dus is alles hetzelfde. Dat is exact de bedoeling. En die data gebruiken ze dan weer om het spel realistischer te maken.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:46 schreef Ben. het volgende:
[..]
Wtf... Hartstikke nep. Dat zie je toch?
In het spel maakt het poppetje pre-cies diezelfde stuurbewegingen als in het echt. Pre-cies diezelfde corrigeer punten etc. Lijkt me héél toevallig als die vent in het echt, PRECIES diezelfde corrigeringen moet maken als in het spel, en vica verca.
Gewoon en kopietje van gemaakt, en vrijgegeven. Kijk, zal best heel wat realisme in zitten, maar dit? Nee...
quote:Maak een replay in Gran Turismo 5 door in het echt te racen
Toyota en Polyphony Digital werken samen om data uit races die in het echt worden gehouden, te laten zien in de replay-modus van Gran Turismo 5. Dit heeft de bedenker van de Gran Turismo-serie, Kazunori Yamauchi, onthuld op de Tokyo Auto Salon.
Met behulp van GPS-data en het in de Lexus IS F aanwezige CAN-systeem, een intern systeem voor data-overdracht, kan data uit de auto op een USB-stick worden gezet. Die data kan weer worden ingelezen op een PlayStation 3 met Gran Turismo 5. In de replay-modus is de race vervolgens terug te kijken en de rijstijl te analyseren. Deze optie werkt waarschijnlijk alleen wanneer er geracet is op een circuit dat ook in de game zit.
Beperkt gebruik
Het systeem is in Tokyo gedemonstreerd door in het echt en digitaal een ronde te rijden met de Lexus op de Fuji Speedway. Deze races werden vervolgens naast elkaar gezet. Het is nog niet bekendgemaakt of andere auto's deze optie gaan ondersteunen.
Leer mij Sony kennen, het onvermijdelijke is dan toch gebeurt:quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:34 schreef Meike26 het volgende:
Even een kleine schop:
http://www.gtplanet.net/gran-turismo-5-delayed-in-japan/
Vals alarm dus !!
Ze had GT5 Prologue besteldquote:Op donderdag 14 januari 2010 21:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik was me er helemaal niet van bewust dat er nog geen releasedatum was voor dit spel. Heb een paar dagen terug pas een PS3 gekocht en heb toen gelijk geinformeerd naar GT5
Dan wordt Duke Nukem Forever de beste game ooit die nooit geëvenaard kan wordenquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:17 schreef Braddie het volgende:
Tegenvallen GT5?
Neuh...
Het word denk ik de beste Racegame van 2010-2011-212..... Zeker omdat er al 5! jaar aangewerkt word..
Ben er eigenlijk wel bang voor, die halve demo (Nissan driver challenge ofzo) viel mij enorm tegen en op Gamescom werd ik ook niet echt uit mijn stoel geblazen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:04 schreef WSquater het volgende:
Inderdaad. GT5 kan uiteindelijk nog heel erg tegenvallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |