quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:07 schreef kawotski het volgende:
Verplicht iedere autorijder op cursus naar Zweden. pfff, ze geven die rijbewijzen tegenwoordig ook aan iedereen.
Eens! Iedereen wil in de provincie wonen en in de stad werken. Elke dag is er daardoor twee maal een complete volksverhuizing. Ondertussen maar klagen over de benzineprijs en nog in te voeren kilometerheffing, te laat komen en nog eerder willen vertrekken ook.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:36 schreef Klummie het volgende:
Altijd lachen met die forensen, ga toch gewoon dicht bij je werk wonen paupers
Waarom heb je het überhaupt geprobeerd?quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:22 schreef Qebbel het volgende:
Ik (Amsterdammert) had een afspraak in Utrecht vanavond. Kon eerst nauwelijks de stad uitkomen en heb vervolgens 35 minuten gedaan over stukje A10 Vu tot afrit Rai (lees 1 afrit!). Toen maar eraf gegaan en weer naar huis gereden (binnendoor!) Uiteindelijk zo'n 1,5u onderweg geweest, waar je normaal gezien 10 min over doet max. Gekkenhuis!
Met een Porsche pak je toch gewoon de vluchtstrook?quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:22 schreef Qebbel het volgende:
Ik (Amsterdammert) had een afspraak in Utrecht vanavond. Kon eerst nauwelijks de stad uitkomen en heb vervolgens 35 minuten gedaan over stukje A10 Vu tot afrit Rai (lees 1 afrit!). Toen maar eraf gegaan en weer naar huis gereden (binnendoor!) Uiteindelijk zo'n 1,5u onderweg geweest, waar je normaal gezien 10 min over doet max. Gekkenhuis!
En welke agent gaat die miljoenen autobanden controleren, of het wel een winterband is?quote:
Dat filmpjequote:Op woensdag 6 januari 2010 20:06 schreef RAVW het volgende:
ach van de politie hoef je ook niets te verwachten ..
hier een filmpje die iemand heeft geplaatst van eerder deze maand of afgelopen maand.
Gladheid en strooien wel nee geen tijd voor we hebben het al druk zat .
Maar het egvolg is hier goed te zien .. niet alleen fietsers maar ook auto's kunnen behoorlijk glijden
bij ons ook deze maand .... 3 auto's voor de deur blikschade en 1 die totaal los is
politie gebeld en gemeente maar nee we kunnen niet komen wat we hebben het druk .
Bij het krijgen van een aanrijding? Als je dan zomerbanden hebt, dan betaalt de verzekering niets. Simple as that.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:37 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
En welke agent gaat die miljoenen autobanden controleren, of het wel een winterband is?En wanneer?
Zoals in duitsland is.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Bij het krijgen van een aanrijding? Als je dan zomerbanden hebt, dan betaalt de verzekering niets. Simple as that.
Jep, wel simpel inderdaad, spijtig alleen dat winterbanden nagenoeg alleen voordeel geven op sneeuw en ijsoppervlakten. Dat betekend dus dat je 's ochtend -als het flink gesneeuwd heeft- winterbanden moet hebben, en gedurende de dag - als de wegen zijn ingereden- weer snel moet overschakelen op zomerbanden omdat die bij een nat wegdek veel beter zijn. Zal een aardige verzekeringskwestie worden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Bij het krijgen van een aanrijding? Als je dan zomerbanden hebt, dan betaalt de verzekering niets. Simple as that.
Lol, welkom in 2003.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:06 schreef RAVW het volgende:
hier een filmpje die iemand heeft geplaatst van eerder deze maand of afgelopen maand.
Wat een slap gezever. Zomerbanden rubber is bij 7 graden celcius en lager over z'n temperatuur marge en ineens veel harder waardoor je grip verliest. Ook op schone wegen. Het is niet alleen profiel wat een winterband maakt, ook de rubbersamenstelling is anders waardoor het bij lagere temperaturen toch zacht blijft en je (meer) grip hebt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:00 schreef Hukkie het volgende:
spijtig alleen dat winterbanden nagenoeg alleen voordeel geven op sneeuw en ijsoppervlakten.
quote:Zomerband presteert beter
Men heeft ons wijsgemaakt dat de winterband al voordelen heeft bij temperaturen lager dan 7ºC en op nat wegdek. Autobild neemt in haar jaarlijkse winterbandentest steevast ook een zomerband mee en dan blijkt keer op keer dat alle winterbanden per definitie slechter presteren dan de zomerband, tenzij er op sneeuw of ijs wordt gereden. Zie hiervoor het Volkskrant-artikel. Niet voor niets geldt vanaf 1 januari 2008 de Oostenrijkse winterbandenplicht ook alleen bij een besneeuwd of ijzig wegdek.
kan wel heb niet echt gekeken naar hoe of wat .. maar ik zocht op sneeuw 2009 en ik kreeg deze .. te zienquote:
10% minder druk geeft ook extra grip.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:11 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Wat een slap gezever. Zomerbanden rubber is bij 7 graden celcius en lager over z'n temperatuur marge en ineens veel harder waardoor je grip verliest. Ook op schone wegen. Het is niet alleen profiel wat een winterband maakt, ook de rubbersamenstelling is anders waardoor het bij lagere temperaturen toch zacht blijft en je (meer) grip hebt.
Hmm... dat heeft dan ook geen zin met de sporadische en onvoorspelbare sneeuwbuien. Dan heb je net die winterbanden onder je auto gezet, is alles alweer opgeruimd door V&W. Heb je ze er net weer afgehaald, begint het weer te sneeuwen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |