Azrael is een rare naam.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:03 schreef Azrael1991 het volgende:
Hey allemaal,
Ik ben Azrael, een 18 jarige jongen uit Rotterdam. Ik studeer in diezelfde stad communication and multimedia design aan de hogeschool. Deze studie draait om het designen van websites en andere (online) applicaties voor bijvoorbeeld mobiele telefoons.
Vroeger op de basisschool en middelbare school ben ik vaak gepest door mijn klasgenoten, dit kwam niet alleen door mijn gewicht (Ik ben redelijk dik) maar ook door mijn geloof. Ik geloof namelijk in Wicca, een godsdienst die vaak wordt gezien als een enge sekte. Dit is alleen echt niet waar! Wicca draait vooral om het goed behandelen van de natuur, om in harmonie met de natuur te leven.
Toch vonden klasgenoten mij vaak eng en wilden ze niks met mij te maken hebben. Zelf nu ik op de hogeschool studeer wordt ik raar aangekeken. Dit doet best wel pijn, ik heb namelijk het gevoel dat ik nooit wordt geaccepteerd door anderen.
Het enige moment dat ik me geaccepteerd voel is bij mijn mede Wicca's. Ik ben nu priester in mijn gemeenschap, dit is de eerste graad. Om een priester te worden moet je eerst 1 jaar en 1 dag in opleiding. Deze opleiding is soms best zwaar, al wordt je wel geleerd de natuur te accepteren en lief te hebben. Tijdens de bijeenkomsten van mijn gemeenschap spreken wij over het geloof en oefenen wij met tarot kaarten. Met deze kaarten kun je de toekomst voorspellen.
Geloof je hierin?quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:03 schreef Azrael1991 het volgende:
Met deze kaarten kun je de toekomst voorspellen.
Je wenst hiermee dus aangesproken te worden? Je doopnaam heb je dus niet behouden? Als mensen vragen waarom ze je zo moeten noemen leg je het hele verhaal uit? Zoja, dan kan ik het wel begrijpen dat mensen raar tegen je aankijken. Echter:quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:17 schreef Azrael1991 het volgende:
Sorry maar Azrael is niet alleen de kat van de smurven.
Azrael is ook de naam van de Archangel of Death, een belangrijk figuur in verschillende godsdiensten.
Deze angel wordt ook wel the 3rd heaven genoemd.
Eigenlijk is dit dus de personificatie van de dood.
Toen ik werd ingewijd in de Wicca gemeenschap heb ik deze naam gekozen om de historische, mythische lading. Dit is namelijk gebruikelijk in wicca gemeenschappen.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:10 schreef Zeroku het volgende:
Zolang je het niet overal rondstrooit, hoe kunnen mensen dit dan weten?
Tip 1: Identificeer jezelf met je eigen naam.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:17 schreef Azrael1991 het volgende:
Azrael is ook de naam van de Archangel of Death, een belangrijk figuur in verschillende godsdiensten.
Toen ik werd ingewijd in de Wicca gemeenschap heb ik deze naam gekozen om de historische, mythische lading. Dit is namelijk gebruikelijk in wicca gemeenschappen.
Nee, of hij raar is.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:02 schreef Breathtaking het volgende:
Dus je hebt dit topic gemaakt omdat je wil weten of mensen je raar vinden?
quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:25 schreef Azrael1991 het volgende:
Azrael is een soort van tweede naam die ik gebruik bij mijn Wicca gemeenschap. Het is niet zo dat ik de mensen die erbuiten staan ook vraag mij Azrael te noemen.
Wel draag ik kleding die jullie Gothic zouden noemen, dit om de simpele reden dat ik het mooi vindt. Het feit dat ik vaak werd gepest vroeger heeft mij heel onzeker gemaakt. Daarom misschien dit (in jullie ogen) vreemde topic.
Ik zou zo graag willen dat Wicca en Gothic wat meer worden geaccepteerd in de huidige maatschappij, dat ik over straat kan lopen zonder 20 keer nagekeken te worden.
juist om je zo te kleden heb je veel zelfverzekerdheid nodig, is dat dan wel handig?quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:25 schreef Azrael1991 het volgende:
Azrael is een soort van tweede naam die ik gebruik bij mijn Wicca gemeenschap. Het is niet zo dat ik de mensen die erbuiten staan ook vraag mij Azrael te noemen.
Wel draag ik kleding die jullie Gothic zouden noemen, dit om de simpele reden dat ik het mooi vindt. Het feit dat ik vaak werd gepest vroeger heeft mij heel onzeker gemaakt. Daarom misschien dit (in jullie ogen) vreemde topic.
Ik zou zo graag willen dat Wicca en Gothic wat meer worden geaccepteerd in de huidige maatschappij, dat ik over straat kan lopen zonder 20 keer nagekeken te worden.
geldt ook voor mijquote:Op woensdag 6 januari 2010 20:04 schreef eucalyptus het volgende:
Als jij maar normaal doet, niet teveel over je geloof praat en het al helemaal niet opdringt, en een beetje sociaal doet en bier drinkt zou ik je best accepteren hoor.
om eerlijk te zijn is mijn mond niet zo groot..quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:33 schreef Meneer.V het volgende:
[..]
Durf je niet in KLB te blijven met je grote mond?
Iets zegt me dat je je wel heel erg extravagant kleedt. Als dit zo is dan is het voor een groot deel je eigen keuze.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:25 schreef Azrael1991 het volgende:
En vind jij hem raar?quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:01 schreef Tijgertje. het volgende:
Je zit bij mij op school.
Zelfde opleiding. Waarschijnlijk zelfs hetzelfde jaar.
Hay.
dus.. is het een rare?quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:01 schreef Tijgertje. het volgende:
Je zit bij mij op school.
Zelfde opleiding. Waarschijnlijk zelfs hetzelfde jaar.
Hay.
Lijkt me éénigquote:Op woensdag 6 januari 2010 22:06 schreef Myraela het volgende:
Hoi Azreal.
Ik ben ook dik en een beetje raar. Zullen we vriendjes worden?
Groetjes,
Myraela
lijkt me de makkelijkste oplossingquote:Op woensdag 6 januari 2010 22:08 schreef Karasta het volgende:
Protip
1: Val af
2: Doe die vage shit thuis
Dodelijke combinatie.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:25 schreef Azrael1991 het volgende:
Wel draag ik kleding die jullie Gothic zouden noemen, dit om de simpele reden dat ik het mooi vindt. Het feit dat ik vaak werd gepest vroeger heeft mij heel onzeker gemaakt.
Persoonlijk vind ik je niet eng maar misguided; je houdt er nogal vreemde ideeën op na. Of je raar bent? Je lijkt er iig erg je best voor te doen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:03 schreef Azrael1991 het volgende:
Hey allemaal,
Ik ben Azrael, een 18 jarige jongen uit Rotterdam. Ik studeer in diezelfde stad communication and multimedia design aan de hogeschool. Deze studie draait om het designen van websites en andere (online) applicaties voor bijvoorbeeld mobiele telefoons.
Vroeger op de basisschool en middelbare school ben ik vaak gepest door mijn klasgenoten, dit kwam niet alleen door mijn gewicht (Ik ben redelijk dik) maar ook door mijn geloof. Ik geloof namelijk in Wicca, een godsdienst die vaak wordt gezien als een enge sekte. Dit is alleen echt niet waar! Wicca draait vooral om het goed behandelen van de natuur, om in harmonie met de natuur te leven.
Toch vonden klasgenoten mij vaak eng en wilden ze niks met mij te maken hebben. Zelf nu ik op de hogeschool studeer wordt ik raar aangekeken. Dit doet best wel pijn, ik heb namelijk het gevoel dat ik nooit wordt geaccepteerd door anderen.
Het enige moment dat ik me geaccepteerd voel is bij mijn mede Wicca's. Ik ben nu priester in mijn gemeenschap, dit is de eerste graad. Om een priester te worden moet je eerst 1 jaar en 1 dag in opleiding. Deze opleiding is soms best zwaar, al wordt je wel geleerd de natuur te accepteren en lief te hebben. Tijdens de bijeenkomsten van mijn gemeenschap spreken wij over het geloof en oefenen wij met tarot kaarten. Met deze kaarten kun je de toekomst voorspellen.
Ditquote:Op woensdag 6 januari 2010 22:29 schreef Silven het volgende:
TS wil óf gewoon raar zijn, óf is te achterlijk om te zien dat je met een dik vatsig lijf en een vaag geloof/rare kledingsstijl gewoon raar aangekeken wordt door mensen.
Is er bij ons een wijf met roze haar?quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:38 schreef Myraela het volgende:
Ik kan me serieus niemand herinneren die er raar bijloopt op school. Of je moet dat wijf met roze haar zijn.
mee eensquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:26 schreef Pudding_broodje het volgende:
Hoe jij denkt, en hoe jij je kleed moet je zelf weten, maar ga geen aandacht trekken met uitspraken, die uitspraken zorgen er alleen maar voor dat je gepest word.
The Craft spelen. Vooral als je Fairuza Balk nadoet.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:11 schreef Desunoto het volgende:
Oké een serieus antwoord nu.
Je mag lekker doen en laten wat je wil en ik begrijp niet waarom ze raar tegen je aankijken. TENZIJ je het van de daken schreeuwt en allemaal eigenaardige dingen doet in hun bijzijn. Spreuken opnoemt tijdens de les en in de pauze in een cirkel van stenen gaan zitten en rare dingen zit te zingen over moeder aarde. Want dan JA, je bent raar.Dat doe je maar lekker in je eigen huis.
Mensen pesten omdat ze iemand de grond in trappen als de enige manier zien om zichzelf op een voetstuk te plaatsen. Het zijn dus vooral mensen die bang zijn om niet "belangrijk" genoeg gevonden te worden die met pesten beginnen. Helaas loopt een groot deel vervolgens mee omdat ze de bescherming van een groep zoeken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:26 schreef Pudding_broodje het volgende:
God, krijgen we dit gezeur.![]()
Wat ik nu ga zeggen geld hetzelfde voor iedereen die word gepest, bijvoorbeeld "nerds".
Ik zie bij zulke "rare" typetjes, zoals jij, vaak dat ze blijven doorgaan met raar. De meeste van deze gepeste mensen die beseffen niet dat het vaak niet gaat om hoe je je kleed, wat je denkt, of met wie je omgaat. Maar met de uitspraken die je doet. Als jij als Wicca aan de hele school gaat verkondigen dat je in die "heilige" kaarten moet geloven, dan gaan je jou inderdaad pesten. Zeg jij niets, en ga praat je alleen met je vriendenkring, dan krijg je ook niet het probleem van pesten. Hetzelfde geld voor "nerds", zij worden vaak gepest omdat ze in de klas complete verhalen gaan vertellen over teleportatie. Dan gaat de hele klas je vanzelf pesten.
Samenvatting: Hoe jij denkt, en hoe jij je kleed moet je zelf weten, maar ga geen aandacht trekken met uitspraken, die uitspraken zorgen er alleen maar voor dat je gepest word.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:42 schreef Raven_NL het volgende:
[..]
Mensen pesten omdat ze iemand de grond in trappen als de enige manier zien om zichzelf op een voetstuk te plaatsen. Het zijn dus vooral mensen die bang zijn om niet "belangrijk" genoeg gevonden te worden die met pesten beginnen. Helaas loopt een groot deel vervolgens mee omdat ze de bescherming van een groep zoeken.
Dat gezegd hebbende: mensen willen ook wel eens gewoon over voetbal praten, als je me begrijpt
quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:37 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Waarom zou je er mee te koop lopen dan je aan Wicca doet, dat is net zo schijtirritant als een bijbel in je neus gedrukt krijgen of constant: allahu hakbar horen. Wicca is iets persoonlijks, dat deel je met gelijkgestemden, mensen zitten niet te wachten op dat gezeik.
Ik kom er openlijk voor uit dat ik Pagan ben ja, maar ik ga daar een ander niet mee lastig vallen, laat staan dat ik verkondig dat dit het "ware" geloof is.
18, kom op zeg, je hebt toch wel het volste besef van hoe de maatschappij en de mensen tegenwoordig kijken naar overtuigingen.
Ken uzelve, het gaat om jou, niet om anderen. Aan je dikheid kun je zat doen, sporten, afvallen, doe desnoods iets bij wassende maan om je een handje op weg te helpen als dat jou een plezier doet. Maar alsjeblieft.. ga niet tekoop lopen met wat jij vindt dat de waarheid is.. daardoor bestaat deze wereld uit tienmiljard problemen die in nog geen tig jaren op te lossen zijn.
Hou het bij jezelf
Sorry maar als iemand wereldvreemd doet op de middelbare school dan vraag je er toch ech om om slachtoffer te worden. Als je gewoon normaal doet en geen dingen zoals rituelen uitleggen aan mensen die daar niks van begrijpen/willen weten word je ook niet gepest. Het heeft niks met je belangrijk voelen te maken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:42 schreef Raven_NL het volgende:
[..]
Mensen pesten omdat ze iemand de grond in trappen als de enige manier zien om zichzelf op een voetstuk te plaatsen. Het zijn dus vooral mensen die bang zijn om niet "belangrijk" genoeg gevonden te worden die met pesten beginnen. Helaas loopt een groot deel vervolgens mee omdat ze de bescherming van een groep zoeken.
Dat gezegd hebbende: mensen willen ook wel eens gewoon over voetbal praten, als je me begrijpt
Precies, ik vind het ook geen probleem om er over te kletsen, maar ik laat het aan de ander over of die iets wil horen of weten. Het heeft geen nut te koop te lopen met wat je zelf leuk vind, kans is klein dat iedereen dat ook altijd maar deeltquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:48 schreef Raven_NL het volgende:
[..]
![]()
Hoewel ik merk dat ik regelmatig gewoon geinteresseerde vragen krijg, op mijn werk bijvoorbeeld.
Dan geef ik ook gewoon uitleg.
De grap is dat veel mensen dan ook echt nieuwsgierig worden.
Als je het ze steeds voor de voeten werpt hebben ze zoiets van .. "niet weer he"
Kijk, dat is mijn heksquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:37 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Waarom zou je er mee te koop lopen dan je aan Wicca doet, dat is net zo schijtirritant als een bijbel in je neus gedrukt krijgen of constant: allahu hakbar horen. Wicca is iets persoonlijks, dat deel je met gelijkgestemden, mensen zitten niet te wachten op dat gezeik.
Ik kom er openlijk voor uit dat ik Pagan ben ja, maar ik ga daar een ander niet mee lastig vallen, laat staan dat ik verkondig dat dit het "ware" geloof is.
18, kom op zeg, je hebt toch wel het volste besef van hoe de maatschappij en de mensen tegenwoordig kijken naar overtuigingen.
Ken uzelve, het gaat om jou, niet om anderen. Aan je dikheid kun je zat doen, sporten, afvallen, doe desnoods iets bij wassende maan om je een handje op weg te helpen als dat jou een plezier doet. Maar alsjeblieft.. ga niet tekoop lopen met wat jij vindt dat de waarheid is.. daardoor bestaat deze wereld uit tienmiljard problemen die in nog geen tig jaren op te lossen zijn.
Hou het bij jezelf
Het klopt wat je zegt, je mag best over iets praten. Maar ik bedoel te zeggen dat school niet de eerlijkste plek, en aardigste plek is op de wereld. En dat moet je maar doorhebben.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:42 schreef Raven_NL het volgende:
[..]
Wat voor de een makkelijk te begrijpen en logisch is, kan voor een ander lang niet zo voor de hand liggend zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:47 schreef Pudding_broodje het volgende:
[..]
Het klopt wat je zegt, je mag best over iets praten. Maar ik bedoel te zeggen dat school niet de eerlijkste plek, en aardigste plek is op de wereld. En dat moet je maar doorhebben.
Ik wil ook een heleboel, maar het zit gewoon niet mee. Als je er dus echt problemen mee hebt moet je maar gewoon gstar kleding gaan kopen en je haar minder vervenquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:25 schreef Azrael1991 het volgende:
magic kaartspelletjes in de pauzequote:Op woensdag 6 januari 2010 22:29 schreef Plums het volgende:
Waar haalt iedereen toch vandaan dat TS zn wiccan dingen buitenshuis doet?Zoiets dóe je ook thuis, of anders bij een mede-wiccan, óf buiten waar t rustig is (zonder vreemde mensen dus).
Lijkt me sterk dat TS op zijn school in de kantine ritueeltjes gaat zitten doen he.
Het is prachtig winterweer, het bos is schitterend nuquote:
Dat is iets dat mensen die gepest worden verzinnen, zodat het minder pijn doetquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:42 schreef Raven_NL het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:30 schreef Gekke_Tjerk het volgende:
[..]
Dat is iets dat mensen die gepest worden verzinnen, zodat het minder pijn doetHet is waar wat ik zeg, daar kom je wel achter als zo'n pest figuur van zijn sokkel getrokken wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wisdom is the art of using knowledge
Ik ken genoeg pesters en heb genoeg pesters gekend, maar wat je zegt is onzin. Daar kom je wel achter als je er eindelijk achter komt hoe het is om bij een geaccepteerde groep mensen te horenquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:24 schreef Raven_NL het volgende:
[..]
Het is waar wat ik zeg, daar kom je wel achter als zo'n pest figuur van zijn sokkel getrokken wordt.
Kijk dat bedoel ik nu,quote:
Vriendelijke vriend...quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:27 schreef Gekke_Tjerk het volgende:
[..]
Ik ken genoeg pesters en heb genoeg pesters gekend, maar wat je zegt is onzin. Daar kom je wel achter als je er eindelijk achter komt hoe het is om bij een geaccepteerde groep mensen te horen
Algemeen geaccepteerd. Als in normaal dus, wijsneus. De definitie van raar (die je aan jezelf én aan onze beste Azrael (of hoe hij ook mag heten) hebt gegeven) is 'anders dan gewoon', 'vreemd', of 'eigenaardig'. Daar doelde ik dus op.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:16 schreef Raven_NL het volgende:
[..]
Vriendelijke vriend...
Elke groep mensen is geaccepteerd, anders was het nooit een groep geworden
(ja even nadenken)
Nee eroverheen praten door bijdehand te gaan doen, dat helptquote:Op donderdag 7 januari 2010 19:14 schreef Raven_NL het volgende:
Duidelijk niet genoeg mentale capaciteit om aan een discussie deel te nemen, dus dan gaan we maar rare plaatjes posten.
Vind je het gek dat ze je raar vinden en pestenquote:Op woensdag 6 januari 2010 17:17 schreef Azrael1991 het volgende:
Correctie.. ik ben een HEKS en ik doe niet aan wiccaquote:Op donderdag 7 januari 2010 19:53 schreef Andyy het volgende:
[..]
Vind je het gek dat ze je raar vinden en pesten
Wicca dit Wicca dat, gewoon niet serieus te nemen en perfect pestmateriaal![]()
Raven. Je laat zo wel je ware aard zien op forums he. Ik dacht dat heksen vrij wijs en verstandig waren..? Doe wat je wilt, mits het niemand schaadt? Houdt de wet van drie in ere, driemaal zal het wederkeren?quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:30 schreef Raven_NL het volgende:
[..]
Misschien kan jij je hier buiten houden ?
Ik geloof niet dat je wat gevraagd was
Wow, ben jij ook een heks? Zo zie je er bepaald niet uit.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:44 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Raven. Je laat zo wel je ware aard zien op forums he. Ik dacht dat heksen vrij wijs en verstandig waren..? Doe wat je wilt, mits het niemand schaadt? Houdt de wet van drie in ere, driemaal zal het wederkeren?
Houdt er rekening mee dat je overtuiging noch je mening door iedereen wordt gedeeld, maar laat je alsjeblieft niet uit de tent lokken. Dat slaat werkelijk waar nergens op.
En je maar afvragen waarom je elke keer zoveel ruzie krijgt.
Ehh. Jaquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:51 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wow, ben jij ook een heks? Zo zie je er bepaald niet uit.
Mensen die denken dat een heks er zo uitziet als Hollywood je laat zien.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:58 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Ehh. Ja, maar ik hou niet van dat zielige gedoe. Schaam me kapot om sommige opmerkingen die men vanuit een geloof of overtuiging maakt. Hou het lekker bij je eigen.
Roze haar kan leuk zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:04 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Is er bij ons een wijf met roze haar?
Nog nooit van gehoord. Beide zegt het me helemaal niks?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:28 schreef laforest het volgende:
[..]
The Craft spelen. Vooral als je Fairuza Balk nadoet.
Ik vind 'm coolquote:
hekserij is.. een overtuiging, Wicca is de georganiseerde religieuze vorm met inwijdingen en tradities. Hekserij is meer vrij zogezegd. Een precieze beschrijving is er overigens ook niet echt omdat het op veel verschillende manieren beleefd wordt etc. etc., maar op internet is er wel ontzettend veel over te lezen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:04 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Ik vind 'm cool
[ afbeelding ]
En wicca is toch geen godsdienst? Maar gewoon een soort geloof ofzo?
Niet echt hekserij maar wel sort-of-kinda like it?
In principe wordt het door velen allemaal wel geaccepteerd, je hebt nou eenmaal dat soort types op de aarde rondlopen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:25 schreef Azrael1991 het volgende:
Ja ik weet het ook wel ongeveer, ben er zelf een tijd in geinteresseerd geweest (je raakt net in de puberteit etc). Inmiddels allang uitgegroeid, ook nooit zo'n type geweest hoorquote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:06 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
hekserij is.. een overtuiging, Wicca is de georganiseerde religieuze vorm met inwijdingen en tradities. Hekserij is meer vrij zogezegd. Een precieze beschrijving is er overigens ook niet echt omdat het op veel verschillende manieren beleefd wordt etc. etc., maar op internet is er wel ontzettend veel over te lezen.
Inderdaad, maar die kom je maar weinig tegen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:10 schreef Suusje-V het volgende:
Met retard bedoel ik niet per se gothic, want je kunt je ook als een gothic kleden zonder retard te zijn.
Het was maar een domme opmerking. Scheld hem een keer uit (niet te erg want dan krijg je een banquote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:12 schreef Raven_NL het volgende:
[..]
Lieverd.. het ging op de pedo opmerking een post ervoor..
Dat is voor mij onacceptabel, en niet voor mij alleen.
Dat is niet waar. Aquarian Tabernacle Church is een volledig erkende kerk door de overheid.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:11 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Ja ik weet het ook wel ongeveer, ben er zelf een tijd in geinteresseerd geweest (je raakt net in de puberteit etc). Inmiddels allang uitgegroeid, ook nooit zo'n type geweest hoor
Maar een godsdienst is het sowieso niet, want ten 1e is het niet officieel erkend en ten 2e heeft dat wicca geen god, toch?
Ja, de 'natuur', maar in principe is dat de god van iedereen.
Moeder Natuur is gewoon de fucking baas, daar komt geen geloof bij om de hoek kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |