abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76549079
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:50 schreef Apekoek het volgende:
Ah, dus het leven is in de islam dus slechts een tussenstation. Persoonlijk zou ik daar totaal niet mee kunnen leven, maar dat komt uiteraard simpelweg door het feit dat ik niet zo ben opgevoed. Vanuit mijn perceptie is het leven het enige wat je zeker weet dat je hebt, als je dood bent is het net zoals het was voordat je geboren was, kortom niets. Echter als mens zij we te beperkt om constructief buiten ons referentie kader te kijken, ook wel out of he box thinking genoemd. Wat ik daar mee wil zeggen is dat wij in ons bestaan niet weten wat niets is, net zoals dat het heelal waarschijnlijk oneindig is, wat ook niet te omvatten is voor de mens. Kortom ik intrepreteer dat het leven juist het moment is dat je moet doen wat je eigen wil is, doorvoor heb je immers ook een bepaalt instinct wat oorspronkelijk was om te overleven. Nu kun je het echter als instrument gebruiken om jezelf te verreiken door de vruchter weten. Tevens als er een god of allah bestond...waarom zij er dan nog zo veel oorlogen, ziektes, haat... en van het leven te plukken en je dus niet te laten weer houden door iets waar vanuit wetenschapelijk perspectief totaal geen aanwijzingen voor zijn. Eerder is bijvoorbeeld ook al bewezen dmv wetenschappelijk onderzoek dat gelovige mensen een gemiddeld lager IQ hebben. Zo wisten we vroeger niet waar onweer vandaan kwam of andere natuur verschijnselen, nu weten we dat dat dmv natuurkundige verschijnsels voorkomt, zoals temperatuur en luchtdruk etc. Maar vroeger waren we zo naief om er een god aan te koppelen. Daarom ben ik ook van mening dat mensen met een redelijk orthodox geloof zich zelf veel levensvreugd ontnemen, het is gewoon omdat ze niet bet

Tevens is er onderzoek geweest naar geloof en de gradatie armoede. Het blijkt, en dat zou je zelf ook kunne. Concluderen als je maar vaak genoeg het nieuws volgt dat geloof sterker wordt naar mate de armoede toe neemt. Mensen in arme gebieden hebben vaak maar weinig hoop, voor hun is dit de manier om hoop te putten dat er meer is dan hun helaas armoedige bestaan zonder perspectief. Echter in rijkere landen wordt geloof lang niet zo streng uitgevoerd. Geloof kan je dus inderdaad mentaal versterken net zoals je in je zelf zou gaan geloven, dit is een gedachte die de mens immers zelf creert.

Kortom leef!
[..]

de meest zinnige en informatieve post in het gehele topic!

vooral het stukje over out of the box thinking is iets waar gelovigen een keer goed over moeten nadenken.

misschien zijn gelovigen niet dommer als mensen die geen geloof hebben, maar ze minder rationeel en kritisch als ongelovigen. als er een 'wonder' gebeurt zoals het overleven van een erge ziekte zoals kanker komt door het sterke geloof, mocht de persoon met de ziekte overlijden dan is dit de weg die de god voor ogen had met de persoon
pi_76549188
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:50 schreef Apekoek het volgende:
Ah, dus het leven is in de islam dus slechts een tussenstation. Persoonlijk zou ik daar totaal niet mee kunnen leven, maar dat komt uiteraard simpelweg door het feit dat ik niet zo ben opgevoed. Vanuit mijn perceptie is het leven het enige wat je zeker weet dat je hebt, als je dood bent is het net zoals het was voordat je geboren was, kortom niets. Echter als mens zij we te beperkt om constructief buiten ons referentie kader te kijken, ook wel out of he box thinking genoemd. Wat ik daar mee wil zeggen is dat wij in ons bestaan niet weten wat niets is, net zoals dat het heelal waarschijnlijk oneindig is, wat ook niet te omvatten is voor de mens. Kortom ik intrepreteer dat het leven juist het moment is dat je moet doen wat je eigen wil is, doorvoor heb je immers ook een bepaalt instinct wat oorspronkelijk was om te overleven. Nu kun je het echter als instrument gebruiken om jezelf te verreiken door de vruchten van het leven te plukken en je dus niet te laten weer houden door iets waar vanuit wetenschapelijk perspectief totaal geen aanwijzingen voor zijn. Eerder is bijvoorbeeld ook al bewezen dmv wetenschappelijk onderzoek dat gelovige mensen een gemiddeld lager IQ hebben. Zo wisten we vroeger niet waar onweer vandaan kwam of andere natuur verschijnselen, nu weten we dat dat dmv natuurkundige verschijnsels voorkomt, zoals temperatuur en luchtdruk etc. Maar vroeger waren we zo naief om er een god aan te koppelen. Daarom ben ik ook van mening dat mensen met een redelijk orthodox geloof zich zelf veel levensvreugd ontnemen, het is gewoon omdat ze niet beter weten. Tevens als er een god of allah bestond...waarom zij er dan nog zo veel oorlogen, ziektes, haat...

Tevens is er onderzoek geweest naar geloof en de gradatie armoede. Het blijkt, en dat zou je zelf ook kunne. Concluderen als je maar vaak genoeg het nieuws volgt dat geloof sterker wordt naar mate de armoede toe neemt. Mensen in arme gebieden hebben vaak maar weinig hoop, voor hun is dit de manier om hoop te putten dat er meer is dan hun helaas armoedige bestaan zonder perspectief. Echter in rijkere landen wordt geloof lang niet zo streng uitgevoerd. Geloof kan je dus inderdaad mentaal versterken net zoals je in je zelf zou gaan geloven, dit is een gedachte die de mens immers zelf creert.

Kortom leef!
[..]

Had het niet beter kunnen verwoorden, goede reactie!

tevens tvp
pi_76549397
Als kortom leef! je slagzin is, wil ik wel zien of die catchprhase goed gaat werken in arme Afrikaanse landen. ,
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_76549481
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:15 schreef Burakius het volgende:
Als kortom leef! je slagzin is, wil ik wel zien of die catchprhase goed gaat werken in arme Afrikaanse landen. ,
In de Westerse landen doet het dat zelfs niet altijd, laat staan in de Afrikaanse.
pi_76549493
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In de Westerse landen doet het dat zelfs niet altijd, laat staan in de Afrikaanse.
Kortom wat een domme ondoordachte klote zin, voor degene die graag met een lapje voor den ogen willen leven go ahead! Gebruik dat maar als levensmotto:') Ignorance is bliss
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_76549535
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:21 schreef Burakius het volgende:

[..]

Kortom wat een domme ondoordachte klote zin, voor degene die graag met een lapje voor den ogen willen leven go ahead! Gebruik dat maar als levensmotto:') Ignorance is bliss
Err, hoezo? Dan zou je toch juist hier wel mogen verwachten dat men dat motto aanhangt?

En ik meen me te herinneren dat ook jij moslim was.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_76549610
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Err, hoezo? Dan zou je toch juist hier wel mogen verwachten dat men dat motto aanhangt?

En ik meen me te herinneren dat ook jij moslim was.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is met oogkleppen leven. De realiteit omzeilen. Het is geen oplossing voor de wereld. Het zou alleen maar voor nog meer depressiviteit zorgen. Jaarlijks wordt er al steeds meer geld uitgegeven aan depressiva centra etc. in Nederland.
pi_76549674
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:39 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Jij bent een moslima neem ik aan???

De echte vraag die mij eigenlijk moet gesteld worden in deze topic is duidelijk lijkt me...

ik heb eerder aangeven dat ik weet dat mijn kleding styl indruist tegen de islamtitische kledingvoorschriften..
En ik hoop zoals iedere moslim dat ik nog heel lang mag leven inchallah om het beter te kunnen en mogen doen...

Maar dit is de vraag die iedere moslim aan elkaar stelt wanneer de een iets zondigs doet..

Wat als ik nou morgen kom te sterven???
weet je...bij het zien van je rokje...moet ik gewoon aan de volgende nr denken..:p ook omvat het alle vragen die ik je graag wil stellen

dus de echte vraag is Nadia waar kom jij vandaan.._O-

[ Bericht 6% gewijzigd door Angelonfire23 op 08-01-2010 01:42:03 ]
Veni,Vidi, Vici
  vrijdag 8 januari 2010 @ 01:37:19 #284
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_76549748
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:15 schreef Burakius het volgende:
Dat zeg ik niet, wij hebben hier de keuze om te leven in alle vrijheid en rijkdom t.o.v. Afrikaanse landen. In Afrikaanse landen heb je die keuze vaak niet, daar is geloof dan inderdaad iets wat je mentaal kan versterken en daar is niets mis mee, echter is dat dus jezelf mentaal op peppen dan dat er daadwerkelijk een god je een handje gaat helpen. In andere woorden voor mensen daar is in god of allah geloven een mechaniek om te overleven dmv hoop. Hier in Nederland heb je het over het algemeen zeer goed, dus naar mijn inziens is het niet echt nodig om je geheel aan god over te geven. Je hebt hier immers alles om een goede tijd te hebben, waarom jezelf dan zo te kort doen?

Voor de rest ben ik van mening dat het juist een pray is om in je eigen krachten te geloven ipv afhankelijk te zijn van een derde partij in dit geval allah of god waar geen enkel wetenschappelijke grond voor is.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 01:49:24 #285
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_76549897
Ow en ik wil er nog aan toevoegen dat het echt niet erg is om gelovig te zijn en wat steun te vragen in onzekere tijden, maar dat moet toch wel liberaler kunnen ten einde om je levensvreugd te vergroten?
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:37 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, wij hebben hier de keuze om te leven in alle vrijheid en rijkdom t.o.v. Afrikaanse landen. In Afrikaanse landen heb je die keuze vaak niet, daar is geloof dan inderdaad iets wat je mentaal kan versterken en daar is niets mis mee, echter is dat dus jezelf mentaal op peppen dan dat er daadwerkelijk een god je een handje gaat helpen. In andere woorden voor mensen daar is in god of allah geloven een mechaniek om te overleven dmv hoop. Hier in Nederland heb je het over het algemeen zeer goed, dus naar mijn inziens is het niet echt nodig om je geheel aan god over te geven. Je hebt hier immers alles om een goede tijd te hebben, waarom jezelf dan zo te kort doen?

Voor de rest ben ik van mening dat het juist een pray is om in je eigen krachten te geloven ipv afhankelijk te zijn van een derde partij in dit geval allah of god waar geen enkel wetenschappelijke grond voor is.
pi_76549923
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:37 schreef Apekoek het volgende:

[..]

ik neem het voor niemand op of wat dan ook, maar misschien hangen mensen zich zo aan hun geloof vast omdat zij dierbare verloren zijn& hun trots willen maken. Kijk je weet nooit wat erin iemand afspeelt.
Daarom is iemand veroordelen tot iets gewoon fout, je kent nooit alle feiten enzo.
Veni,Vidi, Vici
pi_76550079
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:58 schreef Youaintseennothingyet het volgende:

[..]

de meest zinnige en informatieve post in het gehele topic!

vooral het stukje over out of the box thinking is iets waar gelovigen een keer goed over moeten nadenken.

misschien zijn gelovigen niet dommer als mensen die geen geloof hebben, maar ze minder rationeel en kritisch als ongelovigen. als er een 'wonder' gebeurt zoals het overleven van een erge ziekte zoals kanker komt door het sterke geloof, mocht de persoon met de ziekte overlijden dan is dit de weg die de god voor ogen had met de persoon
Ik denk dat gelovigen daar helemaal niet mee zitten. Van wie moeten ze rationeler denken, van jou? Heb jij empirisch bewezen dat rationeel denken gelukkiger maakt? Als zij een godheid hebben, waarom dan waarde hechten aan jouw mening hierover?
Geloof is niet rationeel, dat weten gelovigen ook wel. Dat maakt ze simpelweg niet uit.
pi_76550096
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:28 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dat is met oogkleppen leven. De realiteit omzeilen. Het is geen oplossing voor de wereld. Het zou alleen maar voor nog meer depressiviteit zorgen. Jaarlijks wordt er al steeds meer geld uitgegeven aan depressiva centra etc. in Nederland.
ik snap je reactie niet helemaal, in een vorige post werd aangegeven dat wij mensen te beperkt zijn om te begrijpen wat helemaal niets eigenlijk betekent.
waarom is het dan de realiteit omzeilen door te leven onder het moto : leef! ?
ik vind juist dat je erg realistisch bezig bent door zo te leven, je zult ooit een keer overlijden en daarna ben je weg. weinig mensen die je zullen herinneren tenzij je iets bijzonders hebt gedaan voor of tegen de mensheid

ik snap nog steeds weinig van depressiviteit, natuurlijk iedereen heeft zo af een toe een periode dat het ff wat minder gaat maar dat je er voor moet worden opgenomen of zelfmoord pleegt gaat mij te ver ( maar dat is een discussie voor een ander topic ) iemand die in een land woont waar je bent voorzien van de eerste levensbehoeften mag ( vind ik ) helemaal niet zwaar depressief raken

het is toch zo dat als je nadenkt over de dood dat je meer gaat genieten van wat je nu hebt, tenminste als je niet depressief bent? dan leef je dus eigenlijk met het moto : kortom leef!

dankzij dit topic ben ik weer helemaal vrolijk ( en dat terwijl ik grieperig ben ) doordat ik me realiseer wat een goed leven ik eigenlijk heb
pi_76550099
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:49 schreef Apekoek het volgende:
Ow en ik wil er nog aan toevoegen dat het echt niet erg is om gelovig te zijn en wat steun te vragen in onzekere tijden, maar dat moet toch wel liberaler kunnen ten einde om je levensvreugd te vergroten?
[..]
True, maar zo werkt geloof niet. Geloof gaat voor extremisten of orthodoxen niet over liberalisme. Half geloven is voor sommigen niet geloven.
pi_76550169
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 02:10 schreef Taurus het volgende:

[..]

True, maar zo werkt geloof niet. Geloof gaat voor extremisten of orthodoxen niet over liberalisme. Half geloven is voor sommigen niet geloven.
tja ben het wel eens met de extremisten en orthodoxen dat half geloven niet geloven is. dat is een beetje de gouden middenweg zoeken, van ik weet niet zeker of er wat is na de dood maar voor de zekerheid hou ik toch maar een beetje vast aan die gedachte

om even terug te komen op je reactie op mijn post, ik vind dat ze het wel een keer moeten proberen!
als ik zo zei hoe gespannen sommige ( kom uit erg christelijk dorp ) gelovige mensen hier zijn dan denk ik dat rationeel denken gelukkiger maakt , weet niet of er bewijs voor is.
pi_76552287
De menselijke psychologie verwoorden in een tekstje van 15-20 regels lijkt me al erg fout Apekoek. Dit is een erg simplistische manier voor het benaderen van de pyschologische problemen die het Westen nu meemaakt door het ongeloof.
pi_76552939
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 19:41 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Om de moslim mensen te moeten begrijpen hoe ze leven en denken en waarom ze wel eens ook zwakke momenten hebben..moet je echt een moslim voor zijn.
Jullie hebben daar gewoon een te hard hoofd voor...
Ik heb in meerder posts aangegeven dat het uithuwelijken in de islaam verboden is en toch lees ik er na wel 10 posts naar mij dat jullie aangeven het beter te weten en dat het uithuwelijken wel in de islaam is..

Laat staan het gezeur over mijn benen..ik als moslima weet dat ik daar voor vergeven zal worden...
Tenslotte ben ik een VROUW in de islaam met bepaalde rechten tot het vergeving van zondes...zelfs een man heeft dat niet...
Ik zal niet mijn leven lang met deze kleding styl lopen..hooguit een jaartje en dan ben ik getrouwd..dan zal ik me op mijn echtgenoot foccusen en samen met hem naar onze mooie geloof streven...

Als jullie het allemaal zo goed weten..dan weten jullie ook dat iedere moslim op de dag des oordeels zijn slechte daden en goede daden tegen over elkaar worden gewogen...

En nog het eeuwige gezeur over de hoofddoek of de burka of de ghimaar...HET IS ALTIJD ONS KEUSSSS...
Jullie willen zo graag dat wij onderdrukt worden door onze mannen...maar schat je moet weten dat...dat de beste mannen onder ons zijn nog altijd de MOSLIM mannen..
Wat een onzin zeg! Wat denk je dat als je straks sterft en je vraag Allah vergiffenis over je korte kledij en je blote benen dat hij tegen je zegt, nou Nadiaschoonheid, het is je vergeven, zo werkt het bij geen enkel geloof. Als je echt in Allah gelooft dan zal je nu al langere rokken aan gaan trekken en je alvast voorbereiden op de moslimman die je gaat onderdrukken trouwen.
Haters gonna hate.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:38:53 #293
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_76553054
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:50 schreef shouta het volgende:
Een boerka is wel lekker warm nu.
Wel met ringverwarming he
pi_76553070
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:33 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg! Wat denk je dat als je straks sterft en je vraag Allah vergiffenis over je korte kledij en je blote benen dat hij tegen je zegt, nou Nadiaschoonheid, het is je vergeven, zo werkt het bij geen enkel geloof. Als je echt in Allah gelooft dan zal je nu al langere rokken aan gaan trekken en je alvast voorbereiden op de moslimman die je gaat onderdrukken trouwen.

Spuit #5628971529
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:40:51 #295
273257 nadiaschoonheid
the dream..help me to remember
pi_76553102
God zijn de slapende honden weer wakker!
pi_76553150
Ik ben het wel eens dat iedereen zijn eigen geloof aanhangt, maar in boerka op straat lopen past niet in onze sameleving, er wordt door de de koningin verteld dat wij meer persoonlijk contact moeten hebben ipv maar op internet. Een boerka gaat daar niet aan mee helpen, je wilt toch zien met wie je praat. Draag dan een hoofddoek.
Haters gonna hate.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 januari 2010 @ 09:42:51 #297
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76553154
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:40 schreef nadiaschoonheid het volgende:
God zijn de slapende honden weer wakker!
Je bent wel een brutaaltje hé... Ben eens benieuwd of je je daadwerkelijk gaat voegen naar de wensen van je toekomstige echtgenoot.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76553167
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:39 schreef Rookert het volgende:

[..]

Spuit #5628971529
Ja hoor het is vrijdag vandaag dan mag het
Haters gonna hate.
pi_76553493
punkers, krakers, reli's, kakkers. hadden we deze discussies niet al in de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw ook al ? maar dan met andere groepen. guess dat het de menselijke aard is om te bitchen op dat wat je niet kent of begrijpt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76556767
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 02:10 schreef Youaintseennothingyet het volgende:

ik vind juist dat je erg realistisch bezig bent door zo te leven, je zult ooit een keer overlijden en daarna ben je weg. weinig mensen die je zullen herinneren tenzij je iets bijzonders hebt gedaan voor of tegen de mensheid

ik snap nog steeds weinig van depressiviteit, natuurlijk iedereen heeft zo af een toe een periode dat het ff wat minder gaat maar dat je er voor moet worden opgenomen of zelfmoord pleegt gaat mij te ver ( maar dat is een discussie voor een ander topic ) iemand die in een land woont waar je bent voorzien van de eerste levensbehoeften mag ( vind ik ) helemaal niet zwaar depressief raken

het is toch zo dat als je nadenkt over de dood dat je meer gaat genieten van wat je nu hebt, tenminste als je niet depressief bent? dan leef je dus eigenlijk met het moto : kortom leef!
Dat is juist het probleem. Je gaat straks dood en dan is er helemaal niets meer. Iedereen zal je vergeten en dan is het net of je nooit bestaan hebt. En daar kunnen veel mensen niet tegen, het idee dat hun bestaan zinloos is, dat alles wat je doet nutteloos is. Daar komen depressies van. Juist in een rijk land, waar je bent voorzien van de eerste levensbehoeften, heb je de tijd om over dit soort dingen na te denken. Als jij in dor Afrika rondloopt is je grootste zorg een emmer water vinden, niet of je bestaan wel zin heeft.

Daar komt geloof ook vandaan volgens mij, het is een vorm van zin geven aan je leven. Je leven is niet nutteloos als je leeft voor een god en daarna na je dood ook nog eens naar het volgende level mag. Je doet het allemaal ergens voor. Soms lijkt het me heel mooi om overtuigd gelovig te zijn, echt 100% zeker te weten dat er een god en een hemel is. Ik kan me voorstellen dat je daar heel veel troost uit kan putten. Helaas ben ik te kritisch.
Ja, ik generaliseer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')