abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76537359
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:27 schreef Youaintseennothingyet het volgende:

[..]

ik vind het interessant om te zijn hoe mensen tegen de dood aankijken en er van alles om heen verzinnen om zichzelf goed te voelen dat nadat je bent overleden er toch wat is.
ik wil niemand uitlachen, of belachelijk maken!
Gelukkig hoeven we niet alles te begrijpen wat een medemens bezig houdt om ook gewoon normaal tegen mekaar te doen. Zo snap ik niks van de heilige 3-eenheid en mijn beste vriendin is erg christelijk, maar we hebben menselijke waarden gevonden die ons beiden bindt en waardoor we goed met mekaar kunnen omgaan. In het algemeen is een moslim snel op zijn tenen getrapt als je kritiek uit over de islaam.
Of misschien lijkt dat zo omdat diegene dan harder schreeuwt, en de ander hoor je niet.

De meeste moslims in Nederland zijn buitenlanders zijn, net als ik.
En dan voel je je algauw gediscrimineerd, je merkt dat er weinig begrip en tolerantie is en ik zie mensen dus boos reageren, het is net een kat in het nauw, die dan gaat krabben.

Dat had ik jaren geleden ook. Gelukkig ben ik gaan inzien dat God, de grote Schepper, mij NIET nodig heeft om zijn boodschap te beschermen. De koran is voor mij misschien een heilig boek, en voor de ander een gewoon boek waar ze wel of geen mening over hebben.

Zo is het nou eenmaal. Boos worden en gaan schelden, dan ben je met negatieve energie bezig.
Waar blijft de schoonheid van het geloof dan? Ik snap heel goed dat mensen daarom zo negatief staan tegenover de islam, of tov welk geloof dan ook.

On Topic: Ik weet dat een heleboel moslims ook vinden dat een Boerka onmenselijk en dus on-islamitisch is.

Maar om daar nou de Koraan erbij te halen? Interessant om van alles uit te zoeken, maar niet op deze manier.
Dan zijn we toch alleen maar met ons ego bezig. De profeet zei niet dat hij een goed mens was, hij gedroeg zich als een goed mens. En mensen die negatief zijn en gaan schelden, daar moet je geen energie in stoppen. Laat God maar over hun gedrag oordelen.

Het ga je goed Nadia, met boerka of zonder.
pi_76537495
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:39 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Jij bent een moslima neem ik aan???

De echte vraag die mij eigenlijk moet gesteld worden in deze topic is duidelijk lijkt me...

ik heb eerder aangeven dat ik weet dat mijn kleding styl indruist tegen de islamtitische kledingvoorschriften..
En ik hoop zoals iedere moslim dat ik nog heel lang mag leven inchallah om het beter te kunnen en mogen doen...

Maar dit is de vraag die iedere moslim aan elkaar stelt wanneer de een iets zondigs doet..

Wat als ik nou morgen kom te sterven???
daar kan je geen antw. op geven...of ben je paranormaal?
Veni,Vidi, Vici
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:50:44 #253
272857 shouta
Ondertitel:
pi_76537506
Een boerka is wel lekker warm nu.
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_76537549
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wacht even. Hoe komt het dan dat er verschillende stromen zijn in de islam die het niet met elkaar eens zijn, allemaal gebaseerd op de Koran? Als er maar één conclusie mogelijk is na het lezen ervan, dan zou dat toch niet moeten kunnen?
Zoveel mensen, zoveel meningen...
Helaas word er over het zinnetje: 'lakoem dienoekoem, walija dien' overheen gelezen
Wat vertaald kan worden als: Jij hebt jouw geloof, en ik de mijne.

Dat kunnen ook moslims zijn die dat tegen mekaar zeggen..:)
pi_76537624
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:50 schreef Angelonfire23 het volgende:

[..]

daar kan je geen antw. op geven...of ben je paranormaal?
Nou, haha, ik denk eigenlijk meer .. komt ie haha , PARABNORMAAL!!!11 !!1!! !!!111 !!11 !

HIJ SCHUDT ZE ZOMAAR UIT ZIJN MOUW MENSEN, ZONDER ENIGE MOEITE!!! !11!!
pi_76537694
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:53 schreef Rookert het volgende:

[..]

Nou, haha, ik denk eigenlijk meer .. komt ie haha , PARABNORMAAL!!!11 !!1!! !!!111 !!11 !

HIJ SCHUDT ZE ZOMAAR UIT ZIJN MOUW MENSEN, ZONDER ENIGE MOEITE!!! !11!!
o wat ben je toch grappig
Veni,Vidi, Vici
pi_76537784
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:39 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Jij bent een moslima neem ik aan???

De echte vraag die mij eigenlijk moet gesteld worden in deze topic is duidelijk lijkt me...

ik heb eerder aangeven dat ik weet dat mijn kleding styl indruist tegen de islamtitische kledingvoorschriften..
En ik hoop zoals iedere moslim dat ik nog heel lang mag leven inchallah om het beter te kunnen en mogen doen...

Maar dit is de vraag die iedere moslim aan elkaar stelt wanneer de een iets zondigs doet..

Wat als ik nou morgen kom te sterven???
ben je in Karma geintresseerd?
Veni,Vidi, Vici
pi_76537984
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:51 schreef adelheid77 het volgende:

[..]

Helaas word er over het zinnetje: 'lakoem dienoekoem, walija dien' overheen gelezen

Kijk, dat bedoel ik
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_76538080
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:55 schreef Angelonfire23 het volgende:

[..]

o wat ben je toch grappig
Ik begon serieus hier, maar heb het topic gewoon opgegeven
pi_76539026
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:02 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ik begon serieus hier, maar heb het topic gewoon opgegeven
Beetje jammer, het is toch wel leuk om hier te discussiëren, en daar draagt jou posts niets meer aan bij. Misschien heb jij het wel opgegeven, maar anderen willen nog wel de kans krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Apekoek op 07-01-2010 21:27:09 ]
pi_76539337
Anyway, Nadia, ik heb een vraag. Ik weet totaal niets van de koran of de bijbel, echter is het duidelijk dat ooit iemand het boek geschreven heeft, het is heel waarschijnlijk dat dit mannen waren. Vrouwen worden dan volgens jou niet onderdrukt in de islam maar ze hebben wel minder rechten, althans de man bepaalt min of meer wat de vrouw mag doen. Kortom het lijkt me vrij duidelijk dat dit boek niet ten gunste van de vrouwen is opgesteld aldaar mannen waren die het boek hebben geschreven, aangezien vrouwen waarschijnlijk niet het recht hebben gekregen om uberhaupt hun bijdragen te leveren aan de koran.

Want vind jij van dit statement?

Tevens ben ik benieuwd of je niet ergens vind of je in je vrijheid wordt beperkt? Heb jij geen dromen die buiten het geloof vallen maar die simpel weg niet kunnen omdat je dit geloof hebt?
pi_76539471
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:26 schreef Apekoek het volgende:
Anyway, Nadia, ik heb een vraag. Ik weet totaal niets van de koran of de bijbel, echter is het duidelijk dat ooit iemand het boek geschreven heeft, het is heel waarschijnlijk dat dit mannen waren. Vrouwen worden dan volgens jou niet onderdrukt in de islam maar ze hebben wel minder rechten, althans de man bepaalt min of meer wat de vrouw mag doen. Kortom het lijkt me vrij duidelijk dat dit boek niet ten gunste van de vrouwen is opgesteld aldaar mannen waren die het boek hebben geschreven.

Want vind jij van dit statement?

Tevens ben ik benieuwd of je niet ergens vind of je in je vrijheid wordt beperkt? Heb jij geen dromen die buiten het geloof vallen maar die simpel weg niet kunnen omdat je dit geloof hebt?
Post van Triggershot voor jou:
De man en de vrouw zijn beiden voor hetzelfde doel gemaakt volgens de Koran, het aanbidden van Allah, maar hebben in dit leven specifieke gender-based taken gekregen, maar de een niet minderwaardig in de ogen van Allah.

Vrijheid? Ik denk dat dat niet veel uitmaakt als je ervan houdt Allah te dienen. Dit leven is tijdelijk, je moet geen aandacht besteden aan dromen die niet kunnen vanwege het geloof. Zo'n droom is niets waard, het hiernamaals is belangrijker.
Ik ben een pure Turk.
pi_76539551
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:21 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Beetje jammer, het is toch wel leuk om hier te discussiëren, en daar draagt jou posts niets meer aan bij. Misschien heb jij het wel opgegeven, maar anderen willen nog wel de kans krijgen.
Ik weet het hoor. Heb al 3 eerdere topics meegemaakt waar nadia's ideeën en botte reacties discussies uitlokten en dan vond ik het ook jammer dat het dan pagina 13 werd, omdat ik dan mijn punt niet meer kon maken. Het is alleen zo dat iedereen hetzelfde punt heeft en alles wat hier wordt gezegd vorige week, de week daarvoor en vorige maand ook al is gezegd, het heeft gewoon geen zin.
pi_76539553
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:07 schreef Northside het volgende:

[..]

Dus jij zegt dat het geen gevolgen voor een moslima uit gelovige kringen zou hebben als zij geen hoofddoek draagt? Het is immers haar eigen keuze die wel of niet te dragen?
Nou ja...alle moslima´s die ik heb gekend kregen zelf de tijd en gelegenheid om te bepalen wanneer ze het wel of niet wilden. Maar ook al zou de omgeving er op neerkijken, ik hoor alleen maar van moslima´s dat ze er zelf voor gekozen hebben en zich niet onder druk gezet voelen.
Nou kan het nog zijn dat een handjevol daar niet voor uitkomt, maar goed, ik krijg toch echt de indruk dat ze het allemaal zelf willen.
zelfde als diginoob
pi_76540220
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:30 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ik weet het hoor. Heb al 3 eerdere topics meegemaakt waar nadia's ideeën en botte reacties discussies uitlokten en dan vond ik het ook jammer dat het dan pagina 13 werd, omdat ik dan mijn punt niet meer kon maken. Het is alleen zo dat iedereen hetzelfde punt heeft en alles wat hier wordt gezegd vorige week, de week daarvoor en vorige maand ook al is gezegd, het heeft gewoon geen zin.
tja je hebt gelijk dat we compleet offtopic zijn gegaan, maar hoelang wil je door gaan dan over de reden waarom moslima's een boerka dragen. maar ik zal nu geen reactie meer op nadia geven ( en hopelijk doen anderen dat ook, want nadia verandert toch nooit van mening. ze hebben het er haar het geloof er goed ingedoctrineert ) en dan kunnen we verder gaan over het onderwerp van het topic
pi_76542545
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:44 schreef Youaintseennothingyet het volgende:

[..]

tja je hebt gelijk dat we compleet offtopic zijn gegaan, maar hoelang wil je door gaan dan over de reden waarom moslima's een boerka dragen. maar ik zal nu geen reactie meer op nadia geven ( en hopelijk doen anderen dat ook, want nadia verandert toch nooit van mening. ze hebben het er haar het geloof er goed ingedoctrineert ) en dan kunnen we verder gaan over het onderwerp van het topic
Ze is gewoon beetje doorgeslagen, Bilmiyorem doet tenminste normaal, net als adelheid
pi_76542557
*dubbel
pi_76544002
Ah, dus het leven is in de islam dus slechts een tussenstation. Persoonlijk zou ik daar totaal niet mee kunnen leven, maar dat komt uiteraard simpelweg door het feit dat ik niet zo ben opgevoed. Vanuit mijn perceptie is het leven het enige wat je zeker weet dat je hebt, als je dood bent is het net zoals het was voordat je geboren was, kortom niets. Echter als mens zij we te beperkt om constructief buiten ons referentie kader te kijken, ook wel out of he box thinking genoemd. Wat ik daar mee wil zeggen is dat wij in ons bestaan niet weten wat niets is, net zoals dat het heelal waarschijnlijk oneindig is, wat ook niet te omvatten is voor de mens. Kortom ik intrepreteer dat het leven juist het moment is dat je moet doen wat je eigen wil is, doorvoor heb je immers ook een bepaalt instinct wat oorspronkelijk was om te overleven. Nu kun je het echter als instrument gebruiken om jezelf te verreiken door de vruchten van het leven te plukken en je dus niet te laten weer houden door iets waar vanuit wetenschapelijk perspectief totaal geen aanwijzingen voor zijn. Eerder is bijvoorbeeld ook al bewezen dmv wetenschappelijk onderzoek dat gelovige mensen een gemiddeld lager IQ hebben. Zo wisten we vroeger niet waar onweer vandaan kwam of andere natuur verschijnselen, nu weten we dat dat dmv natuurkundige verschijnsels voorkomt, zoals temperatuur en luchtdruk etc. Maar vroeger waren we zo naief om er een god aan te koppelen. Daarom ben ik ook van mening dat mensen met een redelijk orthodox geloof zich zelf veel levensvreugd ontnemen, het is gewoon omdat ze niet beter weten. Tevens als er een god of allah bestond...waarom zij er dan nog zo veel oorlogen, ziektes, haat...

Tevens is er onderzoek geweest naar geloof en de gradatie armoede. Het blijkt, en dat zou je zelf ook kunne. Concluderen als je maar vaak genoeg het nieuws volgt dat geloof sterker wordt naar mate de armoede toe neemt. Mensen in arme gebieden hebben vaak maar weinig hoop, voor hun is dit de manier om hoop te putten dat er meer is dan hun helaas armoedige bestaan zonder perspectief. Echter in rijkere landen wordt geloof lang niet zo streng uitgevoerd. Geloof kan je dus inderdaad mentaal versterken net zoals je in je zelf zou gaan geloven, dit is een gedachte die de mens immers zelf creert.

Kortom leef!
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:29 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Post van Triggershot voor jou:
De man en de vrouw zijn beiden voor hetzelfde doel gemaakt volgens de Koran, het aanbidden van Allah, maar hebben in dit leven specifieke gender-based taken gekregen, maar de een niet minderwaardig in de ogen van Allah.

Vrijheid? Ik denk dat dat niet veel uitmaakt als je ervan houdt Allah te dienen. Dit leven is tijdelijk, je moet geen aandacht besteden aan dromen die niet kunnen vanwege het geloof. Zo'n droom is niets waard, het hiernamaals is belangrijker.
pi_76544302
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:22 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ze is gewoon beetje doorgeslagen, Bilmiyorem doet tenminste normaal, net als adelheid
Nadiaschoonheid is niet zo erg als ik dacht. We hebben wat gepmd, maar negeer elkaar gewoon, discussies op het forum gaan toch nergens meer over. Hopelijk doet zij dat ook, want soms zitten er wel rare opmerkingen tussen ja.
Ik ben een pure Turk.
pi_76546096
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:56 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

maar negeer elkaar gewoon, Hopelijk doet zij dat ook
Dit is een discussieplatform, dan kun je de boel net zo goed sluiten. Even afgezien van het feit dat hier veel stuntelaars deelnemen aan de betreffende discussies.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:00:34 #271
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_76547115
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:34 schreef BountyHunter340 het volgende:

[..]

Dit is een discussieplatform, dan kun je de boel net zo goed sluiten. Even afgezien van het feit dat hier veel stuntelaars deelnemen aan de betreffende discussies.
Precies, en verder is het ook zo als je echt achter je geloof staat dat je je dan niet laat beïnvloeden door andere mensen en dus ook niet zo raar hoeft te reageren, het laat je dan immers koud. Want op die manier krijg ik het gevoel dat ze onzeker is over haar geloof, al laat ze het niet blijken.

Ik herken dat ook bij andere situaties waarbij mensen niet helemaal achter hun besluit staan, ze worden vaak wat kribbig en boos als je dan weer daar over begint.
pi_76547185
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:34 schreef BountyHunter340 het volgende:

[..]

Deze discussie is al zo vaak gevoerd, wat willen jullie ermee bereiken?
Ik ben een pure Turk.
pi_76547220
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:00 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Precies, en verder is het ook zo als je echt achter je geloof staat dat je je dan niet laat beïnvloeden door andere mensen en dus ook niet zo raar hoeft te reageren, het laat je dan immers koud. Want op die manier krijg ik het gevoel dat ze onzeker is over haar geloof, al laat ze het niet blijken.

Ik herken dat ook bij andere situaties waarbij mensen niet helemaal achter hun besluit staan, ze worden vaak wat kribbig en boos als je dan weer daar over begint.
Hoe lang kun je lullen over 1 onderwerp? Ik keur ook niet goed hoe zij heeft gereageerd, maar het is menselijk om je soms te laten gaan. Laat het. Jullie worden het niet met elkaar eens, al is dat niet de bedoeling van een discussie, maar het gaat ook gewoon nergens over.
Ik ben een pure Turk.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:16:35 #274
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_76547698
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:03 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Hoe lang kun je lullen over 1 onderwerp? Ik keur ook niet goed hoe zij heeft gereageerd, maar het is menselijk om je soms te laten gaan. Laat het. Jullie worden het niet met elkaar eens, al is dat niet de bedoeling van een discussie, maar het gaat ook gewoon nergens over.
Je hebt helemaal gelijk dat veel discussie punten nergens overgaan. Echter zoals ik in het lange stuk hierboven beschrijf, vind ik het heel erg dat het leven als een tussenstation wordt gezien, terwijl dit het enige is dat je zeker weet dat je hebt. Waarom wordt er niet out of the box gedacht maar alleen binnen een relatief beperkte wereld? Dat is toch heel logisch om je af te vragen?

Tevens vanuit een heel ander perspectief, stel dat ze in haar vroege jaren geadopteerd zou zijn door westelijke ouders, dan had ze een heel ander leven geleid en was ze waarschijnlijk niet eens gelovig. Had allah haar dan alsnog voor haar zonde gestraft?

Snap je wat ik met het beperkte gedachten patroon bedoel?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:20:38 #275
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_76547837
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:51 schreef adelheid77 het volgende:

[..]

En hier heb ik respect voor. Ben zelf christelijk, maar respecteer elke moslim die mij ook mijn geloof laat hebben en dat ook respecteerd. Ieder z'n leven, ieder z'n geloof.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')