Ik had eigenlijk geen serieus topic verwacht na deze ttquote:Op woensdag 6 januari 2010 02:20 schreef 12-1985 het volgende:
Uit mijn eigen ervaring, plus wat ik hoor / zie heb ik het idee gekregen dat de meeste vrouwen het fijnste vinden om tijdens de sex de subdominante rol aan te nemen.
De man moet haar 'neuken', vastpakken, billen slaan, controle nemen, etc.
Voor de een is 'genomen worden' voldoende, de ander wil in het kussen geduwd worden en haar handen vastgebonden, en weer een ander wil volledig vastgebonden & geblindoekt onder gespoten worden.
Maar, volgens mij, gaat de mildste versie hier van voor de meeste vrouwen wel op.
Hoe komt dat nou? En wil ik niet horen 'het is lekker', maar de psychologische verklaring die hier aan ten grondslag ligt.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:24 schreef -moppie- het volgende:
Ik denk dat een vrouw 'begeert' wil worden.
preciesquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:35 schreef MargrietjeO het volgende:
[..]
En inderdaad, je enorm begeerd voelen, dat een man zo wild van je wordt, dat hij ruig wordt.
Voor mezelf, als ik erover na denk denk ik dat het ligt in een het is niet mijn schuld, ik gooi dan alle touwtjes uit handen, niets van wat er gebeurd is mijn schuld, ik hoef niet na te denken, me niet te schamen(want het is niet mijn schuld!quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:20 schreef 12-1985 het volgende:
Uit mijn eigen ervaring, plus wat ik hoor / zie heb ik het idee gekregen dat de meeste vrouwen het fijnste vinden om tijdens de sex de subdominante rol aan te nemen.
De man moet haar 'neuken', vastpakken, billen slaan, controle nemen, etc.
Voor de een is 'genomen worden' voldoende, de ander wil in het kussen geduwd worden en haar handen vastgebonden, en weer een ander wil volledig vastgebonden & geblindoekt onder gespoten worden.
Maar, volgens mij, gaat de mildste versie hier van voor de meeste vrouwen wel op.
Hoe komt dat nou? En wil ik niet horen 'het is lekker', maar de psychologische verklaring die hier aan ten grondslag ligt.
Nee voor mij hoeft dat ook allemaal nietquote:Op woensdag 6 januari 2010 02:26 schreef Pixie. het volgende:
Dat geld niet voor mij hoor in iedergeval
True, maar dat kan toch op tig manieren?quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:24 schreef -moppie- het volgende:
Het gaat over seks met mannen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:26 schreef Pixie. het volgende:
Dat geld niet voor mij hoor in iedergeval
enorm begeerd voelen.....dat klinkt alsof het ergens kriebelt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:35 schreef MargrietjeO het volgende:
[..]
En inderdaad, je enorm begeerd voelen, dat een man zo wild van je wordt, dat hij ruig wordt.
failquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:03 schreef Gkhn het volgende:
Nog een bewijs dat mannen de betere ras zijn.
In het wild zie je mannetjes tot op de dood vechten, zich in kronkels draaien tot en met om maar toestemming te krijgen erop te mogen, ja na al die moeite mogen ze gretig zijn, zo aardig zijn wij vrouwtjes dan ook wel weerquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:03 schreef Gkhn het volgende:
Dat is van nature zo.
Nog een bewijs dat mannen de betere ras zijn. In het wild zie je ook geen vrouwtje een mannetje bespringen.
En nog steeds zijn er vrouwen die dat ontkennen.
Dat ben ik wel met je eens denk ik. Maar dat eerste echt niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:33 schreef DenWauwelaar het volgende:
Vrouwen willen genomen worden omdat ze achter al dat mooie geouwehoer en die schijnvertoning ook gewoon geil zijn en sex willen.
OMFG NEEEEE.quote:
quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:03 schreef Gkhn het volgende:
Nog een bewijs dat mannen de betere ras zijn.
Dát pik jij eruit? Niet dat hier geimpliceerd wordt dat mannen en vrouwen van verschillende rassen zijn?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:21 schreef Sandoval het volgende:
fail
Dat, en omdat de man dan initiatief neemt en je de controle aan hem over laat. Dat is spannend, denk ik.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:24 schreef -moppie- het volgende:
Je zou de eerste zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:42 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens denk ik. Maar dat eerste echt niet.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:19 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Nee jij zou de eerste man zijn die denkt te weten hoe een vrouw in elkaar zit.
Nou, goed toch dat jij je meisje dusdanig kent?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:08 schreef Sjarrel78 het volgende:
Als je zelf niet snapt hoe je in elkaar zit wil niet zeggen dat anderen in je omgeving datzelfde probleem hebben![]()
Ik snap aardig hoe mijn meissie in elkaar steekt hoor
Soms kan ik haar attenderen op dingen die ze niet ziet van zichzelf en andersom ook.
Maar vier vooral je geheimzinnigheid, zwelg erin en geniet ervan
Ik denk dat de meeste wel snappen dat dat idd niet zo is.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:14 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Nou, goed toch dat jij je meisje dusdanig kent?![]()
Ik vind het alleen vrij apart dat door sommige mannen hier alle vrouwen over één kam geschoren worden. Alsof we allemaal maar hetzelfde in elkaar zitten en hetzelfde denken/dingen fijn vinden whatever.
Dat is waar, mijn excuses daarvoor. Ik weet heus wel dat niet alle mannen hetzelfde zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:19 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste wel snappen dat dat idd niet zo is.
Sommigen vinden het gewoon leuk straffe uitspraken te doen en weer anderen denken misschien dat dit echt zo is...
Maar jij scheerde alle mannen net ook voor heel even over één kam, eerlijk is eerlijk
Ik claim nergens iets. Ik constateer slechts.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:19 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Nee jij zou de eerste man zijn die denkt te weten hoe een vrouw in elkaar zit.
Vind je dat echt? Hm. Ik heb wel een bepaalde mening over mannen die ik aanhoud tot hij het tegendeel bewezen heeft.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:40 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik claim nergens iets. Ik constateer slechts.
Overigens ben ik van mening dat je best enigzins kunt generaliseren over mannen [b]en vrouwen.[/b] De spreuk is niet voor niets ' de uitzondering bevestigt de regel'![]()
Dat vind ik echt. Het feit dat iedereen overal en nergens uitzonderingen naar voren haalt (' jamaar ik ben anders', ' mijn broer, mijn zus' ) sterkt me alleen maar in bepaalde opvattingen over vrouwen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:45 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Vind je dat echt? Hm. Ik heb wel een bepaalde mening over mannen die ik aanhoud tot hij het tegendeel bewezen heeft.
Hm ja, kan me voorstellen dat dat soort uitzonderingen bepaalde ideeën bevestigen. Nu je dat zo zegt.. is wel herkenbaar, maar dan wat betreft mannen. Al ben ik wel iemand die graag even de bevestiging wil van de persoon zelf.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:20 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Dat vind ik echt. Het feit dat iedereen overal en nergens uitzonderingen naar voren haalt (' jamaar ik ben anders', ' mijn broer, mijn zus' ) sterkt me alleen maar in bepaalde opvattingen over vrouwen.
Ja er zijn vrouwen die niet aan de regel voldoen en ook mannen die dat niet doen. Dat betekent echter nog niet dat de regels niet bestaan.
Je moet inderdaad iedereen een kans geven, maar ik heb maar zelden dat mijn eerste ingeving er echt helemaal naast zit. Hoe dan ook, blijf ik iedereen een eerlijke kans geven.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:46 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Hm ja, kan me voorstellen dat dat soort uitzonderingen bepaalde ideeën bevestigen. Nu je dat zo zegt.. is wel herkenbaar, maar dan wat betreft mannen. Al ben ik wel iemand die graag even de bevestiging wil van de persoon zelf.
Moet je niet aan mij vragen, ik had mezelf allang van kant gemaakt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:52 schreef Gkhn het volgende:
[..]
OMFG NEEEEE.
wat een fail. omg omg omg. hoe kan ik nu nog leven.
In de meerderheid van alle organismen op aarde speelt de vrouw de dominantere rol, dus ik weet niet echt wat je punt is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:03 schreef Gkhn het volgende:
Dat is van nature zo.
Nog een bewijs dat mannen de betere ras zijn. In het wild zie je ook geen vrouwtje een mannetje bespringen.
En nog steeds zijn er vrouwen die dat ontkennen.
Ook jij zit trouwens compleet fout met je eigen voorbeeld. Het komt vaak genoeg voor dat een nieuw mannetje, na het vorige mannetje verjagen te hebben, hij de jongen van het vrouwtje doodt om vervolgens met haar te paren en 'zijn' jongen achter te laten. Het vrouwtje stemt meteen toe, omdat ze dan tenminste zeker is van de bescherming van het mannetje. Oh wat sterk is ze dan toch hè?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:30 schreef erodome het volgende:
[..]
In het wild zie je mannetjes tot op de dood vechten, zich in kronkels draaien tot en met om maar toestemming te krijgen erop te mogen, ja na al die moeite mogen ze gretig zijn, zo aardig zijn wij vrouwtjes dan ook wel weer
Wie is er dan sterker, het vrouwtje dat quasie verveeld staat te kijken en dan nog nee kan zeggen, of dat mannetje dat op z'n kop moet gaan staan om toestemming te verkrijgen?
Ik weet niet hoe oud je bent, maar dat is bij veel jonge meisjes (tussen de 15 en 18 jaar ongeveer), spreek uit ervaringquote:Op woensdag 6 januari 2010 03:28 schreef verleiding het volgende:
In mijn geval, omdat ik zelf niet goed het initiatief durf te nemen.
Bij leeuwen dood de man idd de jongen van de vrouwtjes, maar pas op, er zijn mannetjes die de groep uitgezet worden als ze een te grote agressie tonen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:28 schreef Zero17 het volgende:
Gkhn? Ga je nog reageren met je 'oh zo grote kennis' van het dierenleven?
[..]
Ook jij zit trouwens compleet fout met je eigen voorbeeld. Het komt vaak genoeg voor dat een nieuw mannetje, na het vorige mannetje verjagen te hebben, hij de jongen van het vrouwtje doodt om vervolgens met haar te paren en 'zijn' jongen achter te laten. Het vrouwtje stemt meteen toe, omdat ze dan tenminste zeker is van de bescherming van het mannetje. Oh wat sterk is ze dan toch hè?
Zoals ik al zei is in de meerderheid van de organismen het vrouwtje de dominantere en sterkere, dus ik ben het met je punt eens. Alleen een beetje jammer dat je uitgerekend bij je eigen voorbeeld de fout ingaat, want vaak zijn in soorten waar de mannetjes met elkaar vechten, de mannetjes ten opzichte van het vrouwtje nog steeds dominant zijn. Je had beter bijna elke willekeurige insectensoort kunnen kiezen, waar vaak de mannetjes puur voor paring dienen en na twee dagen gewoon sterven.
Eh, sinds wanneer had ik dat?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:43 schreef erodome het volgende:
[..]
dat jij daar een vermenselijkt beeld bij hebt is leuk en aardig
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Enige idee hoeveel soorten organismen er op de aarde rondlopen?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:43 schreef erodome het volgende:
Er bestaat maar 1 soort waarbij het normaal is dat het mannetje echt domineerdt
Ervaring mee?? Tell mequote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:17 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Daar kan ik nog inkomen, maar de voorliefde van Duitse en Oosteuropese wijven om daarna ook nog in hun muil gezeken te worden zal ik wel nooit begrijpen.
Bij zoogdieren dan en ja dat weet ik echt wel zeker(zonder daarmee te zeggen dat seks onder dwang verder niet voorkomt, dat komt wel voor, maar is niet als gewone paring bedoeld).quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:07 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Eh, sinds wanneer had ik dat?
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Enige idee hoeveel soorten organismen er op de aarde rondlopen?
Dat jij nou 1 voorbeeld hebt en dat vervolgens gaat gebruiken als 'die énige soort ter wereld' wil niet zeggen dat alle organismen die jij niet kent (en als ik je zo hoor zullen dat er heel wat zijn) totaal wegvallen ook al voldoen ze aan dezelfde eisen.
We hebbeneeuwen deze keuzevrijheid met succes en welbevinden van dames bij ze weggehaald, dom genoeg zijn we nu slappe watjes geworden die afhankelijk zijn van dames voor sex & partners.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:43 schreef erodome het volgende:
Vrouwtjes kiezen met wie ze willen paren, daarvoor zijn verschillende mechanisme's, van het mannetje moet zijn kracht tonen tot echt bewust uitkiezen, vermenselijk het niet als je hardheid ziet, dat hoort bij die soort.
Net of er een verschil is tussen nu en vroegerquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:33 schreef CyclingGirl het volgende:
Voor mij geld dit niet hoor. Ik kan mij wel voorstellen dat er vrouwen zijn die wel subdominant zijn, toch een beetje in de rol van vroeger dat de man de baas is.
Waar zal ik beginnen?quote:
Dan vergeet je de eend. Een diersoort waarbij groepsverkrachting de norm is. Een vrouwtjeseend is daar inwendig op ingesteld, en kan zaad van een ongeschikt mannetje zelfs actief weghouden van een eicel waardoor er geen bevruchting plaatsvindt.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Bij vogels durf ik die bewering ook wel in stand te houden
Eencelligen hebben geen seks, die vermenigvuldigen zich door zichzelf te delen. Bij een insect kun je niet spreken van een vrije wil, die hebben seks omdat ze zo geprogrammeerd zijn. Veel mannelijke insecten sterven ook direct na de paring, toch willen ze allemaal.quote:Van insecten naar eencelligen, tja, dat weet ik niet helemaal zeker, maar heb er nog nooit van gehoort.
Maar jij die zo stellig bent kan me vast wel de soorten geven die dat zo anders doen volgens jou zodat ik dat verder kan onderzoeken.
Ik wel hoor. Lekker hard rammen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:35 schreef DeStentor het volgende:
Vinden vrouwen dat lekker ja, Geslagen worden?-O-
Er zijn altijd uitzonderingen, niets is echt vreemd op deze aardkloot.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:26 schreef Tardigrada het volgende:
[..]
Dan vergeet je de eend. Een diersoort waarbij groepsverkrachting de norm is. Een vrouwtjeseend is daar inwendig op ingesteld, en kan zaad van een ongeschikt mannetje zelfs actief weghouden van een eicel waardoor er geen bevruchting plaatsvindt.
[..]
Eencelligen hebben geen seks, die vermenigvuldigen zich door zichzelf te delen. Bij een insect kun je niet spreken van een vrije wil, die hebben seks omdat ze zo geprogrammeerd zijn. Veel mannelijke insecten sterven ook direct na de paring, toch willen ze allemaal.
Ehm. Jij lijkt te denken dat mannetjes hun leven inruilen voor seks. Je maakt nogal een kromme vergelijking, want jij hebt het over 'iets ergens voor over hebben', maar zo werken insecten niet. Ik weet niet of je op de hoogte bent van de cellulaire processen die grotendeels die de levensduur grotendeels bepalen en niet het feit of ze nou seks hebben of niet. Mannetjes worden grootgebracht om voor te planten en in die 3 dagen dat ze leven zullen ze dat dan ook doen. Ook is het echt niet zo alsof insecten totaal rationeel gaan nadenken, want insecten denken niet. het heet instinct en ze zullen dat ongeacht de omstandigheden hun instinct (voorplanting voornamelijk) opvolgen.quote:Op zondag 24 januari 2010 15:01 schreef erodome het volgende:
[..]
En dat mannetjes vaak doodgaan is idd zo, maar is het zo raar dat ze het er dan nog voor over hebben?
Het is bij hun bij de eerste keer gelijk dood, dus misschien weten ze het niet eens, moet je eens zien wat mensenmannen allemaal over hebben om een keertje te neuken, willens en wetend, helemaal bewust.
Geloof me, als seks dodelijk zou zijn direct zouden er zat mensen sterven die het toch doen.
Ja hoor, ze willen allemaal een klootzak... Blijf jezelf dat vooral wijsmaken.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:25 schreef gnilrednoz het volgende:
gewoon cavemen stylo toch, oldsk00l, jwz
seks is in dat opzicht gewoon een manier om terug te kunnen vallen in gedragspatronen die zo natuurlijk zijn dat je ze (bijna) instinct zou kunnen noemenvrouwen kunnen wel heel leuk geëmancipeerd gaan doen, maar als het erop aan komt willen ze (in ieder geval de meesten van hen) toch dat de man de touwtjes in handen neemt. vrouwen willen eigenlijk helemaal geen zachtaardige lieve vriend, ze willen gewoon een klootzak. gewoon een caveman die hen met een knuppel een paar petsen geeft
Ergo: "nice guys finish last"
[ afbeelding ]
http://www.nrc.nl/wetensc(...)og_met_zwaar_geschutquote:Op zondag 24 januari 2010 15:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Er zijn altijd uitzonderingen, niets is echt vreemd op deze aardkloot.
Maar als er geen onbalans is en er dus niet teveel mannetjes zijn bij eenden dan gaat het allemaal zeer beschaafd, is er een paringsdans en paarvorming waar het vrouwtje kiest.
Dolfijnen, orca's die staan ook bekend om verkrachtingen tussendoor, zoals gezegd, niets is de dierenwereld vreemd.
Dat was een reactie op jouw vraag of eencelligen seks onder dwang zouden hebbenquote:Hebben eencelligen geen seks, nee echt, meen je dat zeg!!!!!!!!!!!!!!!! Ok, nu weer serieus...
Als een bij een vrije wil had, waarom zou ze zich dan de tyfus werken voor andermans jongen, zich laten inzetten in gevechten op leven en dood en haar leven geven voor een volk dat alleen geeft om de koningin? Zou ik niet doen.quote:Insecten geen vrije wil, nogal boute uitspraak, zou ik mee oppassen, ik weet het werkelijk niet en vind niet dat je dat zomaar kan zeggen, al vaker zijn we op dat soort opmerkingen teruggekomen omdat inzicht veranderde, we weten nu dat bv karpers een best wel uitgebreide comminucatie hebben onder elkaar en iedere visser kan je vertellen hoe slim die beesten worden, we dachten vroeger van vissen ook niet dat ze gevoel zouden hebben en konden nadenken, wat zaten we fout.
Communicatie is iets heel anders dan vrije wil. Waarom je dat erbij haalt is me werkelijk een raadsel.quote:Vele insecten vertonen wel degelijk comminucatie, zeer uitgebreid zelfs, sociale structuren en andere zaken, dat hun lijf heel anders werkt dan de onze betekend niet dat ze dat gelijk niet kunnen.
Klopt.quote:En dat mannetjes vaak doodgaan is idd zo, maar is het zo raar dat ze het er dan nog voor over hebben?
Het is bij hun bij de eerste keer gelijk dood, dus misschien weten ze het niet eens, moet je eens zien wat mensenmannen allemaal over hebben om een keertje te neuken, willens en wetend, helemaal bewust.
Geloof me, als seks dodelijk zou zijn direct zouden er zat mensen sterven die het toch doen.
Neem slangen en andere reptielen, zeer beperkt brein, toch kennen ze gewoonten rondom seks waarin er bepaalde handelingen plaatsvinden om toestemming te krijgen en gebeurd het dat de partner die toestemming moet geven dat niet doet(het vrouwtje, alweer!).
Tokkel een fout lied als zwart weduwe mannetje en je komt niet aan paren toe, val niet in goede aarde en je bent ook een maaltijd voordat je je voort kan planten.
Niet ter zake doende.quote:Tuurlijk zijn er uitzonderingen, aan alle kanten en zelfs binnen soorten zijn er verschillen, niets is gewoon en toch is alles normaal, zo werkt het hier op aarde.
Maar in zijn algemeenheid kan best gezegd worden dat bij voorplanting het vrouwtje die beslissende factor is of het gaat plaatsvinden of niet.
Dan zijn bepaalde gedragingen aantrekkelijk, soms hele brute in onze menselijke ogen, maar toch is dat normaal voor die soort en zou de vragende parter zonder die gedragingen niet de juiste voortplantingspartner zijn.
Zoals ik ook al de tasmaanse duivel aanhaalde waarbij het vrouwtje een verdikking in haar nek heeft om het gesleep van het mannetje te kunnen hebben als ze eerst wordt overmeesterd en daarna ontvoerd.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:47 schreef Tardigrada het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/wetensc(...)og_met_zwaar_geschut
Niet alle eenden inderdaad, maar het ligt aan de soort. Onder bepaalde eendensoorten zijn verleiding en voorspel de norm onder de mannetjes, anderen gaan voor grof geweld. Bij de laatste groep zijn beide seksen fysiek ingesteld op een paring waarbij het vrouwtje gedwongen wordt. Het is bij die soorten dus zo ingeburgerd dat ze door de jaren heen dankzij natuurlijke selectie zijn aangepast op groepsverkrachting.
Ik heb nooit wat gevraagd, ik heb de opmerking geplaatst van eencelligen tot insecten en andere wezens, dat is gewoon een algemene opmerking die een hele grote groep aanhaald waarin diersoorten voorkomen waarvan ik gewoon niet weet hoe het zit met hun gewoonten rondom voortplanting(waarmee ik paringsdansen en toestemming e.d. bedoel)quote:Dat was een reactie op jouw vraag of eencelligen seks onder dwang zouden hebben_! Ik wijs je subtiel op deze uitermate stupide uitspraak, als je enige zelfreflectie zou bezitten had je je fout toegegeven en kon je daarmee je domheid nog een beetje goedmaken. Maar dat inzicht heb je blijkbaar ook al niet.
Dat vraag ik me nu ook altijd af als ik weer van die domme sukkels zie die zich bij het leger hebben aangesloten, luitjes die op ten duur poen zat hebben maar toch doorwerken en zo nog heeeeeeeeeeel veel meer waarbij ik me afvraag waarom ze dat in godensnaam doen als ze een vrije wil hebben.quote:Als een bij een vrije wil had, waarom zou ze zich dan de tyfus werken voor andermans jongen, zich laten inzetten in gevechten op leven en dood en haar leven geven voor een volk dat alleen geeft om de koningin? Zou ik niet doen.
Omdat er zonder comminucatie in welke vorm dan ook geen toestemming gekregen kan worden noch gegeven?quote:Communicatie is iets heel anders dan vrije wil. Waarom je dat erbij haalt is me werkelijk een raadsel.
Jawel, want jij haald bv het doden van de aanwezige jongen aan als reden waarom het geen keuze van het vrouwtje kan zijn.quote:Klopt.
[..]
Niet ter zake doende.
hoe heet die strip/auteurquote:Op zondag 24 januari 2010 17:25 schreef gnilrednoz het volgende:
gewoon cavemen stylo toch, oldsk00l, jwz
seks is in dat opzicht gewoon een manier om terug te kunnen vallen in gedragspatronen die zo natuurlijk zijn dat je ze (bijna) instinct zou kunnen noemenvrouwen kunnen wel heel leuk geëmancipeerd gaan doen, maar als het erop aan komt willen ze (in ieder geval de meesten van hen) toch dat de man de touwtjes in handen neemt. vrouwen willen eigenlijk helemaal geen zachtaardige lieve vriend, ze willen gewoon een klootzak. gewoon een caveman die hen met een knuppel een paar petsen geeft
Ergo: "nice guys finish last"
[ afbeelding ]
Niet in de dierenwereld in het algemeen, maar onder bepaalde diersoorten is het dus wel degelijk de norm. Je moet ook geen conclusies trekken op basis van een gemiddelde, diersoorten verschillen onderling veel te sterk om daar een conclusie op te baseren.quote:Op maandag 25 januari 2010 10:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Zoals ik ook al de tasmaanse duivel aanhaalde waarbij het vrouwtje een verdikking in haar nek heeft om het gesleep van het mannetje te kunnen hebben als ze eerst wordt overmeesterd en daarna ontvoerd.
Maar dat maakt het niet de norm, niet wat het meeste voorkomt.
Je merkt hier dus op dat je niet weet hoe het zit met paringsrituelen onder een grote groep diersoorten, waarbij je eencelligen als voorbeeld noemt. Dat is gewoon een fout voorbeeld. Eencelligen doen niet aan paringsdansen of toestemming, het zijn namelijk eencelligen.quote:[..]
Ik heb nooit wat gevraagd, ik heb de opmerking geplaatst van eencelligen tot insecten en andere wezens, dat is gewoon een algemene opmerking die een hele grote groep aanhaald waarin diersoorten voorkomen waarvan ik gewoon niet weet hoe het zit met hun gewoonten rondom voortplanting(waarmee ik paringsdansen en toestemming e.d. bedoel)
Dat eencelligen geen wederzijdse seks hebben is nogal logisch, dat jij die opmerking gelijk geheel letterlijk neemt is meer jouw probleem dan de mijne.
Omdat ze er geld voor krijgen. Omdat hun opleiding betaald wordt. Omdat ze eigenlijk maar weinig risico's lopen vergeleken met een bij. Omdat ze geen lichaamsdelen uit hun lijf hoeven te rukken om een ander dier te kunnen verwonden. Omdat een soldaat ervoor kiest en ermee kan stoppen, en een bij niet.quote:[..]
Dat vraag ik me nu ook altijd af als ik weer van die domme sukkels zie die zich bij het leger hebben aangesloten, luitjes die op ten duur poen zat hebben maar toch doorwerken en zo nog heeeeeeeeeeel veel meer waarbij ik me afvraag waarom ze dat in godensnaam doen als ze een vrije wil hebben.
Oh shit, we hadden het over bijen, niet over mensen...
Communicatie is het uitwisselen van informatie. Meer hoeft het niet voor te stellen. Communicatie vindt ook plaats tussen planten, of tussen de cellen binnen ons lichaam. Dat betekent nog niet dat die een vrije wil hebben.quote:[..]
Omdat er zonder comminucatie in welke vorm dan ook geen toestemming gekregen kan worden noch gegeven?
Omdat er zonder comminucatie geen sociale structuren, hierarchische structuren e.d. kunnen bestaan?
Gewoonten rond paringen e.d. om tot paring te kunnen komen onder comminucatie vallen.
Zoals die spin die een "liefdesliedje" tokkelt op het web, dat is comminucatie, die vogel die zijn vleugels showt, een bepaald lied speelt, bepaalde "danspassen" maakt om tot paring te komen, dat IS comminucatie.
Zonder enige vorm van comminucatie wordt vrije wil nogal lastig, want als je niet kan aangeven dat je iets wil of niet wil schiet het niet op met die "vrije wil".
Expres tussen haakjes, want zelfs bij mensen is die wil niet zo vrij als we graag zelf mogen denken.
Oh, was ik dat? Link?quote:[..]
Jawel, want jij haald bv het doden van de aanwezige jongen aan als reden waarom het geen keuze van het vrouwtje kan zijn.
Als een leeuw een troep overneemt waarin geen jonge welpen voorkomen, doodt hij helemaal niets. Die leeuwinnen rekenen hem daar echt niet op af. De leeuw heeft zijn plaats al lang bevestigd door de oude leider te verslaan. Die hoeft zich echt niet te gaan bewijzen tegenover de leeuwinnen door nog eens een stapel weerloze welpjes af te maken.quote:Dat is juist zo'n brute gewoonte die bij die soort hoort, zou het mannetje geen enkel jong doden dan zouden de vrouwtjes hem waarschijnlijk gewoon weigeren ook al zijn ze krols.
Het is net als die bij waarvan jij je niet kan voorstellen dat zij dat uit vrije wil zou kunnen doen en nog vele andere gedragingen.
Er zijn van de periodes in je leven.. dit is een keihard-nemen-periodequote:Op maandag 25 januari 2010 20:10 schreef Cherryblossom het volgende:
Dit topic gaat toch over de VROUWELIJKE wens om genomen te worden. Niet over bijen die werken voor een koningin of insecten die doodgaan door voortplanting.
Jullie kunnen wel blijven doorgaan met die nutteloze feiten, maar we weten nu wel dat jullie veel van dieren weten, goed?
En nu weer tijd voor gezelligheid.
Nou meiden, worden jullie graag genomen, of liever bemind?
(ik heb al antwoord gegeven: meestal bemind maar soms gewoon genomen)
Dit dus. Waarom kunnen die mensen niet gewoon ontopic blijven? Maar ik ben nog steeds benieuwd naar reacties van andere vrouwen.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:10 schreef Cherryblossom het volgende:
Dit topic gaat toch over de VROUWELIJKE wens om genomen te worden. Niet over bijen die werken voor een koningin of insecten die doodgaan door voortplanting.
Jullie kunnen wel blijven doorgaan met die nutteloze feiten, maar we weten nu wel dat jullie veel van dieren weten, goed?
En nu weer tijd voor gezelligheid.
Nou meiden, worden jullie graag genomen, of liever bemind?
(ik heb al antwoord gegeven: meestal bemind maar soms gewoon genomen)
De rolverandering gaat natuurlijk ook de andere kant op. Je hebt nu ook veel meer dat vrouwen op een man afstappen ipv in een hoekje mooi te wezen. En dat de man met een beetje mazzel dus de keuzes mag maken.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:18 schreef erodome het volgende:
Die hele zware onderdrukking gaf niet veel goeds en je zag ook gelijk weer hofmakerij e.d. toen vrouwen weer wat inspraak kregen in met wie ze wilde trouwen.
Nu die keuze echt vrij is is het overduidelijk, de vrouw kiest, de man vraagt, de macht van keuze ligt bij de vrouw, misschien is het daarom juist zo fijn om dan als die keuze gemaakt is en dat bed gehaald wordt de rollen eens om te draaien om de balans weer gelijk te trekken.
Elk platitude heeft een diepgaander achtergrond, vergeet dat niet. In de wetenschappen is alles herleidbaar. Dit topic is uitverkoren en verheven als platform voor het uitdiepen en zijdelings becommentariëren van een alom bekend cliché. Ter verlichting van u allen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:00 schreef shakeyourkitty het volgende:
Wat een slap gelul over insectenHang gewoon niet de smartass uit en geef toe dat het geil is om het onderdanige meisje te spelen en lekker hard genomen te worden. Of dominant en er dan zelf bovenop, whatever.
Stompzinnig zijn zij, die een oordeel plaatsen over een discussie zonder deze gevolgd te hebben.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:41 schreef Zero17 het volgende:
Ik weet nou niet meer van wie het punt is dat vrouwen in de natuur altijd de broek aanhebben, maar als dat serieus het punt is waarom gediscussieerd werd, dan is dat wel heel stompzinnig.![]()
Misschien is het eens handig als, voordat je post, meer dan alleen de laatste pagina leest.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:57 schreef Tardigrada het volgende:
[..]
Stompzinnig zijn zij, die een oordeel plaatsen over een discussie zonder deze gevolgd te hebben.
Waarom zou ik? Ik reageer niet op de OP, jij ook niet. Misschien zou je zelf de discussie eens moeten lezen, misschien dat je kritiek daarop dan nog eens ergens op slaatquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:25 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Misschien is het eens handig als, voordat je post, meer dan alleen de laatste pagina leest.
Moeilijk?
Ik deze lange discussie zelf zowat gestart en nu kom jij op pagina 4 even wat praten.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:32 schreef Tardigrada het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Ik reageer niet op de OP, jij ook niet. Misschien zou je zelf de discussie eens moeten lezen, misschien dat je kritiek daarop dan nog eens ergens op slaat
Het is pagina 2, en ik voerde geen discussie met jou maar met erodome. Waar jij eerder over hebt zitten blaten interesseert mij welbeschouwd geen reet.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:17 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ik deze lange discussie zelf zowat gestart en nu kom jij op pagina 4 even wat praten.
Goedzo hoor.
Och, het is wat hè jongen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:11 schreef Tardigrada het volgende:
[..]
Het is pagina 2, en ik voerde geen discussie met jou maar met erodome. Waar jij eerder over hebt zitten blaten interesseert mij welbeschouwd geen reet.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:14 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Och, het is wat hè jongen.
Gelukkig kun je je frustraties altijd lekker op Fok! uiten. Ga jij maar lekker met erodome discussiëren hoor, zal vast een hele beargumenteerde en zinvolle discussie worden van jouw kant. Zonder twijfel.
Lees nou eens voor de verandering. Jij gaat de hele tijd keihard in op mijn posts ook al is het gewoon waar wat ik zeg. Doe nou eens rustig man.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:16 schreef Tardigrada het volgende:
[..]
Gast, wat doe je nou moeilijk. Je begint hier zelf om aandacht te jengelen met je loze opmerkingen. Had ik je moeten negeren?
Nee jong. Je plaatste herhaaldelijk opmerkingen over de discussie die gaande was tussen mij en een erodome. Op de laatste post ging ik in, de rest is geschiedenis. Dat je liever vrijblijvend roept vanaf de zijlijn begrijp ik wel, maar helaas, nu ben je het veld opgetrokken. Verdedig jezelf, zwakkeling!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:50 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Lees nou eens voor de verandering. Jij gaat de hele tijd keihard in op mijn posts ook al is het gewoon waar wat ik zeg. Doe nou eens rustig man.
Weet je wat? ..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:27 schreef Tardigrada het volgende:
[..]
Nee jong. Je plaatste herhaaldelijk opmerkingen over de discussie die gaande was tussen mij en een erodome. Op de laatste post ging ik in, de rest is geschiedenis. Dat je liever vrijblijvend roept vanaf de zijlijn begrijp ik wel, maar helaas, nu ben je het veld opgetrokken. Verdedig jezelf, zwakkeling!
Overigens spreekt uit je posts absoluut niets, en derhalve ook geen waarheden.
Waarom vind jij het erg als die vrouwen worden weggejaagd?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:47 schreef Cherryblossom het volgende:
IK WIL GENOMEN WOREE!!!!!!!!!! WAAAAAHHH![]()
![]()
En nu ophouwe met ruziemake in een forum over vrouwen die genomen willen worden! Kijken jullie ook liever naar een actiefilm dan naar porno? Sjeeezis, wat zijn jullie voorkeuren? Jullie jagen alle vrouwen die genomen willen worden weg! Stommelingen
Ga ergens anders ruig lopen doen
Amen! Ontopic, laat de dames maar reagerenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:47 schreef Cherryblossom het volgende:
IK WIL GENOMEN WOREE!!!!!!!!!! WAAAAAHHH![]()
![]()
En nu ophouwe met ruziemake in een forum over vrouwen die genomen willen worden! Kijken jullie ook liever naar een actiefilm dan naar porno? Sjeeezis, wat zijn jullie voorkeuren? Jullie jagen alle vrouwen die genomen willen worden weg! Stommelingen
Ga ergens anders ruig lopen doen
Dat is allang gebeurdquote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:31 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Weet je wat? ..
Nee laat eigenlijk ook maar. Dit is toch wel te hopeloos voor woorden.
Ik hoop dat je jouw discussiepartner niet hebt weggejaagd met je overredingskracht en wijsheid.
Och, meneer wil het laatste woord weer hebben. Ga nou maar weer lekker on topic a.u.b.quote:
Oh sorry, wilde jij het laatste woord?quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:16 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Och, meneer wil het laatste woord weer hebben. Ga nou maar weer lekker on topic a.u.b.
Interresant, dat heeft wat observatie nodig....quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:04 schreef Tyler..Durden het volgende:
In mijn ogen ligt de macht van de keuze eigenlijk meer bij de meest aantrekkelijke, om het even banaal te zien.
inderdaadquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:24 schreef -moppie- het volgende:
Ik krijg een beetje het idee dat jij nogal achterloopt. We leven in 2010, er is niet meer zoiets als 'mannen of vrouwen werk'. Zoiets heet emancipatie, maar goed, vorige keer kwam je ook al met een topic over huisvrouwen. Hoop dat je in ieder geval erg gelukkig word terwijl je geen diploma hebt, vast zit aan een man, niks anders kan/mag doen dan pijpen en schoonmaken.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:32 schreef aychelle het volgende:
[..]
inderdaadmannen moeten het mannenwerk doen.
Wat breng je dat onsmakelijkquote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:13 schreef Librabis. het volgende:
Ik wil zelf ook wel vaker de bovenste vleeslaag zijn.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:18 schreef Librabis. het volgende:
[..]
Het hoeft maar een naam te hebben hè.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |