quote:was an American singer-songwriter living in Athens, Georgia. His first album, Little, was released in 1990, but his breakthrough to commercial success didn't come until 1996 with the release of Sweet Relief II: Gravity of the Situation, a tribute album of mainstream artists covering his songs.
released seventeen albums during his career, including two produced by Michael Stipe, and a 1996 release on Capitol Records. His musical style is described as a "skewed, refracted version of Americana that is haunting, funny, poignant, and occasionally mystical, usually all at once".
Injuries from a 1983 car accident left him partially paralyzed; he used a wheelchair and had limited use of his hands.
quote:is een voormalige voetbalspeler van FC Utrecht, Ajax en het Nederlands Elftal, die zijn carrière voortijdig zag stranden.
In het seizoen 1982-1983 debuteerdein de hoofdmacht van FC Utrecht. Na twee seizoenen in de Domstad vertrok hij juli 1984 naar Ajax als opvolger van de naar Manchester United vertrekkende Jesper Olsen. Bij Ajax groeide de linksbuiten al snel uit tot publiekslieveling en hij speelde bijna alle wedstrijden. Op 1 mei 1985, nog in zijn eerste seizoen bij Ajax, debuteerde hij voor het Nederlands Elftal. Op 14 mei van datzelfde jaar maakte hij in Hongarije het beslissende doelpunt tegen de Hongaren (0-1 zege), waardoor Nederland als tweede eindigde in de voorronde van het WK 1986 en een play-off tegen België afdwong.
Aan zijn carrière kwam zomer 1986 een abrupt eind door een hersenbloeding op vakantie in Spanje. Het leek eerst mee te vallen; zijn medespelers van Ajax stuurden hem zelfs een kaart met de tekst: we wisten niet dat je hersens had. Na een onsuccesvolle behandeling in Zweden zou echter blijken datnooit meer betaald voetbal zou spelen.
Opgezocht en correct.quote:
ik wil het graag uit jouw mond horenquote:
Dan heb je er nog niets aan, je zit niet op gehoorafstand. (of ben je stiekem een kloon van DaviniaHR?)quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:08 schreef slaveloos het volgende:
[..]
ik wil het graag uit jouw mond horen
Nope, ik heb geen kloonsquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:09 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dan heb je er nog niets aan, je zit niet op gehoorsafstand. (of ben je stiekem een kloon van DaviniaHR?)
Ergo, ik heb geen flauw idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |