quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik woon al 3/4 jaar samen.![]()
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.
Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
vorige deeltjesquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:
Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.
Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.
Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
Nogsteeds de vario of gelijk maar een handbak ingebouwd?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:10 schreef daNpy het volgende:
Ja hoor, prima.
De DAF 55 en 66 zijn uitgerust met een Renault 1100 of 1300 motor.
De V340 heeft een Renault 1400cc omdat de auto wat zwaarder is en dus wat meer vermogen nodig had om mee te komen. Eigenlijk is het blok dus gewoon een 1300 met meer cilinderinhoud.
Het ombouwen is derhalve vrij simpel: het onderblok past direct in het subframe.
Alleen wat randzaken zijn van toepassing; ik heb bijv. elektronische ontsteking (die bij de motor hoort), een tacho en andere emvk, ander gaspedaal, verder moet je de stabilisatorstang iets aanpassen omdat de uitlaat daar anders tegenaankomt. Het moeilijkste is het aanpassen van de koppeling; een V340 heeft andere splines op de prise-as dan een DAF prise-as. Je kunt er voor kiezen om je cardanas aan te passen (niet aan te raden), prise as aan te passen (is te doen via metaalbedrijf) of gewoon de hele 66 koppeling over te nemen (qua diameter iets kleiner als V340 koppeling). Ik heb gewoon een 66 koppeling, een prise-as om laten lassen laat ik misschien nog een keer doen.
Omdat ik enkele maanden na aankoop de 1300 motor al had aangepast met 1400cc spruitstuk, Weber carburateur enz had ik al een andere emvk en een tacho relais ingebouwd, dus dat was nu simpel. De motor leverde toen 59pk (gemeten op dyno) met handgemaakte uitlaat en K&N filter.
Deze motor levert volgens fabrikant 74pk, hier zit wederom de handgemaakte uitlaat en een Piper Cross filter op
Maar het lijkt me dat die vario's niet heel hoge vermogens aankunnen. Heb genoeg verhalen gelezen op het V300 forum van knappende riemen bij een 340 met zat vermogenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:20 schreef daNpy het volgende:
Vario natuurlijk!
Ik ga toch geen schakeltijden implementeren als je een vario hebt
Als je er niet mee om kan gaan, kan alles kapotquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:23 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Maar het lijkt me dat die vario's niet heel hoge vermogens aankunnen. Heb genoeg verhalen gelezen op het V300 forum van knappende riemen bij een 340 met zat vermogen
Dat is natuurlijk ook weer waarquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je er niet mee om kan gaan, kan alles kapot
heb gister idd gebroekzakbelt, sorryquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:08 schreef Anne het volgende:
Zo, daar benne we weer. Alex, je liep mij laatst weer te bellen btw. Per ongeluk denk ik weer hè?
Toetsblokkering ftw.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
heb gister idd gebroekzakbelt, sorrybeldemezlef ook al...
kan je naamin mn foon eventueel wel veranderenin ijsmeis? dan bel ik je niet zo snel meer?
nokia 3310 ftw.quote:
Maakt mij niet uit! Jij verbelt je beltegoed/abonnement.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
heb gister idd gebroekzakbelt, sorrybeldemezlef ook al...
kan je naamin mn foon eventueel wel veranderenin ijsmeis? dan bel ik je niet zo snel meer?
Ik heb mezelf bovenaan staan, en spreek dan dus mn eigen voicemail in... val ik iig geen anderen lastigquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit! Jij verbelt je beltegoed/abonnement.
Je kunt beter een niet bestaand nummer bovenaan zetten.
Anders is de volgende in je lijst de lul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |