Maar jij werkt niet bij een politieke partij die in de kamer zit neem ik aan.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:00 schreef Pool het volgende:
Als je een paar maanden met mij meeloopt, dan hoor je ook wel racistische opmerkingen hoor. Vooral als je Limburgers ook als een apart ras rekent.
Het was vooral een reactie op Meki's verhaaltje. Die maakt van een kruiskrabber een masturberende potloodventer.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ja, ik vond dat het hier toch wel thuishoorde. Ik kan verder niets vinden over die racistische uitspraken, maar ik denk dat we op de serie artikelen moeten wachten.
Nee, maar ik denk dat zo'n Boekestijntje als 'spleetoog' maar het topje van de ijsberg is van wat er in die gangen gezegd wordt. En wat Limburgers betreft: ik denk dat ze daar alleen bij het CDA geen grapjes over durven te maken.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar jij werkt niet bij een politieke partij die in de kamer zit neem ik aan.
Voor zover ik het begrijp is er helemaal geen screening geweest. Een journaliste is misschien niet gevaarlijk, maar ze wisten helemaal niet dat het om een journaliste ging.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:37 schreef 311258 het volgende:
De screening was goed.
Het was geen Islamitische Terrorist met snode plannen.
Ik vind nederlanderse journalisten geen gevaar.
Friezen meetellend zou ik ook al lang in het beklaagdenbankje staan. Maar goed¨geen hakenkruizen op de muren van de PVV burelen aangetroffen is toch goed nieuws. Dat er domheid gesignaleerd is verrast me minder. Wel geestig dat zo´n kamerlid zijn speeches laat schrijven door een HP/De Tijd journaliste.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:00 schreef Pool het volgende:
Als je een paar maanden met mij meeloopt, dan hoor je ook wel racistische opmerkingen hoor. Vooral als je Limburgers ook als een apart ras rekent.
Tuurlijk, want journalisten kloppen altijd alles opquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:04 schreef deedeetee het volgende:
Hoop dat ze voortaan voorzichtiger zijn. Niet erg slim om een journalist binnen te halen
En de verhalen van deze dame zullen wrs wel net zo mooi opgeklopt zijn als die van haar collega's. Ben benieuwd dus.
Het is vooral dom van Geert dat hij de verantwoordelijkheid voor het binnenhalen van een journaliste nu bij de dienst legt die hem moet beveiligen, terwijl zijn eigen partij iemand gewoon aanneemt zonder haar naam zelfs maar te googlen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:04 schreef deedeetee het volgende:
Hoop dat ze voortaan voorzichtiger zijn. Niet erg slim om een journalist binnen te halen
En de verhalen van deze dame zullen wrs wel net zo mooi opgeklopt zijn als die van haar collega's. Ben benieuwd dus.
In dat geval, soort zoekt soortquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:05 schreef Strolie75 het volgende:
Heeft die journaliste nog wat te melden of heeft ze gewoon 4 maanden koffie gehaald, kamerstukken gekopieerd en bij Geert op schoot gezeten?
[ afbeelding ]
Ik vond het een beetje genant.quote:
Tegenvaller voor Links zeker dat de witte puntmutsen niet om 17:00 uur opgingen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:00 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ik vond het een beetje genant.
Alleen de roddel, hoe doet hij het met Fleur was wel grappig.![]()
De rest was een beetje zo zo
Allereerst durf ik te wedden dat bij alle partijen wel eens gekscherend zulke uitspraken gedaan (als het uberhaupt waar is). Denk maar aan de PvdA met kutmarokkanen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:56 schreef Disana het volgende:
Bericht van Meki in gesloten dubbeltopic:
PVV toch racistisch!
Geen grondige check voor stagiaire PVV Van een onzer verslaggeefsters
[..]
Bron: ANP, Google nieuws
Bevestigd door een undercover journalist die bij deze racistische partij..
PVV is hard aangepakt en de ware aard van deze beweging is naar boven gekomen
Ik geloof je wel. De journaliste leek me er afgaand op de tv-beelden ook niet een van veel diepgravend onderzoek.quote:Op donderdag 7 januari 2010 01:01 schreef SameOldGrind het volgende:
HP De tijd: Undercover bij de PVV
tip: niet kopen, echt een sensatie/marketing actie dit
Zo'n stagiaire als Monica Lewinsky bedoel je?quote:Op donderdag 7 januari 2010 01:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik geloof je wel. De journaliste leek me er afgaand op de tv-beelden ook niet een van veel diepgravend onderzoek.
Normale mensen bij de PVV? Hoax!quote:Infiltrante: PVV'ers zijn leuke mensen die hard roepen
De PVV van Geert Wilders is een gesloten bolwerk, zonder leden en met de neiging de 'linkse' Nederlandse media te mijden. Journaliste Karin Geurtsen ging undercover om toch te laten zien hoe het eraan toegaat bij de partij. Wat heeft dat opgeleverd, behalve een boze Wilders?
Geert Wilders noemde het op Twitter een "nieuw dieptepunt van de linkse media." Maar HP/De Tijd-redactrice Geurtsen houdt vol dat haar infiltratie als stagiaire juist een service was aan potentiële PVV-stemmers die meer willen weten. En geen poging om het anti-Wilders kamp van munitie te voorzien.
Vinger in de pap
Wel bevestigt Geurtsen het beeld dat veel mensen van de PVV hebben, als een partij die eigenlijk maar om één man draait: de grote blonde leider.
"Ik had wel heel erg het idee dat hij overal een vinger in de pap had. Alles ging langs hem en werd van te voren met hem besproken. Natuurlijk hebben de kamerleden over hun eigen beleidsgebied wel veel te zeggen, maar wat ik gehoord heb van fractievergaderingen is dat Wilders de overhand heeft. Uiteindelijk beslist hij."
Interne spanningen levert dat volgens haar niet op. En verder is de PVV wel degelijk een partij als alle andere: er worden speeches geschreven, er komen vragen binnen die beantwoord moeten worden, en er zijn uitjes waarbij iedereen lekker informeel doet. "Er werken echt hele leuke, normale mensen", zegt ze.
One-liners
Meer moeite had Geurtsen met de manier waarop de PVV de media benadert. Zo kreeg ze het advies om in de teksten die ze tijdens haar stage van vier maanden schreef de nuance te vermijden. De islam is slecht, de regering is slecht en de PVV is goed: met zulke one-liners bereik je journalisten, werd haar verteld.
"Effectiviteit willen ze daarin benadrukken, dus 'als ze maar zoveel mogelijk mensen bereiken' in plaats van 'als ze maar zo goed mogelijk ons standpunt voor het voetlicht brengen'." Juist door die opstelling, zegt Geurtsen, krijgen veel mensen de indruk dat de PVV een 'woeste' en gevaarlijke partij is. Onterecht.
"Ik denk dat het heel veel hard roepen is en altijd net een schepje erbovenop om maar die media-aandacht te krijgen. Terwijl de mensen die daar zitten het zelf waarschijnlijk helemaal niet zo heel erg vinden."
Zelf oordelen
Dat de deur bij de PVV voortaan in haar gezicht wordt dichtgesmeten is wel duidelijk, denkt Geurtsen. "Er is een soort boycot over me afgeroepen." Toch is de les die ze heeft getrokken uit haar ervaringen vooral deze: mensen moeten zelf oordelen. In plaats van dat oordeel te laten bepalen door one-liners of door afkeurende verhalen in de media.
"Dat was ook mijn doel met daarnaartoe gaan: ik wil graag zelf zien hoe het zit."
Als het gewoon normale mensen zijn, die voor de bühne doen alsof ze abnormale mensen zijn, dan hebben ze toch een probleem als ze straks ergens iets moeten besturen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Normale mensen bij de PVV? Hoax!
Nou, het lijkt erop dat dat wel de gang van zaken is. De gemiddelde PVV'er gedraagt zich als een volslagen idioot wanneer de schijnwerpers op hem of haar zijn gericht. Dat is wel gebleken na alle P&W-optredens van de verschillende PVV'ers.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:25 schreef Pool het volgende:
[..]
Als het gewoon normale mensen zijn, die voor de bühne doen alsof ze abnormale mensen zijn, dan hebben ze toch een probleem als ze straks ergens iets moeten besturen.
Ik geloof eigenlijk ook helemaal niet dat dat taktiek is. Daarvoor komen de onwetendheid en de stunteligheid te authentiek over.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De gemiddelde PVV'er gedraagt zich als een volslagen idioot wanneer de schijnwerpers op hem of haar zijn gericht. Dat is wel gebleken na alle P&W-optredens van de verschillende PVV'ers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |